Desmantellen un clan en Elx que feia de prestador i amenaçava amb armes per a cobrar els seus deutes

 

Agents del grup UDEV de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), han desmantellat un clan que feia de prestador i amenaçava amb armes de foc i agressions a les víctimes per a cobrar els seus deutes, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

 

Hi ha tres persones arrestades, d’entre 32 i 48 anys, i estan acusades d’un delicte d’extorsió i pertinença a grup criminal. La Policia va obrir una investigació després d’una denúncia en la que s’alertava d’una possible extorsió a un exempresari. S’indicava que diferents membres d’una família que feien de prestadores havien estat durant dos anys extorquint a la víctima per a cobrar un deute de 65.000 euros.

 

Després d’algunes gestions, els agents van determinar que esta família havia fet de l’extorsió la seua manera de vida i havia conformat un grup de delinqüents perfectament organitzat en el que les funcions estaven clarament diferenciades i pel que van obtindre quantiosos beneficis que els va permetre adquirir cotxes i propietats immobiliàries.

 

Els investigadors han pogut localitzar a quatre víctimes més, també empresaris als que l’organització havia extorquit de manera pareguda, amb amenaces i agressions reclamant-los més de 150.000 euros.

Captar a empresaris

Pel que fa al ‘modus operandi’, consistia en captar a una persona, preferiblement empresari, prestant-li una quantitat de diners per al que s’establien unes condicions abusives i uns interessos de demora totalment desorbitats, motiu pel que les víctimes no podrien fer front als pagaments demandats. Una volta les víctimes es retardaven en els pagaments, els extorsionadors les amenaçaven fins i tot amb armes de foc.

 

La investigació va finalitzar a la fi del mes d’octubre, quan els agents, juntament amb el suport de la Unitat de Prevenció i Reacció de la Comissaria d’Elx, es van desplaçar fins a la localitat de Benejúzar, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a on van establir un ampli dispositiu de vigilància entorn d’una barriada d’esta localitat que va culminar amb la detenció de tres persones implicades en els fets.

 

Els agents van fer diferents registres domiciliaris i van localitzar en la casa del cap del clan dins d’una caixa forta una pistola Beretta 9mm amb el seu carregador i més de cent cartutxos, una escopeta del calibre 12/70 també de la marca Beretta amb més de 40 cartutxos i diferents armes blanques. Totes elles van ser reconegudes per les víctimes com les usades per a amenaçar-los.

 

Fruit de les amenaces i agressions, cap de les víctimes havia denunciat prèviament els fets. D’esta manera, pagaven les quotes i interessos que els eren imposats i vivien totes elles un calvari que va afectar no només la seua activitat econòmica sinó també a la seua vida personal.

 

Després de la declaració de totes les víctimes i analitzant les quantitats que havien abonat a este clan, ha pogut determinar-se que el benefici obtingut rondaria els 250.000 euros. Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la localitat d’Elx. La investigació continua oberta i no es descarta que als arrestats se’ls imputen nous fets delictius.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU