T’has tornat més sedentari durant la pandèmia i has deixat de practicar esport?

Que el coronavirus passa factura a la nostra salut és una cosa evident: es compten per milions les persones que s’han contagiat, a Espanya hi ha desenes de milers de morts i molts més amb seqüeles de diversa gravetat. Per no parlar de com la situació, prolongada en el temps, ha afectat la nostra salut mental, a la nostra economia, a les relacions socials, familiars…

 

Els nostres hàbits han empitjorat

 

Des d’OCU han preguntat a una mostra representativa de la població espanyola d’entre 25 i 74 anys sobre la percepció que tenien sobre com havia afectat tota la crisi del coronavirus als seus hàbits de somni, esport i nutrició.

Les respostes són molt eloqüents: deixant a un costat a l’impacte directe del virus SARS- CoV 2, tot el que envolta a esta situació excepcional perjudica la nostra salut, en portar-nos a relaxar els nostres bons costums en àmbits tan importants com l’alimentació, el descans o l’activitat física, fonamentals per al nostre benestar.

Mengem pitjor

 

En els moments del primer confinament, reclosos a casa, sense tot just opcions, van ser molts els que es van animar a cuinar. També hem comprovat que molts van modificar en aqueix moment alguns dels seus hàbits de compra, prioritzant les compres de proximitat… però esta millora no s’ha generalitzat ni mantingut en el temps per a tots els usuaris: dos de cada tres persones diu que ha mantingut els mateixos hàbits d’alimentació malgrat la pandèmia. I encara que un 13% diu que els ha millorats, un altre 21% confessa que han empitjorat.

Dormim menys

 

Els hàbits de somni, tant en quantitat, com la qualitat del descans, han empitjorat durant la pandèmia per a un de cada tres enquestats. Són les persones d’entre 40 i 59 anys, els que més es ressenten d’això.
I el que és clar és que a molts, la situació laboral, el futur econòmic, la incertesa és el que els amoïna: són les persones que es troben desocupats, han patit un ERE o estan en situació d’ERTO els qui han vist empitjorar més els seus hàbits de somni.

 

 

I, sobretot, fem menys exercici

 

És un fet: la pandèmia i el confinament ens han fet més sedentaris. I el sedentarisme és un greu risc per a la salut, no sols perquè és un gran aliat d’una altra greu epidèmia, la de l’obesitat i el sobrepés, sinó també perquè estan demostrant els efectes beneficiosos que una activitat física moderada té en el nostre organisme.

Segons l’Organització Mundial de la Salut, una vida en excés sedentària és un dels factors que incrementen el risc de patir malalties cardiovasculars, diabetis i càncer.

Quasi la meitat dels enquestats refereix que, al llarg d’estos mesos de pandèmia, els seus hàbits de pràctica esportiva han empitjorat: fan menys exercici que abans, amb menys freqüència i constància. Per a OCU, una mala notícia pel que implica.

 

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.