El Suprem dona l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco

El Tribunal Suprem ha donat el vist-i-plau definitiu a l'exhumació de Francisco Franco

El Tribunal Suprem ha donat l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco | València Diari

 

El Tribunal Suprem ha donat finalment l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco del Valle de los Caídos, tombant els recursos que van presentar els detractors de la decisió, entre els qui hi ha la Fundació Francisco Franco. Per tant, després de la decisió presa pel TS només queda que el govern espanyol acorde el trasllat este divendres o durant la celebració del pròxim consell de ministres, segons avança l”Ara’.

 

Per la seua part, la vicepresidenta en funcions, Carmen Calvo, ha indicat que des de la Moncloa no volen que l’exhumació es convertisca en un «espectacle» i, per tant, es notificarà a la família quin és el dia triat per si volen estar presents. Calvo ha manifestat que amb esta operació «no preteníem cap situació irrespectuosa per a les restes del dictador» motiu pel que «no hi haurà imàtgens ni mitjans de comunicació».

 

«L’article 118 obliga a tot el món a complir les sentències fermes»

Este dimecres, el prior de l’abadia mostrava la seua negativa a tirar avant l’exhumació, una cosa que el Suprem ja ha respost i li ha recordat que «l’article 118 de la Constitució obliga a tot el món a complir les sentències fermes». Tot seguit ha indicat que la sentència que va dictar, fa dos setmanes, denegant el recurs de la família ja permet tirar avant els acords i habilita, per tant, a l’exhumació. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.

Cau una plantació de marihuana amb més de mil plantes a L’Olleria i quatre detinguts

La Guàrdia Civil desmantella a L'Olleria una plantació amb més de mil plantes de marihuana i deté a quatre persones, dos d'elles ja a la presó provisional.

Els sindicats docents accepten negociar amb Educació però mantenen la vaga i les protestes

Els sindicats docents acudiran a la taula de negociació amb la Conselleria d'Educació, però sostenen la vaga indefinida i les concentracions al carrer.

València impulsa la reintroducció de pollets d’òbila comuna en zones periurbanes

La Fundació Bioparc i la Generalitat han iniciat la reintroducció d'una vintena de pollets d'òbila comuna en zones periurbanes de València, una espècie vulnerable clau en el control natural de plagues de rosegadors.

Educació cita als sindicats a una nova reunió per a intentar frenar la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats del professorat a una nova reunió negociadora per a este dijous amb l'objectiu d'acostar postures i buscar un acord.

Ruixats amb tempestes en el nord de Castelló i lleuger descens de les màximes

La Comunitat Valenciana tindrà hui cels poc nuvolosos al matí i ruixats amb tempesta probables a la vesprada en el nord de Castelló, amb temperatures sense canvis importants.

Les teràpies CAR-T fan un salt cap a la seua aplicació in vivo i un accés més equitatiu

Les teràpies CAR-T es consoliden com a tractament disruptiu en càncer de la sang i avancen cap a la seua generació in vivo, la qual cosa permetria un accés més àgil i equitatiu per als pacients.