La residència DomusVi de Llíria ja tenia una sanció de 174.000 euros per incompliments

 

Actualització 09/09/2020 a les 08.45 hores. La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha anunciat l’obertura d’una investigació a la residència DomusVi de Llíria, en el Camp de Túria (València), a causa d’una denúncia pública d’una extreballadora que va gravar unes imàtgens dels usuaris desatesos.

 

Segons han informat a Europa Press fonts de la Conselleria que dirigeix Mónica Oltra, este centre ja té comunicada una sanció de 174.000 euros per unes inspeccions fetes a les instal·lacions encara que ara, després de vore la denúncia difosa i les imàtgens publicades, s’obrirà una altra investigació. El centre té 150 places autoritzades, encara que estes fonts no han precisat quantes hi ha ocupades.

 

D’acord amb les dades facilitades, DomusVI va comprar el centre en novembre de 2018 i, des d’eixe moment, la Conselleria d’Igualtat ha inspeccionat les instal·lacions en quatre ocasions en 2019. En elles, es van detectar diferents «incompliments greus» i alguns van ser esmenats gràcies a l’acció de la Conselleria, que té proposada una multa de 174.000 euros.

 

Entre els incompliments detectats s’inclou falta de personal mèdic i infermeria; mobiliari defectuós en habitacions; falta de cura d’algunes persones residents i incompliment del contracte per no tindre servici de perruqueria i podologia.
 

Denuncien el lamentable estat d’abandonament dels ancians de la residència DomusVI de Llíria

Una extreballadora de la neteja de la residència DomusVI de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha fet públic uns vídeos que va gravar amb el seu telèfon en el que es mostra la situació real d’abandonament que viuen els usuaris d’este centre.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, en el vídeo, al que ha tingut accés ‘Informatius Telecinco’, apareixen imàtgens dels ancians sols, lligats, menjant sense cap classe de supervisió o tirats en terra després d’una caiguda. 

 

És per este motiu pel que la Conselleria ha obert una investigació per presumptes maltractaments a persones de la tercera edat, ja que la situació en la que es troben estos ancians és especialment dura en plena pandèmia per la Covid-19.

 

Esta empresa es presenta com «la major xarxa de residències d’ancians d’Espanya», però la polèmica els ha acompanyat més enllà d’este dur vídeo. Fins fa poc de temps, més de 70 ancians van morir en els centres d’Alcoi i Concentaina d’esta empresa pel coronavirus. 

 

Últimes notícies

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.