14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

La Comunitat Valenciana podria patir terratrémols de grau 6 o més en l’escala Richter

 

Després de l’erupció del volcà a la Palma, dels terratrémols que estan patint en diferents punts d’Espanya, no fem una pregunta, podria la Comunitat Valenciana registrar algun terratrémol de grau 6 o major en l’escala de Ritcher? La resposta és .

I això que conseqüències tindria? Perquè segurament greus, perquè dins d’este grau s’atenen els sismes històrics i caràcter catastròfic que ha patit al llarg de la història i que podrien repetir-se, encara que “no se sap quan”.
Així ho indica el catedràtic del departament d’Enginyeria Sísmica i Geodèsia de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco García, que incideix en què en general “la sismicitat és moderada o baixa” i el territori està “totalment monitorat amb sismògrafs i accelerògrafs”.

 

Tres episodis històrics

 

La zona amb un risc sísmic “important” abasta des del sud de la província de València i tota la d’Alacant, especialment a la Vega Baixa, en l’extrem sud, i totes elles hi ha falles actives del quaternari que són “les que preocupen”.

García recorda que el territori ha patit tres sis-mos històrics que “han sigut molt catastròfics”, un en Tavernes de Valldigna, un altre en la zona de Montesa-Énguera i el més recent, en el segle XIX, en Torrevieja.

“Van ser d’intensitat 10 que mesura els danys. La magnitud dels terratrémols es refereix a l’energia i no va començar a mesurar-se fins al segle XX”, aclareix.

“Ja han succeït terratrémols catastròfics i podrien tornar a succeir, però ningú sap quan”, defensa i reitera que, dels tres dominis geològics de la Co-munitat Valenciana, “el més propens i més actiu” és el denominat Bètic (sud de València i Alacant) -els altres són l’Ibèric i el Costaner-Català.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.