11 famílies afectades per nous desnonaments

Dilluns passat, 17 de gener, el Sindicat de Barri de Carolines va aconseguir parar el desnonament de 3 famílies diferents de les seues respectives cases a un bloc de pisos al barri de Carolines. Ni dos setmanes després, aquest col·lectiu tornarà a lluitar perquè al voltant de 10 famílies no acaben perdent la seua casa al barri de Carolines i una dona amb dos fills no perda la casa a la qual viu a Colònia-Requena.

El primer desnonament està comunicat per al dia 24 al carrer Pelayo 17 al barri de Carolines. En aquest cas, un mínim de 2 famílies amb xiquets tenen ordre d’abandonar la seua llar ja per eixe dia, però hi ha un total de 10 famílies afectades en eixe edifici al ser el bloc de pisos propietat del banc roí, la SAREB. 

Aquesta entitat, que consta amb participació i finançament estatal, i de la qual el govern central ha anunciat recentment que es farà amb el seu control, continua deixant a famílies senceres sense sostre.

Això passa sense voler ni negociar un lloguer assequible amb les persones afectades, a pesar que les mateixes han expressat la seua voluntat de pagar un. Malgrat l’anunci governamental, i la suposada existència d’una moratòria als desnonaments fins finals de febrer, aquestes famílies veuen com volen fer-les fora del seu habitatge.

El segon desnonament està fixat per al dia 27 al carrer Topacio 5. Una dona amb dos fills de menys de 2 anys poden quedar-se al carrer a l’executar un gran propietari, Placerville S.L., un desnonament contra l’anterior inquilina, sense donar possibilitat a la veritablement afectada a negociar un lloguer social, la qual cosa ella vol.

A més, a pesar de trobar-se aquesta família en situació de vulnerabilitat, s’afegeix que els serveis socials no han respòs a aquest cas, doncs l’afectada no ha aconseguit que l’atenguen ni una vegada a pesar dels seus intents.

Davant d’aquests casos, el Sindicat de barri de Carolines es troba aquestes setmanes organitzant la difusió de cartells al carrer en contra dels desnonaments i les persones afectades han penjat pancartes als seus balcons denunciant la situació que pateixen.

El Sindicat de Barri de Carolines, continua així amb la tasca que es planteja com a objectiu: lluitar per un dret a l’habitatge real i defensar col·lectivament a les persones que poden quedar-se sense casa pel fet que aquest dret no existeix en la pràctica.

Denuncia el fet que, malgrat les paraules i promeses del govern, durant estos darrers mesos no han parat de comunicar-se avisos de desnonament a la ciutat d’Alacant i els seus voltants, sobretot d’habitatges propietat de grans tenedors, bancs i la SAREB.

Reivindica, alhora, que aquests habitatges afectats haurien de ser públics, ja que “l’Estat ha fet una gran inversió de cara a rescatar amb fons públics els actius immobiliaris d’aquesta índole després de la darrera crisi immobiliària, però la SAREB, en comptes de respondre a les necessitats socials de la població, respon a interessos privats que continuen fent que allò que hauria de ser un dret bàsic, siga un privilegi amb el qual s’enriqueix una minoria”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens per robatoris amb força en comerços del centre històric de Gandia

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens de 45 i 33 anys per dos robatoris amb força en una perfumeria i una peluqueria del centre historico de Gandia, on van sostraure diners en efectiu i material professional.

El TSJCV manté la seua decisió de no investigar a Carlos Mazón per la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja per unanimitat els recursos de súplica i confirma que no investigarà al expresident Carlos Mazón per la seua actuació durant la dana de 2024.

El TSJCV manté l’arxiu i no investigarà a Mazón per la seua actuació en la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana desestima per unanimitat els recursos de les acusacions i confirma que no obrirà investigació penal contra Carlos Mazón per la gestió de l'avís És-Alert durant la dana de 2024.

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.