La Comunitat Valenciana podria patir terratrémols de grau 6 o més en l’escala Richter

 

Després de l’erupció del volcà a la Palma, dels terratrémols que estan patint en diferents punts d’Espanya, no fem una pregunta, podria la Comunitat Valenciana registrar algun terratrémol de grau 6 o major en l’escala de Ritcher? La resposta és .

I això que conseqüències tindria? Perquè segurament greus, perquè dins d’este grau s’atenen els sismes històrics i caràcter catastròfic que ha patit al llarg de la història i que podrien repetir-se, encara que “no se sap quan”.
Així ho indica el catedràtic del departament d’Enginyeria Sísmica i Geodèsia de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco García, que incideix en què en general “la sismicitat és moderada o baixa” i el territori està “totalment monitorat amb sismògrafs i accelerògrafs”.

 

Tres episodis històrics

 

La zona amb un risc sísmic “important” abasta des del sud de la província de València i tota la d’Alacant, especialment a la Vega Baixa, en l’extrem sud, i totes elles hi ha falles actives del quaternari que són “les que preocupen”.

García recorda que el territori ha patit tres sis-mos històrics que “han sigut molt catastròfics”, un en Tavernes de Valldigna, un altre en la zona de Montesa-Énguera i el més recent, en el segle XIX, en Torrevieja.

“Van ser d’intensitat 10 que mesura els danys. La magnitud dels terratrémols es refereix a l’energia i no va començar a mesurar-se fins al segle XX”, aclareix.

“Ja han succeït terratrémols catastròfics i podrien tornar a succeir, però ningú sap quan”, defensa i reitera que, dels tres dominis geològics de la Co-munitat Valenciana, “el més propens i més actiu” és el denominat Bètic (sud de València i Alacant) -els altres són l’Ibèric i el Costaner-Català.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.