Cacen porcs senglars en els horts d’Oliva per a frenar els danys que causen en els terrenys de cultiu

 

Els llauradors de la localitat d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), estan cansats de què la plaga de senglars ocasione danys en els seus terrenys i han sol·licitat la caça d’estos animals.  

 

Segons informa ‘Las Provincias’, s’ha impulsat un ampli dispositiu entre diferents col·lectius d’agricultors d’Oliva, entre ells, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA) i l’Associació de Caça d’Oliva, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Oliva i la Federació Valenciana de Caça.

 

Estos animals, que residixen en la muntanya, baixen totes les nits als terrenys dels llauradors per a alimentar-se amb arbres acabats de plantar. I per a fer-ho, acaben destrossant les tanques i els dispositius de reg d’estes parcel·les. 

 

Normalment, la caça d’estos animals es fa en la muntanya, però esta situació ha portat als agricultors a demanar la seua captura en els camps de cultiu. Per a això s’ha establit un sistema d’esperes, el que implica que els caçadors esperen l’arribada de l’animal per a caçar-lo amb les mesures de seguretat. 

Últimes notícies

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.