Cau una banda organitzada, liderada per una advocada de Castelló

Quatre persones han sigut detingudes, tot i que només tres han ingressat en presó, per formar part d’un grup organitzat, liderat per una advocada, propiètaria d’un despatx i col·legiada en Castelló, que utilitzava la informació confidencial dels seus clients per a facilitar els robatoris als altres components de la banda, que va arribar a furtar més de 50.000 euros.

 

Segons la Guàrdia Civil, la denominada ‘Operació Voltors’ es va posar en marxa en desembre de 2017 amb motiu d’un robatori amb violència i detenció il·legal produït en un bar de Torreblanca, en la Plana Alta (Castelló), a on els autors van furtar 7.000 euros i van emmanillar als propietaris.

 

La Guàrdia Civil va poder detindre als quatre implicats i va fer dos registres, un en Vila-real i l’altre en el mateix despatx professional de l’advocada en Castelló. Els agents van intervindre dos vehicles, sis telèfons mòbils d’alta gamma, un ordinador portàtil, documentació relacionada i set memòries USB amb molta informació.

 

Utilitzaven una «violència extrema» amb les víctimes

El grup actuava gràcies a la informació sensible obtinguda per l’advocada sobre els seus clients i amistats, la majoria persones d’avançada edat, amb moltes propietats arrendades i amb diners en metàl·lic en els seus domicilis.

 

Esta informació era facilitada als altres membres del grup per a cometre els robatoris, utilitzant una «violència extrema» amb les víctimes, a qui emmanillaven i deixaven abandonades en les cases o locals que assaltaven, a més de tancar les portes per a que no pogueren demanar ajuda.

 

Fins a sis robatoris amb violència

Al grup, se li atribuïxen els delictes de pertinença a grup criminal, de robatori amb violència i detenció il·legal, a part del de Torreblanca, en Alcossebre (Baix Maestrat), a on van robar 200 euros i van emmanillar a la propietària de la casa posant en greu risc la seua vida, i de robatori amb violència en grau de temptativa en maig i desembre de 2018 en Almassora (Plana Alta), quan van ferir greument a una de les víctimes.

 

També se’ls acusa d’un robatori amb força en maig de 2018 en el Grau de Castelló (a on van furtar 25.000 euros i una pistola); un delicte de robatori amb força en grau de temptativa en Almassora i un robatori en maig de 2018 en el Grau de Castelló a on van furtar 10.500 euros.

 

Les diligències han sigut entregades en els Jutjats de Castelló i Vinaròs, que han ordenat l’ingrés en presó de tres dels quatre detinguts. L’actuació ha sigut obra de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.