Desmantellen un clan en Elx que feia de prestador i amenaçava amb armes per a cobrar els seus deutes

 

Agents del grup UDEV de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), han desmantellat un clan que feia de prestador i amenaçava amb armes de foc i agressions a les víctimes per a cobrar els seus deutes, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

 

Hi ha tres persones arrestades, d’entre 32 i 48 anys, i estan acusades d’un delicte d’extorsió i pertinença a grup criminal. La Policia va obrir una investigació després d’una denúncia en la que s’alertava d’una possible extorsió a un exempresari. S’indicava que diferents membres d’una família que feien de prestadores havien estat durant dos anys extorquint a la víctima per a cobrar un deute de 65.000 euros.

 

Després d’algunes gestions, els agents van determinar que esta família havia fet de l’extorsió la seua manera de vida i havia conformat un grup de delinqüents perfectament organitzat en el que les funcions estaven clarament diferenciades i pel que van obtindre quantiosos beneficis que els va permetre adquirir cotxes i propietats immobiliàries.

 

Els investigadors han pogut localitzar a quatre víctimes més, també empresaris als que l’organització havia extorquit de manera pareguda, amb amenaces i agressions reclamant-los més de 150.000 euros.

Captar a empresaris

Pel que fa al ‘modus operandi’, consistia en captar a una persona, preferiblement empresari, prestant-li una quantitat de diners per al que s’establien unes condicions abusives i uns interessos de demora totalment desorbitats, motiu pel que les víctimes no podrien fer front als pagaments demandats. Una volta les víctimes es retardaven en els pagaments, els extorsionadors les amenaçaven fins i tot amb armes de foc.

 

La investigació va finalitzar a la fi del mes d’octubre, quan els agents, juntament amb el suport de la Unitat de Prevenció i Reacció de la Comissaria d’Elx, es van desplaçar fins a la localitat de Benejúzar, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a on van establir un ampli dispositiu de vigilància entorn d’una barriada d’esta localitat que va culminar amb la detenció de tres persones implicades en els fets.

 

Els agents van fer diferents registres domiciliaris i van localitzar en la casa del cap del clan dins d’una caixa forta una pistola Beretta 9mm amb el seu carregador i més de cent cartutxos, una escopeta del calibre 12/70 també de la marca Beretta amb més de 40 cartutxos i diferents armes blanques. Totes elles van ser reconegudes per les víctimes com les usades per a amenaçar-los.

 

Fruit de les amenaces i agressions, cap de les víctimes havia denunciat prèviament els fets. D’esta manera, pagaven les quotes i interessos que els eren imposats i vivien totes elles un calvari que va afectar no només la seua activitat econòmica sinó també a la seua vida personal.

 

Després de la declaració de totes les víctimes i analitzant les quantitats que havien abonat a este clan, ha pogut determinar-se que el benefici obtingut rondaria els 250.000 euros. Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la localitat d’Elx. La investigació continua oberta i no es descarta que als arrestats se’ls imputen nous fets delictius.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.