Condemnat a pagar més de 2.000 euros per exercir de podòleg sense tindre el títol en Ontinyent

 

El Jutjat penal número 6 de València ha condemnat a un home a pagar una multa de 2.340 euros per fer tasques de podòleg en el seu centre de pedicura-manicura de la localitat d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), a pesar de no tindre el títol corresponent.

 

Segons consta en la sentència, que no és ferma, la condemna a l’home és per un delicte d’intrusisme professional. Va ser l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) el que es va querellar contra l’home.

 

El condemnat exercia en un centre d’Ontinyent pedicures i manicures i, a demés, feia tasques pròpies d’un podòleg sense tindre el pertinent títol universitari de Podologia. Usava en el seu treball ferramentes punxants pròpies del sector.

Segons va poder saber el col·legi, l’home exercia almenys des de 2017 i després d’una investigació va poder descobrir que va prestar servicis a alguns clients que consistien en assessorament sobre la salut dels peus, consells per a millorar la marxa, va fer embenatges, i va usar instrumental que únicament correspon als graduats en Podologia com són instruments punxants, tallants i bisturís.

 

Intrussisme laboral

La presidenta del ICOPCV, Maite García, ha explicat que esta sentència «és un pas més en la defensa dels drets dels pacients». «Encara hi ha persones que desconeixen que pedicura i quiropodia no són el mateix. El primer és un acte estètic i el segon es tracta de la cura o atenció sanitària d’alteracions dels peus. Això ha de canviar i, per a fer-ho, és necessària l’ajuda de la Conselleria de Sanitat», ha dit.

 

«L’intrusisme no només és una falta de respecte a professionals sanitaris, sinó que és un perill per a la salut de les persones. A demés de per desconeixement, també es dona perquè les persones amb menys recursos no poden permetre’s un podòleg privat i es deixen portar per no professionals que els cobren molt menys, això sí, amb una seguretat i coneixements de la salut dels seus peus, nuls», ha postil·lat.

 

Des de 2017, el ICOPCV ha iniciat accions legals per a perseguir l’actuació de persones no titulades que tracten alteracions als peus per incórrer en un delicte d’intrusisme en la professió. En l’últim any i mig s’han interposat tres condemnes per intrusisme en la podologia, dos d’elles en la localitat d’Ontinyent i una en Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud (València).

 

El Col·legi continuarà denunciant tots aquells casos que siguen coneixedors com a mesura de protecció tant per als pacients com de la pròpia professió.

 

S’ha assenyalat que per a que el pacient puga cerciorar-se que es posa en mans d’un professional qualificat és imprescindible comprovar que disposa de número de col·legiat. Si es detectara algun cas que fera sospitar d’alguna irregularitat en este àmbit, pot contactar-se amb el ICOPCV i es farà un estudi del cas.

Últimes notícies

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.