David, el xic que necessita ajuda per a curar-se del càncer

David Mejía, el jove amb metàstasi que ha creat una campanya per poder pagar-se el tractament d'inmunoteràpia

El xic compartix la seua experiència a través de vídeos en Youtube | EP

 

David Mejía és un xic de 28 anys, originari de Palma, al qui li van diagnosticar càncer de pulmó fa poc més d’un any. Va començar la quimioteràpia de seguida, però no va sorgir l’efecte que s’esperava. A través de vídeos de Youtube, explica la seua experiència. Allà ha confessat que «el tractament ha sigut molt agressiu i, lluny de reduir els tumors, han continuat creixent».

 

Li van oferir una segona quimioteràpia, però es va negar. D’eixa manera, els doctors van optar per fer-li una delicada operació de huit hores per a extraure-li el tumor, de tres quilos i 20 centímetres, i també per a traure el pulmó esquerre directament.

 

45.000 euros de tractament

El xic confessa que, després d’aquella operació, totes les males notícies s’haurien acabat. Però el passat mes de novembre la situació es va complicar, amb l’aparició de metàstasi al pulmó esquerre i el fetge. A més, també explica que «a on abans hi havia el meu pulmó esquerre, ara només hi ha una massa».

 

Tot i els problemes que li han aparegut durant l’últim any, no perd el somriure. Ara, ha decidit crear una campanya de crowfunding en la plataforma Gofundme per a poder conseguir els diners necessaris per a començar un nou tractament d’immunoteràpia amb cèl·lules dendrítiques, que té un cost de 30.000 euros més 15.000 de taxes.

Mejía ha assegurat que vol informar-se sobre el càncer, tant en la malaltia com en la seua cura. Ha volgut, a més, explicar els seus seguidors en què consistirà el tractament dels mesos que venen: «Consistix en extraure la teua pròpia sang, a la que sotmeten a un cultiu amb cèl·lules dendrítiques, i que després tornen a introduir en el cos».

 

Un exemple de superació

El passat 29 de novembre va començar la campanya, i des d’eixe moment, David ha conseguit arreplegar 23.000 euros. Eixa xifra és suficient per a començar el tractament d’immunoteràpia en Màlaga, a on s’ha traslladat des de Mallorca.

 

El jove ha volgut compartir la seua experiència a través de xarxes socials, sobretot, per a «poder donar esperança a altres persones» que es troben en la seua situació. «Vullc demostrar que no importa el mur que ens posen davant: podem ser més forts».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.