Un estudiant valencià inventa un microxip de protecció contra violacions i robatoris

Agressió sexual

Imatge d’arxiu | PIXABAY

Álvaro López, un estudiant de 18 anys d’Enginyeria de Telecomunicacions de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha inventat un sistema de seguretat que protegix davant situacions de perill com a agressions, violacions, segrestos o atracaments.

 

El seu projecte és pràcticament invisible, ja que consistix en un microxip que va enganxat a una ungla i es pot pintar o camuflar en un anell. D’esta forma, només és necessari arrimar la mà al telèfon mòbil per a que el sistema s’active a través de la tecnologia NFC i es genere l’alarma.

 

L’invent d’Álvaro és imperceptible i permet cridar instantàniament a la policia o enviar un missatge de socors amb la ubicació a qui es trie prèviament, a més d’activar una alarma sonora. No només funciona amb persones, sinó que també es col·loca en maletes, mascotes o qualsevol altra cosa que es desitge protegir, explica el jove universitari en un comunicat.

 

En el vídeo de presentació, Álvaro recorda que la idea la va pensar per la quantitat de violacions, segrestos i assassinats, per això va buscar com crear «alguna cosa efectiva per a impedir tanta inseguretat». «Un agressor mai et deixarà que tragues el teu mòbil per a demanar ajuda, però això sí que pots fer-ho», relata mentres activa el mecanisme arrimant l’anell a la part posterior del seu mòbil.

 

L’alarma es pot connectar o no, permet avisar tant a la policia com als familiars i busca donar resposta a situacions de perill de dones, homes, xiquets, adolescents o majors, o per a trobar una mascota o el teu mòbil.

 

De fet, el dispositiu està habilitat per a utilitzar les funcions d’un ‘telèfon intel·ligent’, com obrir aplicacions, compartir fotos o enviar missatges. «Les funcions del teu mòbil executades a l’instant en el teu dit o ungla», resumeix l’estudiant, que destaca que l’anell està disponible en blanc i negre i en diferents talles.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.

bp comença el desmantellament de l’antiga illa d’amarre davant la costa de Castelló

La companyia energètica bp ha iniciat la fase principal de desmantellament de l’antiga illa d’amarre i les línies submarines davant la costa de Castelló, una instal·lació en desús des que en 2012 va traslladar les operacions al port.

La sequera golejadora de Danjuma en Lliga amb el València ja frega l’any

Arnaut Danjuma porta quasi un any sense marcar en Lliga amb el València CF i acumula més de 1.600 minuts sense gol, tot i mantindre la confiança de l’entrenador en este inici de temporada.

L’Elx iguala ja a casa totes les derrotes de la passada Lliga

L’Elx ha encadenat dues derrotes seguides al Martínez Valero en només quatre jornades, les mateixes que en tota la passada temporada, i buscarà reaccionar dimarts davant el Real Madrid.

Robatori de cable provoca retards a les línies C1 i C2 de Rodalia a València

Un robatori de cable de senyalització entre València Estació del Nord i Alfafar-Benetússer està provocant retards a les línies C1 i C2 de Rodalia.