19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

David, el xic que necessita ajuda per a curar-se del càncer

David Mejía, el jove amb metàstasi que ha creat una campanya per poder pagar-se el tractament d'inmunoteràpia

El xic compartix la seua experiència a través de vídeos en Youtube | EP

 

David Mejía és un xic de 28 anys, originari de Palma, al qui li van diagnosticar càncer de pulmó fa poc més d’un any. Va començar la quimioteràpia de seguida, però no va sorgir l’efecte que s’esperava. A través de vídeos de Youtube, explica la seua experiència. Allà ha confessat que «el tractament ha sigut molt agressiu i, lluny de reduir els tumors, han continuat creixent».

 

Li van oferir una segona quimioteràpia, però es va negar. D’eixa manera, els doctors van optar per fer-li una delicada operació de huit hores per a extraure-li el tumor, de tres quilos i 20 centímetres, i també per a traure el pulmó esquerre directament.

 

45.000 euros de tractament

El xic confessa que, després d’aquella operació, totes les males notícies s’haurien acabat. Però el passat mes de novembre la situació es va complicar, amb l’aparició de metàstasi al pulmó esquerre i el fetge. A més, també explica que «a on abans hi havia el meu pulmó esquerre, ara només hi ha una massa».

 

Tot i els problemes que li han aparegut durant l’últim any, no perd el somriure. Ara, ha decidit crear una campanya de crowfunding en la plataforma Gofundme per a poder conseguir els diners necessaris per a començar un nou tractament d’immunoteràpia amb cèl·lules dendrítiques, que té un cost de 30.000 euros més 15.000 de taxes.

Mejía ha assegurat que vol informar-se sobre el càncer, tant en la malaltia com en la seua cura. Ha volgut, a més, explicar els seus seguidors en què consistirà el tractament dels mesos que venen: «Consistix en extraure la teua pròpia sang, a la que sotmeten a un cultiu amb cèl·lules dendrítiques, i que després tornen a introduir en el cos».

 

Un exemple de superació

El passat 29 de novembre va començar la campanya, i des d’eixe moment, David ha conseguit arreplegar 23.000 euros. Eixa xifra és suficient per a començar el tractament d’immunoteràpia en Màlaga, a on s’ha traslladat des de Mallorca.

 

El jove ha volgut compartir la seua experiència a través de xarxes socials, sobretot, per a «poder donar esperança a altres persones» que es troben en la seua situació. «Vullc demostrar que no importa el mur que ens posen davant: podem ser més forts».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martínez Mus defén que el protocol es va complir rigorosament durant la dana

El conseller ha sostingut que el protocol es va complir rigorosament durant la dana i que per això no va haver-hi víctimes en ferrocarrils. Ha negat retards en el tall del metre i ha explicat que va actuar amb la informació oficial disponible.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure ‘la millor festa del món’

Carmen Prades i Marta Mercader han encés simbòlicament la metxa de les Falles 2026 durant la Crida i conviden al món a sumar-se a la festa. L'acte ha inclòs el lliurament simbòlic de les claus i un espectacle de llum i pólvora.

Un assessor situa a Mazón en el seu despatx 25 minuts abans d’anar al Cecopi

L'assessor Josep Lanuza ha declarat que va acompanyar a Carlos Mazón des del Palau al Cecopi i que l'És-alert va sonar a les 20.11 quan ja anaven de camí. La jutgessa ha confrontat el seu relat amb el dels escortes.

Un estudi fixa en 9.057 milions la inversió per a reduir riscos en la conca del Xúquer

La conca del Xúquer necessita 9.057 milions per a modernitzar el cicle urbà de l'aigua, previndre inundacions i adaptar-se al canvi climàtic dins del marc 2026-2035.

Guido Rodríguez torna a l’onze del València més de dos mesos després

L'argentí va iniciar davant el Vila-real i va disputar 88 minuts després d'una primera volta amb pocs minuts en el West Ham. El València va perdre 2-1.

L’efecte Castro es diluïx: el Llevant encadena quatre derrotes seguides

L'equip és penúltim a set punts de la salvació i acumula tres partits sense marcar; l'impuls inicial amb Luís Castro s'ha esvaït.

Detinguts quatre empleats d’immobiliàries a Alacant per estafar a compradors estrangers

La Policia Nacional ha arrestat a tres hòmens i una dona de dos immobiliàries a Alacant per cobrar arres de vivendes inviables i manipular documentació. El perjuí supera els 100.000 euros i la causa continua oberta.

Els detinguts per matar al seu veí a Benimàmet passaran el dimecres a disposició judicial

La família arrestada per la mort a punyalades d'un veí a Benimàmet passarà previsiblement el dimecres a disposició judicial. El crim va ocórrer el diumenge a la vesprada després de l'alerta d'una veïna al 112.