Moren 132 persones en un accident aeri per l’acció suïcida del pilot

Una acció suïcida per part del pilot de l’aeronau pot estar darrere de l’accident aeri que el mes de març passat va acabar amb la vida de 132 persones a la Xina (123 passatgers i 9 membres de la tripulació). L’avió va caure en picat des de 9.000 metres. Ara, quasi dos mesos després, la informació recollida per la caixa negra apunta al fet que algú va estavellar deliberadament l’avió.

Segons The Wall Street Journal (WSJ) , que cita a fonts anònimes que coneixerien l’avaluació preliminar de les autoritats estatunidenques, les perquisicions analitzades indicarien que va ser una maniobra intencional la que va provocar que el Boeing 737-800 descendira quasi verticalment durant dos minuts fins a estavellar-se en Tengxian, al sud de la Xina.

L’avió de la companyia Xina Eastern Airlines, amb 132 persones a bord, s’estavellava el passat 22 de març, en el sud-oest de la Xina, en un dels pitjors accidents de l’última dècada al país. Després de pentinar les muntanyes durant dies, per fi els investigadors van poder trobar la caixa negra de la nau, enterrada a dos metres sota terra.

No es van trobar problemes tècnics en l’avió

L’avió va fer el que algú en la cabina li va dir que fera”, va esmentar el Wall Street Journal, citant als investigadors estatunidencs. El mig assegura que tot apunta al fet que «algú a bord va estavellar deliberadament» l’avió noliejat per l’aerolínia Xina Eastern. «Les dades mostren que algú, possiblement un pilot o una altra persona que es va obrir passe a la força en la cabina, va enviar al Boeing 737-800 en caiguda picada«, afigen.

Des dels Estats Units defensen aquesta hipòtesi partint del fet que els investigadors xinesos no van trobar cap problema amb l’avió després de l’accident. A més, el periòdic estatunidenc recorda que els pilots de l’aeronau no van respondre a les repetides anomenades dels controladors de trànsit aeri i avions pròxims durant el descens.

Mentrestant, les autoritats xineses han emés un comunicat en el qual destaquen que ni les autoritats del país ni les dels Estats Units han filtrat cap mena d’informació referent a la investigació a cap mitjà de comunicació. L’Administració d’Aviació Civil de la Xina va emfatitzar que les perquisicions continuen desenvolupant-se amb l’objectiu de determinar què és el que va passar.

L’avió va caure en picat: va descendir 8.000 metres en tres minuts

L’avió, un Boeing 737-800 de sis anys i huit mesos d’antiguitat, va caure en picat a una velocitat que va arribar a superar els 9.000 metres per minut. La seua trajectòria, de fet, va ser tal que s’estima que en només tres minuts va descendir uns 8.000 metres. La caixa negra podria haver revelat la causa d’un dels successos aeris més mortífers de la Xina: podria haver sigut un accident suïcida.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.