T’has tornat més sedentari durant la pandèmia i has deixat de practicar esport?

Que el coronavirus passa factura a la nostra salut és una cosa evident: es compten per milions les persones que s’han contagiat, a Espanya hi ha desenes de milers de morts i molts més amb seqüeles de diversa gravetat. Per no parlar de com la situació, prolongada en el temps, ha afectat la nostra salut mental, a la nostra economia, a les relacions socials, familiars…

 

Els nostres hàbits han empitjorat

 

Des d’OCU han preguntat a una mostra representativa de la població espanyola d’entre 25 i 74 anys sobre la percepció que tenien sobre com havia afectat tota la crisi del coronavirus als seus hàbits de somni, esport i nutrició.

Les respostes són molt eloqüents: deixant a un costat a l’impacte directe del virus SARS- CoV 2, tot el que envolta a esta situació excepcional perjudica la nostra salut, en portar-nos a relaxar els nostres bons costums en àmbits tan importants com l’alimentació, el descans o l’activitat física, fonamentals per al nostre benestar.

Mengem pitjor

 

En els moments del primer confinament, reclosos a casa, sense tot just opcions, van ser molts els que es van animar a cuinar. També hem comprovat que molts van modificar en aqueix moment alguns dels seus hàbits de compra, prioritzant les compres de proximitat… però esta millora no s’ha generalitzat ni mantingut en el temps per a tots els usuaris: dos de cada tres persones diu que ha mantingut els mateixos hàbits d’alimentació malgrat la pandèmia. I encara que un 13% diu que els ha millorats, un altre 21% confessa que han empitjorat.

Dormim menys

 

Els hàbits de somni, tant en quantitat, com la qualitat del descans, han empitjorat durant la pandèmia per a un de cada tres enquestats. Són les persones d’entre 40 i 59 anys, els que més es ressenten d’això.
I el que és clar és que a molts, la situació laboral, el futur econòmic, la incertesa és el que els amoïna: són les persones que es troben desocupats, han patit un ERE o estan en situació d’ERTO els qui han vist empitjorar més els seus hàbits de somni.

 

 

I, sobretot, fem menys exercici

 

És un fet: la pandèmia i el confinament ens han fet més sedentaris. I el sedentarisme és un greu risc per a la salut, no sols perquè és un gran aliat d’una altra greu epidèmia, la de l’obesitat i el sobrepés, sinó també perquè estan demostrant els efectes beneficiosos que una activitat física moderada té en el nostre organisme.

Segons l’Organització Mundial de la Salut, una vida en excés sedentària és un dels factors que incrementen el risc de patir malalties cardiovasculars, diabetis i càncer.

Quasi la meitat dels enquestats refereix que, al llarg d’estos mesos de pandèmia, els seus hàbits de pràctica esportiva han empitjorat: fan menys exercici que abans, amb menys freqüència i constància. Per a OCU, una mala notícia pel que implica.

 

Últimes notícies

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.