Moren 132 persones en un accident aeri per l’acció suïcida del pilot

Una acció suïcida per part del pilot de l’aeronau pot estar darrere de l’accident aeri que el mes de març passat va acabar amb la vida de 132 persones a la Xina (123 passatgers i 9 membres de la tripulació). L’avió va caure en picat des de 9.000 metres. Ara, quasi dos mesos després, la informació recollida per la caixa negra apunta al fet que algú va estavellar deliberadament l’avió.

Segons The Wall Street Journal (WSJ) , que cita a fonts anònimes que coneixerien l’avaluació preliminar de les autoritats estatunidenques, les perquisicions analitzades indicarien que va ser una maniobra intencional la que va provocar que el Boeing 737-800 descendira quasi verticalment durant dos minuts fins a estavellar-se en Tengxian, al sud de la Xina.

L’avió de la companyia Xina Eastern Airlines, amb 132 persones a bord, s’estavellava el passat 22 de març, en el sud-oest de la Xina, en un dels pitjors accidents de l’última dècada al país. Després de pentinar les muntanyes durant dies, per fi els investigadors van poder trobar la caixa negra de la nau, enterrada a dos metres sota terra.

No es van trobar problemes tècnics en l’avió

L’avió va fer el que algú en la cabina li va dir que fera”, va esmentar el Wall Street Journal, citant als investigadors estatunidencs. El mig assegura que tot apunta al fet que «algú a bord va estavellar deliberadament» l’avió noliejat per l’aerolínia Xina Eastern. «Les dades mostren que algú, possiblement un pilot o una altra persona que es va obrir passe a la força en la cabina, va enviar al Boeing 737-800 en caiguda picada«, afigen.

Des dels Estats Units defensen aquesta hipòtesi partint del fet que els investigadors xinesos no van trobar cap problema amb l’avió després de l’accident. A més, el periòdic estatunidenc recorda que els pilots de l’aeronau no van respondre a les repetides anomenades dels controladors de trànsit aeri i avions pròxims durant el descens.

Mentrestant, les autoritats xineses han emés un comunicat en el qual destaquen que ni les autoritats del país ni les dels Estats Units han filtrat cap mena d’informació referent a la investigació a cap mitjà de comunicació. L’Administració d’Aviació Civil de la Xina va emfatitzar que les perquisicions continuen desenvolupant-se amb l’objectiu de determinar què és el que va passar.

L’avió va caure en picat: va descendir 8.000 metres en tres minuts

L’avió, un Boeing 737-800 de sis anys i huit mesos d’antiguitat, va caure en picat a una velocitat que va arribar a superar els 9.000 metres per minut. La seua trajectòria, de fet, va ser tal que s’estima que en només tres minuts va descendir uns 8.000 metres. La caixa negra podria haver revelat la causa d’un dels successos aeris més mortífers de la Xina: podria haver sigut un accident suïcida.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.