Els germans Anglés neguen haver coaccionat al seu soci: «Arribarem a les mans, però res, dos hòsties»

 

Els tres germans d’Antonio Anglés, el presumpte assassí de les xiquetes d’Alcàsser, acusats de coaccionar a un home després d’un robatori de mig milió d’euros, han negat els fets. Un d’ells ha manifestat als jutges que va tindre una discussió «forta» amb la víctima però «res més»: «Arribem un poc a les mans però res, dos hòsties».

 

Els germans d’Anglés i una altra quarta persona s’han assentat este dimarts en el banc dels acusats, en la secció quarta de l’Audiència de València, per presumptes delictes d’extorsió en concurs amb un delicte lleu de lesions, tinença il·lícita d’armes i delictes contra la salut pública, pels que la Fiscalia demana per a ells penes d’entre cinc i 12 anys de presó.

 

Per part seua, la defensa reclama la lliure absolució per a tots excepte per a un dels germans, a qui considera autor d’un delicte de tinença il·lícita d’armes i li demana un any de presó. La víctima no ha acudit a prestar declaració perquè està sent buscada per narcotràfic. El juí ha quedat vist per a sentència.

 

Amenaçaren a la víctima amb una xeringa infectada amb sida

Cap dels quatre acusats ha volgut respondre a les preguntes formulades pel ministeri fiscal, però sí al seu advocat defensor. Han negat qualsevol classe d’extorsió, coacció o lesions a la víctima el dia en què es van produir els fets, el 21 de desembre de 2017, en casa d’un dels acusats.

 

Els acusats es van citar amb l’home per a recriminar-li que haguera robat 500.000 euros guardats en un vehicle, segons manté la fiscal. Quan la víctima va negar l’acusació, un dels encausats —sempre segons la versió del ministeri públic— li va encanonar amb una pistola i li va amenaçar amb clavar-li una xeringa infectada amb sida.

 

Després d’això, els quatre acusats li van pegar puntades i punyades. Van aconseguir d’esta manera fer-se amb la seua voluntat per a obligar-lo a acompanyar-los a una notaria, a on va firmar la cessió del 40% d’accions que posseïa en una gasolinera de Iecla (Múrcia) a favor d’un d’ells, que era copropietari de l’empresa.

 

Els acusats ho neguen tot

Els acusats neguen tot açò. Un dels germans ha explicat en el juí que la víctima era el seu soci i amic «durant molts anys». De fet, ha indicat que també era el padrí del seu fill. El dia dels fets ha dit que estava en sa casa amb els seus germans i altres amics veent un cotxe que s’havien comprat.

 

Uns tres o quatre dies abans, els dos havien «pactat» que la víctima li fera una cessió de poders d’un negoci que compartien, d’una gasolinera, perquè no s’estava encarregant d’ell. «Ell no s’encarregava de res, passava de tot. De manera que vam anar a firmar la cessió de poders per a que jo m’encarregara i ell no es va negar. Va dir que sí sense cap problema», ha manifestat.

 

Després de firmar, ha narrat que van discutir «fort» per problemes relacionats amb què ell s’havia despreocupat del negoci i ha dit: «Arribarem un poc a les mans, però res, dos hòsties». La gasolinera es va vendre un any després i es van repartir el benefici, ha explicat.

 

Sobre l’arma i les drogues trobades en sa casa, l’acusat ha indicat que la pistola la va comprar per por, perquè li havien robat en una recaptació de l’estació anys abans i per a protegir-se. Sobre la droga, ha afirmat que era consumidor de cocaïna i que li guardava l’heroïna al seu germà, que és politoxicòman, amb l’objectiu d’administrar-li-la.

 

Els altres dos germans han coincidit que el dia dels fets, mentres miraven el nou cotxe que s’havia comprat, no van vore res estrany «ni fora del normal». Esta versió ha sigut la mateixa que la del quart acusat.

 

La compareixença d’un dels investigadors

Durant el juí també ha comparegut un dels agents que va investigar els fets i ha explicat que la víctima va denunciar i els va comentar que un dels germans li va dir que li havien robat 500.000 euros que tenia en el seu cotxe i que creia que havia sigut algú del seu entorn. Li van sotmetre a la prova del polígraf amb una pistola i «la va passar», ha dit.

 

Als dies, segons va explicar a la policia, li van tornar a citar en sa casa i li van pegar i el van acusar del robatori. Li van amenaçar amb una arma, unes esposes i una xeringa contaminada i li van dir que l’anaven a matar si no els cedia les accions de la gasolinera.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.