14.1 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Comença a Albacete el judici contra el jove acusat d’apunyalar el seu pare per demanar-li que es posara a estudiar

La Secció Segona de l'Audiència Provincial d'Albacete jutjarà este dimarts, 19 de desembre, un acusat d'un presumpte intent d'assassinat al seu pare. En este sentit, el Ministeri Fiscal demana per a ell una pena de cinc anys i huit mesos de presó. Segons recull l'escrit d'acusació de la Fiscalia, els fets van tenir lloc poc després de les sis de la tarda del 16 d'agost de 2016 al domicili familiar, al municipi d'Albacete.

  

  

  

  

En els dies previs, el pare i víctima dels fets li havia insistit al seu fill que es posara a estudiar per als exàmens que tenia al setembre, per superar el mòdul de Jardineria que estava estudiant. Per això, es va dirigir a l'habitació del seu fill i el va trobar berenant i jugant a l'ordinador. A continuació, li va exigir que es posara estudiar d'una vegada i que deixés de jugar, mentre que l'agressor li va respondre que el deixés acabar la partida.

 

«Amb ganes de causar-li la mort»

El pare li va demanar que deixés de «prendre-li el pel», i que si no volia estudiar, no ho fes, però que l'ordinador no el tocaria, i a continuació es va ajupir per agafar el cable de l'equip i desconnectar-lo. En aquell moment, l'acusat, amb la intenció de causar-li la mort, va agafar el ganivet amb el que havia estat berenant, d'uns 18,5 centímetres dels que 8,5 corresponien a la fulla, i li va propinar un fort cop al seu pare, agafant-lo desprevingut. 

 

Per evitar que continués agredint-lo, el pare va agafar el seu fill per la mà, i va ser llavors quan es va adonar que tenia el ganivet, reclamant-li que el soltés, uns crits que van fer que la mare vingués alarmada a l'habitació. A continuació, la filla de la família va avisar els serveis d'emergència, que van atendre el pare, que després el van traslladar a l'Hospital General, on va haver de ser intervingut. 

  

 

 

Lesions que li posaven la vida en perill

Com a conseqüència dels fets, l'agredit va patir lesions a l'hipocondri dret, amb aponeurosi anterior i posterior del múscul recte dret, i altres lesions a l'intestí, de les quals es va curar 30 dies després. L'home va passar 30 dies a l'hospital, i 15 sense poder seguir amb la seva vida normal. 

  

 

Les lesions li van tocar el múscul subjacent i, una vegada la fulla del ganivet va entrar a la cavitat abdominal, va lesionar l'intestí prim i va provocar un hematoma amb sagnat actiu, que posava en perill la vida de l'afectat si no hagués estat intervingut quirúrgicament. 

 

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.

El València encadena Lligues amb més derrotes que victòries des de 2020

Des de la temporada 2019-20 el València no tanca una Lliga amb més triomfs que caigudes. El repàs per campanyes i entrenadors confirma una tendència sostinguda.

Un llibre per a parlar sense por del porno amb els més jóvens i desmuntar les seues mentides

El professor Enric Senabre publica una obra per a preadolescents que convida a tractar el porno sense tabús, entendre la seua ficció i demanar ajuda adulta. Inclou reflexions per capítols i una guia per a famílies i docents.

Indonèsia va reprendre la busca d’un espanyol i tres menors després d’un naufragi

Els equips de rescat van reprendre la busca d'un espanyol i tres dels seus fills després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en Padar. L'operació se centra en localitzar el casc per a enviar bussos malgrat els corrents i el mal temps.

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.