Apunten amb un làser a quatre pilots d’avió en menys d’una hora en Manises

El passat dijous, entre les 20.20 i les 21.10 hores, quatre pilots d’avions comercials que transportaven passatgers van ser apuntats amb un làser mentres aterraven en l’aeroport de Manises, comarca de l’Horta de València. Els incidents es van produir en menys d’una hora i, com a conseqüència, es va activar un protocol d’emergència amb avisos immediats a la torre de control, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil.

 

Segons informa el periòdic ‘Las Provincias’, els quatre pilots van advertir a la torre de control de l’aeroport de la presència d’esta llum làser, encara que no va distraure l’atenció dels conductors durant les seues maniobres. A demés, els avions van localitzar dos dels punters làser en el barri de la Malva-rosa i en la zona de la Universitat Politècnica de València. Els agents de policia van rebre immediatament estes ubicacions però no van poder identificar als autors de l’altercat.

 

D’esta manera, els quatre avions, procedents d’aeroports de Londres, Eivissa i Marrakech, van poder aterrar amb normalitat i sense incidències en l’aeroport de Manises.

 

Altres casos en València

En altres casos, la ràpida activació del protocol d’emergència ha permés la detenció de les persones que han posat en perill la seguretat aèrea. Per exemple, el passat 20 d’agost de 2019 la Policia Nacional va arrestar a un xic de 16 anys que va apuntar amb un làser a 3 avions des d’un edifici de l’avinguda del Cid. 

 

Segons els experts, la llum del punter làser pot distraure als pilots durant algunes maniobres que necessiten concentració. Estos fets en els Estats Units es castiguen amb 5 anys de presó mentres que en Espanya només es consideren una infracció contra la Llei Penal de la Navegació Aèrea. 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.