31 C
València
Dijous, 28 agost, 2025

Sorpresa per l’última notícia sobre l’ERO del Corte Inglés: 4.000 persones més

Més de 4.000 treballadors de El Corte Inglés s’han sumat al pla de eixida voluntària impulsat per l’empresa, un 20% més respecte a la xifra acordada amb els sindicats (3.292 empleats).

- Advertisement -Telegram València Diari

Han quedat fora de l’ERO els majors de 50 anys, ja que són els que tenen més dificultats per reincorporar-se al mercat de treball, així com els treballadors que tenen un contracte eventual o de dies concrets, segons ha informat la companyia en un comunicat.

Els empleats afectats per l’expedient rebran una indemnització de 33 dies per any treballat fins a un màxim de 24 mensualitats, a banda d’una prima en funció de l’antiguitat. A més, el grup ha contractat les empreses LHH i ManpowerGroup per ajudar als treballadors que marxen a trobar una nova feina.

 

El Corte Inglés celebra el clima de «consens»

A partir d’ara, l’empresa iniciarà un procés d’anàlisi de les sol·licituds i, posteriorment, tramitarà les baixes voluntàries i gestionarà l’ajustament de la plantilla.

En el comunicat, El Corte Inglés celebra que haja arribat a un acord «complint els objectius de baixes voluntàries i en el marc de la pau social» i destaca que les negociacions s’han dut a terme en un clima de «consens». Alhora, subratlla la celeritat del procés, que s’ha tancat en poc menys de dos mesos des que es va comunicar als sindicats la retallada de plantilla.

 

CaixaBank retallarà a Catalunya el 85% dels nous treballadors integrats per la fusió

I a banda d’El Corte Inglés, entre les 15 grans empreses que preveuen macroacomiadaments que deixaran sense feina prop de 30.000 treballadors, hi ha també CaixaBank. L’ERO que planteja afectarà un total de 754 treballadors a Catalunya, una xifra que equival al 85% dels nous empleats procedents de Bankia que es van integrar a les oficines del país després de la fusió.

 

Segons dades publicades aquest dilluns per CCOO, Lleida és la demarcació que en surt més malparada. A les comarques de Ponent, l’expedient afectarà un total de 38 empleats, gairebé el doble en comparació al nombre de treballadors que van arribar després de la fusió (22). A Girona, CaixaBank retallarà l’equivalent al 95,5% dels nous treballadors del banc, mentre que la retallada a Barcelona equivaldrà al 82% de les últimes incorporacions. Finalment, el percentatge d’afectats a Tarragona és igual al 80% de la plantilla nova. 

 

CCOO ha publicat aquestes dades el dia anterior a la tercera reunió entre sindicats i CaixaBank per negociar l’ERO a l’entitat. En el mateix comunicat, Comissions Obreres ha volgut subratllar que els treballadors de la banca són un dels col·lectius essencials «oblidats» durant la pandèmia, ja que, després d’atendre les necessitats financeres de la població, van rebre «uns aplaudiments enverinats que amagaven una xifra d’acomiadaments forçosos històrica».

En aquest sentit, el sindicat mostra el seu rebuig a la retallada salarial i a l’ERO plantejat per a l’entitat i aposta per les sortides voluntàries i el manteniment de les condicions de la plantilla.

Últimes notícies

Es lleva la vida l’home atrinxerat durant 36 hores en una vivenda d’Agost

Un jove de 25 anys atrinxerat quasi 36 hores en el seu domicili d'Agost s'ha llevat la vida amb una escopeta. No va haver-hi trets contra la Guàrdia Civil ni ferits.

L’home atrinxerat a Agost se suïcida amb una escopeta després de 36 hores de cércol

El jove de 25 anys que romania voltat en la seua vivenda d'Agost es va llevar la vida poc després de les 13. No va haver-hi tiroteig ni altres ferits.

Calero demana calma i busca sumar a Elx per a dissipar els dubtes

El tècnic del Llevant crida a la tranquil·litat abans de visitar a l'Elx i subratlla que l'equip ha de millorar la contundència en les dos àrees. Confia a inscriure a Olasagasti i Ryan i barallar per retindre a Carlos Álvarez davant l'interés del Benfica.

La Generalitat permet retirar posidònia de manera excepcional per salut fins al 15 de setembre

La Conselleria adapta el manual de bones pràctiques per a autoritzar, per motius de seguretat i salut, la retirada excepcional de restes de posidònia i seba fins al 15 de setembre. La mesura exclou espais protegits i Xarxa Natura 2000.

Sarabia avisa d’un Llevant exigent i demana encert en les àrees

Eder Sarabia advertix d'un Llevant competitiu malgrat les seues derrotes en el descompte i reclama precisió en les dos àrees. El tècnic preveu un partit igualat.

8 de cada 10 consumidors valencians secunden més IA en les seues compres

Un 81% veu amb bons ulls més IA en el procés de compra, encara que la majoria encara preferix l'atenció humana en moments clau. L'estudi es basa en 400 enquestes.

Mor un soci de la pirotècnica Ferrández en una explosió a Redován

Manuel Ferrández Ruiz, soci i treballador de la pirotècnica Ferrández, ha mort en una explosió a Redován a les 9.36. L'incendi va quedar estabilitzat i es va suspendre un acte fester.

La UEFA decidix l’11 de setembre si el Vila-real-Barça es juga a Miami

El Comité Executiu de la UEFA votarà l'11 de setembre a Tirana la sol·licitud per a disputar el Vila-real-Barcelona de LaLiga a Miami. Eixe mateix dia avaluarà les seus de les finals de 2027, amb el Metropolità entre les candidates.