16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

11 famílies afectades per nous desnonaments

Dilluns passat, 17 de gener, el Sindicat de Barri de Carolines va aconseguir parar el desnonament de 3 famílies diferents de les seues respectives cases a un bloc de pisos al barri de Carolines. Ni dos setmanes després, aquest col·lectiu tornarà a lluitar perquè al voltant de 10 famílies no acaben perdent la seua casa al barri de Carolines i una dona amb dos fills no perda la casa a la qual viu a Colònia-Requena.

El primer desnonament està comunicat per al dia 24 al carrer Pelayo 17 al barri de Carolines. En aquest cas, un mínim de 2 famílies amb xiquets tenen ordre d’abandonar la seua llar ja per eixe dia, però hi ha un total de 10 famílies afectades en eixe edifici al ser el bloc de pisos propietat del banc roí, la SAREB. 

Aquesta entitat, que consta amb participació i finançament estatal, i de la qual el govern central ha anunciat recentment que es farà amb el seu control, continua deixant a famílies senceres sense sostre.

Això passa sense voler ni negociar un lloguer assequible amb les persones afectades, a pesar que les mateixes han expressat la seua voluntat de pagar un. Malgrat l’anunci governamental, i la suposada existència d’una moratòria als desnonaments fins finals de febrer, aquestes famílies veuen com volen fer-les fora del seu habitatge.

El segon desnonament està fixat per al dia 27 al carrer Topacio 5. Una dona amb dos fills de menys de 2 anys poden quedar-se al carrer a l’executar un gran propietari, Placerville S.L., un desnonament contra l’anterior inquilina, sense donar possibilitat a la veritablement afectada a negociar un lloguer social, la qual cosa ella vol.

A més, a pesar de trobar-se aquesta família en situació de vulnerabilitat, s’afegeix que els serveis socials no han respòs a aquest cas, doncs l’afectada no ha aconseguit que l’atenguen ni una vegada a pesar dels seus intents.

Davant d’aquests casos, el Sindicat de barri de Carolines es troba aquestes setmanes organitzant la difusió de cartells al carrer en contra dels desnonaments i les persones afectades han penjat pancartes als seus balcons denunciant la situació que pateixen.

El Sindicat de Barri de Carolines, continua així amb la tasca que es planteja com a objectiu: lluitar per un dret a l’habitatge real i defensar col·lectivament a les persones que poden quedar-se sense casa pel fet que aquest dret no existeix en la pràctica.

Denuncia el fet que, malgrat les paraules i promeses del govern, durant estos darrers mesos no han parat de comunicar-se avisos de desnonament a la ciutat d’Alacant i els seus voltants, sobretot d’habitatges propietat de grans tenedors, bancs i la SAREB.

Reivindica, alhora, que aquests habitatges afectats haurien de ser públics, ja que “l’Estat ha fet una gran inversió de cara a rescatar amb fons públics els actius immobiliaris d’aquesta índole després de la darrera crisi immobiliària, però la SAREB, en comptes de respondre a les necessitats socials de la població, respon a interessos privats que continuen fent que allò que hauria de ser un dret bàsic, siga un privilegi amb el qual s’enriqueix una minoria”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.