10.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Crema el Casal Popular de Castelló i atribuïxen l’incendi a l’«extrema dreta»

 

Un incendi ha calcinat durant la matinada d’este diumenge el local del Casal Popular de Castelló, uns fets que col·lectius com Subversives Castelló i partits polítics com Podem i Compromís han atribuït, en les seues xarxes socials, a l’«extrema dreta».

 

D’altra banda, fonts de la Policia Local de Castelló han informat que en la matinada d’este diumenge, cap a les 04.15 hores, s’ha registrat un incendi en el baix que alberga el Casal Popular de Castelló, però no han donat més informació sobre l’origen del foc.

 

Una reguarda de bombers municipals s’ha mobilitzat fins al lloc i ha apagat les flames, que han calcinat l’interior del local, han detallat les mateixes fonts.

 

Sobre este tema, el perfil de Facebook del Casal Popular de Castelló ha compartit diverses publicacions de col·lectius de la ciutat denunciant els fets. Un d’ells és Subversives Castelló, que ha qualificat l’incendi d’«atac feixista» i ha explicat que ja «la setmana passada l’extrema dreta va atemptar contra el Casal Popular de Castelló, segellant les portes i firmant com ‘Abascal Army‘».

 

El col·lectiu ha explicat que este espai era «un punt de referència per a les persones del barri de la Guinea, per a les classes de voluntariat docent, les donacions de roba i menjar i l’oficina d’atenció obrera o el cicle de cinema infantil».

 

Podem i Compromís condemnen l’«atemptat intolerable d’ultradreta»

Podem Castelló ha manifestat la seua «condemna» i «rebuig a l’atac registrat en la seu del Casal Popular». Per part seua, el regidor de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Castelló i portaveu d’Unides Podem, Fernando Navarro, ha lamentat en el seu perfil de Twitter: «Anit van incendiar el local del Casal Popular. Qui alimenta discursos d’odi, alimenta atemptats d’odi de la ultradreta nazi. Molt d’ànim a tota la gent que utilitza el local per a fer classes, arreplegar roba i donar suport al barri, és més necessari que mai».

 

Compromís ha expressat en xarxes socials «tot el seu suport al Casal Popular». «Ni un pas arrere contra la violència feixista», ha agregat. El diputat de la coalició valenciana Josep Nadal també s’ha fet eco dels fets: «Ànim i força als companys del Casal Popular de Castelló. Per més que els feixistes ataquen, sempre seran minoria en els nostres carrers».

 

La diputada en el Congrés per Castelló d’Unides Podem Marisa Saavedra ha criticat també l’«atemptat intolerable d’ultradreta al Casal Popular». «L’escandalosa impunitat d’amenaces i discursos d’odi feixistes són molt greus, un perill per a la convivència».

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.