Cacen porcs senglars en els horts d’Oliva per a frenar els danys que causen en els terrenys de cultiu

 

Els llauradors de la localitat d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), estan cansats de què la plaga de senglars ocasione danys en els seus terrenys i han sol·licitat la caça d’estos animals.  

 

Segons informa ‘Las Provincias’, s’ha impulsat un ampli dispositiu entre diferents col·lectius d’agricultors d’Oliva, entre ells, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA) i l’Associació de Caça d’Oliva, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Oliva i la Federació Valenciana de Caça.

 

Estos animals, que residixen en la muntanya, baixen totes les nits als terrenys dels llauradors per a alimentar-se amb arbres acabats de plantar. I per a fer-ho, acaben destrossant les tanques i els dispositius de reg d’estes parcel·les. 

 

Normalment, la caça d’estos animals es fa en la muntanya, però esta situació ha portat als agricultors a demanar la seua captura en els camps de cultiu. Per a això s’ha establit un sistema d’esperes, el que implica que els caçadors esperen l’arribada de l’animal per a caçar-lo amb les mesures de seguretat. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulada una xarxa que estafava bancs amb documents falsos i retirades en salons de joc a Vinaròs i Benicarló

La Guàrdia Civil atribueix a l’organització 484 operacions fraudulentes i un perjuí de 266.815 euros en diverses províncies

L’alcalde d’Alcoi se sotmet a una moció de confiança després de tombar l’oposició el pressupost de 2026

L'oposició d'Alcoi tomba el pressupost municipal de 2026 i força a l'alcalde Toni Frances a vincular la seua continuïtat a una moció de confiança lligada a l'aprovació dels comptes.

Morant reivindica la memòria democràtica enfront dels negacionistes en l’exposició Roses de Paterna

Diana Morant assegura que el Govern mantindrà la defensa de la memòria democràtica enfront dels negacionistes durant la seua visita a l'exposició Roses de Paterna, que recorda a dones afusellades en la paredassa del municipi.

Morant acusa a Pérez Llorca de servilisme a Vox per a mantindre’s en la butaca

Diana Morant acusa el president Juanfran Pérez Llorca i al PP valencià d'actuar amb servilisme cap a Vox per a conservar el poder i critica les seues decisions en avortament, memòria democràtica, fiscalitat i sanitat.

Cau a Castelló una xarxa d’estafes bancàries amb quatre detinguts i 266.815 euros defraudats

La Guàrdia Civil deté a quatre persones i investiga a altres cinc per una organització que va obrir 58 comptes amb documentació falsa i va realitzar 484 operacions fraudulentes.

Detingut per tres furts a pacients majors a l’hospital de Torrevieja

Un home de 62 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de tres furts a pacients majors estrangers a l'hospital de Torrevieja, on sostreia dispositius tecnològics i material mèdic de les habitacions.

L’ingrés mínim vital aconseguix a 93.539 llars valencianes i creix un 20% en un any

L'ingrés mínim vital va arribar al març a 93.539 llars de la Comunitat Valenciana, prop d'un 20% més que un any abans, en un context d'augment generalitzat d'esta prestació social a Espanya.

Condemnat a nou anys de presó per una onada d’incendis a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant condemna a nou anys de presó a un home per una sèrie d'incendis a la Vila Joiosa en 2023 i 2024, amb risc per a veïns i locals.