La Comunitat Valenciana podria patir terratrémols de grau 6 o més en l’escala Richter

 

Després de l’erupció del volcà a la Palma, dels terratrémols que estan patint en diferents punts d’Espanya, no fem una pregunta, podria la Comunitat Valenciana registrar algun terratrémol de grau 6 o major en l’escala de Ritcher? La resposta és .

I això que conseqüències tindria? Perquè segurament greus, perquè dins d’este grau s’atenen els sismes històrics i caràcter catastròfic que ha patit al llarg de la història i que podrien repetir-se, encara que “no se sap quan”.
Així ho indica el catedràtic del departament d’Enginyeria Sísmica i Geodèsia de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco García, que incideix en què en general “la sismicitat és moderada o baixa” i el territori està “totalment monitorat amb sismògrafs i accelerògrafs”.

 

Tres episodis històrics

 

La zona amb un risc sísmic “important” abasta des del sud de la província de València i tota la d’Alacant, especialment a la Vega Baixa, en l’extrem sud, i totes elles hi ha falles actives del quaternari que són “les que preocupen”.

García recorda que el territori ha patit tres sis-mos històrics que “han sigut molt catastròfics”, un en Tavernes de Valldigna, un altre en la zona de Montesa-Énguera i el més recent, en el segle XIX, en Torrevieja.

“Van ser d’intensitat 10 que mesura els danys. La magnitud dels terratrémols es refereix a l’energia i no va començar a mesurar-se fins al segle XX”, aclareix.

“Ja han succeït terratrémols catastròfics i podrien tornar a succeir, però ningú sap quan”, defensa i reitera que, dels tres dominis geològics de la Co-munitat Valenciana, “el més propens i més actiu” és el denominat Bètic (sud de València i Alacant) -els altres són l’Ibèric i el Costaner-Català.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.