Cacen porcs senglars en els horts d’Oliva per a frenar els danys que causen en els terrenys de cultiu

 

Els llauradors de la localitat d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), estan cansats de què la plaga de senglars ocasione danys en els seus terrenys i han sol·licitat la caça d’estos animals.  

 

Segons informa ‘Las Provincias’, s’ha impulsat un ampli dispositiu entre diferents col·lectius d’agricultors d’Oliva, entre ells, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA) i l’Associació de Caça d’Oliva, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Oliva i la Federació Valenciana de Caça.

 

Estos animals, que residixen en la muntanya, baixen totes les nits als terrenys dels llauradors per a alimentar-se amb arbres acabats de plantar. I per a fer-ho, acaben destrossant les tanques i els dispositius de reg d’estes parcel·les. 

 

Normalment, la caça d’estos animals es fa en la muntanya, però esta situació ha portat als agricultors a demanar la seua captura en els camps de cultiu. Per a això s’ha establit un sistema d’esperes, el que implica que els caçadors esperen l’arribada de l’animal per a caçar-lo amb les mesures de seguretat. 

Últimes notícies

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.