Detingut un fugat de la justícia per no deixar que la seua filla torne amb sa mare en Aldaia

nena

El pare s’havia negat a entregar a la xiqueta a sa mare | Pexels

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en un lloc pròxim a una casa d’Aldaia, en la comarca de l’Horta de València, a un xic de 31 anys que tenia en vigor una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) de les autoritats alemanyes per presumptament no deixar que la seua filla de set anys tornara al país germà amb sa mare.

 

Les investigacions es van iniciar en saber que un home d’origen espanyol podria estar vivint en València i tenia en vigor des d’octubre de l’any 2019 una ordre europea de detenció i entrega per Alemanya per un presumpte delicte de sostracció de menors, han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

Durant les investigacions, els policies van descobrir que en juny de 2018 la menor havia sigut entregada per la mare, que viu en Alemanya i té la custòdia, a la iaia paterna per a que visitara a la família en Alemanya i posteriorment viatjar a Espanya per a estar amb son pare fins a que acabaren les vacances d’estiu.

 

Una volta arribada la data de lliurament de la menor a sa mare, esta no va tornar, per això a mitjan setembre la mare va viatjar a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a arreplegar a la seua filla. El pare de la xiqueta i la iaia paterna no van permetre que se n’anara amb ella, per això la menor es troba en Espanya des d’agost de l’any 2018.

 

Continuant amb les investigacions, la menor acudia a un centre escolar d’Aldaia i els agents van establir un dispositiu de vigilància en el que van observar que el germà del sospitós era qui la portava a l’escola.

 

Els policies el van identificar i van saber que el pare de la menor es trobava en sa casa d’Aldaia. Per este motiu, es van dirigir fins allí i, una volta li van tocar al timbre, li van demanar que baixara al carrer amb la seua documentació.

 

Finalment, els policies el van detindre per tindre en vigor una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per les autoritats alemanyes. Ademés, la menor tenia una ordre de protecció internacional i ha hagut de ser ingressada en un centre de menors. El detingut ha passat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número quatre de l’Audiència Nacional.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Fiscalia admet un error i rebaixa a 2 anys i mig la petició de presó per als activistes de Greenpeace

La Fiscalia ha reconegut un error en aplicar un Codi Penal no vigent i ha reduït de cinc a dos anys i mig la petició de presó per a onze activistes de Greenpeace jutjats per desordes públics pel bloqueig d’un gaser al port de Sagunt en 2021. La defensa sosté que va ser una protesta pacífica protegida pels drets humans i reclama l’absolució.

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.

Els testimonis defenen que la protesta de Greenpeace a Sagunt no va causar danys

Agents de la Guàrdia Civil, responsables portuaris i periodistes han coincidit en el juí que l’acció de Greenpeace a Sagunt en 2021 va ser pacífica, sense danys materials ni risc materialitzat per al trànsit marítim.

El Suprem confirma 4 anys de presó a Santi Mina per abusos sexuals

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quatre anys de presó al futbolista i exjugador del València Santi Mina per un delicte d’abusos sexuals comesos en 2017 a Mojácar, i ha mantingut la indemnització de 25.000 euros fixada pel TSJA.

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.