Un estudiant valencià inventa un microxip de protecció contra violacions i robatoris

Agressió sexual

Imatge d’arxiu | PIXABAY

Álvaro López, un estudiant de 18 anys d’Enginyeria de Telecomunicacions de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha inventat un sistema de seguretat que protegix davant situacions de perill com a agressions, violacions, segrestos o atracaments.

 

El seu projecte és pràcticament invisible, ja que consistix en un microxip que va enganxat a una ungla i es pot pintar o camuflar en un anell. D’esta forma, només és necessari arrimar la mà al telèfon mòbil per a que el sistema s’active a través de la tecnologia NFC i es genere l’alarma.

 

L’invent d’Álvaro és imperceptible i permet cridar instantàniament a la policia o enviar un missatge de socors amb la ubicació a qui es trie prèviament, a més d’activar una alarma sonora. No només funciona amb persones, sinó que també es col·loca en maletes, mascotes o qualsevol altra cosa que es desitge protegir, explica el jove universitari en un comunicat.

 

En el vídeo de presentació, Álvaro recorda que la idea la va pensar per la quantitat de violacions, segrestos i assassinats, per això va buscar com crear «alguna cosa efectiva per a impedir tanta inseguretat». «Un agressor mai et deixarà que tragues el teu mòbil per a demanar ajuda, però això sí que pots fer-ho», relata mentres activa el mecanisme arrimant l’anell a la part posterior del seu mòbil.

 

L’alarma es pot connectar o no, permet avisar tant a la policia com als familiars i busca donar resposta a situacions de perill de dones, homes, xiquets, adolescents o majors, o per a trobar una mascota o el teu mòbil.

 

De fet, el dispositiu està habilitat per a utilitzar les funcions d’un ‘telèfon intel·ligent’, com obrir aplicacions, compartir fotos o enviar missatges. «Les funcions del teu mòbil executades a l’instant en el teu dit o ungla», resumeix l’estudiant, que destaca que l’anell està disponible en blanc i negre i en diferents talles.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.