15 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Un incendi crema el Molí de Martinet de Paterna

 

Aquest dijous de vesprada s’originava un incendi al Molí de Martinet de Paterna (L’Horta), un edifici patrimonial catalogat com a Bé de rellevància local, i que feia anys que estava en desús. El Consorci de Bombers de València rebia l’avís del foc al voltant de les 19.25 hores, a través d’un particular.

Un total de 15 efectius de bombers dels parcs de Paterna, Burjassot i Torrent, així com l’oficial de guàrdia del Consorci Provincial, van participar en les tasques d’extinció del foc. L’edifici, amb estructura de fusta, va estar cremant sense control durant la vesprada, amb flames de grans dimensions i una columna de fum negre visible des de diversos pobles de la zona.

L’edifici ha quedat parcialment destruït per les flames. Tot i això, no s’ha registrat cap víctima ni perill per als veïns de la zona.

El Molí, inactiu des de fa anys

El Molí de Martinet, de propietat privada, portava anys en desús. El conjunt compta amb una sèrie d’edificacions de diverses altures, envoltades per un mur que conté al seu interior patis, xemeneia de rajola i altres espais.

L’edificació forma part del conjunt del Testar, que compta amb diversos molins i estructures, vestigi de l’activitat industrial de la zona en els últims segles. Alguns d’aquests molins han sigut rehabilitats, amb l’objectiu de donar-los una nova funció, convertint-los en museu o utilitzant-los per a l’activitat hostalera. En el cas del Martinet, en 2010 es va plantejar un projecte per convertir-lo en un hotel de 70 habitacions, mantenint els seus volums i estructura originals, i restaurant la xemeneia.

Paterna també comptava amb altra zona d’existència de molins, el Batà, tot i que l’última edificació d’aquest conjunt va quedar totalment destruïda per un incendi.

Últimes notícies

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.

Xiquet ferit per la caiguda d’una cornisa a València

Un xiquet ha resultat ferit després de caure part de la cornisa d'una vivenda al carrer Santos Justo i Pastor de València. Policia i bombers han assegurat la zona; l'edat del menor diferix entre les primeres fonts.

L’Elx busca tancar l’any invicte a casa davant un Raig eufòric a Europa

Elx, invicte com a local, aspira a acomiadar un any d'ascens amb un triomf davant un Raig eufòric per Europa però bloquejat en Lliga. Les baixes obliguen a ajustos.

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.