Desarticulada una xarxa de narcotràfic que actuava a Castelló

La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la OFAST (Office anti-stupéfiants) de la policia francesa i la coordinació d’Europol, ha desmantellat una organització criminal que traficava amb haixix i marihuana i blanquejava tot el capital obtingut de manera il·lícita. L’organització adquiria la droga al Marroc i Andalusia i posteriorment la transportava fins a França mitjançant la seua ocultació entre la càrrega legal de camions de gran tonatge o mitjançant el mètode GO FAST, utilitzant vehicles amb plaques de matrícula falsa.
 

L’Operació COPA-SUCRE es va iniciar en 2020, quan la Guàrdia Civil i la OFAST, van detectar l’activitat de l’organització francesa en el sud d’Espanya. Arran de la investigació es va descobrir la presència de diversos membres de l’organització que utilitzaven nombrosos vehicles i es va descobrir l’entrada il·lícita sense pla de vol d’un helicòpter en les costes andaluses que procedia del Marroc, sent posteriorment identificat un membre de l’organització que transportava embolcalls de fardells d’haixix.
 

A través del seguiment dels vehicles detectats i els membres de l’organització radicats a la província de Màlaga, la Guàrdia Civil va localitzar a un dels investigats que utilitzava documents d’identitat falsos, arribant a detectar a aquest individu fins a cinc identitats diferents i totes elles falses. Els agents van comprovar que diverses persones realitzaven activitats sospitoses i prenien nombroses mesures de seguretat en els seus desplaçaments en vehicle.
 

Després de diversos dies de vigilància, es va detectar com interactuaven amb un camió amb matrícula francesa, per la qual cosa va ser interceptat a Narbona i en inspeccionar la càrrega es van trobar en el seu interior, entre la càrrega legal que transporta, 419 quilograms d’haixix, detenint al conductor del camió.

Continuant amb la investigació dels membres de l’organització criminal, la Guàrdia Civil va aconseguir l’aprehensió d’altres 327 quilograms d’haixix en Basa (Granada) a l’interior d’un vehicle amb plaques doblegades que era perseguit. Posteriorment, els agents van detectar una altra operativa de narcotràfic i van aconseguir l’aprehensió de 860 quilograms d’haixix en Chauchina (Granada), que ocultaven entre la càrrega legal d’un camió que havia eixit d’una altra nau industrial controlada per l’organització investigada.
 

Es va organitzar un dispositiu policial amb agents uniformats per a detindre al vehicle sospitós i en donar-li l’alt, moment en el qual el vehicle va eludir el control policial, intentant atropellar a un dels agents que ha d’esquivar-lo per a evitar ser atropellat, però aconsegueix fer ús dels mitjans de bloqueig punxant una roda del vehicle. Malgrat això, i que circula només amb la llanda en una de les rodes, va aconseguir una velocitat superior a 180 quilòmetres per hora, arribant fins i tot a envestir a un dels vehicles policials.
 

Finalment, després d’una col·lisió lateral amb el vehicle policial, es va aconseguir detindre al conductor, trobant-se a l’interior del vehicle 329 quilograms d’haixix, en sis fardells i nombrosos paquets. A la casa de la qual va eixir aquest vehicle, després de realitzar un registre amb autorització judicial, van ser confiscats altres 8 fardells més d’haixix que van aconseguir un pes de 266 quilograms, procedint a la detenció de 3 persones.

Un altre dels delictes esclarits és el blanqueig de capitals, ja que l’organització investigada utilitzava els diners provinents del tràfic de drogues per a finançar la logística necessària, entre ella els mitjans de transport confiscats, i ocultava el seu vertader origen mitjançant l’ús d’empreses fictícies.
 

Una vegada identificats la resta dels membres de l’organització se sol·liciten al Jutjat 7 entrades i registres a les províncies de Cadis, Màlaga, Almeria i Castelló. En els registres s’intervenen 3 helicòpters, 4 armes de foc, abundant munició, jupetins antibales, i nombrosos dispositius electrònics que utilitzaven per a evitar l’acció policial.
 

Finalment, en l’operació s’han detingut a 11 persones, una d’elles per la policia francesa. Hi ha 9 persones pendents de detindre a França amb ordres europees de detenció i s’ha aconseguit confiscar més de 2,4 tones d’haixix i 112 quilograms de marihuana.

Últimes notícies

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.