Desmantellen un clan en Elx que feia de prestador i amenaçava amb armes per a cobrar els seus deutes

 

Agents del grup UDEV de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), han desmantellat un clan que feia de prestador i amenaçava amb armes de foc i agressions a les víctimes per a cobrar els seus deutes, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

 

Hi ha tres persones arrestades, d’entre 32 i 48 anys, i estan acusades d’un delicte d’extorsió i pertinença a grup criminal. La Policia va obrir una investigació després d’una denúncia en la que s’alertava d’una possible extorsió a un exempresari. S’indicava que diferents membres d’una família que feien de prestadores havien estat durant dos anys extorquint a la víctima per a cobrar un deute de 65.000 euros.

 

Després d’algunes gestions, els agents van determinar que esta família havia fet de l’extorsió la seua manera de vida i havia conformat un grup de delinqüents perfectament organitzat en el que les funcions estaven clarament diferenciades i pel que van obtindre quantiosos beneficis que els va permetre adquirir cotxes i propietats immobiliàries.

 

Els investigadors han pogut localitzar a quatre víctimes més, també empresaris als que l’organització havia extorquit de manera pareguda, amb amenaces i agressions reclamant-los més de 150.000 euros.

Captar a empresaris

Pel que fa al ‘modus operandi’, consistia en captar a una persona, preferiblement empresari, prestant-li una quantitat de diners per al que s’establien unes condicions abusives i uns interessos de demora totalment desorbitats, motiu pel que les víctimes no podrien fer front als pagaments demandats. Una volta les víctimes es retardaven en els pagaments, els extorsionadors les amenaçaven fins i tot amb armes de foc.

 

La investigació va finalitzar a la fi del mes d’octubre, quan els agents, juntament amb el suport de la Unitat de Prevenció i Reacció de la Comissaria d’Elx, es van desplaçar fins a la localitat de Benejúzar, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a on van establir un ampli dispositiu de vigilància entorn d’una barriada d’esta localitat que va culminar amb la detenció de tres persones implicades en els fets.

 

Els agents van fer diferents registres domiciliaris i van localitzar en la casa del cap del clan dins d’una caixa forta una pistola Beretta 9mm amb el seu carregador i més de cent cartutxos, una escopeta del calibre 12/70 també de la marca Beretta amb més de 40 cartutxos i diferents armes blanques. Totes elles van ser reconegudes per les víctimes com les usades per a amenaçar-los.

 

Fruit de les amenaces i agressions, cap de les víctimes havia denunciat prèviament els fets. D’esta manera, pagaven les quotes i interessos que els eren imposats i vivien totes elles un calvari que va afectar no només la seua activitat econòmica sinó també a la seua vida personal.

 

Després de la declaració de totes les víctimes i analitzant les quantitats que havien abonat a este clan, ha pogut determinar-se que el benefici obtingut rondaria els 250.000 euros. Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la localitat d’Elx. La investigació continua oberta i no es descarta que als arrestats se’ls imputen nous fets delictius.

Últimes notícies

Diverses famílies evacuades per l’incendi d’una vivenda de tres plantes a El Campello

Un incendi en una casa unifamiliar de tres altures al barri del Poble Nou d’El Campello ha obligat a evacuar diverses famílies dels edificis pròxims. Els bombers han actuat per apagar el foc i evitar que es propagara als immobles colindants.

Aemet activa avís roig per 44 graus en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a dimecres l’avís roig per calor extrema al litoral de València i al litoral nord d’Alacant, on les màximes podrien arribar als 44 graus a partir de les 13.00 hores.

El Valencia Basket estrena la segona equipació negra ‘Carácter’ per al curs 2026-27

El Valencia Basket ha presentat ‘Carácter’, la nova segona equipació per a la temporada 2026-27, que manté el negre com a color principal i adopta la identitat del 40 aniversari del club.

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.