Jutgen a un home acusat per proposar a diferents persones que mataren a la seua exparella en Vila-real

 

La secció segona de l’Audiència de Castelló ha jutjat este dilluns a un home acusat en 2019 de proposar a altres persones que mataren a la seua exparella en Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), amb qui havia tingut una relació que havia finalitzat dies abans.

 

El fiscal, en el seu escrit de conclusions provisionals, sol·licita per a l’acusat una pena de huit anys de presó per un delicte de proposició per a l’homicidi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Segons el ministeri públic, l’acusat va arribar a oferir diners o un telèfon mòbil als qui els va fer la proposició, però estos ho van rebutjar. També va arribar a contactar amb un altre home a qui va dir que volia «fer callar» a la seua exparella perquè li havia deixat i si sabia d’algú que poguera matar-la. Este home també va rebutjar la proposició i va fer algunes investigacions sobre la identitat de la víctima per a advertir-la.

 

Durant la vista oral, l’acusat ha assegurat que ell va decidir deixar la relació pel tracte que li donava la seua exparella, encara que ha reconegut que després va intentar recuperar-la. El processat ha negat les acusacions i ha subratllat que mai ha pensat en posar fi a la vida de la seua exparella i que algú vol inculpar-lo.

 

Va ser ella qui va deixar la relació

Per part seua, la víctima ha declarat que va ser ella qui va deixar la relació perquè ja no podia suportar més les «discussions» i els «menyspreus» que rebia per part de la seua parella, del que ha assegurat que era «controlador i possessiu» i que a voltes tenia un caràcter «agressiu».

 

De la mateixa manera, ha relatat que ella va descobrir de les intencions de la seua exparella perquè li ho va dir un dels seus fills. A partir d’ací, ha indicat que es va celebrar una reunió en sa casa, en la que un altre dels seus fills i dos amics li van dir que l’acusat els havia proposat que la mataren.

 

Un dels fills de la víctima ha assenyalat que els dos amics li van contar que l’acusat els havia proposat matar a sa mare a canvi de regalar-los un mòbil a cadascun. Segons ha afirmat el testimoni, al principi no s’ho va creure, encara que posteriorment va començar a sospitar.

 

L’acusat va intentar convéncer al pare d’un amic dels fills

Els dos amics dels fills de la víctima han confirmat que l’acusat els va proposar matar a la seua exparella a canvi d’un mòbil per a cadascun, del que van informar posteriorment a un dels fills, que li ho va dir després a sa mare. Segons han explicat, el processat els va explicar com havien de fer-ho: entrant a casa de la dona i matant-la amb un ganivet. Un dels jóvens ha indicat que van intentar convéncer al processat per a que no ho fera.

 

També ha declarat el pare d’un altre amic dels fills de la víctima. Este ha apuntat que els amics del seu fill li van enviar un missatge per a que baixara al carrer perquè l’acusat volia parlar amb ell. Segons ha subratllat el testimoni, el processat li va preguntar si coneixia a algú que poguera «callar la boca» a la seua exparella, ja que volia acabar amb ella perquè l’havia deixat.

Últimes notícies

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.