La Comunitat Valenciana podria patir terratrémols de grau 6 o més en l’escala Richter

Ejemplo de shortcode con estilo
  Després de l’erupció del volcà a la Palma, dels terratrémols que estan patint en diferents punts d’Espanya, no fem una pregunta, podria la Comunitat Valenciana registrar algun terratrémol de grau 6 o major en l’escala de Ritcher? La resposta és sí. I això que conseqüències tindria? Perquè segurament greus, perquè dins d’este grau s’atenen els […]

 

Després de l’erupció del volcà a la Palma, dels terratrémols que estan patint en diferents punts d’Espanya, no fem una pregunta, podria la Comunitat Valenciana registrar algun terratrémol de grau 6 o major en l’escala de Ritcher? La resposta és sí.

I això que conseqüències tindria? Perquè segurament greus, perquè dins d’este grau s’atenen els sismes històrics i caràcter catastròfic que ha patit al llarg de la història i que podrien repetir-se, encara que “no se sap quan”.
Així ho indica el catedràtic del departament d’Enginyeria Sísmica i Geodèsia de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco García, que incideix en què en general “la sismicitat és moderada o baixa” i el territori està “totalment monitorat amb sismògrafs i accelerògrafs”.

 

Tres episodis històrics

 

La zona amb un risc sísmic “important” abasta des del sud de la província de València i tota la d’Alacant, especialment a la Vega Baixa, en l’extrem sud, i totes elles hi ha falles actives del quaternari que són “les que preocupen”.

García recorda que el territori ha patit tres sis-mos històrics que “han sigut molt catastròfics”, un en Tavernes de Valldigna, un altre en la zona de Montesa-Énguera i el més recent, en el segle XIX, en Torrevieja.

“Van ser d’intensitat 10 que mesura els danys. La magnitud dels terratrémols es refereix a l’energia i no va començar a mesurar-se fins al segle XX”, aclareix.

“Ja han succeït terratrémols catastròfics i podrien tornar a succeir, però ningú sap quan”, defensa i reitera que, dels tres dominis geològics de la Co-munitat Valenciana, “el més propens i més actiu” és el denominat Bètic (sud de València i Alacant) -els altres són l’Ibèric i el Costaner-Català.

Últimes notícies

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.