20.5 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

11 famílies afectades per nous desnonaments

Dilluns passat, 17 de gener, el Sindicat de Barri de Carolines va aconseguir parar el desnonament de 3 famílies diferents de les seues respectives cases a un bloc de pisos al barri de Carolines. Ni dos setmanes després, aquest col·lectiu tornarà a lluitar perquè al voltant de 10 famílies no acaben perdent la seua casa al barri de Carolines i una dona amb dos fills no perda la casa a la qual viu a Colònia-Requena.

El primer desnonament està comunicat per al dia 24 al carrer Pelayo 17 al barri de Carolines. En aquest cas, un mínim de 2 famílies amb xiquets tenen ordre d’abandonar la seua llar ja per eixe dia, però hi ha un total de 10 famílies afectades en eixe edifici al ser el bloc de pisos propietat del banc roí, la SAREB. 

Aquesta entitat, que consta amb participació i finançament estatal, i de la qual el govern central ha anunciat recentment que es farà amb el seu control, continua deixant a famílies senceres sense sostre.

Això passa sense voler ni negociar un lloguer assequible amb les persones afectades, a pesar que les mateixes han expressat la seua voluntat de pagar un. Malgrat l’anunci governamental, i la suposada existència d’una moratòria als desnonaments fins finals de febrer, aquestes famílies veuen com volen fer-les fora del seu habitatge.

El segon desnonament està fixat per al dia 27 al carrer Topacio 5. Una dona amb dos fills de menys de 2 anys poden quedar-se al carrer a l’executar un gran propietari, Placerville S.L., un desnonament contra l’anterior inquilina, sense donar possibilitat a la veritablement afectada a negociar un lloguer social, la qual cosa ella vol.

A més, a pesar de trobar-se aquesta família en situació de vulnerabilitat, s’afegeix que els serveis socials no han respòs a aquest cas, doncs l’afectada no ha aconseguit que l’atenguen ni una vegada a pesar dels seus intents.

Davant d’aquests casos, el Sindicat de barri de Carolines es troba aquestes setmanes organitzant la difusió de cartells al carrer en contra dels desnonaments i les persones afectades han penjat pancartes als seus balcons denunciant la situació que pateixen.

El Sindicat de Barri de Carolines, continua així amb la tasca que es planteja com a objectiu: lluitar per un dret a l’habitatge real i defensar col·lectivament a les persones que poden quedar-se sense casa pel fet que aquest dret no existeix en la pràctica.

Denuncia el fet que, malgrat les paraules i promeses del govern, durant estos darrers mesos no han parat de comunicar-se avisos de desnonament a la ciutat d’Alacant i els seus voltants, sobretot d’habitatges propietat de grans tenedors, bancs i la SAREB.

Reivindica, alhora, que aquests habitatges afectats haurien de ser públics, ja que “l’Estat ha fet una gran inversió de cara a rescatar amb fons públics els actius immobiliaris d’aquesta índole després de la darrera crisi immobiliària, però la SAREB, en comptes de respondre a les necessitats socials de la població, respon a interessos privats que continuen fent que allò que hauria de ser un dret bàsic, siga un privilegi amb el qual s’enriqueix una minoria”.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.