David, el xic que necessita ajuda per a curar-se del càncer

David Mejía, el jove amb metàstasi que ha creat una campanya per poder pagar-se el tractament d'inmunoteràpia

El xic compartix la seua experiència a través de vídeos en Youtube | EP

 

David Mejía és un xic de 28 anys, originari de Palma, al qui li van diagnosticar càncer de pulmó fa poc més d’un any. Va començar la quimioteràpia de seguida, però no va sorgir l’efecte que s’esperava. A través de vídeos de Youtube, explica la seua experiència. Allà ha confessat que «el tractament ha sigut molt agressiu i, lluny de reduir els tumors, han continuat creixent».

 

Li van oferir una segona quimioteràpia, però es va negar. D’eixa manera, els doctors van optar per fer-li una delicada operació de huit hores per a extraure-li el tumor, de tres quilos i 20 centímetres, i també per a traure el pulmó esquerre directament.

 

45.000 euros de tractament

El xic confessa que, després d’aquella operació, totes les males notícies s’haurien acabat. Però el passat mes de novembre la situació es va complicar, amb l’aparició de metàstasi al pulmó esquerre i el fetge. A més, també explica que «a on abans hi havia el meu pulmó esquerre, ara només hi ha una massa».

 

Tot i els problemes que li han aparegut durant l’últim any, no perd el somriure. Ara, ha decidit crear una campanya de crowfunding en la plataforma Gofundme per a poder conseguir els diners necessaris per a començar un nou tractament d’immunoteràpia amb cèl·lules dendrítiques, que té un cost de 30.000 euros més 15.000 de taxes.

Mejía ha assegurat que vol informar-se sobre el càncer, tant en la malaltia com en la seua cura. Ha volgut, a més, explicar els seus seguidors en què consistirà el tractament dels mesos que venen: «Consistix en extraure la teua pròpia sang, a la que sotmeten a un cultiu amb cèl·lules dendrítiques, i que després tornen a introduir en el cos».

 

Un exemple de superació

El passat 29 de novembre va començar la campanya, i des d’eixe moment, David ha conseguit arreplegar 23.000 euros. Eixa xifra és suficient per a començar el tractament d’immunoteràpia en Màlaga, a on s’ha traslladat des de Mallorca.

 

El jove ha volgut compartir la seua experiència a través de xarxes socials, sobretot, per a «poder donar esperança a altres persones» que es troben en la seua situació. «Vullc demostrar que no importa el mur que ens posen davant: podem ser més forts».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.

Kempes demana no alimentar teories conspiratives després de la final del Mundial

Mario Alberto Kempes ha criticat les teories conspiratives sobre la derrota d’Argentina contra Espanya en la final del Mundial 2026 i ha demanat respecte per la selecció albiceleste.