Moren 132 persones en un accident aeri per l’acció suïcida del pilot

Una acció suïcida per part del pilot de l’aeronau pot estar darrere de l’accident aeri que el mes de març passat va acabar amb la vida de 132 persones a la Xina (123 passatgers i 9 membres de la tripulació). L’avió va caure en picat des de 9.000 metres. Ara, quasi dos mesos després, la informació recollida per la caixa negra apunta al fet que algú va estavellar deliberadament l’avió.

Segons The Wall Street Journal (WSJ) , que cita a fonts anònimes que coneixerien l’avaluació preliminar de les autoritats estatunidenques, les perquisicions analitzades indicarien que va ser una maniobra intencional la que va provocar que el Boeing 737-800 descendira quasi verticalment durant dos minuts fins a estavellar-se en Tengxian, al sud de la Xina.

L’avió de la companyia Xina Eastern Airlines, amb 132 persones a bord, s’estavellava el passat 22 de març, en el sud-oest de la Xina, en un dels pitjors accidents de l’última dècada al país. Després de pentinar les muntanyes durant dies, per fi els investigadors van poder trobar la caixa negra de la nau, enterrada a dos metres sota terra.

No es van trobar problemes tècnics en l’avió

L’avió va fer el que algú en la cabina li va dir que fera”, va esmentar el Wall Street Journal, citant als investigadors estatunidencs. El mig assegura que tot apunta al fet que «algú a bord va estavellar deliberadament» l’avió noliejat per l’aerolínia Xina Eastern. «Les dades mostren que algú, possiblement un pilot o una altra persona que es va obrir passe a la força en la cabina, va enviar al Boeing 737-800 en caiguda picada«, afigen.

Des dels Estats Units defensen aquesta hipòtesi partint del fet que els investigadors xinesos no van trobar cap problema amb l’avió després de l’accident. A més, el periòdic estatunidenc recorda que els pilots de l’aeronau no van respondre a les repetides anomenades dels controladors de trànsit aeri i avions pròxims durant el descens.

Mentrestant, les autoritats xineses han emés un comunicat en el qual destaquen que ni les autoritats del país ni les dels Estats Units han filtrat cap mena d’informació referent a la investigació a cap mitjà de comunicació. L’Administració d’Aviació Civil de la Xina va emfatitzar que les perquisicions continuen desenvolupant-se amb l’objectiu de determinar què és el que va passar.

L’avió va caure en picat: va descendir 8.000 metres en tres minuts

L’avió, un Boeing 737-800 de sis anys i huit mesos d’antiguitat, va caure en picat a una velocitat que va arribar a superar els 9.000 metres per minut. La seua trajectòria, de fet, va ser tal que s’estima que en només tres minuts va descendir uns 8.000 metres. La caixa negra podria haver revelat la causa d’un dels successos aeris més mortífers de la Xina: podria haver sigut un accident suïcida.

Últimes notícies

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.

Sara Sorribes confia a tornar al seu màxim nivell: encara em queda corda

La tenista castellonenca Sara Sorribes assegura que encara li queda corda per a competir al màxim nivell després de la seua retirada temporal i manté com a objectiu tornar a representar Espanya i ser als Jocs de Los Angeles 2028.

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.