Sorpresa per l’última notícia sobre l’ERO del Corte Inglés: 4.000 persones més

Més de 4.000 treballadors de El Corte Inglés s’han sumat al pla de eixida voluntària impulsat per l’empresa, un 20% més respecte a la xifra acordada amb els sindicats (3.292 empleats).

Han quedat fora de l’ERO els majors de 50 anys, ja que són els que tenen més dificultats per reincorporar-se al mercat de treball, així com els treballadors que tenen un contracte eventual o de dies concrets, segons ha informat la companyia en un comunicat.

Els empleats afectats per l’expedient rebran una indemnització de 33 dies per any treballat fins a un màxim de 24 mensualitats, a banda d’una prima en funció de l’antiguitat. A més, el grup ha contractat les empreses LHH i ManpowerGroup per ajudar als treballadors que marxen a trobar una nova feina.

 

El Corte Inglés celebra el clima de «consens»

A partir d’ara, l’empresa iniciarà un procés d’anàlisi de les sol·licituds i, posteriorment, tramitarà les baixes voluntàries i gestionarà l’ajustament de la plantilla.

En el comunicat, El Corte Inglés celebra que haja arribat a un acord «complint els objectius de baixes voluntàries i en el marc de la pau social» i destaca que les negociacions s’han dut a terme en un clima de «consens». Alhora, subratlla la celeritat del procés, que s’ha tancat en poc menys de dos mesos des que es va comunicar als sindicats la retallada de plantilla.

 

CaixaBank retallarà a Catalunya el 85% dels nous treballadors integrats per la fusió

I a banda d’El Corte Inglés, entre les 15 grans empreses que preveuen macroacomiadaments que deixaran sense feina prop de 30.000 treballadors, hi ha també CaixaBank. L’ERO que planteja afectarà un total de 754 treballadors a Catalunya, una xifra que equival al 85% dels nous empleats procedents de Bankia que es van integrar a les oficines del país després de la fusió.

 

Segons dades publicades aquest dilluns per CCOO, Lleida és la demarcació que en surt més malparada. A les comarques de Ponent, l’expedient afectarà un total de 38 empleats, gairebé el doble en comparació al nombre de treballadors que van arribar després de la fusió (22). A Girona, CaixaBank retallarà l’equivalent al 95,5% dels nous treballadors del banc, mentre que la retallada a Barcelona equivaldrà al 82% de les últimes incorporacions. Finalment, el percentatge d’afectats a Tarragona és igual al 80% de la plantilla nova. 

 

CCOO ha publicat aquestes dades el dia anterior a la tercera reunió entre sindicats i CaixaBank per negociar l’ERO a l’entitat. En el mateix comunicat, Comissions Obreres ha volgut subratllar que els treballadors de la banca són un dels col·lectius essencials «oblidats» durant la pandèmia, ja que, després d’atendre les necessitats financeres de la població, van rebre «uns aplaudiments enverinats que amagaven una xifra d’acomiadaments forçosos històrica».

En aquest sentit, el sindicat mostra el seu rebuig a la retallada salarial i a l’ERO plantejat per a l’entitat i aposta per les sortides voluntàries i el manteniment de les condicions de la plantilla.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.