La Comunitat Valenciana podria patir terratrémols de grau 6 o més en l’escala Richter

 

Després de l’erupció del volcà a la Palma, dels terratrémols que estan patint en diferents punts d’Espanya, no fem una pregunta, podria la Comunitat Valenciana registrar algun terratrémol de grau 6 o major en l’escala de Ritcher? La resposta és .

I això que conseqüències tindria? Perquè segurament greus, perquè dins d’este grau s’atenen els sismes històrics i caràcter catastròfic que ha patit al llarg de la història i que podrien repetir-se, encara que “no se sap quan”.
Així ho indica el catedràtic del departament d’Enginyeria Sísmica i Geodèsia de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco García, que incideix en què en general “la sismicitat és moderada o baixa” i el territori està “totalment monitorat amb sismògrafs i accelerògrafs”.

 

Tres episodis històrics

 

La zona amb un risc sísmic “important” abasta des del sud de la província de València i tota la d’Alacant, especialment a la Vega Baixa, en l’extrem sud, i totes elles hi ha falles actives del quaternari que són “les que preocupen”.

García recorda que el territori ha patit tres sis-mos històrics que “han sigut molt catastròfics”, un en Tavernes de Valldigna, un altre en la zona de Montesa-Énguera i el més recent, en el segle XIX, en Torrevieja.

“Van ser d’intensitat 10 que mesura els danys. La magnitud dels terratrémols es refereix a l’energia i no va començar a mesurar-se fins al segle XX”, aclareix.

“Ja han succeït terratrémols catastròfics i podrien tornar a succeir, però ningú sap quan”, defensa i reitera que, dels tres dominis geològics de la Co-munitat Valenciana, “el més propens i més actiu” és el denominat Bètic (sud de València i Alacant) -els altres són l’Ibèric i el Costaner-Català.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.