Cau una banda organitzada, liderada per una advocada de Castelló

Quatre persones han sigut detingudes, tot i que només tres han ingressat en presó, per formar part d’un grup organitzat, liderat per una advocada, propiètaria d’un despatx i col·legiada en Castelló, que utilitzava la informació confidencial dels seus clients per a facilitar els robatoris als altres components de la banda, que va arribar a furtar més de 50.000 euros.

 

Segons la Guàrdia Civil, la denominada ‘Operació Voltors’ es va posar en marxa en desembre de 2017 amb motiu d’un robatori amb violència i detenció il·legal produït en un bar de Torreblanca, en la Plana Alta (Castelló), a on els autors van furtar 7.000 euros i van emmanillar als propietaris.

 

La Guàrdia Civil va poder detindre als quatre implicats i va fer dos registres, un en Vila-real i l’altre en el mateix despatx professional de l’advocada en Castelló. Els agents van intervindre dos vehicles, sis telèfons mòbils d’alta gamma, un ordinador portàtil, documentació relacionada i set memòries USB amb molta informació.

 

Utilitzaven una «violència extrema» amb les víctimes

El grup actuava gràcies a la informació sensible obtinguda per l’advocada sobre els seus clients i amistats, la majoria persones d’avançada edat, amb moltes propietats arrendades i amb diners en metàl·lic en els seus domicilis.

 

Esta informació era facilitada als altres membres del grup per a cometre els robatoris, utilitzant una «violència extrema» amb les víctimes, a qui emmanillaven i deixaven abandonades en les cases o locals que assaltaven, a més de tancar les portes per a que no pogueren demanar ajuda.

 

Fins a sis robatoris amb violència

Al grup, se li atribuïxen els delictes de pertinença a grup criminal, de robatori amb violència i detenció il·legal, a part del de Torreblanca, en Alcossebre (Baix Maestrat), a on van robar 200 euros i van emmanillar a la propietària de la casa posant en greu risc la seua vida, i de robatori amb violència en grau de temptativa en maig i desembre de 2018 en Almassora (Plana Alta), quan van ferir greument a una de les víctimes.

 

També se’ls acusa d’un robatori amb força en maig de 2018 en el Grau de Castelló (a on van furtar 25.000 euros i una pistola); un delicte de robatori amb força en grau de temptativa en Almassora i un robatori en maig de 2018 en el Grau de Castelló a on van furtar 10.500 euros.

 

Les diligències han sigut entregades en els Jutjats de Castelló i Vinaròs, que han ordenat l’ingrés en presó de tres dels quatre detinguts. L’actuació ha sigut obra de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.