Els germans Anglés neguen haver coaccionat al seu soci: «Arribarem a les mans, però res, dos hòsties»

 

Els tres germans d’Antonio Anglés, el presumpte assassí de les xiquetes d’Alcàsser, acusats de coaccionar a un home després d’un robatori de mig milió d’euros, han negat els fets. Un d’ells ha manifestat als jutges que va tindre una discussió «forta» amb la víctima però «res més»: «Arribem un poc a les mans però res, dos hòsties».

 

Els germans d’Anglés i una altra quarta persona s’han assentat este dimarts en el banc dels acusats, en la secció quarta de l’Audiència de València, per presumptes delictes d’extorsió en concurs amb un delicte lleu de lesions, tinença il·lícita d’armes i delictes contra la salut pública, pels que la Fiscalia demana per a ells penes d’entre cinc i 12 anys de presó.

 

Per part seua, la defensa reclama la lliure absolució per a tots excepte per a un dels germans, a qui considera autor d’un delicte de tinença il·lícita d’armes i li demana un any de presó. La víctima no ha acudit a prestar declaració perquè està sent buscada per narcotràfic. El juí ha quedat vist per a sentència.

 

Amenaçaren a la víctima amb una xeringa infectada amb sida

Cap dels quatre acusats ha volgut respondre a les preguntes formulades pel ministeri fiscal, però sí al seu advocat defensor. Han negat qualsevol classe d’extorsió, coacció o lesions a la víctima el dia en què es van produir els fets, el 21 de desembre de 2017, en casa d’un dels acusats.

 

Els acusats es van citar amb l’home per a recriminar-li que haguera robat 500.000 euros guardats en un vehicle, segons manté la fiscal. Quan la víctima va negar l’acusació, un dels encausats —sempre segons la versió del ministeri públic— li va encanonar amb una pistola i li va amenaçar amb clavar-li una xeringa infectada amb sida.

 

Després d’això, els quatre acusats li van pegar puntades i punyades. Van aconseguir d’esta manera fer-se amb la seua voluntat per a obligar-lo a acompanyar-los a una notaria, a on va firmar la cessió del 40% d’accions que posseïa en una gasolinera de Iecla (Múrcia) a favor d’un d’ells, que era copropietari de l’empresa.

 

Els acusats ho neguen tot

Els acusats neguen tot açò. Un dels germans ha explicat en el juí que la víctima era el seu soci i amic «durant molts anys». De fet, ha indicat que també era el padrí del seu fill. El dia dels fets ha dit que estava en sa casa amb els seus germans i altres amics veent un cotxe que s’havien comprat.

 

Uns tres o quatre dies abans, els dos havien «pactat» que la víctima li fera una cessió de poders d’un negoci que compartien, d’una gasolinera, perquè no s’estava encarregant d’ell. «Ell no s’encarregava de res, passava de tot. De manera que vam anar a firmar la cessió de poders per a que jo m’encarregara i ell no es va negar. Va dir que sí sense cap problema», ha manifestat.

 

Després de firmar, ha narrat que van discutir «fort» per problemes relacionats amb què ell s’havia despreocupat del negoci i ha dit: «Arribarem un poc a les mans, però res, dos hòsties». La gasolinera es va vendre un any després i es van repartir el benefici, ha explicat.

 

Sobre l’arma i les drogues trobades en sa casa, l’acusat ha indicat que la pistola la va comprar per por, perquè li havien robat en una recaptació de l’estació anys abans i per a protegir-se. Sobre la droga, ha afirmat que era consumidor de cocaïna i que li guardava l’heroïna al seu germà, que és politoxicòman, amb l’objectiu d’administrar-li-la.

 

Els altres dos germans han coincidit que el dia dels fets, mentres miraven el nou cotxe que s’havia comprat, no van vore res estrany «ni fora del normal». Esta versió ha sigut la mateixa que la del quart acusat.

 

La compareixença d’un dels investigadors

Durant el juí també ha comparegut un dels agents que va investigar els fets i ha explicat que la víctima va denunciar i els va comentar que un dels germans li va dir que li havien robat 500.000 euros que tenia en el seu cotxe i que creia que havia sigut algú del seu entorn. Li van sotmetre a la prova del polígraf amb una pistola i «la va passar», ha dit.

 

Als dies, segons va explicar a la policia, li van tornar a citar en sa casa i li van pegar i el van acusar del robatori. Li van amenaçar amb una arma, unes esposes i una xeringa contaminada i li van dir que l’anaven a matar si no els cedia les accions de la gasolinera.

Últimes notícies

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.