27.4 C
València
Dimarts, 10 juny, 2025

Gir de 180 graus en l’oratge: Pluges, vent i granís en tot el territori valencià este dimarts

Avís groc per arruixons i tempestes en l’interior d’Alacant, l’interior sud de Castelló i l’interior nord de València| cedida

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha establit l’avís groc per arruixons i tempestes en l’interior d’Alacant, l’interior sud de Castelló i l’interior nord de València. En concret, les puntes de pluja estan previstes entre les 12.00 hores i les 20.00 hores d’este dimarts.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

L’enfonsament de les temperatures i l’aparició de pluges suposa un gir de 180 graus en l’oratge, ja que de fet, fa només 24 hores, diferents punts del territori valencià estaven en alerta groga per les elevades temperatures estiuenques, de fins a 40 graus. 

 

Es preveuen pluges locals i vents forts en alguns punts de la Comunitat Valenciana, i inclús tempestes d’intensitat superior de forma puntual. A més, en estes mateixes zones, Amet preveu arruixons que poden arribar a acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

 

Probabilitat de pluges

Probabilitat de pluges | AEMET

 

No es descarta la presència de pedregades, de fins a dos centímetres, en els punts on les tempestes recaiguen amb més força i la temperatura siga prou baixa. A més com que el vent bufarà del nord-est moderat i serà persistent a la zona marítima amb ratxes puntualment fortes, en moltes platges onejarà la bandera roja, a pesar de què faça sol. 

 

Els majors acumulats d’aigua es produiran en la província d’Alacant, en concret en les comarques de la Marina Alta i el Comtat. A pesar de tot, pareix molt difícil pronosticar quines seran les zones més afectades en una situació d’arruixons i tempestes, que seran puntuals al llarg de tot el dia, i sense importància en les quantitats. 

 

Mapa de la Comunitat Valenciana

Mapa de la Comunitat Valenciana | AEMET

 

Les pluges començaran a registrar-se el dilluns per la nit en la província de Castelló i de València, i seran generalitzades el dimarts i el dimecres en les províncies de València i Alacant, però en seran menys probables en les comarques del sud de la Comunitat Valenciana.

 

Quant a les temperatures, les màximes se situaran entre els 27 i els 32 °C en general. En l’interior nord de Castelló les màximes no superaran els 24 °C i en el sud d’Alacant, arribaran als 32 °C.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Investigació de l’abocament en platges del sud de València: Seprona descarta origen marí

Un abocament de material desconegut ha provocat el tancament temporal de platges en el sud de València. El Seprona investiga l'origen, descartant que provinga de la mar.

Sumar considera citar a Pedro Sánchez en la comissió del Congrés sobre la dana

Sumar obri la possibilitat de convocar a Pedro Sánchez en la comissió d'investigació de la dana per a abordar la fase de reconstrucció, davant la pressió de Compromís.

Tècnic confirma que Salomé Pradas va dictar el missatge del ES-Alert enviat el 29 d’octubre

El tècnic Juan Ramón Cuevas declara que l'alerta ÉS-Alert del 29 d'octubre sobre la dana a València va ser dictada per la llavors consellera Salomé Pradas, una de les imputades en el cas.

Sanitat advertix de risc alt per calor en diversos municipis dels Ports, Castelló

La Conselleria de Sanitat emet un avís de risc alt per calor a Palanques, Villores i Zorita del Maestrazgo, i risc mitjà en altres municipis dels Ports i la Ribera Alta a Castelló.

Presó preventiva per al detingut per una batussa amb arma blanca a Favara que va causar un mort

Un home de 33 anys va ser detingut i enviat a presó preventiva per homicidi després d'una baralla amb armes blanques a Favara que va causar la mort d'un home de 41 anys i va deixar ferits a altres tres.

Ixen en llibertat els sis menors investigats per agressió violenta a un alumne a València

Sis menors investigats per agredir amb pals i claus a un alumne a València queden en llibertat amb càrrecs després de l'atac ocorregut a l'eixida del col·legi.

Carlos Mazón exigix suport estatal per a la reconstrucció d’infraestructures després de la DANA a la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, reclama al Govern central suport econòmic per a reconstruir infraestructures afectades per la DANA, destacant que la Generalitat ha afrontat sola estos costos que incrementen el deute regional.

Compromís medita abandonar el grup Sumar davant imposicions i falta d’autonomia

Compromís manté la seua permanència temporal en el grup parlamentari Sumar, encara que advertix sobre una possible eixida si persistixen les imposicions i falta d'autonomia per a prendre decisions pròpies.