14.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Crema el Casal Popular de Castelló i atribuïxen l’incendi a l’«extrema dreta»

 

Un incendi ha calcinat durant la matinada d’este diumenge el local del Casal Popular de Castelló, uns fets que col·lectius com Subversives Castelló i partits polítics com Podem i Compromís han atribuït, en les seues xarxes socials, a l’«extrema dreta».

 

D’altra banda, fonts de la Policia Local de Castelló han informat que en la matinada d’este diumenge, cap a les 04.15 hores, s’ha registrat un incendi en el baix que alberga el Casal Popular de Castelló, però no han donat més informació sobre l’origen del foc.

 

Una reguarda de bombers municipals s’ha mobilitzat fins al lloc i ha apagat les flames, que han calcinat l’interior del local, han detallat les mateixes fonts.

 

Sobre este tema, el perfil de Facebook del Casal Popular de Castelló ha compartit diverses publicacions de col·lectius de la ciutat denunciant els fets. Un d’ells és Subversives Castelló, que ha qualificat l’incendi d’«atac feixista» i ha explicat que ja «la setmana passada l’extrema dreta va atemptar contra el Casal Popular de Castelló, segellant les portes i firmant com ‘Abascal Army‘».

 

El col·lectiu ha explicat que este espai era «un punt de referència per a les persones del barri de la Guinea, per a les classes de voluntariat docent, les donacions de roba i menjar i l’oficina d’atenció obrera o el cicle de cinema infantil».

 

Podem i Compromís condemnen l’«atemptat intolerable d’ultradreta»

Podem Castelló ha manifestat la seua «condemna» i «rebuig a l’atac registrat en la seu del Casal Popular». Per part seua, el regidor de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Castelló i portaveu d’Unides Podem, Fernando Navarro, ha lamentat en el seu perfil de Twitter: «Anit van incendiar el local del Casal Popular. Qui alimenta discursos d’odi, alimenta atemptats d’odi de la ultradreta nazi. Molt d’ànim a tota la gent que utilitza el local per a fer classes, arreplegar roba i donar suport al barri, és més necessari que mai».

 

Compromís ha expressat en xarxes socials «tot el seu suport al Casal Popular». «Ni un pas arrere contra la violència feixista», ha agregat. El diputat de la coalició valenciana Josep Nadal també s’ha fet eco dels fets: «Ànim i força als companys del Casal Popular de Castelló. Per més que els feixistes ataquen, sempre seran minoria en els nostres carrers».

 

La diputada en el Congrés per Castelló d’Unides Podem Marisa Saavedra ha criticat també l’«atemptat intolerable d’ultradreta al Casal Popular». «L’escandalosa impunitat d’amenaces i discursos d’odi feixistes són molt greus, un perill per a la convivència».

Últimes notícies

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.

Vox rebutja ‘execucions en la plaça pública’ davant l’exigència d’expulsar a Mazón del PP

Vox ha defés no 'executar en la plaça pública' enfront de la petició de l'oposició que el PP demane l'acta o expulse a Carlos Mazón. PSPV i Compromís han redoblat la pressió per la seua gestió de la dana.

Sant Silvestre de València: 18.000 dorsals i dorsal solidari a 2 euros

La 40a edició se celebrarà el 30 de desembre a les 20.00 amb un recorregut de 5 km i modalitats competitiva, popular i festiva. El dorsal solidari duplica el seu preu per a fer costat a ASLEUVAL.

Presó provisional per al detingut pel presumpte homicidi de Natividad a Catarroja

Un jutjat ha ordenat presó provisional comunicada i sense fiança per a l'home detingut com a presumpte autor de l'homicidi de la seua parella a Catarroja, després de la defunció de la víctima. La investigació continua oberta i a l'espera de confirmació com a violència de gènere.