Cau una banda organitzada, liderada per una advocada de Castelló

Quatre persones han sigut detingudes, tot i que només tres han ingressat en presó, per formar part d’un grup organitzat, liderat per una advocada, propiètaria d’un despatx i col·legiada en Castelló, que utilitzava la informació confidencial dels seus clients per a facilitar els robatoris als altres components de la banda, que va arribar a furtar més de 50.000 euros.

 

Segons la Guàrdia Civil, la denominada ‘Operació Voltors’ es va posar en marxa en desembre de 2017 amb motiu d’un robatori amb violència i detenció il·legal produït en un bar de Torreblanca, en la Plana Alta (Castelló), a on els autors van furtar 7.000 euros i van emmanillar als propietaris.

 

La Guàrdia Civil va poder detindre als quatre implicats i va fer dos registres, un en Vila-real i l’altre en el mateix despatx professional de l’advocada en Castelló. Els agents van intervindre dos vehicles, sis telèfons mòbils d’alta gamma, un ordinador portàtil, documentació relacionada i set memòries USB amb molta informació.

 

Utilitzaven una «violència extrema» amb les víctimes

El grup actuava gràcies a la informació sensible obtinguda per l’advocada sobre els seus clients i amistats, la majoria persones d’avançada edat, amb moltes propietats arrendades i amb diners en metàl·lic en els seus domicilis.

 

Esta informació era facilitada als altres membres del grup per a cometre els robatoris, utilitzant una «violència extrema» amb les víctimes, a qui emmanillaven i deixaven abandonades en les cases o locals que assaltaven, a més de tancar les portes per a que no pogueren demanar ajuda.

 

Fins a sis robatoris amb violència

Al grup, se li atribuïxen els delictes de pertinença a grup criminal, de robatori amb violència i detenció il·legal, a part del de Torreblanca, en Alcossebre (Baix Maestrat), a on van robar 200 euros i van emmanillar a la propietària de la casa posant en greu risc la seua vida, i de robatori amb violència en grau de temptativa en maig i desembre de 2018 en Almassora (Plana Alta), quan van ferir greument a una de les víctimes.

 

També se’ls acusa d’un robatori amb força en maig de 2018 en el Grau de Castelló (a on van furtar 25.000 euros i una pistola); un delicte de robatori amb força en grau de temptativa en Almassora i un robatori en maig de 2018 en el Grau de Castelló a on van furtar 10.500 euros.

 

Les diligències han sigut entregades en els Jutjats de Castelló i Vinaròs, que han ordenat l’ingrés en presó de tres dels quatre detinguts. L’actuació ha sigut obra de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.