Un estudiant valencià inventa un microxip de protecció contra violacions i robatoris

Agressió sexual

Imatge d’arxiu | PIXABAY

Álvaro López, un estudiant de 18 anys d’Enginyeria de Telecomunicacions de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha inventat un sistema de seguretat que protegix davant situacions de perill com a agressions, violacions, segrestos o atracaments.

 

El seu projecte és pràcticament invisible, ja que consistix en un microxip que va enganxat a una ungla i es pot pintar o camuflar en un anell. D’esta forma, només és necessari arrimar la mà al telèfon mòbil per a que el sistema s’active a través de la tecnologia NFC i es genere l’alarma.

 

L’invent d’Álvaro és imperceptible i permet cridar instantàniament a la policia o enviar un missatge de socors amb la ubicació a qui es trie prèviament, a més d’activar una alarma sonora. No només funciona amb persones, sinó que també es col·loca en maletes, mascotes o qualsevol altra cosa que es desitge protegir, explica el jove universitari en un comunicat.

 

En el vídeo de presentació, Álvaro recorda que la idea la va pensar per la quantitat de violacions, segrestos i assassinats, per això va buscar com crear «alguna cosa efectiva per a impedir tanta inseguretat». «Un agressor mai et deixarà que tragues el teu mòbil per a demanar ajuda, però això sí que pots fer-ho», relata mentres activa el mecanisme arrimant l’anell a la part posterior del seu mòbil.

 

L’alarma es pot connectar o no, permet avisar tant a la policia com als familiars i busca donar resposta a situacions de perill de dones, homes, xiquets, adolescents o majors, o per a trobar una mascota o el teu mòbil.

 

De fet, el dispositiu està habilitat per a utilitzar les funcions d’un ‘telèfon intel·ligent’, com obrir aplicacions, compartir fotos o enviar missatges. «Les funcions del teu mòbil executades a l’instant en el teu dit o ungla», resumeix l’estudiant, que destaca que l’anell està disponible en blanc i negre i en diferents talles.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.