Detingut un fugat de la justícia per no deixar que la seua filla torne amb sa mare en Aldaia

nena

El pare s’havia negat a entregar a la xiqueta a sa mare | Pexels

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en un lloc pròxim a una casa d’Aldaia, en la comarca de l’Horta de València, a un xic de 31 anys que tenia en vigor una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) de les autoritats alemanyes per presumptament no deixar que la seua filla de set anys tornara al país germà amb sa mare.

 

Les investigacions es van iniciar en saber que un home d’origen espanyol podria estar vivint en València i tenia en vigor des d’octubre de l’any 2019 una ordre europea de detenció i entrega per Alemanya per un presumpte delicte de sostracció de menors, han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

Durant les investigacions, els policies van descobrir que en juny de 2018 la menor havia sigut entregada per la mare, que viu en Alemanya i té la custòdia, a la iaia paterna per a que visitara a la família en Alemanya i posteriorment viatjar a Espanya per a estar amb son pare fins a que acabaren les vacances d’estiu.

 

Una volta arribada la data de lliurament de la menor a sa mare, esta no va tornar, per això a mitjan setembre la mare va viatjar a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a arreplegar a la seua filla. El pare de la xiqueta i la iaia paterna no van permetre que se n’anara amb ella, per això la menor es troba en Espanya des d’agost de l’any 2018.

 

Continuant amb les investigacions, la menor acudia a un centre escolar d’Aldaia i els agents van establir un dispositiu de vigilància en el que van observar que el germà del sospitós era qui la portava a l’escola.

 

Els policies el van identificar i van saber que el pare de la menor es trobava en sa casa d’Aldaia. Per este motiu, es van dirigir fins allí i, una volta li van tocar al timbre, li van demanar que baixara al carrer amb la seua documentació.

 

Finalment, els policies el van detindre per tindre en vigor una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per les autoritats alemanyes. Ademés, la menor tenia una ordre de protecció internacional i ha hagut de ser ingressada en un centre de menors. El detingut ha passat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número quatre de l’Audiència Nacional.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos de cada tres bars i restaurants valencians facturen menys per la calor i els macroesdeveniments

El 67 % dels locals dhostaleria valenciana ha vist baixar els seus ingressos este estiu per la calor extrema, la contenció del gasto i la coincidència amb macroesdeveniments. El client local sha consolidat com a principal suport del sector i la majoria de negocis no ha contractat reforços.

Kepler-Karst releva l’advocat de Salomé Pradas en la causa de la DANA

El despatx Kepler-Karst ha substituït l’advocat Eduardo de Urbano pel penalista Pedro Colina, que passa a assumir la defensa de Salomé Pradas en la causa de la DANA que s’instrueix a Catarroja.

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.