Detenen el subdelegat de govern Rafael Rubio ja Alfonso Grau per cobrar mossegades

La segona fase del cas Azud se salda de moment amb una operació de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO) on s’ha detingut durant este mateix matí al subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Rafael Rubio; a l’extinent d’alcalde que fora mà dreta de Rita Barberá, Alfonso Grau; i a la seua filla.

També ha sigut detingut l’empresari Jaime María Febrer entre més d’una desena de persones. Tots ells estan investigats en una trama de mossegades amb José María Corbín com a principal investigat, el cunyat de Rita Barberá. En la trama també està sent investigada la germana exalcaldessa de València, Asunción Barberá.

Segons fonts de la investigació han assenyalat a Okdiario tant Alfonso Grau com Rafael Rubio haurien cobrat ingents quantitats de diners via ‘mossegades‘. La facturació total de les ‘mossegades’ d’Alfonso Grau ascendiria al milió d’euros, mentre que les de Rafael Rubió rondarien els 500.000 euros. L’UCO també investiga els regals que tots dos van poder rebre de l’empresari Febrer.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.