Desarticulada una xarxa de narcotràfic que actuava a Castelló

Ejemplo de shortcode con estilo
La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la OFAST (Office anti-stupéfiants) de la policia francesa i la coordinació d’Europol, ha desmantellat una organització criminal que traficava amb haixix i marihuana i blanquejava tot el capital obtingut de manera il·lícita. L’organització adquiria la droga al Marroc i Andalusia i posteriorment la transportava fins a França mitjançant la […]

La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la OFAST (Office anti-stupéfiants) de la policia francesa i la coordinació d’Europol, ha desmantellat una organització criminal que traficava amb haixix i marihuana i blanquejava tot el capital obtingut de manera il·lícita. L’organització adquiria la droga al Marroc i Andalusia i posteriorment la transportava fins a França mitjançant la seua ocultació entre la càrrega legal de camions de gran tonatge o mitjançant el mètode GO FAST, utilitzant vehicles amb plaques de matrícula falsa.
 

L’Operació COPA-SUCRE es va iniciar en 2020, quan la Guàrdia Civil i la OFAST, van detectar l’activitat de l’organització francesa en el sud d’Espanya. Arran de la investigació es va descobrir la presència de diversos membres de l’organització que utilitzaven nombrosos vehicles i es va descobrir l’entrada il·lícita sense pla de vol d’un helicòpter en les costes andaluses que procedia del Marroc, sent posteriorment identificat un membre de l’organització que transportava embolcalls de fardells d’haixix.
 

A través del seguiment dels vehicles detectats i els membres de l’organització radicats a la província de Màlaga, la Guàrdia Civil va localitzar a un dels investigats que utilitzava documents d’identitat falsos, arribant a detectar a aquest individu fins a cinc identitats diferents i totes elles falses. Els agents van comprovar que diverses persones realitzaven activitats sospitoses i prenien nombroses mesures de seguretat en els seus desplaçaments en vehicle.
 

Després de diversos dies de vigilància, es va detectar com interactuaven amb un camió amb matrícula francesa, per la qual cosa va ser interceptat a Narbona i en inspeccionar la càrrega es van trobar en el seu interior, entre la càrrega legal que transporta, 419 quilograms d’haixix, detenint al conductor del camió.

Continuant amb la investigació dels membres de l’organització criminal, la Guàrdia Civil va aconseguir l’aprehensió d’altres 327 quilograms d’haixix en Basa (Granada) a l’interior d’un vehicle amb plaques doblegades que era perseguit. Posteriorment, els agents van detectar una altra operativa de narcotràfic i van aconseguir l’aprehensió de 860 quilograms d’haixix en Chauchina (Granada), que ocultaven entre la càrrega legal d’un camió que havia eixit d’una altra nau industrial controlada per l’organització investigada.
 

Es va organitzar un dispositiu policial amb agents uniformats per a detindre al vehicle sospitós i en donar-li l’alt, moment en el qual el vehicle va eludir el control policial, intentant atropellar a un dels agents que ha d’esquivar-lo per a evitar ser atropellat, però aconsegueix fer ús dels mitjans de bloqueig punxant una roda del vehicle. Malgrat això, i que circula només amb la llanda en una de les rodes, va aconseguir una velocitat superior a 180 quilòmetres per hora, arribant fins i tot a envestir a un dels vehicles policials.
 

Finalment, després d’una col·lisió lateral amb el vehicle policial, es va aconseguir detindre al conductor, trobant-se a l’interior del vehicle 329 quilograms d’haixix, en sis fardells i nombrosos paquets. A la casa de la qual va eixir aquest vehicle, després de realitzar un registre amb autorització judicial, van ser confiscats altres 8 fardells més d’haixix que van aconseguir un pes de 266 quilograms, procedint a la detenció de 3 persones.

Un altre dels delictes esclarits és el blanqueig de capitals, ja que l’organització investigada utilitzava els diners provinents del tràfic de drogues per a finançar la logística necessària, entre ella els mitjans de transport confiscats, i ocultava el seu vertader origen mitjançant l’ús d’empreses fictícies.
 

Una vegada identificats la resta dels membres de l’organització se sol·liciten al Jutjat 7 entrades i registres a les províncies de Cadis, Màlaga, Almeria i Castelló. En els registres s’intervenen 3 helicòpters, 4 armes de foc, abundant munició, jupetins antibales, i nombrosos dispositius electrònics que utilitzaven per a evitar l’acció policial.
 

Finalment, en l’operació s’han detingut a 11 persones, una d’elles per la policia francesa. Hi ha 9 persones pendents de detindre a França amb ordres europees de detenció i s’ha aconseguit confiscar més de 2,4 tones d’haixix i 112 quilograms de marihuana.

Últimes notícies

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.