Jutgen a un home acusat per proposar a diferents persones que mataren a la seua exparella en Vila-real

 

La secció segona de l’Audiència de Castelló ha jutjat este dilluns a un home acusat en 2019 de proposar a altres persones que mataren a la seua exparella en Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), amb qui havia tingut una relació que havia finalitzat dies abans.

 

El fiscal, en el seu escrit de conclusions provisionals, sol·licita per a l’acusat una pena de huit anys de presó per un delicte de proposició per a l’homicidi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Segons el ministeri públic, l’acusat va arribar a oferir diners o un telèfon mòbil als qui els va fer la proposició, però estos ho van rebutjar. També va arribar a contactar amb un altre home a qui va dir que volia «fer callar» a la seua exparella perquè li havia deixat i si sabia d’algú que poguera matar-la. Este home també va rebutjar la proposició i va fer algunes investigacions sobre la identitat de la víctima per a advertir-la.

 

Durant la vista oral, l’acusat ha assegurat que ell va decidir deixar la relació pel tracte que li donava la seua exparella, encara que ha reconegut que després va intentar recuperar-la. El processat ha negat les acusacions i ha subratllat que mai ha pensat en posar fi a la vida de la seua exparella i que algú vol inculpar-lo.

 

Va ser ella qui va deixar la relació

Per part seua, la víctima ha declarat que va ser ella qui va deixar la relació perquè ja no podia suportar més les «discussions» i els «menyspreus» que rebia per part de la seua parella, del que ha assegurat que era «controlador i possessiu» i que a voltes tenia un caràcter «agressiu».

 

De la mateixa manera, ha relatat que ella va descobrir de les intencions de la seua exparella perquè li ho va dir un dels seus fills. A partir d’ací, ha indicat que es va celebrar una reunió en sa casa, en la que un altre dels seus fills i dos amics li van dir que l’acusat els havia proposat que la mataren.

 

Un dels fills de la víctima ha assenyalat que els dos amics li van contar que l’acusat els havia proposat matar a sa mare a canvi de regalar-los un mòbil a cadascun. Segons ha afirmat el testimoni, al principi no s’ho va creure, encara que posteriorment va començar a sospitar.

 

L’acusat va intentar convéncer al pare d’un amic dels fills

Els dos amics dels fills de la víctima han confirmat que l’acusat els va proposar matar a la seua exparella a canvi d’un mòbil per a cadascun, del que van informar posteriorment a un dels fills, que li ho va dir després a sa mare. Segons han explicat, el processat els va explicar com havien de fer-ho: entrant a casa de la dona i matant-la amb un ganivet. Un dels jóvens ha indicat que van intentar convéncer al processat per a que no ho fera.

 

També ha declarat el pare d’un altre amic dels fills de la víctima. Este ha apuntat que els amics del seu fill li van enviar un missatge per a que baixara al carrer perquè l’acusat volia parlar amb ell. Segons ha subratllat el testimoni, el processat li va preguntar si coneixia a algú que poguera «callar la boca» a la seua exparella, ja que volia acabar amb ella perquè l’havia deixat.

Últimes notícies

Ratxes de vent de fins a 122 km/h assoten diversos municipis de Castelló

El fort vent a la província de Castelló deixa ratxes màximes de 122 km/h i manté actiu l'avís groc, amb registres destacats a l'interior i la costa.

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.