Els germans Anglés neguen haver coaccionat al seu soci: «Arribarem a les mans, però res, dos hòsties»

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els tres germans d’Antonio Anglés, el presumpte assassí de les xiquetes d’Alcàsser, acusats de coaccionar a un home després d’un robatori de mig milió d’euros, han negat els fets. Un d’ells ha manifestat als jutges que va tindre una discussió «forta» amb la víctima però «res més»: «Arribem un poc a les mans però res, […]

 

Els tres germans d’Antonio Anglés, el presumpte assassí de les xiquetes d’Alcàsser, acusats de coaccionar a un home després d’un robatori de mig milió d’euros, han negat els fets. Un d’ells ha manifestat als jutges que va tindre una discussió «forta» amb la víctima però «res més»: «Arribem un poc a les mans però res, dos hòsties».

 

Els germans d’Anglés i una altra quarta persona s’han assentat este dimarts en el banc dels acusats, en la secció quarta de l’Audiència de València, per presumptes delictes d’extorsió en concurs amb un delicte lleu de lesions, tinença il·lícita d’armes i delictes contra la salut pública, pels que la Fiscalia demana per a ells penes d’entre cinc i 12 anys de presó.

 

Per part seua, la defensa reclama la lliure absolució per a tots excepte per a un dels germans, a qui considera autor d’un delicte de tinença il·lícita d’armes i li demana un any de presó. La víctima no ha acudit a prestar declaració perquè està sent buscada per narcotràfic. El juí ha quedat vist per a sentència.

 

Amenaçaren a la víctima amb una xeringa infectada amb sida

Cap dels quatre acusats ha volgut respondre a les preguntes formulades pel ministeri fiscal, però sí al seu advocat defensor. Han negat qualsevol classe d’extorsió, coacció o lesions a la víctima el dia en què es van produir els fets, el 21 de desembre de 2017, en casa d’un dels acusats.

 

Els acusats es van citar amb l’home per a recriminar-li que haguera robat 500.000 euros guardats en un vehicle, segons manté la fiscal. Quan la víctima va negar l’acusació, un dels encausats —sempre segons la versió del ministeri públic— li va encanonar amb una pistola i li va amenaçar amb clavar-li una xeringa infectada amb sida.

 

Després d’això, els quatre acusats li van pegar puntades i punyades. Van aconseguir d’esta manera fer-se amb la seua voluntat per a obligar-lo a acompanyar-los a una notaria, a on va firmar la cessió del 40% d’accions que posseïa en una gasolinera de Iecla (Múrcia) a favor d’un d’ells, que era copropietari de l’empresa.

 

Els acusats ho neguen tot

Els acusats neguen tot açò. Un dels germans ha explicat en el juí que la víctima era el seu soci i amic «durant molts anys». De fet, ha indicat que també era el padrí del seu fill. El dia dels fets ha dit que estava en sa casa amb els seus germans i altres amics veent un cotxe que s’havien comprat.

 

Uns tres o quatre dies abans, els dos havien «pactat» que la víctima li fera una cessió de poders d’un negoci que compartien, d’una gasolinera, perquè no s’estava encarregant d’ell. «Ell no s’encarregava de res, passava de tot. De manera que vam anar a firmar la cessió de poders per a que jo m’encarregara i ell no es va negar. Va dir que sí sense cap problema», ha manifestat.

 

Després de firmar, ha narrat que van discutir «fort» per problemes relacionats amb què ell s’havia despreocupat del negoci i ha dit: «Arribarem un poc a les mans, però res, dos hòsties». La gasolinera es va vendre un any després i es van repartir el benefici, ha explicat.

 

Sobre l’arma i les drogues trobades en sa casa, l’acusat ha indicat que la pistola la va comprar per por, perquè li havien robat en una recaptació de l’estació anys abans i per a protegir-se. Sobre la droga, ha afirmat que era consumidor de cocaïna i que li guardava l’heroïna al seu germà, que és politoxicòman, amb l’objectiu d’administrar-li-la.

 

Els altres dos germans han coincidit que el dia dels fets, mentres miraven el nou cotxe que s’havia comprat, no van vore res estrany «ni fora del normal». Esta versió ha sigut la mateixa que la del quart acusat.

 

La compareixença d’un dels investigadors

Durant el juí també ha comparegut un dels agents que va investigar els fets i ha explicat que la víctima va denunciar i els va comentar que un dels germans li va dir que li havien robat 500.000 euros que tenia en el seu cotxe i que creia que havia sigut algú del seu entorn. Li van sotmetre a la prova del polígraf amb una pistola i «la va passar», ha dit.

 

Als dies, segons va explicar a la policia, li van tornar a citar en sa casa i li van pegar i el van acusar del robatori. Li van amenaçar amb una arma, unes esposes i una xeringa contaminada i li van dir que l’anaven a matar si no els cedia les accions de la gasolinera.

Últimes notícies

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.

Castro demana al Llevant que mantinga la seua identitat després de perdre davant l’Atlético

Luís Castro ha destacat el joc i les ocasions del Llevant malgrat la derrota davant l’Atlético de Madrid al Ciutat de València. També ha elogiat el jove Marc Santos.

Brugué destaca l’actitud de l’equip després de perdre davant de l’Atlético

Roger Brugué ha llevat importància a l’error d’un company que ha propiciat el primer gol de l’Atlético i ha destacat la bona actitud del Llevant en la derrota per 0-2.

L’Atlético de Madrid venç 0-2 el Levante i pren el lideratge

L’Atlético de Madrid ha guanyat 0-2 al Levante al Ciutat de València i s’ha situat líder, amb un partit més que el Barcelona.

Les famílies recorden les 234 víctimes de la dana amb els reconeixements ‘Memoria’

L’associació de familiars ha homenatjat les 234 víctimes de la dana en la primera edició dels reconeixements 'Memoria', dos anys després de la catàstrofe.

El Villarreal acumula cinc lesionats musculars

El El Villarreal acumula cinc baixes per lesions musculars després de la lesió de Gerard Moreno. Encara falten informes sobre tres jugadors.

El Valencia vol encadenar victòries en la Lliga a la pista del necessitat Andorra

El Valencia Basket visita diumenge l’Andorra amb l’objectiu de sumar el tercer triomf consecutiu en la Lliga Endesa i mantindre’s en la zona alta.