Cacen porcs senglars en els horts d’Oliva per a frenar els danys que causen en els terrenys de cultiu

 

Els llauradors de la localitat d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), estan cansats de què la plaga de senglars ocasione danys en els seus terrenys i han sol·licitat la caça d’estos animals.  

 

Segons informa ‘Las Provincias’, s’ha impulsat un ampli dispositiu entre diferents col·lectius d’agricultors d’Oliva, entre ells, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA) i l’Associació de Caça d’Oliva, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Oliva i la Federació Valenciana de Caça.

 

Estos animals, que residixen en la muntanya, baixen totes les nits als terrenys dels llauradors per a alimentar-se amb arbres acabats de plantar. I per a fer-ho, acaben destrossant les tanques i els dispositius de reg d’estes parcel·les. 

 

Normalment, la caça d’estos animals es fa en la muntanya, però esta situació ha portat als agricultors a demanar la seua captura en els camps de cultiu. Per a això s’ha establit un sistema d’esperes, el que implica que els caçadors esperen l’arribada de l’animal per a caçar-lo amb les mesures de seguretat. 

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.