17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Desmantellen un clan en Elx que feia de prestador i amenaçava amb armes per a cobrar els seus deutes

 

Agents del grup UDEV de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), han desmantellat un clan que feia de prestador i amenaçava amb armes de foc i agressions a les víctimes per a cobrar els seus deutes, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

 

Hi ha tres persones arrestades, d’entre 32 i 48 anys, i estan acusades d’un delicte d’extorsió i pertinença a grup criminal. La Policia va obrir una investigació després d’una denúncia en la que s’alertava d’una possible extorsió a un exempresari. S’indicava que diferents membres d’una família que feien de prestadores havien estat durant dos anys extorquint a la víctima per a cobrar un deute de 65.000 euros.

 

Després d’algunes gestions, els agents van determinar que esta família havia fet de l’extorsió la seua manera de vida i havia conformat un grup de delinqüents perfectament organitzat en el que les funcions estaven clarament diferenciades i pel que van obtindre quantiosos beneficis que els va permetre adquirir cotxes i propietats immobiliàries.

 

Els investigadors han pogut localitzar a quatre víctimes més, també empresaris als que l’organització havia extorquit de manera pareguda, amb amenaces i agressions reclamant-los més de 150.000 euros.

Captar a empresaris

Pel que fa al ‘modus operandi’, consistia en captar a una persona, preferiblement empresari, prestant-li una quantitat de diners per al que s’establien unes condicions abusives i uns interessos de demora totalment desorbitats, motiu pel que les víctimes no podrien fer front als pagaments demandats. Una volta les víctimes es retardaven en els pagaments, els extorsionadors les amenaçaven fins i tot amb armes de foc.

 

La investigació va finalitzar a la fi del mes d’octubre, quan els agents, juntament amb el suport de la Unitat de Prevenció i Reacció de la Comissaria d’Elx, es van desplaçar fins a la localitat de Benejúzar, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a on van establir un ampli dispositiu de vigilància entorn d’una barriada d’esta localitat que va culminar amb la detenció de tres persones implicades en els fets.

 

Els agents van fer diferents registres domiciliaris i van localitzar en la casa del cap del clan dins d’una caixa forta una pistola Beretta 9mm amb el seu carregador i més de cent cartutxos, una escopeta del calibre 12/70 també de la marca Beretta amb més de 40 cartutxos i diferents armes blanques. Totes elles van ser reconegudes per les víctimes com les usades per a amenaçar-los.

 

Fruit de les amenaces i agressions, cap de les víctimes havia denunciat prèviament els fets. D’esta manera, pagaven les quotes i interessos que els eren imposats i vivien totes elles un calvari que va afectar no només la seua activitat econòmica sinó també a la seua vida personal.

 

Després de la declaració de totes les víctimes i analitzant les quantitats que havien abonat a este clan, ha pogut determinar-se que el benefici obtingut rondaria els 250.000 euros. Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la localitat d’Elx. La investigació continua oberta i no es descarta que als arrestats se’ls imputen nous fets delictius.

Últimes notícies

Familiars increpen al detingut pel menor assassinat a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort d'un menor de 13 anys a Sueca a la seua arribada als jutjats. L'home, pare d'un amic, es va entregar el dissabte i va confessar el crim; la zona ha estat acordonada i amb forta presència policial.

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va tancar 2025 amb 2,47 milions d'ocupats després de sumar 98.800 ocupacions. L'atur va baixar en 47.100 persones i la taxa es va situar en el 10,39%.

Detingut després de robar mostraris de joies valorats en 1,5 milions en una àrea de servici

La Policia Nacional ha detingut a un home i ha recuperat mostraris de joies valorats en més de 1,5 milions després d'un robatori en una estació de servici de la A-3 a Conca. El material va ser trobat en un domicili de Alcorcón tres dies després.

L’Advocacia de la Generalitat ha confirmat que va donar el vistiplau al confinament durant la DANA

El coordinador jurídic ha declarat que l'encaix legal permetia restringir moviments i que el vistiplau va ser verbal. Després de les crides no es va demanar informe formal.

El menor de 13 anys de Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió que va posar fi a la vida d'un xiquet de 13 anys a Sueca es va produir en el bany de la vivenda del suposat autor. El detingut es va entregar, va confessar i passarà a disposició judicial el dimarts.

Es disparen a 1.650 els poemes que opten al Premi Internacional Miguel Hernández

La convocatòria del Premi Internacional de Poesia Miguel Hernández ha reunit 1.650 obres, un 50% més que fa un any. La fallada està prevista per a les pròximes setmanes.

Tres familiars han sigut detinguts per una plantació de marihuana amb 573 plantes a Ibi

Dos hòmens de 41 i 68 anys i una dona de 72, tots amb antecedents i pertanyents a la mateixa família, han sigut detinguts en desmantellar un cultiu interior en el seu domicili d'Ibi. S'han intervingut 573 plantes, 4,5 quilos de cabdells, diners i material de cultiu, i han quedat en llibertat amb mesures cautelars.

El menor de 13 anys assassinat a Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió va tindre lloc en el bany del domicili del supòsit agressor. El detingut, de 48 anys, es va entregar, va confessar els fets i passarà a disposició judicial el dimarts.