Condemnat a pagar més de 2.000 euros per exercir de podòleg sense tindre el títol en Ontinyent

 

El Jutjat penal número 6 de València ha condemnat a un home a pagar una multa de 2.340 euros per fer tasques de podòleg en el seu centre de pedicura-manicura de la localitat d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), a pesar de no tindre el títol corresponent.

 

Segons consta en la sentència, que no és ferma, la condemna a l’home és per un delicte d’intrusisme professional. Va ser l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) el que es va querellar contra l’home.

 

El condemnat exercia en un centre d’Ontinyent pedicures i manicures i, a demés, feia tasques pròpies d’un podòleg sense tindre el pertinent títol universitari de Podologia. Usava en el seu treball ferramentes punxants pròpies del sector.

Segons va poder saber el col·legi, l’home exercia almenys des de 2017 i després d’una investigació va poder descobrir que va prestar servicis a alguns clients que consistien en assessorament sobre la salut dels peus, consells per a millorar la marxa, va fer embenatges, i va usar instrumental que únicament correspon als graduats en Podologia com són instruments punxants, tallants i bisturís.

 

Intrussisme laboral

La presidenta del ICOPCV, Maite García, ha explicat que esta sentència «és un pas més en la defensa dels drets dels pacients». «Encara hi ha persones que desconeixen que pedicura i quiropodia no són el mateix. El primer és un acte estètic i el segon es tracta de la cura o atenció sanitària d’alteracions dels peus. Això ha de canviar i, per a fer-ho, és necessària l’ajuda de la Conselleria de Sanitat», ha dit.

 

«L’intrusisme no només és una falta de respecte a professionals sanitaris, sinó que és un perill per a la salut de les persones. A demés de per desconeixement, també es dona perquè les persones amb menys recursos no poden permetre’s un podòleg privat i es deixen portar per no professionals que els cobren molt menys, això sí, amb una seguretat i coneixements de la salut dels seus peus, nuls», ha postil·lat.

 

Des de 2017, el ICOPCV ha iniciat accions legals per a perseguir l’actuació de persones no titulades que tracten alteracions als peus per incórrer en un delicte d’intrusisme en la professió. En l’últim any i mig s’han interposat tres condemnes per intrusisme en la podologia, dos d’elles en la localitat d’Ontinyent i una en Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud (València).

 

El Col·legi continuarà denunciant tots aquells casos que siguen coneixedors com a mesura de protecció tant per als pacients com de la pròpia professió.

 

S’ha assenyalat que per a que el pacient puga cerciorar-se que es posa en mans d’un professional qualificat és imprescindible comprovar que disposa de número de col·legiat. Si es detectara algun cas que fera sospitar d’alguna irregularitat en este àmbit, pot contactar-se amb el ICOPCV i es farà un estudi del cas.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.