Els germans Anglés neguen haver coaccionat al seu soci: «Arribarem a les mans, però res, dos hòsties»

 

Els tres germans d’Antonio Anglés, el presumpte assassí de les xiquetes d’Alcàsser, acusats de coaccionar a un home després d’un robatori de mig milió d’euros, han negat els fets. Un d’ells ha manifestat als jutges que va tindre una discussió «forta» amb la víctima però «res més»: «Arribem un poc a les mans però res, dos hòsties».

 

Els germans d’Anglés i una altra quarta persona s’han assentat este dimarts en el banc dels acusats, en la secció quarta de l’Audiència de València, per presumptes delictes d’extorsió en concurs amb un delicte lleu de lesions, tinença il·lícita d’armes i delictes contra la salut pública, pels que la Fiscalia demana per a ells penes d’entre cinc i 12 anys de presó.

 

Per part seua, la defensa reclama la lliure absolució per a tots excepte per a un dels germans, a qui considera autor d’un delicte de tinença il·lícita d’armes i li demana un any de presó. La víctima no ha acudit a prestar declaració perquè està sent buscada per narcotràfic. El juí ha quedat vist per a sentència.

 

Amenaçaren a la víctima amb una xeringa infectada amb sida

Cap dels quatre acusats ha volgut respondre a les preguntes formulades pel ministeri fiscal, però sí al seu advocat defensor. Han negat qualsevol classe d’extorsió, coacció o lesions a la víctima el dia en què es van produir els fets, el 21 de desembre de 2017, en casa d’un dels acusats.

 

Els acusats es van citar amb l’home per a recriminar-li que haguera robat 500.000 euros guardats en un vehicle, segons manté la fiscal. Quan la víctima va negar l’acusació, un dels encausats —sempre segons la versió del ministeri públic— li va encanonar amb una pistola i li va amenaçar amb clavar-li una xeringa infectada amb sida.

 

Després d’això, els quatre acusats li van pegar puntades i punyades. Van aconseguir d’esta manera fer-se amb la seua voluntat per a obligar-lo a acompanyar-los a una notaria, a on va firmar la cessió del 40% d’accions que posseïa en una gasolinera de Iecla (Múrcia) a favor d’un d’ells, que era copropietari de l’empresa.

 

Els acusats ho neguen tot

Els acusats neguen tot açò. Un dels germans ha explicat en el juí que la víctima era el seu soci i amic «durant molts anys». De fet, ha indicat que també era el padrí del seu fill. El dia dels fets ha dit que estava en sa casa amb els seus germans i altres amics veent un cotxe que s’havien comprat.

 

Uns tres o quatre dies abans, els dos havien «pactat» que la víctima li fera una cessió de poders d’un negoci que compartien, d’una gasolinera, perquè no s’estava encarregant d’ell. «Ell no s’encarregava de res, passava de tot. De manera que vam anar a firmar la cessió de poders per a que jo m’encarregara i ell no es va negar. Va dir que sí sense cap problema», ha manifestat.

 

Després de firmar, ha narrat que van discutir «fort» per problemes relacionats amb què ell s’havia despreocupat del negoci i ha dit: «Arribarem un poc a les mans, però res, dos hòsties». La gasolinera es va vendre un any després i es van repartir el benefici, ha explicat.

 

Sobre l’arma i les drogues trobades en sa casa, l’acusat ha indicat que la pistola la va comprar per por, perquè li havien robat en una recaptació de l’estació anys abans i per a protegir-se. Sobre la droga, ha afirmat que era consumidor de cocaïna i que li guardava l’heroïna al seu germà, que és politoxicòman, amb l’objectiu d’administrar-li-la.

 

Els altres dos germans han coincidit que el dia dels fets, mentres miraven el nou cotxe que s’havia comprat, no van vore res estrany «ni fora del normal». Esta versió ha sigut la mateixa que la del quart acusat.

 

La compareixença d’un dels investigadors

Durant el juí també ha comparegut un dels agents que va investigar els fets i ha explicat que la víctima va denunciar i els va comentar que un dels germans li va dir que li havien robat 500.000 euros que tenia en el seu cotxe i que creia que havia sigut algú del seu entorn. Li van sotmetre a la prova del polígraf amb una pistola i «la va passar», ha dit.

 

Als dies, segons va explicar a la policia, li van tornar a citar en sa casa i li van pegar i el van acusar del robatori. Li van amenaçar amb una arma, unes esposes i una xeringa contaminada i li van dir que l’anaven a matar si no els cedia les accions de la gasolinera.

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.