David, el xic que necessita ajuda per a curar-se del càncer

David Mejía, el jove amb metàstasi que ha creat una campanya per poder pagar-se el tractament d'inmunoteràpia

El xic compartix la seua experiència a través de vídeos en Youtube | EP

 

David Mejía és un xic de 28 anys, originari de Palma, al qui li van diagnosticar càncer de pulmó fa poc més d’un any. Va començar la quimioteràpia de seguida, però no va sorgir l’efecte que s’esperava. A través de vídeos de Youtube, explica la seua experiència. Allà ha confessat que «el tractament ha sigut molt agressiu i, lluny de reduir els tumors, han continuat creixent».

 

Li van oferir una segona quimioteràpia, però es va negar. D’eixa manera, els doctors van optar per fer-li una delicada operació de huit hores per a extraure-li el tumor, de tres quilos i 20 centímetres, i també per a traure el pulmó esquerre directament.

 

45.000 euros de tractament

El xic confessa que, després d’aquella operació, totes les males notícies s’haurien acabat. Però el passat mes de novembre la situació es va complicar, amb l’aparició de metàstasi al pulmó esquerre i el fetge. A més, també explica que «a on abans hi havia el meu pulmó esquerre, ara només hi ha una massa».

 

Tot i els problemes que li han aparegut durant l’últim any, no perd el somriure. Ara, ha decidit crear una campanya de crowfunding en la plataforma Gofundme per a poder conseguir els diners necessaris per a començar un nou tractament d’immunoteràpia amb cèl·lules dendrítiques, que té un cost de 30.000 euros més 15.000 de taxes.

Mejía ha assegurat que vol informar-se sobre el càncer, tant en la malaltia com en la seua cura. Ha volgut, a més, explicar els seus seguidors en què consistirà el tractament dels mesos que venen: «Consistix en extraure la teua pròpia sang, a la que sotmeten a un cultiu amb cèl·lules dendrítiques, i que després tornen a introduir en el cos».

 

Un exemple de superació

El passat 29 de novembre va començar la campanya, i des d’eixe moment, David ha conseguit arreplegar 23.000 euros. Eixa xifra és suficient per a començar el tractament d’immunoteràpia en Màlaga, a on s’ha traslladat des de Mallorca.

 

El jove ha volgut compartir la seua experiència a través de xarxes socials, sobretot, per a «poder donar esperança a altres persones» que es troben en la seua situació. «Vullc demostrar que no importa el mur que ens posen davant: podem ser més forts».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Almussafes fabricarà cinc nous models de cotxe amb la nova aliança entre Ford i Geely

Ford i Geely han acordat crear en 2027 una empresa conjunta per fabricar cinc models a Almussafes, tres d'ells nous, la qual cosa obligarà a incrementar la plantilla actual de 4.142 treballadors.

Pedro Sánchez visita Ford Almussafes en plena expectativa per un gran acord per a la planta

Pedro Sánchez ha visitat hui la planta de Ford a Almussafes per a acompanyar l’anunci d’un acord corporatiu clau per a les operacions europees de la multinacional i per al futur de la fàbrica valenciana.

Detingudes 29 persones a Elx per una estafa de 18.000 euros en gasolina a una empresa de transport

La Policia Nacional ha detingut 29 persones a Elx per una estafa de més de 10.600 litres de combustible, valorats en uns 18.000 euros, a una empresa de transport a través d’un codi de repostatge fraudulent.

A presó per tres robatoris en menys d’una hora a Aspe

Un home de 54 anys ha ingressat en presó provisional després de ser detingut per tres robatoris consecutius en menys d’una hora al municipi d’Aspe, a Alacant.

Detenen a una parella per abandonar una xiqueta de dos anys en un aparcament del centre d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha detingut una parella per tindre en estat d’abandó una xiqueta de dos anys i mig en un aparcament del centre de la ciutat. La menor ha sigut atesa a l’hospital i queda sota custòdia provisional en un centre d’acollida.

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.