9.8 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Detingut un fugat de la justícia per no deixar que la seua filla torne amb sa mare en Aldaia

nena

El pare s’havia negat a entregar a la xiqueta a sa mare | Pexels

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en un lloc pròxim a una casa d’Aldaia, en la comarca de l’Horta de València, a un xic de 31 anys que tenia en vigor una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) de les autoritats alemanyes per presumptament no deixar que la seua filla de set anys tornara al país germà amb sa mare.

 

Les investigacions es van iniciar en saber que un home d’origen espanyol podria estar vivint en València i tenia en vigor des d’octubre de l’any 2019 una ordre europea de detenció i entrega per Alemanya per un presumpte delicte de sostracció de menors, han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

Durant les investigacions, els policies van descobrir que en juny de 2018 la menor havia sigut entregada per la mare, que viu en Alemanya i té la custòdia, a la iaia paterna per a que visitara a la família en Alemanya i posteriorment viatjar a Espanya per a estar amb son pare fins a que acabaren les vacances d’estiu.

 

Una volta arribada la data de lliurament de la menor a sa mare, esta no va tornar, per això a mitjan setembre la mare va viatjar a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a arreplegar a la seua filla. El pare de la xiqueta i la iaia paterna no van permetre que se n’anara amb ella, per això la menor es troba en Espanya des d’agost de l’any 2018.

 

Continuant amb les investigacions, la menor acudia a un centre escolar d’Aldaia i els agents van establir un dispositiu de vigilància en el que van observar que el germà del sospitós era qui la portava a l’escola.

 

Els policies el van identificar i van saber que el pare de la menor es trobava en sa casa d’Aldaia. Per este motiu, es van dirigir fins allí i, una volta li van tocar al timbre, li van demanar que baixara al carrer amb la seua documentació.

 

Finalment, els policies el van detindre per tindre en vigor una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per les autoritats alemanyes. Ademés, la menor tenia una ordre de protecció internacional i ha hagut de ser ingressada en un centre de menors. El detingut ha passat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número quatre de l’Audiència Nacional.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.