T’has tornat més sedentari durant la pandèmia i has deixat de practicar esport?

Que el coronavirus passa factura a la nostra salut és una cosa evident: es compten per milions les persones que s’han contagiat, a Espanya hi ha desenes de milers de morts i molts més amb seqüeles de diversa gravetat. Per no parlar de com la situació, prolongada en el temps, ha afectat la nostra salut mental, a la nostra economia, a les relacions socials, familiars…

 

Els nostres hàbits han empitjorat

 

Des d’OCU han preguntat a una mostra representativa de la població espanyola d’entre 25 i 74 anys sobre la percepció que tenien sobre com havia afectat tota la crisi del coronavirus als seus hàbits de somni, esport i nutrició.

Les respostes són molt eloqüents: deixant a un costat a l’impacte directe del virus SARS- CoV 2, tot el que envolta a esta situació excepcional perjudica la nostra salut, en portar-nos a relaxar els nostres bons costums en àmbits tan importants com l’alimentació, el descans o l’activitat física, fonamentals per al nostre benestar.

Mengem pitjor

 

En els moments del primer confinament, reclosos a casa, sense tot just opcions, van ser molts els que es van animar a cuinar. També hem comprovat que molts van modificar en aqueix moment alguns dels seus hàbits de compra, prioritzant les compres de proximitat… però esta millora no s’ha generalitzat ni mantingut en el temps per a tots els usuaris: dos de cada tres persones diu que ha mantingut els mateixos hàbits d’alimentació malgrat la pandèmia. I encara que un 13% diu que els ha millorats, un altre 21% confessa que han empitjorat.

Dormim menys

 

Els hàbits de somni, tant en quantitat, com la qualitat del descans, han empitjorat durant la pandèmia per a un de cada tres enquestats. Són les persones d’entre 40 i 59 anys, els que més es ressenten d’això.
I el que és clar és que a molts, la situació laboral, el futur econòmic, la incertesa és el que els amoïna: són les persones que es troben desocupats, han patit un ERE o estan en situació d’ERTO els qui han vist empitjorar més els seus hàbits de somni.

 

 

I, sobretot, fem menys exercici

 

És un fet: la pandèmia i el confinament ens han fet més sedentaris. I el sedentarisme és un greu risc per a la salut, no sols perquè és un gran aliat d’una altra greu epidèmia, la de l’obesitat i el sobrepés, sinó també perquè estan demostrant els efectes beneficiosos que una activitat física moderada té en el nostre organisme.

Segons l’Organització Mundial de la Salut, una vida en excés sedentària és un dels factors que incrementen el risc de patir malalties cardiovasculars, diabetis i càncer.

Quasi la meitat dels enquestats refereix que, al llarg d’estos mesos de pandèmia, els seus hàbits de pràctica esportiva han empitjorat: fan menys exercici que abans, amb menys freqüència i constància. Per a OCU, una mala notícia pel que implica.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.