11.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

La residència DomusVi de Llíria ja tenia una sanció de 174.000 euros per incompliments

 

Actualització 09/09/2020 a les 08.45 hores. La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha anunciat l’obertura d’una investigació a la residència DomusVi de Llíria, en el Camp de Túria (València), a causa d’una denúncia pública d’una extreballadora que va gravar unes imàtgens dels usuaris desatesos.

 

Segons han informat a Europa Press fonts de la Conselleria que dirigeix Mónica Oltra, este centre ja té comunicada una sanció de 174.000 euros per unes inspeccions fetes a les instal·lacions encara que ara, després de vore la denúncia difosa i les imàtgens publicades, s’obrirà una altra investigació. El centre té 150 places autoritzades, encara que estes fonts no han precisat quantes hi ha ocupades.

 

D’acord amb les dades facilitades, DomusVI va comprar el centre en novembre de 2018 i, des d’eixe moment, la Conselleria d’Igualtat ha inspeccionat les instal·lacions en quatre ocasions en 2019. En elles, es van detectar diferents «incompliments greus» i alguns van ser esmenats gràcies a l’acció de la Conselleria, que té proposada una multa de 174.000 euros.

 

Entre els incompliments detectats s’inclou falta de personal mèdic i infermeria; mobiliari defectuós en habitacions; falta de cura d’algunes persones residents i incompliment del contracte per no tindre servici de perruqueria i podologia.
 

Denuncien el lamentable estat d’abandonament dels ancians de la residència DomusVI de Llíria

Una extreballadora de la neteja de la residència DomusVI de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha fet públic uns vídeos que va gravar amb el seu telèfon en el que es mostra la situació real d’abandonament que viuen els usuaris d’este centre.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, en el vídeo, al que ha tingut accés ‘Informatius Telecinco’, apareixen imàtgens dels ancians sols, lligats, menjant sense cap classe de supervisió o tirats en terra després d’una caiguda. 

 

És per este motiu pel que la Conselleria ha obert una investigació per presumptes maltractaments a persones de la tercera edat, ja que la situació en la que es troben estos ancians és especialment dura en plena pandèmia per la Covid-19.

 

Esta empresa es presenta com «la major xarxa de residències d’ancians d’Espanya», però la polèmica els ha acompanyat més enllà d’este dur vídeo. Fins fa poc de temps, més de 70 ancians van morir en els centres d’Alcoi i Concentaina d’esta empresa pel coronavirus. 

 

Últimes notícies

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.