12.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Desmantellen un clan en Elx que feia de prestador i amenaçava amb armes per a cobrar els seus deutes

 

Agents del grup UDEV de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), han desmantellat un clan que feia de prestador i amenaçava amb armes de foc i agressions a les víctimes per a cobrar els seus deutes, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

 

Hi ha tres persones arrestades, d’entre 32 i 48 anys, i estan acusades d’un delicte d’extorsió i pertinença a grup criminal. La Policia va obrir una investigació després d’una denúncia en la que s’alertava d’una possible extorsió a un exempresari. S’indicava que diferents membres d’una família que feien de prestadores havien estat durant dos anys extorquint a la víctima per a cobrar un deute de 65.000 euros.

 

Després d’algunes gestions, els agents van determinar que esta família havia fet de l’extorsió la seua manera de vida i havia conformat un grup de delinqüents perfectament organitzat en el que les funcions estaven clarament diferenciades i pel que van obtindre quantiosos beneficis que els va permetre adquirir cotxes i propietats immobiliàries.

 

Els investigadors han pogut localitzar a quatre víctimes més, també empresaris als que l’organització havia extorquit de manera pareguda, amb amenaces i agressions reclamant-los més de 150.000 euros.

Captar a empresaris

Pel que fa al ‘modus operandi’, consistia en captar a una persona, preferiblement empresari, prestant-li una quantitat de diners per al que s’establien unes condicions abusives i uns interessos de demora totalment desorbitats, motiu pel que les víctimes no podrien fer front als pagaments demandats. Una volta les víctimes es retardaven en els pagaments, els extorsionadors les amenaçaven fins i tot amb armes de foc.

 

La investigació va finalitzar a la fi del mes d’octubre, quan els agents, juntament amb el suport de la Unitat de Prevenció i Reacció de la Comissaria d’Elx, es van desplaçar fins a la localitat de Benejúzar, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a on van establir un ampli dispositiu de vigilància entorn d’una barriada d’esta localitat que va culminar amb la detenció de tres persones implicades en els fets.

 

Els agents van fer diferents registres domiciliaris i van localitzar en la casa del cap del clan dins d’una caixa forta una pistola Beretta 9mm amb el seu carregador i més de cent cartutxos, una escopeta del calibre 12/70 també de la marca Beretta amb més de 40 cartutxos i diferents armes blanques. Totes elles van ser reconegudes per les víctimes com les usades per a amenaçar-los.

 

Fruit de les amenaces i agressions, cap de les víctimes havia denunciat prèviament els fets. D’esta manera, pagaven les quotes i interessos que els eren imposats i vivien totes elles un calvari que va afectar no només la seua activitat econòmica sinó també a la seua vida personal.

 

Després de la declaració de totes les víctimes i analitzant les quantitats que havien abonat a este clan, ha pogut determinar-se que el benefici obtingut rondaria els 250.000 euros. Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la localitat d’Elx. La investigació continua oberta i no es descarta que als arrestats se’ls imputen nous fets delictius.

Últimes notícies

Pérez Llorca situa el Pacte Verd com la major amenaça per al camp i defén Cofrentes

El candidat del PP ha assegurat en la seua investidura que el Pacte Verd Europeu, tal com està plantejat, ha fracassat per al camp per costos i burocràcia. També ha reiterat que Cofrentes no es tanca.

Mazón s’absenta del ple d’investidura per a donar protagonisme al candidat

El president en funcions ha explicat que no acudirà a l'arrancada del debat per a no desviar el focus del candidat i que entrarà abans de la votació.

Pérez Llorca ha assegurat que demanarà perdó a les víctimes de la dana si és investit

El candidat del PP ha assegurat en la seua investidura que, si és triat, les seues primeres paraules seran per a demanar perdó a les famílies de les 229 víctimes de la dana. També ha anunciat que exigirà disculpes i responsabilitats a la resta d'administracions, assenyalant al Govern per la falta d'explicacions.

Morant titlla de ‘fake’ la investidura de Juafran Pérez Llorca i de ‘nova mentida’ als valencians

Diana Morant ha qualificat la investidura de Juafran Pérez Llorca com 'fake' i una 'nova mentida' per als valencians. Acusa opacitat en el pacte amb Vox i advertix de retallades i retrocessos en drets.

Pérez Llorca proposa el ‘pacte de Les Corts’ per a la seua investidura

Pérez Llorca va obrir el seu debat d'investidura sense acords tancats i va plantejar un 'pacte de Les Corts' per a assegurar la governabilitat. Necessita els vots de Vox.

Les víctimes de la dana protesten davant Les Corts amb un ninot de Pérez Llorca

Un centenar de persones han protestat davant Les Corts durant la investidura de Juanfran Pérez Llorca amb consignes i un ninot amb el seu rostre. El col·lectiu ha denunciat continuïtat amb Mazón i ha exigit justícia i responsabilitats.

Intervingudes dos tones de cocaïna ocultes entre fruita en el port de València

Les autoritats han intervingut 2.005 quilos de cocaïna ocults en caixes de fruita procedents de l'Equador en el port de València i han detingut a quatre persones. L'operació ha desarticulat una xarxa que introduïa droga en contenidors des de Sud-amèrica.

El València busca trencar set mesos sense guanyar fora davant el Raig

El València afrontarà este dilluns la seua visita al Raig amb l'objectiu d'acabar amb set mesos sense triomfs a domicili en LaLiga. Des de la seua última victòria fora enllaça huit eixides sense guanyar.