Condemnat a pagar més de 2.000 euros per exercir de podòleg sense tindre el títol en Ontinyent

 

El Jutjat penal número 6 de València ha condemnat a un home a pagar una multa de 2.340 euros per fer tasques de podòleg en el seu centre de pedicura-manicura de la localitat d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), a pesar de no tindre el títol corresponent.

 

Segons consta en la sentència, que no és ferma, la condemna a l’home és per un delicte d’intrusisme professional. Va ser l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) el que es va querellar contra l’home.

 

El condemnat exercia en un centre d’Ontinyent pedicures i manicures i, a demés, feia tasques pròpies d’un podòleg sense tindre el pertinent títol universitari de Podologia. Usava en el seu treball ferramentes punxants pròpies del sector.

Segons va poder saber el col·legi, l’home exercia almenys des de 2017 i després d’una investigació va poder descobrir que va prestar servicis a alguns clients que consistien en assessorament sobre la salut dels peus, consells per a millorar la marxa, va fer embenatges, i va usar instrumental que únicament correspon als graduats en Podologia com són instruments punxants, tallants i bisturís.

 

Intrussisme laboral

La presidenta del ICOPCV, Maite García, ha explicat que esta sentència «és un pas més en la defensa dels drets dels pacients». «Encara hi ha persones que desconeixen que pedicura i quiropodia no són el mateix. El primer és un acte estètic i el segon es tracta de la cura o atenció sanitària d’alteracions dels peus. Això ha de canviar i, per a fer-ho, és necessària l’ajuda de la Conselleria de Sanitat», ha dit.

 

«L’intrusisme no només és una falta de respecte a professionals sanitaris, sinó que és un perill per a la salut de les persones. A demés de per desconeixement, també es dona perquè les persones amb menys recursos no poden permetre’s un podòleg privat i es deixen portar per no professionals que els cobren molt menys, això sí, amb una seguretat i coneixements de la salut dels seus peus, nuls», ha postil·lat.

 

Des de 2017, el ICOPCV ha iniciat accions legals per a perseguir l’actuació de persones no titulades que tracten alteracions als peus per incórrer en un delicte d’intrusisme en la professió. En l’últim any i mig s’han interposat tres condemnes per intrusisme en la podologia, dos d’elles en la localitat d’Ontinyent i una en Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud (València).

 

El Col·legi continuarà denunciant tots aquells casos que siguen coneixedors com a mesura de protecció tant per als pacients com de la pròpia professió.

 

S’ha assenyalat que per a que el pacient puga cerciorar-se que es posa en mans d’un professional qualificat és imprescindible comprovar que disposa de número de col·legiat. Si es detectara algun cas que fera sospitar d’alguna irregularitat en este àmbit, pot contactar-se amb el ICOPCV i es farà un estudi del cas.

Últimes notícies

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.