15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Desarticulada una xarxa de narcotràfic que actuava a Castelló

La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la OFAST (Office anti-stupéfiants) de la policia francesa i la coordinació d’Europol, ha desmantellat una organització criminal que traficava amb haixix i marihuana i blanquejava tot el capital obtingut de manera il·lícita. L’organització adquiria la droga al Marroc i Andalusia i posteriorment la transportava fins a França mitjançant la seua ocultació entre la càrrega legal de camions de gran tonatge o mitjançant el mètode GO FAST, utilitzant vehicles amb plaques de matrícula falsa.
 

L’Operació COPA-SUCRE es va iniciar en 2020, quan la Guàrdia Civil i la OFAST, van detectar l’activitat de l’organització francesa en el sud d’Espanya. Arran de la investigació es va descobrir la presència de diversos membres de l’organització que utilitzaven nombrosos vehicles i es va descobrir l’entrada il·lícita sense pla de vol d’un helicòpter en les costes andaluses que procedia del Marroc, sent posteriorment identificat un membre de l’organització que transportava embolcalls de fardells d’haixix.
 

A través del seguiment dels vehicles detectats i els membres de l’organització radicats a la província de Màlaga, la Guàrdia Civil va localitzar a un dels investigats que utilitzava documents d’identitat falsos, arribant a detectar a aquest individu fins a cinc identitats diferents i totes elles falses. Els agents van comprovar que diverses persones realitzaven activitats sospitoses i prenien nombroses mesures de seguretat en els seus desplaçaments en vehicle.
 

Després de diversos dies de vigilància, es va detectar com interactuaven amb un camió amb matrícula francesa, per la qual cosa va ser interceptat a Narbona i en inspeccionar la càrrega es van trobar en el seu interior, entre la càrrega legal que transporta, 419 quilograms d’haixix, detenint al conductor del camió.

Continuant amb la investigació dels membres de l’organització criminal, la Guàrdia Civil va aconseguir l’aprehensió d’altres 327 quilograms d’haixix en Basa (Granada) a l’interior d’un vehicle amb plaques doblegades que era perseguit. Posteriorment, els agents van detectar una altra operativa de narcotràfic i van aconseguir l’aprehensió de 860 quilograms d’haixix en Chauchina (Granada), que ocultaven entre la càrrega legal d’un camió que havia eixit d’una altra nau industrial controlada per l’organització investigada.
 

Es va organitzar un dispositiu policial amb agents uniformats per a detindre al vehicle sospitós i en donar-li l’alt, moment en el qual el vehicle va eludir el control policial, intentant atropellar a un dels agents que ha d’esquivar-lo per a evitar ser atropellat, però aconsegueix fer ús dels mitjans de bloqueig punxant una roda del vehicle. Malgrat això, i que circula només amb la llanda en una de les rodes, va aconseguir una velocitat superior a 180 quilòmetres per hora, arribant fins i tot a envestir a un dels vehicles policials.
 

Finalment, després d’una col·lisió lateral amb el vehicle policial, es va aconseguir detindre al conductor, trobant-se a l’interior del vehicle 329 quilograms d’haixix, en sis fardells i nombrosos paquets. A la casa de la qual va eixir aquest vehicle, després de realitzar un registre amb autorització judicial, van ser confiscats altres 8 fardells més d’haixix que van aconseguir un pes de 266 quilograms, procedint a la detenció de 3 persones.

Un altre dels delictes esclarits és el blanqueig de capitals, ja que l’organització investigada utilitzava els diners provinents del tràfic de drogues per a finançar la logística necessària, entre ella els mitjans de transport confiscats, i ocultava el seu vertader origen mitjançant l’ús d’empreses fictícies.
 

Una vegada identificats la resta dels membres de l’organització se sol·liciten al Jutjat 7 entrades i registres a les províncies de Cadis, Màlaga, Almeria i Castelló. En els registres s’intervenen 3 helicòpters, 4 armes de foc, abundant munició, jupetins antibales, i nombrosos dispositius electrònics que utilitzaven per a evitar l’acció policial.
 

Finalment, en l’operació s’han detingut a 11 persones, una d’elles per la policia francesa. Hi ha 9 persones pendents de detindre a França amb ordres europees de detenció i s’ha aconseguit confiscar més de 2,4 tones d’haixix i 112 quilograms de marihuana.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.