13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Un estudiant valencià inventa un microxip de protecció contra violacions i robatoris

Agressió sexual

Imatge d’arxiu | PIXABAY

Álvaro López, un estudiant de 18 anys d’Enginyeria de Telecomunicacions de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha inventat un sistema de seguretat que protegix davant situacions de perill com a agressions, violacions, segrestos o atracaments.

 

El seu projecte és pràcticament invisible, ja que consistix en un microxip que va enganxat a una ungla i es pot pintar o camuflar en un anell. D’esta forma, només és necessari arrimar la mà al telèfon mòbil per a que el sistema s’active a través de la tecnologia NFC i es genere l’alarma.

 

L’invent d’Álvaro és imperceptible i permet cridar instantàniament a la policia o enviar un missatge de socors amb la ubicació a qui es trie prèviament, a més d’activar una alarma sonora. No només funciona amb persones, sinó que també es col·loca en maletes, mascotes o qualsevol altra cosa que es desitge protegir, explica el jove universitari en un comunicat.

 

En el vídeo de presentació, Álvaro recorda que la idea la va pensar per la quantitat de violacions, segrestos i assassinats, per això va buscar com crear «alguna cosa efectiva per a impedir tanta inseguretat». «Un agressor mai et deixarà que tragues el teu mòbil per a demanar ajuda, però això sí que pots fer-ho», relata mentres activa el mecanisme arrimant l’anell a la part posterior del seu mòbil.

 

L’alarma es pot connectar o no, permet avisar tant a la policia com als familiars i busca donar resposta a situacions de perill de dones, homes, xiquets, adolescents o majors, o per a trobar una mascota o el teu mòbil.

 

De fet, el dispositiu està habilitat per a utilitzar les funcions d’un ‘telèfon intel·ligent’, com obrir aplicacions, compartir fotos o enviar missatges. «Les funcions del teu mòbil executades a l’instant en el teu dit o ungla», resumeix l’estudiant, que destaca que l’anell està disponible en blanc i negre i en diferents talles.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La borrasca Harry deixarà en el Mediterrani ones de més de 6 metres, pluges i neu

Harry assotarà el Mediterrani amb ones de més de 6 metres, pluges intenses i neu des de 1.000 metres. El dimecres remetrà, però s'esperen nous fronts atlàntics.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El sorteig de la Copa del Rei va aparellar al València amb l'Athletic a Mestalla en quarts, ronda a partit únic prevista entre el 3 i el 5 de febrer. Bossio va anticipar un encreuament exigent i va destacar l'empenyiment de l'afició.

Les Corts guarden un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz

Les Corts han rendit un minut de silenci en memòria de les víctimes del sinistre de Adamuz, amb participació de tots els grups i missatges de suport i prudència informativa.

Pérez Llorca presidix un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari de Còrdova

Pérez Llorca ha presidit un minut de silenci en memòria de les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz. La Generalitat ajusta la seua agenda a l'espera del dol nacional.

València es bolca amb les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz i oferix ajuda

València ha expressat el seu carinyo a les víctimes del sinistre de Adamuz, amb almenys 39 morts, i ha oferit tota l'ajuda possible, sumant-se al dol nacional.

Pérez Llorca encapçala un minut de silenci per les víctimes de l’accident de Còrdova

Juanfran Pérez Llorca ha presidit al migdia d'este dilluns un minut de silenci a Alacant per les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz. La Generalitat ha evitat declaracions i ha deixat la seua agenda a costa de possibles mesures de dol oficial.

Baldoví demana que Pérez Llorca explique en Les Corts la seua postura sobre el finançament autonòmic

Compromís ha sol·licitat la compareixença del president per a fixar posició sobre el nou model de finançament. Baldoví ha defés negociar la proposta del Govern i ha criticat la 'Declaració de Saragossa' per vaga.

Baldoví veu prematur parlar de coalicions i descarta negociacions obertes

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha considerat prematur debatre aliances per a 2027 i ha assegurat que no hi ha cap negociació formal en marxa.