T’has tornat més sedentari durant la pandèmia i has deixat de practicar esport?

Que el coronavirus passa factura a la nostra salut és una cosa evident: es compten per milions les persones que s’han contagiat, a Espanya hi ha desenes de milers de morts i molts més amb seqüeles de diversa gravetat. Per no parlar de com la situació, prolongada en el temps, ha afectat la nostra salut mental, a la nostra economia, a les relacions socials, familiars…

 

Els nostres hàbits han empitjorat

 

Des d’OCU han preguntat a una mostra representativa de la població espanyola d’entre 25 i 74 anys sobre la percepció que tenien sobre com havia afectat tota la crisi del coronavirus als seus hàbits de somni, esport i nutrició.

Les respostes són molt eloqüents: deixant a un costat a l’impacte directe del virus SARS- CoV 2, tot el que envolta a esta situació excepcional perjudica la nostra salut, en portar-nos a relaxar els nostres bons costums en àmbits tan importants com l’alimentació, el descans o l’activitat física, fonamentals per al nostre benestar.

Mengem pitjor

 

En els moments del primer confinament, reclosos a casa, sense tot just opcions, van ser molts els que es van animar a cuinar. També hem comprovat que molts van modificar en aqueix moment alguns dels seus hàbits de compra, prioritzant les compres de proximitat… però esta millora no s’ha generalitzat ni mantingut en el temps per a tots els usuaris: dos de cada tres persones diu que ha mantingut els mateixos hàbits d’alimentació malgrat la pandèmia. I encara que un 13% diu que els ha millorats, un altre 21% confessa que han empitjorat.

Dormim menys

 

Els hàbits de somni, tant en quantitat, com la qualitat del descans, han empitjorat durant la pandèmia per a un de cada tres enquestats. Són les persones d’entre 40 i 59 anys, els que més es ressenten d’això.
I el que és clar és que a molts, la situació laboral, el futur econòmic, la incertesa és el que els amoïna: són les persones que es troben desocupats, han patit un ERE o estan en situació d’ERTO els qui han vist empitjorar més els seus hàbits de somni.

 

 

I, sobretot, fem menys exercici

 

És un fet: la pandèmia i el confinament ens han fet més sedentaris. I el sedentarisme és un greu risc per a la salut, no sols perquè és un gran aliat d’una altra greu epidèmia, la de l’obesitat i el sobrepés, sinó també perquè estan demostrant els efectes beneficiosos que una activitat física moderada té en el nostre organisme.

Segons l’Organització Mundial de la Salut, una vida en excés sedentària és un dels factors que incrementen el risc de patir malalties cardiovasculars, diabetis i càncer.

Quasi la meitat dels enquestats refereix que, al llarg d’estos mesos de pandèmia, els seus hàbits de pràctica esportiva han empitjorat: fan menys exercici que abans, amb menys freqüència i constància. Per a OCU, una mala notícia pel que implica.

 

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.