Cau una banda organitzada, liderada per una advocada de Castelló

Quatre persones han sigut detingudes, tot i que només tres han ingressat en presó, per formar part d’un grup organitzat, liderat per una advocada, propiètaria d’un despatx i col·legiada en Castelló, que utilitzava la informació confidencial dels seus clients per a facilitar els robatoris als altres components de la banda, que va arribar a furtar més de 50.000 euros.

 

Segons la Guàrdia Civil, la denominada ‘Operació Voltors’ es va posar en marxa en desembre de 2017 amb motiu d’un robatori amb violència i detenció il·legal produït en un bar de Torreblanca, en la Plana Alta (Castelló), a on els autors van furtar 7.000 euros i van emmanillar als propietaris.

 

La Guàrdia Civil va poder detindre als quatre implicats i va fer dos registres, un en Vila-real i l’altre en el mateix despatx professional de l’advocada en Castelló. Els agents van intervindre dos vehicles, sis telèfons mòbils d’alta gamma, un ordinador portàtil, documentació relacionada i set memòries USB amb molta informació.

 

Utilitzaven una «violència extrema» amb les víctimes

El grup actuava gràcies a la informació sensible obtinguda per l’advocada sobre els seus clients i amistats, la majoria persones d’avançada edat, amb moltes propietats arrendades i amb diners en metàl·lic en els seus domicilis.

 

Esta informació era facilitada als altres membres del grup per a cometre els robatoris, utilitzant una «violència extrema» amb les víctimes, a qui emmanillaven i deixaven abandonades en les cases o locals que assaltaven, a més de tancar les portes per a que no pogueren demanar ajuda.

 

Fins a sis robatoris amb violència

Al grup, se li atribuïxen els delictes de pertinença a grup criminal, de robatori amb violència i detenció il·legal, a part del de Torreblanca, en Alcossebre (Baix Maestrat), a on van robar 200 euros i van emmanillar a la propietària de la casa posant en greu risc la seua vida, i de robatori amb violència en grau de temptativa en maig i desembre de 2018 en Almassora (Plana Alta), quan van ferir greument a una de les víctimes.

 

També se’ls acusa d’un robatori amb força en maig de 2018 en el Grau de Castelló (a on van furtar 25.000 euros i una pistola); un delicte de robatori amb força en grau de temptativa en Almassora i un robatori en maig de 2018 en el Grau de Castelló a on van furtar 10.500 euros.

 

Les diligències han sigut entregades en els Jutjats de Castelló i Vinaròs, que han ordenat l’ingrés en presó de tres dels quatre detinguts. L’actuació ha sigut obra de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.