Gabby Petito va morir escanyada, segons l’informe forense

 

La bloguera estatunidenca de 22 anys Gabrielle Gabby Petito, que va desaparéixer a la fi d’agost mentre estava de viatge amb el seu nuvi, Brian Laundrie i el cadàver del qual va ser trobat el passat 19 de setembre, va morir per escanyament.

I la forma de la mort va ser homicidi, segons va informar este dimarts el mèdic forense del comtat de Teton (Wyoming, els EUA), en anunciar els resultats de l’autòpsia realitzada al cos de la jove.

El cos de la jove de 22 anys va ser trobat al setembre en un parc nacional que la parella havia visitat en l’estat de Wyoming, després que el seu cas de desaparició va capturar l’atenció nacional.

Segons el forense del comtat Teton, Brent Blue, el cadàver va ser trobat en un campament amb signes d’escanyament. Havia estat en la mala herba durant tres o quatre setmanes.

Va dir que no podia revelar detalls sobre un informe de toxicologia, però va assegurar que la jove no estava embarassada en el moment de la seua mort.

L’autòpsia va incloure una tomografia computada de tot el cos, exàmens realitzats per un patòleg forense i un antropòleg forense, i una anàlisi de toxicologia, segons informa la CNN.

Promés Brian Laundrie

 

El promés de Petito, Brian Laundrie, de 23 anys, continua sent considerat persona d’interés en el cas, però es troba desaparegut des de mitjan setembre.

Petito i Laundrie havien passat l’estiu viatjant per parcs nacionals de l’oest dels Estats Units, i la jove havia anat documentant l’experiència en les xarxes socials.

L’1 de setembre, no obstant això, Laundrie va tornar només a la casa de Port North (Florida) que la parella compartia amb els pares d’ell, i la família d’ella no va poder comunicar-se amb la jove.

Els pares de Petito van notificar la desaparició de la jove l’11 de setembre, després de deu dies de no tindre notícies d’ella. Laundrie i la seua família, mentrestant, es van negar a col·laborar amb les autoritats en les perquisicions per a trobar a Petito i totes les comunicacions es van donar a través del seu advocat,  Steve Bertolino.

En els primers dies de la cerca de Petito, la Policia de Moab, a Utah, va difondre un vídeo gravat per la càmera corporal d’un agent que el 12 d’agost va detindre als joves per una infracció prop de l’entrada al Parc Nacional Arches.

Les imatges mostren a una emocionada Petito, explicant que la parella havia tingut una xicoteta baralla i que ella patia de conducta obsessiva-compulsiva.

 

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.