Apunten amb un làser a quatre pilots d’avió en menys d’una hora en Manises

El passat dijous, entre les 20.20 i les 21.10 hores, quatre pilots d’avions comercials que transportaven passatgers van ser apuntats amb un làser mentres aterraven en l’aeroport de Manises, comarca de l’Horta de València. Els incidents es van produir en menys d’una hora i, com a conseqüència, es va activar un protocol d’emergència amb avisos immediats a la torre de control, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil.

 

Segons informa el periòdic ‘Las Provincias’, els quatre pilots van advertir a la torre de control de l’aeroport de la presència d’esta llum làser, encara que no va distraure l’atenció dels conductors durant les seues maniobres. A demés, els avions van localitzar dos dels punters làser en el barri de la Malva-rosa i en la zona de la Universitat Politècnica de València. Els agents de policia van rebre immediatament estes ubicacions però no van poder identificar als autors de l’altercat.

 

D’esta manera, els quatre avions, procedents d’aeroports de Londres, Eivissa i Marrakech, van poder aterrar amb normalitat i sense incidències en l’aeroport de Manises.

 

Altres casos en València

En altres casos, la ràpida activació del protocol d’emergència ha permés la detenció de les persones que han posat en perill la seguretat aèrea. Per exemple, el passat 20 d’agost de 2019 la Policia Nacional va arrestar a un xic de 16 anys que va apuntar amb un làser a 3 avions des d’un edifici de l’avinguda del Cid. 

 

Segons els experts, la llum del punter làser pot distraure als pilots durant algunes maniobres que necessiten concentració. Estos fets en els Estats Units es castiguen amb 5 anys de presó mentres que en Espanya només es consideren una infracció contra la Llei Penal de la Navegació Aèrea. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.