11 famílies afectades per nous desnonaments

Dilluns passat, 17 de gener, el Sindicat de Barri de Carolines va aconseguir parar el desnonament de 3 famílies diferents de les seues respectives cases a un bloc de pisos al barri de Carolines. Ni dos setmanes després, aquest col·lectiu tornarà a lluitar perquè al voltant de 10 famílies no acaben perdent la seua casa al barri de Carolines i una dona amb dos fills no perda la casa a la qual viu a Colònia-Requena.

El primer desnonament està comunicat per al dia 24 al carrer Pelayo 17 al barri de Carolines. En aquest cas, un mínim de 2 famílies amb xiquets tenen ordre d’abandonar la seua llar ja per eixe dia, però hi ha un total de 10 famílies afectades en eixe edifici al ser el bloc de pisos propietat del banc roí, la SAREB. 

Aquesta entitat, que consta amb participació i finançament estatal, i de la qual el govern central ha anunciat recentment que es farà amb el seu control, continua deixant a famílies senceres sense sostre.

Això passa sense voler ni negociar un lloguer assequible amb les persones afectades, a pesar que les mateixes han expressat la seua voluntat de pagar un. Malgrat l’anunci governamental, i la suposada existència d’una moratòria als desnonaments fins finals de febrer, aquestes famílies veuen com volen fer-les fora del seu habitatge.

El segon desnonament està fixat per al dia 27 al carrer Topacio 5. Una dona amb dos fills de menys de 2 anys poden quedar-se al carrer a l’executar un gran propietari, Placerville S.L., un desnonament contra l’anterior inquilina, sense donar possibilitat a la veritablement afectada a negociar un lloguer social, la qual cosa ella vol.

A més, a pesar de trobar-se aquesta família en situació de vulnerabilitat, s’afegeix que els serveis socials no han respòs a aquest cas, doncs l’afectada no ha aconseguit que l’atenguen ni una vegada a pesar dels seus intents.

Davant d’aquests casos, el Sindicat de barri de Carolines es troba aquestes setmanes organitzant la difusió de cartells al carrer en contra dels desnonaments i les persones afectades han penjat pancartes als seus balcons denunciant la situació que pateixen.

El Sindicat de Barri de Carolines, continua així amb la tasca que es planteja com a objectiu: lluitar per un dret a l’habitatge real i defensar col·lectivament a les persones que poden quedar-se sense casa pel fet que aquest dret no existeix en la pràctica.

Denuncia el fet que, malgrat les paraules i promeses del govern, durant estos darrers mesos no han parat de comunicar-se avisos de desnonament a la ciutat d’Alacant i els seus voltants, sobretot d’habitatges propietat de grans tenedors, bancs i la SAREB.

Reivindica, alhora, que aquests habitatges afectats haurien de ser públics, ja que “l’Estat ha fet una gran inversió de cara a rescatar amb fons públics els actius immobiliaris d’aquesta índole després de la darrera crisi immobiliària, però la SAREB, en comptes de respondre a les necessitats socials de la població, respon a interessos privats que continuen fent que allò que hauria de ser un dret bàsic, siga un privilegi amb el qual s’enriqueix una minoria”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.