El Suprem dona l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco

El Tribunal Suprem ha donat el vist-i-plau definitiu a l'exhumació de Francisco Franco

El Tribunal Suprem ha donat l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco | València Diari

 

El Tribunal Suprem ha donat finalment l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco del Valle de los Caídos, tombant els recursos que van presentar els detractors de la decisió, entre els qui hi ha la Fundació Francisco Franco. Per tant, després de la decisió presa pel TS només queda que el govern espanyol acorde el trasllat este divendres o durant la celebració del pròxim consell de ministres, segons avança l”Ara’.

 

Per la seua part, la vicepresidenta en funcions, Carmen Calvo, ha indicat que des de la Moncloa no volen que l’exhumació es convertisca en un «espectacle» i, per tant, es notificarà a la família quin és el dia triat per si volen estar presents. Calvo ha manifestat que amb esta operació «no preteníem cap situació irrespectuosa per a les restes del dictador» motiu pel que «no hi haurà imàtgens ni mitjans de comunicació».

 

«L’article 118 obliga a tot el món a complir les sentències fermes»

Este dimecres, el prior de l’abadia mostrava la seua negativa a tirar avant l’exhumació, una cosa que el Suprem ja ha respost i li ha recordat que «l’article 118 de la Constitució obliga a tot el món a complir les sentències fermes». Tot seguit ha indicat que la sentència que va dictar, fa dos setmanes, denegant el recurs de la família ja permet tirar avant els acords i habilita, per tant, a l’exhumació. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida a València

La policia adscrita a la Comunitat Valenciana ha intervingut set reproduccions no autoritzades d'obres de Yturralde i Chillida a València. El venedor ha sigut investigat i les peces han quedat sota custòdia policial.

Kambwala rep l’alta mèdica després de set mesos de baixa al Vila-real

El central del Vila-real va rebre l'alta mèdica i podrà reintegrar-se al treball de grup als ordes de Marcelino després de set mesos fora de l'equip.

Toni Pérez reivindica a Alacant que el Dia Europeu de les víctimes del terrorisme ‘no pertany al passat’

La Diputació d'Alacant ha guardat un minut de silenci pel Dia Europeu de les víctimes del terrorisme. Toni Pérez ha apel·lat a memòria, unitat i dignitat, i la Generalitat ha reafirmat el seu compromís de reparació

Aznar: Espanya hauria d’estar al costat dels seus aliats i no dels seus adversaris

L'expresident ha defés que el conflicte amb l'Iran està 'més que justificat' i ha urgit a Espanya a alinear-se amb els seus aliats. També ha reclamat rellançar Europa i aprofitar l'oportunitat llatinoamericana.

Bernabé acusa a Catalá de demanar el tall de Rodalia a l’estació del Nord durant la mascletà

La delegada del Govern ha retret a l'alcaldessa que no assumisca responsabilitats i ha recordat que l'Ajuntament va demanar per escrit tallar els trens entre les 12.00 i les 15.00 durant la mascletà. Renfe ha oferit alternatives i reforços, mentres l'EMT ha rebutjat augmentar autobusos a San Isidro i Font de Sant Lluís.

Pérez Llorca anuncia un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

La Generalitat ha anunciat un pla per a habilitar vivendes en sòl dotacional municipal sense desenrotllar i ha xifrat el seu potencial en 120.000 llars. A més, posarà en marxa tres noves estacions d'ITV a Segorbe, Onda i Torrent per a sumar 50.000 inspeccions.

València guarda un minut de silenci per les víctimes del 11-M

L'Ajuntament de València ha homenatjat este dimecres a les víctimes del 11-M amb un minut de silenci. Tota la corporació s'ha unit en la plaça.

Pérez Llorca anuncia que obrirà un diàleg amb Vox per a pactar nous pressupostos

El president ha anunciat que obrirà un diàleg amb Vox per a tirar avant nous pressupostos i ha defés l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha abordat fiscalitat, finançament, el congrés del PPCV i el topònim de València.