7.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El Suprem dona l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco

El Tribunal Suprem ha donat el vist-i-plau definitiu a l'exhumació de Francisco Franco

El Tribunal Suprem ha donat l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco | València Diari

 

El Tribunal Suprem ha donat finalment l’aval definitiu a l’exhumació de Francisco Franco del Valle de los Caídos, tombant els recursos que van presentar els detractors de la decisió, entre els qui hi ha la Fundació Francisco Franco. Per tant, després de la decisió presa pel TS només queda que el govern espanyol acorde el trasllat este divendres o durant la celebració del pròxim consell de ministres, segons avança l”Ara’.

 

Per la seua part, la vicepresidenta en funcions, Carmen Calvo, ha indicat que des de la Moncloa no volen que l’exhumació es convertisca en un «espectacle» i, per tant, es notificarà a la família quin és el dia triat per si volen estar presents. Calvo ha manifestat que amb esta operació «no preteníem cap situació irrespectuosa per a les restes del dictador» motiu pel que «no hi haurà imàtgens ni mitjans de comunicació».

 

«L’article 118 obliga a tot el món a complir les sentències fermes»

Este dimecres, el prior de l’abadia mostrava la seua negativa a tirar avant l’exhumació, una cosa que el Suprem ja ha respost i li ha recordat que «l’article 118 de la Constitució obliga a tot el món a complir les sentències fermes». Tot seguit ha indicat que la sentència que va dictar, fa dos setmanes, denegant el recurs de la família ja permet tirar avant els acords i habilita, per tant, a l’exhumació. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.