Detingut un fugat de la justícia per no deixar que la seua filla torne amb sa mare en Aldaia

nena

El pare s’havia negat a entregar a la xiqueta a sa mare | Pexels

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en un lloc pròxim a una casa d’Aldaia, en la comarca de l’Horta de València, a un xic de 31 anys que tenia en vigor una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) de les autoritats alemanyes per presumptament no deixar que la seua filla de set anys tornara al país germà amb sa mare.

 

Les investigacions es van iniciar en saber que un home d’origen espanyol podria estar vivint en València i tenia en vigor des d’octubre de l’any 2019 una ordre europea de detenció i entrega per Alemanya per un presumpte delicte de sostracció de menors, han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

Durant les investigacions, els policies van descobrir que en juny de 2018 la menor havia sigut entregada per la mare, que viu en Alemanya i té la custòdia, a la iaia paterna per a que visitara a la família en Alemanya i posteriorment viatjar a Espanya per a estar amb son pare fins a que acabaren les vacances d’estiu.

 

Una volta arribada la data de lliurament de la menor a sa mare, esta no va tornar, per això a mitjan setembre la mare va viatjar a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a arreplegar a la seua filla. El pare de la xiqueta i la iaia paterna no van permetre que se n’anara amb ella, per això la menor es troba en Espanya des d’agost de l’any 2018.

 

Continuant amb les investigacions, la menor acudia a un centre escolar d’Aldaia i els agents van establir un dispositiu de vigilància en el que van observar que el germà del sospitós era qui la portava a l’escola.

 

Els policies el van identificar i van saber que el pare de la menor es trobava en sa casa d’Aldaia. Per este motiu, es van dirigir fins allí i, una volta li van tocar al timbre, li van demanar que baixara al carrer amb la seua documentació.

 

Finalment, els policies el van detindre per tindre en vigor una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per les autoritats alemanyes. Ademés, la menor tenia una ordre de protecció internacional i ha hagut de ser ingressada en un centre de menors. El detingut ha passat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número quatre de l’Audiència Nacional.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.