Cacen porcs senglars en els horts d’Oliva per a frenar els danys que causen en els terrenys de cultiu

 

Els llauradors de la localitat d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), estan cansats de què la plaga de senglars ocasione danys en els seus terrenys i han sol·licitat la caça d’estos animals.  

 

Segons informa ‘Las Provincias’, s’ha impulsat un ampli dispositiu entre diferents col·lectius d’agricultors d’Oliva, entre ells, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA) i l’Associació de Caça d’Oliva, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Oliva i la Federació Valenciana de Caça.

 

Estos animals, que residixen en la muntanya, baixen totes les nits als terrenys dels llauradors per a alimentar-se amb arbres acabats de plantar. I per a fer-ho, acaben destrossant les tanques i els dispositius de reg d’estes parcel·les. 

 

Normalment, la caça d’estos animals es fa en la muntanya, però esta situació ha portat als agricultors a demanar la seua captura en els camps de cultiu. Per a això s’ha establit un sistema d’esperes, el que implica que els caçadors esperen l’arribada de l’animal per a caçar-lo amb les mesures de seguretat. 

Últimes notícies

El Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner

El festival Rototom Sunsplash implantarà este estiu a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂, dins d’una estratègia ambiental que convertix el recinte en un referent de sostenibilitat i adaptació al canvi climàtic.

El Rototom reduïx un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash implantarà este estiu a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduïx fins al 90% l’ús de combustibles fòssils i evita 7,7 tones de CO₂, dins d’una estratègia ampla d’adaptació climàtica i sostenibilitat.

Mario Saint-Supéry reforça el Valencia Basket fins a 2030

El base malagueny Mario Saint-Supéry, de 20 anys, ha signat fins a 2030 amb el Valencia Basket després de brillar a l’NCAA i en la Liga Endesa.

Quan arriba l’Alzheimer: què ha de fer la família des del primer moment

Els experts recomanen que, davant un diagnòstic recent d’Alzheimer, la família actue prompte en l’àmbit jurídic i psicològic per evitar conflictes i protegir el patrimoni del malalt, clau per a futurs cuidados.

Confiscats a València 34.000 puros havans falsos que es venien a diversos països d’Europa

La Guàrdia Civil ha intervingut a València 34.000 puros havans falsificats i ha detingut tres persones, en una operació contra el contraban i una presumpta organització criminal amb ramificacions en diversos països europeus.

Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash estrenarà este agost a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà fins a un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂.

Què ha de fer la família quan arriba l’Alzheimer: passos jurídics i emocionals clau

Experts en dret sanitari i neurologia recomanen actuar prompte, abans que avance l’Alzheimer, per a protegir la persona malalta, evitar conflictes familiars i blindar el patrimoni.

Oratge estable este dissabte: cel poc nuvolós i temperatures a la baixa en la Comunitat

Este dissabte l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós o ras, temperatures lleugerament més baixes i vent fluix d’est, tant en l’interior com al litoral.