Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Cau una banda organitzada, liderada per una advocada de Castelló

Quatre persones han sigut detingudes, tot i que només tres han ingressat en presó, per formar part d’un grup organitzat, liderat per una advocada, propiètaria d’un despatx i col·legiada en Castelló, que utilitzava la informació confidencial dels seus clients per a facilitar els robatoris als altres components de la banda, que va arribar a furtar més de 50.000 euros.

 

Segons la Guàrdia Civil, la denominada ‘Operació Voltors’ es va posar en marxa en desembre de 2017 amb motiu d’un robatori amb violència i detenció il·legal produït en un bar de Torreblanca, en la Plana Alta (Castelló), a on els autors van furtar 7.000 euros i van emmanillar als propietaris.

 

La Guàrdia Civil va poder detindre als quatre implicats i va fer dos registres, un en Vila-real i l’altre en el mateix despatx professional de l’advocada en Castelló. Els agents van intervindre dos vehicles, sis telèfons mòbils d’alta gamma, un ordinador portàtil, documentació relacionada i set memòries USB amb molta informació.

 

Utilitzaven una «violència extrema» amb les víctimes

El grup actuava gràcies a la informació sensible obtinguda per l’advocada sobre els seus clients i amistats, la majoria persones d’avançada edat, amb moltes propietats arrendades i amb diners en metàl·lic en els seus domicilis.

 

Esta informació era facilitada als altres membres del grup per a cometre els robatoris, utilitzant una «violència extrema» amb les víctimes, a qui emmanillaven i deixaven abandonades en les cases o locals que assaltaven, a més de tancar les portes per a que no pogueren demanar ajuda.

 

Fins a sis robatoris amb violència

Al grup, se li atribuïxen els delictes de pertinença a grup criminal, de robatori amb violència i detenció il·legal, a part del de Torreblanca, en Alcossebre (Baix Maestrat), a on van robar 200 euros i van emmanillar a la propietària de la casa posant en greu risc la seua vida, i de robatori amb violència en grau de temptativa en maig i desembre de 2018 en Almassora (Plana Alta), quan van ferir greument a una de les víctimes.

 

També se’ls acusa d’un robatori amb força en maig de 2018 en el Grau de Castelló (a on van furtar 25.000 euros i una pistola); un delicte de robatori amb força en grau de temptativa en Almassora i un robatori en maig de 2018 en el Grau de Castelló a on van furtar 10.500 euros.

 

Les diligències han sigut entregades en els Jutjats de Castelló i Vinaròs, que han ordenat l’ingrés en presó de tres dels quatre detinguts. L’actuació ha sigut obra de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detinguda per escanyar amb el cable d’una aspiradora a una amiga a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys ha sigut arrestada pel presumpte escanyament amb el cable d'una aspiradora de la seua amiga, de 66, en un apartament de Benidorm. La Policia Nacional dirigix una investigació que continua oberta.

Sanitat pagarà 34.673 euros als fills d’un pacient mort per una sonda mal col·locada

El CJC estima parcialment la reclamació per funcionament anormal del servici i proposa 34.673 euros per als dos fills d'un pacient mort després d'una PEG mal posicionada.

La Gonzalo Anaya denuncia la calor en col·legis i IES i exigix bioclimatización en la Comunitat Valenciana

La confederació d'AMPA alerta de temperatures superiors a 30 graus en aules sense ventilació ni climatització i reclama a la Conselleria un pla global i urgent.

Mor l’home que es va autolesionar després d’agredir a un altre amb un pal a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a l'hospital després de tallar-se el coll amb una arma blanca després d'agredir amb un pal a un altre a Sant Joan. La disputa va ser laboral i el ferit de 48 anys està fora de perill.

Afectats d’ELA, pendents del pla del Govern per a aplicar la llei el 31 d’octubre

Pacients i entitats esperen que el 31 d'octubre el Govern plantege a les autonomies un pla per a aplicar la llei ELA, amb finançament estatal i execució autonòmica. El moviment confia en un impuls real després d'un primer any frenat per la falta de recursos.

Sánchez anuncia 1.154 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx: més terminal, dic no Schengen i nou carrer de rodatge

El Govern invertirà 1.154 milions en l'aeroport Alacant-Elx entre 2027 i 2031 per a ampliar un 30% la terminal, crear un dic no Schengen i millorar l'operativa en pista. L'alcalde i el sector turístic reclamen segona pista i connexió ferroviària.

Les obres en el Mercat Central destapen mosaic Nolla, reixeria i una taula numerada

La retirada de set parades per a ampliar el Central Bar trau a la llum pavimente de mosaic Nolla, reixeria i una taula de marbre amb bancada. Les troballes es conservaran i es posaran en valor amb supervisió arqueològica.

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions per a ampliar la cartera de salut bucodental

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions dins del repartiment estatal per a ampliar la cartera de salut bucodental i incorporar de manera progressiva als majors de 65. El desplegament començarà per les residències i es manté la prioritat per a infància, embarassades, persones amb discapacitat i pacients oncològics cervicofaciales.