T’has tornat més sedentari durant la pandèmia i has deixat de practicar esport?

Que el coronavirus passa factura a la nostra salut és una cosa evident: es compten per milions les persones que s’han contagiat, a Espanya hi ha desenes de milers de morts i molts més amb seqüeles de diversa gravetat. Per no parlar de com la situació, prolongada en el temps, ha afectat la nostra salut mental, a la nostra economia, a les relacions socials, familiars…

 

Els nostres hàbits han empitjorat

 

Des d’OCU han preguntat a una mostra representativa de la població espanyola d’entre 25 i 74 anys sobre la percepció que tenien sobre com havia afectat tota la crisi del coronavirus als seus hàbits de somni, esport i nutrició.

Les respostes són molt eloqüents: deixant a un costat a l’impacte directe del virus SARS- CoV 2, tot el que envolta a esta situació excepcional perjudica la nostra salut, en portar-nos a relaxar els nostres bons costums en àmbits tan importants com l’alimentació, el descans o l’activitat física, fonamentals per al nostre benestar.

Mengem pitjor

 

En els moments del primer confinament, reclosos a casa, sense tot just opcions, van ser molts els que es van animar a cuinar. També hem comprovat que molts van modificar en aqueix moment alguns dels seus hàbits de compra, prioritzant les compres de proximitat… però esta millora no s’ha generalitzat ni mantingut en el temps per a tots els usuaris: dos de cada tres persones diu que ha mantingut els mateixos hàbits d’alimentació malgrat la pandèmia. I encara que un 13% diu que els ha millorats, un altre 21% confessa que han empitjorat.

Dormim menys

 

Els hàbits de somni, tant en quantitat, com la qualitat del descans, han empitjorat durant la pandèmia per a un de cada tres enquestats. Són les persones d’entre 40 i 59 anys, els que més es ressenten d’això.
I el que és clar és que a molts, la situació laboral, el futur econòmic, la incertesa és el que els amoïna: són les persones que es troben desocupats, han patit un ERE o estan en situació d’ERTO els qui han vist empitjorar més els seus hàbits de somni.

 

 

I, sobretot, fem menys exercici

 

És un fet: la pandèmia i el confinament ens han fet més sedentaris. I el sedentarisme és un greu risc per a la salut, no sols perquè és un gran aliat d’una altra greu epidèmia, la de l’obesitat i el sobrepés, sinó també perquè estan demostrant els efectes beneficiosos que una activitat física moderada té en el nostre organisme.

Segons l’Organització Mundial de la Salut, una vida en excés sedentària és un dels factors que incrementen el risc de patir malalties cardiovasculars, diabetis i càncer.

Quasi la meitat dels enquestats refereix que, al llarg d’estos mesos de pandèmia, els seus hàbits de pràctica esportiva han empitjorat: fan menys exercici que abans, amb menys freqüència i constància. Per a OCU, una mala notícia pel que implica.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.