David, el xic que necessita ajuda per a curar-se del càncer

David Mejía, el jove amb metàstasi que ha creat una campanya per poder pagar-se el tractament d'inmunoteràpia

El xic compartix la seua experiència a través de vídeos en Youtube | EP

 

David Mejía és un xic de 28 anys, originari de Palma, al qui li van diagnosticar càncer de pulmó fa poc més d’un any. Va començar la quimioteràpia de seguida, però no va sorgir l’efecte que s’esperava. A través de vídeos de Youtube, explica la seua experiència. Allà ha confessat que «el tractament ha sigut molt agressiu i, lluny de reduir els tumors, han continuat creixent».

 

Li van oferir una segona quimioteràpia, però es va negar. D’eixa manera, els doctors van optar per fer-li una delicada operació de huit hores per a extraure-li el tumor, de tres quilos i 20 centímetres, i també per a traure el pulmó esquerre directament.

 

45.000 euros de tractament

El xic confessa que, després d’aquella operació, totes les males notícies s’haurien acabat. Però el passat mes de novembre la situació es va complicar, amb l’aparició de metàstasi al pulmó esquerre i el fetge. A més, també explica que «a on abans hi havia el meu pulmó esquerre, ara només hi ha una massa».

 

Tot i els problemes que li han aparegut durant l’últim any, no perd el somriure. Ara, ha decidit crear una campanya de crowfunding en la plataforma Gofundme per a poder conseguir els diners necessaris per a començar un nou tractament d’immunoteràpia amb cèl·lules dendrítiques, que té un cost de 30.000 euros més 15.000 de taxes.

Mejía ha assegurat que vol informar-se sobre el càncer, tant en la malaltia com en la seua cura. Ha volgut, a més, explicar els seus seguidors en què consistirà el tractament dels mesos que venen: «Consistix en extraure la teua pròpia sang, a la que sotmeten a un cultiu amb cèl·lules dendrítiques, i que després tornen a introduir en el cos».

 

Un exemple de superació

El passat 29 de novembre va començar la campanya, i des d’eixe moment, David ha conseguit arreplegar 23.000 euros. Eixa xifra és suficient per a començar el tractament d’immunoteràpia en Màlaga, a on s’ha traslladat des de Mallorca.

 

El jove ha volgut compartir la seua experiència a través de xarxes socials, sobretot, per a «poder donar esperança a altres persones» que es troben en la seua situació. «Vullc demostrar que no importa el mur que ens posen davant: podem ser més forts».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.

La Generalitat recorrerà el nou Reglament de Costes per a protegir els veïns de Dénia

La Generalitat ha anunciat a les associacions d’afectats de Dénia que recorrerà la reforma del Reglament General de Costes per via administrativa, política i judicial. El Consell presentarà recurs en setembre i defensa compatibilitzar la protecció del litoral amb la seguretat jurídica de milers de propietaris.

Tancament de parcs naturals i nivell 3 d’emergència per risc d’incendis el dia de l’eclipse

La Generalitat activarà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis el 12 d’agost per l’eclipse solar i tancarà diversos parcs naturals de la Comunitat Valenciana. A més, es desplegarà un ampli dispositiu amb 26 mitjans aeris i 2.500 agents de seguretat en les províncies de València i Castelló.

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.
FILMOTECA D'ESTIU