Desarticulada una xarxa de narcotràfic que actuava a Castelló

La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la OFAST (Office anti-stupéfiants) de la policia francesa i la coordinació d’Europol, ha desmantellat una organització criminal que traficava amb haixix i marihuana i blanquejava tot el capital obtingut de manera il·lícita. L’organització adquiria la droga al Marroc i Andalusia i posteriorment la transportava fins a França mitjançant la seua ocultació entre la càrrega legal de camions de gran tonatge o mitjançant el mètode GO FAST, utilitzant vehicles amb plaques de matrícula falsa.
 

L’Operació COPA-SUCRE es va iniciar en 2020, quan la Guàrdia Civil i la OFAST, van detectar l’activitat de l’organització francesa en el sud d’Espanya. Arran de la investigació es va descobrir la presència de diversos membres de l’organització que utilitzaven nombrosos vehicles i es va descobrir l’entrada il·lícita sense pla de vol d’un helicòpter en les costes andaluses que procedia del Marroc, sent posteriorment identificat un membre de l’organització que transportava embolcalls de fardells d’haixix.
 

A través del seguiment dels vehicles detectats i els membres de l’organització radicats a la província de Màlaga, la Guàrdia Civil va localitzar a un dels investigats que utilitzava documents d’identitat falsos, arribant a detectar a aquest individu fins a cinc identitats diferents i totes elles falses. Els agents van comprovar que diverses persones realitzaven activitats sospitoses i prenien nombroses mesures de seguretat en els seus desplaçaments en vehicle.
 

Després de diversos dies de vigilància, es va detectar com interactuaven amb un camió amb matrícula francesa, per la qual cosa va ser interceptat a Narbona i en inspeccionar la càrrega es van trobar en el seu interior, entre la càrrega legal que transporta, 419 quilograms d’haixix, detenint al conductor del camió.

Continuant amb la investigació dels membres de l’organització criminal, la Guàrdia Civil va aconseguir l’aprehensió d’altres 327 quilograms d’haixix en Basa (Granada) a l’interior d’un vehicle amb plaques doblegades que era perseguit. Posteriorment, els agents van detectar una altra operativa de narcotràfic i van aconseguir l’aprehensió de 860 quilograms d’haixix en Chauchina (Granada), que ocultaven entre la càrrega legal d’un camió que havia eixit d’una altra nau industrial controlada per l’organització investigada.
 

Es va organitzar un dispositiu policial amb agents uniformats per a detindre al vehicle sospitós i en donar-li l’alt, moment en el qual el vehicle va eludir el control policial, intentant atropellar a un dels agents que ha d’esquivar-lo per a evitar ser atropellat, però aconsegueix fer ús dels mitjans de bloqueig punxant una roda del vehicle. Malgrat això, i que circula només amb la llanda en una de les rodes, va aconseguir una velocitat superior a 180 quilòmetres per hora, arribant fins i tot a envestir a un dels vehicles policials.
 

Finalment, després d’una col·lisió lateral amb el vehicle policial, es va aconseguir detindre al conductor, trobant-se a l’interior del vehicle 329 quilograms d’haixix, en sis fardells i nombrosos paquets. A la casa de la qual va eixir aquest vehicle, després de realitzar un registre amb autorització judicial, van ser confiscats altres 8 fardells més d’haixix que van aconseguir un pes de 266 quilograms, procedint a la detenció de 3 persones.

Un altre dels delictes esclarits és el blanqueig de capitals, ja que l’organització investigada utilitzava els diners provinents del tràfic de drogues per a finançar la logística necessària, entre ella els mitjans de transport confiscats, i ocultava el seu vertader origen mitjançant l’ús d’empreses fictícies.
 

Una vegada identificats la resta dels membres de l’organització se sol·liciten al Jutjat 7 entrades i registres a les províncies de Cadis, Màlaga, Almeria i Castelló. En els registres s’intervenen 3 helicòpters, 4 armes de foc, abundant munició, jupetins antibales, i nombrosos dispositius electrònics que utilitzaven per a evitar l’acció policial.
 

Finalment, en l’operació s’han detingut a 11 persones, una d’elles per la policia francesa. Hi ha 9 persones pendents de detindre a França amb ordres europees de detenció i s’ha aconseguit confiscar més de 2,4 tones d’haixix i 112 quilograms de marihuana.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.