21.6 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

Setmana Gremial del Gremi d’Artistes Fallers: Dedicada a les Dones Creatives

VALÈNCIA, 25

El Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València ha donat inici aquest divendres 25 de març a la seva Setmana Gremial amb motiu de la festivitat de l’1 de maig. Aquest any, la celebració es realitza sota el lema ‘Elles’, per reconèixer la importància i les aportacions de les dones de taller en el món faller. La recepció dels ninots indultats s’ha realitzat de manera “excepcional” juntament amb l’Ajuntament, després dels danys ocasionats pel temporal del 29 d’octubre.

- Advertisement -Telegram València Diari

La Setmana Gremial, que es tancarà l’1 de maig, dia dels artistes fallers, inclou una sèrie d’actes. El mestre major del gremi, Vicente Julián García, ha explicat que “hem volgut donar un revulsiu a les activitats del dia de la festa organitzant una sèrie d’actes durant una setmana”. “Enguany dediquem la setmana a elles, a les mares, germanes, dones i parelles d’artistes fallers que han estat al nostre costat durant els darrers 50 anys”, ha afegit.

Entre les activitats destacades, el dissabte 26 d’abril a les 12.00 hores s’inaugurarà una exposició dedicada a les dones del taller a la Nau dels Tallers, situada al carrer Sánchez Arjona. A les 13.00 hores, un col·loqui amb destacades figures femenines com Elena Castera, Concha Martín i moltes altres, serà moderat per l’Angela Grau, de la junta directiva gremial.

A la mateixa tarda, a les 19.00 hores, se celebrarà la recepció dels ninots indultats, amb la presència de la fallera major de València, Berta Peiró, el president de la Junta Central Fallera i Vicente Julián García, entre d’altres. Els ninots indultats inclouen ‘Mort i Vida’ de Mario Gual per a Na Jordana, i ‘La Guarderia de Nitrogen’ de Borja Lorente.

El sopar de germanor posterior a la recepció tindrà un moment emotiu amb la imposició de les insígnies de plata als agremiats jubilats, així com les d’or a diversos artistes, i el lliurament del Ninot d’Or a les falles Na Jordana, Plaça del Pilar i Conde de Salvatierra-Cirilo Amorós.

Finalment, el diumenge al matí es durà a terme un taller sobre la realització d’un ninot, i entre el 28 i el 30 de març, es desenvoluparan jornades de portes obertes al Museu de l’Artista Faller.

Últimes notícies

Úrsula von der Leyen destaca la necessitat d’un enfocament europeu davant dels desastres naturals després de reunir-se amb víctimes de la dana

La presidenta de la Comissió Europea, Úrsula von der Leyen, ha destacat la importància d'aprendre de la tragèdia de la dana per a futures preparacions de la UE davant dels desastres naturals, després de reunir-se amb víctimes a Brussel·les.

María José Catalá reafirma la seua voluntat de continuar com a alcaldessa de València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat la seua intenció de seguir liderant la ciutat en resposta a possibles ofertes per a succeir Carlos Mazón al capdavant de la Generalitat.

La historiadora Teresa Vinyoles analitza la violència medieval contra les dones al Monestir de Valldigna

El Monestir de Valldigna acollirà una conferència de la historiadora Teresa Vinyoles sobre la violència que van patir les dones durant la baixa edat mitjana, amb una anàlisi detallada de les estructures socials que perpetuaven aquesta violència.

Almoradí demana a la Diputació solucions per prevenir inundacions al Saladar

L'Ajuntament d'Almoradí ha sol·licitat a la Diputació que estudie mesures per prevenir inundacions a la pedania del Saladar, destacant la necessitat d'infraestructures adequades per combatre els efectes de les pluges.

L’ONU expressa preocupacions sobre les deportacions massives dels EUA

L'Alt Comissionat de l'ONU denuncia que les deportacions massives dels EUA podrien violar drets humans fonamentals, citant casos alarmants de detencions arbitràries, sobretot de veneçolans i salvadorencs.

Cuatroochenta registra un increment del 26% en vendes i un 70% en EBITDA al primer trimestre de 2025

L'empresa tecnològica Cuatroochenta ha experimentat un notable increment del 26% en vendes i un sorprenent 70% en EBITDA durant el primer trimestre de 2025, amb un rendiment destacat que reflecteix una tendència de creixement sostenible.

SOM Festival presenta ‘Boat Experience’: un nou concepte de concerts des del mar

SOM Festival llança 'Boat Experience', una manera exclusiva de gaudir de concerts des del mar, apostant per Castelló com a destinació cultural i turística.

Estats Units Redueix Aranzels al 54% per a xicotets paquets de Xina: Mesura d’Una Treva Comercial

El president el president Trump ha signat una ordre executiva que redueix l'aranzel per les importacions de baix valor procedents de Xina, marcant una etapa en la desescalada de tensions comercials.