Moren 132 persones en un accident aeri per l’acció suïcida del pilot

Ejemplo de shortcode con estilo
La caixa negra de l'avió accidentat a la Xina, el mes de març passat, ha revelat que algú ho va estavellar deliberadament

Una acció suïcida per part del pilot de l’aeronau pot estar darrere de l’accident aeri que el mes de març passat va acabar amb la vida de 132 persones a la Xina (123 passatgers i 9 membres de la tripulació). L’avió va caure en picat des de 9.000 metres. Ara, quasi dos mesos després, la informació recollida per la caixa negra apunta al fet que algú va estavellar deliberadament l’avió.

Segons The Wall Street Journal (WSJ) , que cita a fonts anònimes que coneixerien l’avaluació preliminar de les autoritats estatunidenques, les perquisicions analitzades indicarien que va ser una maniobra intencional la que va provocar que el Boeing 737-800 descendira quasi verticalment durant dos minuts fins a estavellar-se en Tengxian, al sud de la Xina.

L’avió de la companyia Xina Eastern Airlines, amb 132 persones a bord, s’estavellava el passat 22 de març, en el sud-oest de la Xina, en un dels pitjors accidents de l’última dècada al país. Després de pentinar les muntanyes durant dies, per fi els investigadors van poder trobar la caixa negra de la nau, enterrada a dos metres sota terra.

No es van trobar problemes tècnics en l’avió

“L’avió va fer el que algú en la cabina li va dir que fera”, va esmentar el Wall Street Journal, citant als investigadors estatunidencs. El mig assegura que tot apunta al fet que «algú a bord va estavellar deliberadament» l’avió noliejat per l’aerolínia Xina Eastern. «Les dades mostren que algú, possiblement un pilot o una altra persona que es va obrir passe a la força en la cabina, va enviar al Boeing 737-800 en caiguda picada«, afigen.

Des dels Estats Units defensen aquesta hipòtesi partint del fet que els investigadors xinesos no van trobar cap problema amb l’avió després de l’accident. A més, el periòdic estatunidenc recorda que els pilots de l’aeronau no van respondre a les repetides anomenades dels controladors de trànsit aeri i avions pròxims durant el descens.

Mentrestant, les autoritats xineses han emés un comunicat en el qual destaquen que ni les autoritats del país ni les dels Estats Units han filtrat cap mena d’informació referent a la investigació a cap mitjà de comunicació. L’Administració d’Aviació Civil de la Xina va emfatitzar que les perquisicions continuen desenvolupant-se amb l’objectiu de determinar què és el que va passar.

L’avió va caure en picat: va descendir 8.000 metres en tres minuts

L’avió, un Boeing 737-800 de sis anys i huit mesos d’antiguitat, va caure en picat a una velocitat que va arribar a superar els 9.000 metres per minut. La seua trajectòria, de fet, va ser tal que s’estima que en només tres minuts va descendir uns 8.000 metres. La caixa negra podria haver revelat la causa d’un dels successos aeris més mortífers de la Xina: podria haver sigut un accident suïcida.

Últimes notícies

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.

Els rescats més difícils ja s’han fet, però la Generalitat demana prudència per les inundacions

Els equips d’emergències han completat els rescats més complicats per les greus inundacions al sud de València i nord d’Alacant, però la Generalitat demana prudència perquè encara hi ha zones incomunicades i tres víctimes mortals.

Bernabé ressalta que la nova dana ha tingut avisos previs i millor coordinació

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha remarcat que la dana actual ha comptat amb anticipació, avisos a la població i coordinació institucional, a diferència de la de 2024, que va provocar 233 morts en la província de València.

Continuen els rescats en helicòpter i llanxa a Bellreguard, Miramar i Piles pel temporal

Els equips d’emergència continuen este dilluns a la vesprada els rescats aeris i en llanxa a Bellreguard, Miramar i Piles, incomunicats per les fortes pluges, mentre es confirmen dos morts a Oliva.

Rescatades dos pateres amb 18 migrants en aigües d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat este cap de setmana 18 migrants d’origen algerià en dues pateres a Alacant, quatre d’ells presumptament menors, després d’una travessia de quinze dies.

La jueza de la DANA ordena destruir les mostres d’ADN dels cadàvers identificats

La jutgessa que investiga la DANA de 2024 a Catarroja ha ordenat destruir les mostres d’ADN usades per identificar les 233 víctimes de la província de València, una vegada confirmades totes les identitats.

Una dona de 33 anys queda hospitalitzada per una ganivetada a Benicarló

Una dona de 33 anys ha resultat ferida per arma blanca a Benicarló i està ingressada amb pronòstic reservat, mentres la policia busca el presumpte agressor.