El Suprem dona l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco

El Tribunal Suprem ha donat el vist-i-plau definitiu a l'exhumació de Francisco Franco

El Tribunal Suprem ha donat l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco | València Diari

 

El Tribunal Suprem ha donat finalment l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco del Valle de los Caídos, tombant els recursos que van presentar els detractors de la decisió, entre els qui hi ha la Fundació Francisco Franco. Per tant, després de la decisió presa pel TS només queda que el govern espanyol acorde el trasllat este divendres o durant la celebració del pròxim consell de ministres, segons avança l»Ara’.

 

Per la seua part, la vicepresidenta en funcions, Carmen Calvo, ha indicat que des de la Moncloa no volen que l’exhumació es convertisca en un «espectacle» i, per tant, es notificarà a la família quin és el dia triat per si volen estar presents. Calvo ha manifestat que amb esta operació «no preteníem cap situació irrespectuosa per a les restes del dictador» motiu pel que «no hi haurà imàtgens ni mitjans de comunicació».

 

«L’article 118 obliga a tot el món a complir les sentències fermes»

Este dimecres, el prior de l’abadia mostrava la seua negativa a tirar avant l’exhumació, una cosa que el Suprem ja ha respost i li ha recordat que «l’article 118 de la Constitució obliga a tot el món a complir les sentències fermes». Tot seguit ha indicat que la sentència que va dictar, fa dos setmanes, denegant el recurs de la família ja permet tirar avant els acords i habilita, per tant, a l’exhumació. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.