Desarticulada una xarxa de narcotràfic que actuava a Castelló

La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la OFAST (Office anti-stupéfiants) de la policia francesa i la coordinació d’Europol, ha desmantellat una organització criminal que traficava amb haixix i marihuana i blanquejava tot el capital obtingut de manera il·lícita. L’organització adquiria la droga al Marroc i Andalusia i posteriorment la transportava fins a França mitjançant la seua ocultació entre la càrrega legal de camions de gran tonatge o mitjançant el mètode GO FAST, utilitzant vehicles amb plaques de matrícula falsa.
 

L’Operació COPA-SUCRE es va iniciar en 2020, quan la Guàrdia Civil i la OFAST, van detectar l’activitat de l’organització francesa en el sud d’Espanya. Arran de la investigació es va descobrir la presència de diversos membres de l’organització que utilitzaven nombrosos vehicles i es va descobrir l’entrada il·lícita sense pla de vol d’un helicòpter en les costes andaluses que procedia del Marroc, sent posteriorment identificat un membre de l’organització que transportava embolcalls de fardells d’haixix.
 

A través del seguiment dels vehicles detectats i els membres de l’organització radicats a la província de Màlaga, la Guàrdia Civil va localitzar a un dels investigats que utilitzava documents d’identitat falsos, arribant a detectar a aquest individu fins a cinc identitats diferents i totes elles falses. Els agents van comprovar que diverses persones realitzaven activitats sospitoses i prenien nombroses mesures de seguretat en els seus desplaçaments en vehicle.
 

Després de diversos dies de vigilància, es va detectar com interactuaven amb un camió amb matrícula francesa, per la qual cosa va ser interceptat a Narbona i en inspeccionar la càrrega es van trobar en el seu interior, entre la càrrega legal que transporta, 419 quilograms d’haixix, detenint al conductor del camió.

Continuant amb la investigació dels membres de l’organització criminal, la Guàrdia Civil va aconseguir l’aprehensió d’altres 327 quilograms d’haixix en Basa (Granada) a l’interior d’un vehicle amb plaques doblegades que era perseguit. Posteriorment, els agents van detectar una altra operativa de narcotràfic i van aconseguir l’aprehensió de 860 quilograms d’haixix en Chauchina (Granada), que ocultaven entre la càrrega legal d’un camió que havia eixit d’una altra nau industrial controlada per l’organització investigada.
 

Es va organitzar un dispositiu policial amb agents uniformats per a detindre al vehicle sospitós i en donar-li l’alt, moment en el qual el vehicle va eludir el control policial, intentant atropellar a un dels agents que ha d’esquivar-lo per a evitar ser atropellat, però aconsegueix fer ús dels mitjans de bloqueig punxant una roda del vehicle. Malgrat això, i que circula només amb la llanda en una de les rodes, va aconseguir una velocitat superior a 180 quilòmetres per hora, arribant fins i tot a envestir a un dels vehicles policials.
 

Finalment, després d’una col·lisió lateral amb el vehicle policial, es va aconseguir detindre al conductor, trobant-se a l’interior del vehicle 329 quilograms d’haixix, en sis fardells i nombrosos paquets. A la casa de la qual va eixir aquest vehicle, després de realitzar un registre amb autorització judicial, van ser confiscats altres 8 fardells més d’haixix que van aconseguir un pes de 266 quilograms, procedint a la detenció de 3 persones.

Un altre dels delictes esclarits és el blanqueig de capitals, ja que l’organització investigada utilitzava els diners provinents del tràfic de drogues per a finançar la logística necessària, entre ella els mitjans de transport confiscats, i ocultava el seu vertader origen mitjançant l’ús d’empreses fictícies.
 

Una vegada identificats la resta dels membres de l’organització se sol·liciten al Jutjat 7 entrades i registres a les províncies de Cadis, Màlaga, Almeria i Castelló. En els registres s’intervenen 3 helicòpters, 4 armes de foc, abundant munició, jupetins antibales, i nombrosos dispositius electrònics que utilitzaven per a evitar l’acció policial.
 

Finalment, en l’operació s’han detingut a 11 persones, una d’elles per la policia francesa. Hi ha 9 persones pendents de detindre a França amb ordres europees de detenció i s’ha aconseguit confiscar més de 2,4 tones d’haixix i 112 quilograms de marihuana.

Últimes notícies

Els bombers donen per extingit l’incendi forestal de Tuéjar després d’una nova reactivació

L’incendi forestal declarat el 15 de setembre a Tuéjar, que dissabte es va reactivar i va obligar a mobilitzar mitjans aeris i terrestres, ha sigut donat per extingit pels bombers després d’haver arrasat 835 hectàrees d’un paratge de la Reserva de la Biosfera de l’Alt Túria. La Delegació del Govern va descartar des del principi causes naturals i va assenyalar al factor humà, amb totes les línies d’investigació encara obertes.

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.