12.9 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Una voluntària valenciana, entre els quatre espanyols morts en un accident d’avioneta en Bolívia

Avioneta estavellada en Bolívia

Entre els morts, es troben quatre espanyols | Twitter

 

Sis persones han mort, entre elles quatre espanyols, en un accident d’avioneta que s’ha produït este dissabte durant un vol humanitari de repatriació prop de la ciutat boliviana de Trinidad, segons ha informat la Força Aèria Boliviana (BAV) en un comunicat.

 

Entre els morts, es troben dos militars i quatre passatgers espanyols que anaven a ser repatriats en una avioneta que es dirigia a la ciutat de Santa Cruz. «L’aeronau va patir un accident en transportar ciutadans espanyols per a repatriació i mostres de COVI-19, en ruta Trinidad-Santa Cruz. Lamentablement, tota la tripulació a bord va perdre la vida», han indicat en el comunicat.

 

El director regional de l’Administració d’Aeroports i Servicis Auxiliars a la Navegació Aèria de Bolívia, David Pedraza, ha explicat que un dels passatgers ha mort quan estava sent traslladat a l’hospital, mentres que els demés han mort en l’acte, segons arreplega l’Agència Boliviana de Notícies (ABI).

 

Una cooperant en València entre els morts

Un dels espanyols morts en l’accident era una cooperant de Psicòlegs Sense Fronteres, Alba A. F., segons ha informat a EFE està organització no governamental en el país sud-americà. Marcia Montoya, membre d’esta organització en Bolívia, ha afirmat que Alba formava part d’un programa de col·laboració amb Psicòlegs Sense Fronteres en València.

 

Montoya ha afegit que la cooperant havia començat el seu treball en la regió amazònica de Beni, al setembre de l’any passat, l’havia acabat al març i tenia previst viatjar a Bolívia abans de tornar a Espanya, però el Govern bolivià va declarar estat d’emergència sanitària pel coronavirus, que inclou la prohibició de viatges dins del país.

 

Els altres espanyols morts són Francisco José G.G., la seua esposa Deliz S.V. i Yandira O.V., estes dos últimes bolivianes nacionalitzades espanyoles, mentres que els bolivians que van perdre la vida són el capità Fabio Daniel J.L. i el tinent Richard Anderson C.B. de la Força Aèria Boliviana (FAB), que tripulaven l’avioneta.

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric