Anuncios

Detingut un fugat de la justícia per no deixar que la seua filla torne amb sa mare en Aldaia

nena

El pare s’havia negat a entregar a la xiqueta a sa mare | Pexels

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en un lloc pròxim a una casa d’Aldaia, en la comarca de l’Horta de València, a un xic de 31 anys que tenia en vigor una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) de les autoritats alemanyes per presumptament no deixar que la seua filla de set anys tornara al país germà amb sa mare.

 

Anuncios

Les investigacions es van iniciar en saber que un home d’origen espanyol podria estar vivint en València i tenia en vigor des d’octubre de l’any 2019 una ordre europea de detenció i entrega per Alemanya per un presumpte delicte de sostracció de menors, han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

Durant les investigacions, els policies van descobrir que en juny de 2018 la menor havia sigut entregada per la mare, que viu en Alemanya i té la custòdia, a la iaia paterna per a que visitara a la família en Alemanya i posteriorment viatjar a Espanya per a estar amb son pare fins a que acabaren les vacances d’estiu.

 

Una volta arribada la data de lliurament de la menor a sa mare, esta no va tornar, per això a mitjan setembre la mare va viatjar a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a arreplegar a la seua filla. El pare de la xiqueta i la iaia paterna no van permetre que se n’anara amb ella, per això la menor es troba en Espanya des d’agost de l’any 2018.

 

Continuant amb les investigacions, la menor acudia a un centre escolar d’Aldaia i els agents van establir un dispositiu de vigilància en el que van observar que el germà del sospitós era qui la portava a l’escola.

 

Els policies el van identificar i van saber que el pare de la menor es trobava en sa casa d’Aldaia. Per este motiu, es van dirigir fins allí i, una volta li van tocar al timbre, li van demanar que baixara al carrer amb la seua documentació.

 

Finalment, els policies el van detindre per tindre en vigor una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per les autoritats alemanyes. Ademés, la menor tenia una ordre de protecció internacional i ha hagut de ser ingressada en un centre de menors. El detingut ha passat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número quatre de l’Audiència Nacional.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.
Anuncios