7.7 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Una voluntària valenciana, entre els quatre espanyols morts en un accident d’avioneta en Bolívia

Avioneta estavellada en Bolívia

Entre els morts, es troben quatre espanyols | Twitter

 

Sis persones han mort, entre elles quatre espanyols, en un accident d’avioneta que s’ha produït este dissabte durant un vol humanitari de repatriació prop de la ciutat boliviana de Trinidad, segons ha informat la Força Aèria Boliviana (BAV) en un comunicat.

 

Entre els morts, es troben dos militars i quatre passatgers espanyols que anaven a ser repatriats en una avioneta que es dirigia a la ciutat de Santa Cruz. «L’aeronau va patir un accident en transportar ciutadans espanyols per a repatriació i mostres de COVI-19, en ruta Trinidad-Santa Cruz. Lamentablement, tota la tripulació a bord va perdre la vida», han indicat en el comunicat.

 

El director regional de l’Administració d’Aeroports i Servicis Auxiliars a la Navegació Aèria de Bolívia, David Pedraza, ha explicat que un dels passatgers ha mort quan estava sent traslladat a l’hospital, mentres que els demés han mort en l’acte, segons arreplega l’Agència Boliviana de Notícies (ABI).

 

Una cooperant en València entre els morts

Un dels espanyols morts en l’accident era una cooperant de Psicòlegs Sense Fronteres, Alba A. F., segons ha informat a EFE està organització no governamental en el país sud-americà. Marcia Montoya, membre d’esta organització en Bolívia, ha afirmat que Alba formava part d’un programa de col·laboració amb Psicòlegs Sense Fronteres en València.

 

Montoya ha afegit que la cooperant havia començat el seu treball en la regió amazònica de Beni, al setembre de l’any passat, l’havia acabat al març i tenia previst viatjar a Bolívia abans de tornar a Espanya, però el Govern bolivià va declarar estat d’emergència sanitària pel coronavirus, que inclou la prohibició de viatges dins del país.

 

Els altres espanyols morts són Francisco José G.G., la seua esposa Deliz S.V. i Yandira O.V., estes dos últimes bolivianes nacionalitzades espanyoles, mentres que els bolivians que van perdre la vida són el capità Fabio Daniel J.L. i el tinent Richard Anderson C.B. de la Força Aèria Boliviana (FAB), que tripulaven l’avioneta.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.