11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Una voluntària valenciana, entre els quatre espanyols morts en un accident d’avioneta en Bolívia

Avioneta estavellada en Bolívia

Entre els morts, es troben quatre espanyols | Twitter

 

Sis persones han mort, entre elles quatre espanyols, en un accident d’avioneta que s’ha produït este dissabte durant un vol humanitari de repatriació prop de la ciutat boliviana de Trinidad, segons ha informat la Força Aèria Boliviana (BAV) en un comunicat.

 

Entre els morts, es troben dos militars i quatre passatgers espanyols que anaven a ser repatriats en una avioneta que es dirigia a la ciutat de Santa Cruz. «L’aeronau va patir un accident en transportar ciutadans espanyols per a repatriació i mostres de COVI-19, en ruta Trinidad-Santa Cruz. Lamentablement, tota la tripulació a bord va perdre la vida», han indicat en el comunicat.

 

El director regional de l’Administració d’Aeroports i Servicis Auxiliars a la Navegació Aèria de Bolívia, David Pedraza, ha explicat que un dels passatgers ha mort quan estava sent traslladat a l’hospital, mentres que els demés han mort en l’acte, segons arreplega l’Agència Boliviana de Notícies (ABI).

 

Una cooperant en València entre els morts

Un dels espanyols morts en l’accident era una cooperant de Psicòlegs Sense Fronteres, Alba A. F., segons ha informat a EFE està organització no governamental en el país sud-americà. Marcia Montoya, membre d’esta organització en Bolívia, ha afirmat que Alba formava part d’un programa de col·laboració amb Psicòlegs Sense Fronteres en València.

 

Montoya ha afegit que la cooperant havia començat el seu treball en la regió amazònica de Beni, al setembre de l’any passat, l’havia acabat al març i tenia previst viatjar a Bolívia abans de tornar a Espanya, però el Govern bolivià va declarar estat d’emergència sanitària pel coronavirus, que inclou la prohibició de viatges dins del país.

 

Els altres espanyols morts són Francisco José G.G., la seua esposa Deliz S.V. i Yandira O.V., estes dos últimes bolivianes nacionalitzades espanyoles, mentres que els bolivians que van perdre la vida són el capità Fabio Daniel J.L. i el tinent Richard Anderson C.B. de la Força Aèria Boliviana (FAB), que tripulaven l’avioneta.

Últimes notícies

Dos detinguts per tres robatoris amb força en locals d’hostaleria de La Safor

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i a una dona per tres robatoris amb força en locals d'hostaleria de La Safor. Van ser identificats gràcies a cambres i a un cotxe de lloguer.

Detinguda en Alcossebre una dona reclamada per Països Baixos per explotació sexual de menors

La Guàrdia Civil ha arrestat en Alcossebre a una dona buscada per Països Baixos per explotació sexual de menors. Quatre menors van quedar sota protecció a l'espera de la seua tutela pel país d'origen.

Nati Algado substituirà a Pérez Llorca com a alcaldessa de Finestrat

La primera tinenta d'alcalde assumirà el relleu a Finestrat quan Juanfran Pérez Llorca formalitze la seua renúncia després de ser investit en Les Corts. Amb 11 de 13 regidors, el PP perfila una transició ràpida

El Suprem eximix al banc en una transferència amb IBAN incorrecte

El Tribunal Suprem ha donat la raó a Caixa Popular i ha descartat la responsabilitat del banc quan el client introduïx un IBAN equivocat en una transferència. La nova norma europea imposa verificació del beneficiari en pagaments instantanis, però el cas es va resoldre amb la regulació anterior.

La jutgessa de la DANA suspén la testifical d’este dilluns per l’alerta meteorològica

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ha suspés la testifical prevista a les 9.30 per l'alerta meteorològica. La nova data es fixarà més avant.

Tota la Comunitat, en avís groc per pluges després de cancel·lar-se el taronja a Castelló

Aemet ha rebaixat a groc l'avís per pluges en el sud de Castelló, de manera que tota la Comunitat Valenciana manté nivell groc fins a les 18 hores. Es preveuen 20 litres per metre quadrat en una hora o 60 en dotze hores.

Dilluns de ruixats a Castelló i València i lleu pujada de les màximes

Cel molt nuvolós i ruixats localment forts a València i Castelló, que aniran remetent de sud a nord. Les màximes pujaran lleugerament i el vent rolará a oest.

Les pluges nocturnes deixen dos acovardisques i una palmera incendiada per un llamp a Alacant

Les pluges i tempestes han activat als bombers a Alacant amb dos acovardisques a Orihuela i Daya Nueva i un incendi de palmera per llamp en Callosa del Segura. A València i Castelló no s'han registrat incidències destacades.