Condemnat a pagar més de 2.000 euros per exercir de podòleg sense tindre el títol en Ontinyent

 

El Jutjat penal número 6 de València ha condemnat a un home a pagar una multa de 2.340 euros per fer tasques de podòleg en el seu centre de pedicura-manicura de la localitat d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), a pesar de no tindre el títol corresponent.

 

Segons consta en la sentència, que no és ferma, la condemna a l’home és per un delicte d’intrusisme professional. Va ser l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) el que es va querellar contra l’home.

 

El condemnat exercia en un centre d’Ontinyent pedicures i manicures i, a demés, feia tasques pròpies d’un podòleg sense tindre el pertinent títol universitari de Podologia. Usava en el seu treball ferramentes punxants pròpies del sector.

Segons va poder saber el col·legi, l’home exercia almenys des de 2017 i després d’una investigació va poder descobrir que va prestar servicis a alguns clients que consistien en assessorament sobre la salut dels peus, consells per a millorar la marxa, va fer embenatges, i va usar instrumental que únicament correspon als graduats en Podologia com són instruments punxants, tallants i bisturís.

 

Intrussisme laboral

La presidenta del ICOPCV, Maite García, ha explicat que esta sentència «és un pas més en la defensa dels drets dels pacients». «Encara hi ha persones que desconeixen que pedicura i quiropodia no són el mateix. El primer és un acte estètic i el segon es tracta de la cura o atenció sanitària d’alteracions dels peus. Això ha de canviar i, per a fer-ho, és necessària l’ajuda de la Conselleria de Sanitat», ha dit.

 

«L’intrusisme no només és una falta de respecte a professionals sanitaris, sinó que és un perill per a la salut de les persones. A demés de per desconeixement, també es dona perquè les persones amb menys recursos no poden permetre’s un podòleg privat i es deixen portar per no professionals que els cobren molt menys, això sí, amb una seguretat i coneixements de la salut dels seus peus, nuls», ha postil·lat.

 

Des de 2017, el ICOPCV ha iniciat accions legals per a perseguir l’actuació de persones no titulades que tracten alteracions als peus per incórrer en un delicte d’intrusisme en la professió. En l’últim any i mig s’han interposat tres condemnes per intrusisme en la podologia, dos d’elles en la localitat d’Ontinyent i una en Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud (València).

 

El Col·legi continuarà denunciant tots aquells casos que siguen coneixedors com a mesura de protecció tant per als pacients com de la pròpia professió.

 

S’ha assenyalat que per a que el pacient puga cerciorar-se que es posa en mans d’un professional qualificat és imprescindible comprovar que disposa de número de col·legiat. Si es detectara algun cas que fera sospitar d’alguna irregularitat en este àmbit, pot contactar-se amb el ICOPCV i es farà un estudi del cas.

Últimes notícies

El sacerdot d’Oriola expulsat pel papa qualifica de injusta la seua reducció a l’estat laïcal

El sacerdot alacantí Francisco José Vegara ha denunciat que el decret del papa León XIV que l’expulsa de l’estat clerical és injust i l’ha deixat sense dret de defensa. L’Església li retreu el rebuig públic a reconéixer els papes Francisco i León XIV i el seu magisteri.

Pablo Martínez deixa el Levante i queda lliure després de no rebre oferta de renovació

El capità del Levante Pablo Martínez ha acabat contracte este 30 de juny i el club no li ha oferit renovar, per la qual cosa queda lliure des de l’1 de juliol després de 155 partits com a granota.

Parejo, Pedraza, Partey i Rafa Marín tanquen etapa al Vila-real CF este 30 de juny

El Vila-real CF ha confirmat este dimarts la marxa de Dani Parejo, Alfonso Pedraza, Thomas Partey i Rafa Marín en finalitzar el seu contracte el 30 de juny, amb especial pes emocional per les eixides de Parejo i Pedraza per la seua llarga trajectòria al club.

Pradilla, davant una millora del València Basket després de l’oferta del Real Madrid

El València Basket ha reaccionat a l’oferta del Real Madrid per Jaime Pradilla amb una millora de contracte i espera la decisió del jugador, en un estiu marcat també per les eixides de Pedro Martínez, Jean Montero i Papi Badio.

Sis banderes negres per a la costa valenciana per contaminació i mala gestió

Ecologistas en Acción ha atorgat sis banderes negres a la Comunitat Valenciana, repartides entre les tres províncies, per contaminants i mala gestió del litoral.

El Valencia Basket dona per feta la marxa de Pedro Martínez al Real Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez abandonarà el club rumb al Real Madrid després d’haver conquistat la Lliga Endesa fa només una setmana.

Un simulacre de terratrémol a la Nucia forma 115 agents en emergències sísmices

L’IVASPE ha organitzat este dimarts i dimecres a la Nucia un curs amb simulacre de terratrémol per a 115 agents, posant el focus en la resposta coordinada davant catàstrofes sísmices.

Maria Giner, nova regidora més jove de València en substitució de Sergi Campillo

Maria Giner, de 28 anys, ha pres possessió com a nova regidora de Compromís per València en substitució de Sergi Campillo i s’ha convertit en l’edil més jove de l’actual mandat, amb l’habitatge com a eix central de la seua acció política.