9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Un incendi crema el Molí de Martinet de Paterna

 

Aquest dijous de vesprada s’originava un incendi al Molí de Martinet de Paterna (L’Horta), un edifici patrimonial catalogat com a Bé de rellevància local, i que feia anys que estava en desús. El Consorci de Bombers de València rebia l’avís del foc al voltant de les 19.25 hores, a través d’un particular.

Un total de 15 efectius de bombers dels parcs de Paterna, Burjassot i Torrent, així com l’oficial de guàrdia del Consorci Provincial, van participar en les tasques d’extinció del foc. L’edifici, amb estructura de fusta, va estar cremant sense control durant la vesprada, amb flames de grans dimensions i una columna de fum negre visible des de diversos pobles de la zona.

L’edifici ha quedat parcialment destruït per les flames. Tot i això, no s’ha registrat cap víctima ni perill per als veïns de la zona.

El Molí, inactiu des de fa anys

El Molí de Martinet, de propietat privada, portava anys en desús. El conjunt compta amb una sèrie d’edificacions de diverses altures, envoltades per un mur que conté al seu interior patis, xemeneia de rajola i altres espais.

L’edificació forma part del conjunt del Testar, que compta amb diversos molins i estructures, vestigi de l’activitat industrial de la zona en els últims segles. Alguns d’aquests molins han sigut rehabilitats, amb l’objectiu de donar-los una nova funció, convertint-los en museu o utilitzant-los per a l’activitat hostalera. En el cas del Martinet, en 2010 es va plantejar un projecte per convertir-lo en un hotel de 70 habitacions, mantenint els seus volums i estructura originals, i restaurant la xemeneia.

Paterna també comptava amb altra zona d’existència de molins, el Batà, tot i que l’última edificació d’aquest conjunt va quedar totalment destruïda per un incendi.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.