Rescaten sis cotxes atrapats per la forta pluja en Benicarló

Cotxe atrapat en Benicarló

El cotxe ha quedat atrapat per l’aigua en Benicarló | Bombers de Castelló

 

ACTUALITZAT 15.50 hores

La pluja que este dimarts situa la major part del territori valencià en alerta groga comença a desplaçar-se cap al sud. En este cas, ja han arribat imàtgens des del municipi del Toro, en la comarca del l’Alt Palància (Castelló), que mostren la força de l’aigua.

 

 

ACTUALITZAT 14.45 hores

Tot i que pareix que la situació està normalitzant-se en la zona del Maestrat, els bombers continuen informant que hi ha molts camins tallats encara. De fet, ja han sigut sis els vehicles rescatats en estes comarques del nord de la província de Castelló, a part d’un accident en Peníscola i problemes per erosió en la platja del Clot de Vinaròs.

 

 

 

 

Un rescat marítim en una mar difícil

A més de les complicacions en terra, també s’ha produït una intervenció per part dels bombers en la mar. Segons han informat, hi havia dos persones en un xicotet bot que no podien tornar a terra en la platja de Peníscola i que han sigut remolcats per una altra embarcació.

 

De fet, hi ha moltes platges que este dimarts presenten un estat complicat. Moltes tenen banderes grogues i roges al llarg del dia, com s’han ocupat d’informar des de l’Àrea de Seguretat de Castelló, que tenia totes les platges en bandera roja, o des de la Policia Local de València.

 

 

 

Primers rescatats en la Basseta de Benicarló

Una forta tempesta que afecta este matí el litoral nord de la província de Castelló ha provocat la intervenció del Consorci de Bombers, concretament, per a rescatar a diverses persones atrapades en tres vehicles a causa de l’aigua acumulada en la zona de la Basseta de Benicarló.

 

Segons han explicat fonts del Consorci Provincial de Bombers, dos dels rescats han finalitzat sense que els ocupants dels vehicles s’hagen vist afectats i s’ha treballat en un tercer en la carretera CV-135. La forta pluja que cau en la zona des de primera hora del matí ha provocat acumulació d’aigua en les zones inundables de Benicarló i la Policia Local ja està treballant per a tallar les carreteres en el lloc.

 

 

 

41 l/m2 fins a les 9.35 hores a Traiguera

La Generalitat ha decretat riscos nivell groc per pluges i tempestes en el litoral nord i interior sud de la província de Castelló, així com en l’interior nord, interior sud i litoral sud de la província de València i en l’interior i litoral nord de la d’Alacant.

 

Les fortes pluges i tempesta que afecten este matí al litoral i interior nord de la província de Castelló han deixat registres fins a les 9.35 hores de 40,8 litres per metre quadrat (l/m2) en la localitat de Traiguera, en la comarca del Baix Maestrat.

 

L’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet) ha informat també que en la localitat pròxima de Canet lo Roig s’han acumulat en el mateix període de temps 32,2 litres per metre quadrat, mentres que en Peníscola, en el litoral, les pluges han deixat 39,2 l/m2.

 

Altres registres destacats en la mateixa comarca han sigut els 32 litres per metre quadrat registrats en Cervera, mentres que en Xert s’han acumulat 8,2 litres per metre quadrat, i en Orpesa, ja en la comarca de la Plana Alta, 6,2 l/m2. Això ha causat que els ajuntaments de la zona hagen difós missatges de precaució entre els veïns. Comencen d’esta manera els episodis de pluja de hui.

 

 

 

També pots llegir….

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.