Condemnat a pagar més de 2.000 euros per exercir de podòleg sense tindre el títol en Ontinyent

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Jutjat penal número 6 de València ha condemnat a un home a pagar una multa de 2.340 euros per fer tasques de podòleg en el seu centre de pedicura-manicura de la localitat d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), a pesar de no tindre el títol corresponent.   Segons consta en la […]

 

El Jutjat penal número 6 de València ha condemnat a un home a pagar una multa de 2.340 euros per fer tasques de podòleg en el seu centre de pedicura-manicura de la localitat d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), a pesar de no tindre el títol corresponent.

 

Segons consta en la sentència, que no és ferma, la condemna a l’home és per un delicte d’intrusisme professional. Va ser l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) el que es va querellar contra l’home.

 

El condemnat exercia en un centre d’Ontinyent pedicures i manicures i, a demés, feia tasques pròpies d’un podòleg sense tindre el pertinent títol universitari de Podologia. Usava en el seu treball ferramentes punxants pròpies del sector.

Segons va poder saber el col·legi, l’home exercia almenys des de 2017 i després d’una investigació va poder descobrir que va prestar servicis a alguns clients que consistien en assessorament sobre la salut dels peus, consells per a millorar la marxa, va fer embenatges, i va usar instrumental que únicament correspon als graduats en Podologia com són instruments punxants, tallants i bisturís.

 

Intrussisme laboral

La presidenta del ICOPCV, Maite García, ha explicat que esta sentència «és un pas més en la defensa dels drets dels pacients». «Encara hi ha persones que desconeixen que pedicura i quiropodia no són el mateix. El primer és un acte estètic i el segon es tracta de la cura o atenció sanitària d’alteracions dels peus. Això ha de canviar i, per a fer-ho, és necessària l’ajuda de la Conselleria de Sanitat», ha dit.

 

«L’intrusisme no només és una falta de respecte a professionals sanitaris, sinó que és un perill per a la salut de les persones. A demés de per desconeixement, també es dona perquè les persones amb menys recursos no poden permetre’s un podòleg privat i es deixen portar per no professionals que els cobren molt menys, això sí, amb una seguretat i coneixements de la salut dels seus peus, nuls», ha postil·lat.

 

Des de 2017, el ICOPCV ha iniciat accions legals per a perseguir l’actuació de persones no titulades que tracten alteracions als peus per incórrer en un delicte d’intrusisme en la professió. En l’últim any i mig s’han interposat tres condemnes per intrusisme en la podologia, dos d’elles en la localitat d’Ontinyent i una en Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud (València).

 

El Col·legi continuarà denunciant tots aquells casos que siguen coneixedors com a mesura de protecció tant per als pacients com de la pròpia professió.

 

S’ha assenyalat que per a que el pacient puga cerciorar-se que es posa en mans d’un professional qualificat és imprescindible comprovar que disposa de número de col·legiat. Si es detectara algun cas que fera sospitar d’alguna irregularitat en este àmbit, pot contactar-se amb el ICOPCV i es farà un estudi del cas.

Últimes notícies

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.