Apunten amb un làser a quatre pilots d’avió en menys d’una hora en Manises

El passat dijous, entre les 20.20 i les 21.10 hores, quatre pilots d’avions comercials que transportaven passatgers van ser apuntats amb un làser mentres aterraven en l’aeroport de Manises, comarca de l’Horta de València. Els incidents es van produir en menys d’una hora i, com a conseqüència, es va activar un protocol d’emergència amb avisos immediats a la torre de control, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil.

 

Segons informa el periòdic ‘Las Provincias’, els quatre pilots van advertir a la torre de control de l’aeroport de la presència d’esta llum làser, encara que no va distraure l’atenció dels conductors durant les seues maniobres. A demés, els avions van localitzar dos dels punters làser en el barri de la Malva-rosa i en la zona de la Universitat Politècnica de València. Els agents de policia van rebre immediatament estes ubicacions però no van poder identificar als autors de l’altercat.

 

D’esta manera, els quatre avions, procedents d’aeroports de Londres, Eivissa i Marrakech, van poder aterrar amb normalitat i sense incidències en l’aeroport de Manises.

 

Altres casos en València

En altres casos, la ràpida activació del protocol d’emergència ha permés la detenció de les persones que han posat en perill la seguretat aèrea. Per exemple, el passat 20 d’agost de 2019 la Policia Nacional va arrestar a un xic de 16 anys que va apuntar amb un làser a 3 avions des d’un edifici de l’avinguda del Cid. 

 

Segons els experts, la llum del punter làser pot distraure als pilots durant algunes maniobres que necessiten concentració. Estos fets en els Estats Units es castiguen amb 5 anys de presó mentres que en Espanya només es consideren una infracció contra la Llei Penal de la Navegació Aèrea. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.