Un estudiant valencià inventa un microxip de protecció contra violacions i robatoris

Agressió sexual

Imatge d’arxiu | PIXABAY

Álvaro López, un estudiant de 18 anys d’Enginyeria de Telecomunicacions de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha inventat un sistema de seguretat que protegix davant situacions de perill com a agressions, violacions, segrestos o atracaments.

 

El seu projecte és pràcticament invisible, ja que consistix en un microxip que va enganxat a una ungla i es pot pintar o camuflar en un anell. D’esta forma, només és necessari arrimar la mà al telèfon mòbil per a que el sistema s’active a través de la tecnologia NFC i es genere l’alarma.

 

L’invent d’Álvaro és imperceptible i permet cridar instantàniament a la policia o enviar un missatge de socors amb la ubicació a qui es trie prèviament, a més d’activar una alarma sonora. No només funciona amb persones, sinó que també es col·loca en maletes, mascotes o qualsevol altra cosa que es desitge protegir, explica el jove universitari en un comunicat.

 

En el vídeo de presentació, Álvaro recorda que la idea la va pensar per la quantitat de violacions, segrestos i assassinats, per això va buscar com crear «alguna cosa efectiva per a impedir tanta inseguretat». «Un agressor mai et deixarà que tragues el teu mòbil per a demanar ajuda, però això sí que pots fer-ho», relata mentres activa el mecanisme arrimant l’anell a la part posterior del seu mòbil.

 

L’alarma es pot connectar o no, permet avisar tant a la policia com als familiars i busca donar resposta a situacions de perill de dones, homes, xiquets, adolescents o majors, o per a trobar una mascota o el teu mòbil.

 

De fet, el dispositiu està habilitat per a utilitzar les funcions d’un ‘telèfon intel·ligent’, com obrir aplicacions, compartir fotos o enviar missatges. «Les funcions del teu mòbil executades a l’instant en el teu dit o ungla», resumeix l’estudiant, que destaca que l’anell està disponible en blanc i negre i en diferents talles.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Zara, BBVA i Santander lideren el rànquing de marques espanyoles més valuoses en 2026

Zara manté per desé any consecutiu el lideratge com a marca espanyola més valuosa en 2026, seguida per BBVA i Santander, segons l'informe Kantar BrandZ. L'estudi reflectix a més una forta revaloració del conjunt de grans marques espanyoles enfront d'altres mercats europeus.

València i Alacant concentren ja l’11% de les residències per arrelament a Espanya

València reunix el 6% i Alacant el 5% de les autoritzacions de residència per arrelament en vigor a Espanya, en un context de rècord històric de persones regularitzades i alta inserció laboral.

Detinguts sis hòmens per una sèrie de robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos

La Guàrdia Civil ha detingut a sis hòmens per tres robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos, on a més s'hauria detectat activitat de tràfic de drogues i una possible organització criminal.

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.

Vent huracanat a l’interior nord de Castelló i brusc descens de les màximes

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós marcada per ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l'interior nord de Castelló i un notable descens generalitzat de les temperatures màximes i mínimes.

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.