Moren 132 persones en un accident aeri per l’acció suïcida del pilot

Una acció suïcida per part del pilot de l’aeronau pot estar darrere de l’accident aeri que el mes de març passat va acabar amb la vida de 132 persones a la Xina (123 passatgers i 9 membres de la tripulació). L’avió va caure en picat des de 9.000 metres. Ara, quasi dos mesos després, la informació recollida per la caixa negra apunta al fet que algú va estavellar deliberadament l’avió.

Segons The Wall Street Journal (WSJ) , que cita a fonts anònimes que coneixerien l’avaluació preliminar de les autoritats estatunidenques, les perquisicions analitzades indicarien que va ser una maniobra intencional la que va provocar que el Boeing 737-800 descendira quasi verticalment durant dos minuts fins a estavellar-se en Tengxian, al sud de la Xina.

L’avió de la companyia Xina Eastern Airlines, amb 132 persones a bord, s’estavellava el passat 22 de març, en el sud-oest de la Xina, en un dels pitjors accidents de l’última dècada al país. Després de pentinar les muntanyes durant dies, per fi els investigadors van poder trobar la caixa negra de la nau, enterrada a dos metres sota terra.

No es van trobar problemes tècnics en l’avió

L’avió va fer el que algú en la cabina li va dir que fera”, va esmentar el Wall Street Journal, citant als investigadors estatunidencs. El mig assegura que tot apunta al fet que «algú a bord va estavellar deliberadament» l’avió noliejat per l’aerolínia Xina Eastern. «Les dades mostren que algú, possiblement un pilot o una altra persona que es va obrir passe a la força en la cabina, va enviar al Boeing 737-800 en caiguda picada«, afigen.

Des dels Estats Units defensen aquesta hipòtesi partint del fet que els investigadors xinesos no van trobar cap problema amb l’avió després de l’accident. A més, el periòdic estatunidenc recorda que els pilots de l’aeronau no van respondre a les repetides anomenades dels controladors de trànsit aeri i avions pròxims durant el descens.

Mentrestant, les autoritats xineses han emés un comunicat en el qual destaquen que ni les autoritats del país ni les dels Estats Units han filtrat cap mena d’informació referent a la investigació a cap mitjà de comunicació. L’Administració d’Aviació Civil de la Xina va emfatitzar que les perquisicions continuen desenvolupant-se amb l’objectiu de determinar què és el que va passar.

L’avió va caure en picat: va descendir 8.000 metres en tres minuts

L’avió, un Boeing 737-800 de sis anys i huit mesos d’antiguitat, va caure en picat a una velocitat que va arribar a superar els 9.000 metres per minut. La seua trajectòria, de fet, va ser tal que s’estima que en només tres minuts va descendir uns 8.000 metres. La caixa negra podria haver revelat la causa d’un dels successos aeris més mortífers de la Xina: podria haver sigut un accident suïcida.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU