14.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Apunten amb un làser a quatre pilots d’avió en menys d’una hora en Manises

El passat dijous, entre les 20.20 i les 21.10 hores, quatre pilots d’avions comercials que transportaven passatgers van ser apuntats amb un làser mentres aterraven en l’aeroport de Manises, comarca de l’Horta de València. Els incidents es van produir en menys d’una hora i, com a conseqüència, es va activar un protocol d’emergència amb avisos immediats a la torre de control, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil.

 

Segons informa el periòdic ‘Las Provincias’, els quatre pilots van advertir a la torre de control de l’aeroport de la presència d’esta llum làser, encara que no va distraure l’atenció dels conductors durant les seues maniobres. A demés, els avions van localitzar dos dels punters làser en el barri de la Malva-rosa i en la zona de la Universitat Politècnica de València. Els agents de policia van rebre immediatament estes ubicacions però no van poder identificar als autors de l’altercat.

 

D’esta manera, els quatre avions, procedents d’aeroports de Londres, Eivissa i Marrakech, van poder aterrar amb normalitat i sense incidències en l’aeroport de Manises.

 

Altres casos en València

En altres casos, la ràpida activació del protocol d’emergència ha permés la detenció de les persones que han posat en perill la seguretat aèrea. Per exemple, el passat 20 d’agost de 2019 la Policia Nacional va arrestar a un xic de 16 anys que va apuntar amb un làser a 3 avions des d’un edifici de l’avinguda del Cid. 

 

Segons els experts, la llum del punter làser pot distraure als pilots durant algunes maniobres que necessiten concentració. Estos fets en els Estats Units es castiguen amb 5 anys de presó mentres que en Espanya només es consideren una infracció contra la Llei Penal de la Navegació Aèrea. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.