La residència DomusVi de Llíria ja tenia una sanció de 174.000 euros per incompliments

 

Actualització 09/09/2020 a les 08.45 hores. La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha anunciat l’obertura d’una investigació a la residència DomusVi de Llíria, en el Camp de Túria (València), a causa d’una denúncia pública d’una extreballadora que va gravar unes imàtgens dels usuaris desatesos.

 

Segons han informat a Europa Press fonts de la Conselleria que dirigeix Mónica Oltra, este centre ja té comunicada una sanció de 174.000 euros per unes inspeccions fetes a les instal·lacions encara que ara, després de vore la denúncia difosa i les imàtgens publicades, s’obrirà una altra investigació. El centre té 150 places autoritzades, encara que estes fonts no han precisat quantes hi ha ocupades.

 

D’acord amb les dades facilitades, DomusVI va comprar el centre en novembre de 2018 i, des d’eixe moment, la Conselleria d’Igualtat ha inspeccionat les instal·lacions en quatre ocasions en 2019. En elles, es van detectar diferents «incompliments greus» i alguns van ser esmenats gràcies a l’acció de la Conselleria, que té proposada una multa de 174.000 euros.

 

Entre els incompliments detectats s’inclou falta de personal mèdic i infermeria; mobiliari defectuós en habitacions; falta de cura d’algunes persones residents i incompliment del contracte per no tindre servici de perruqueria i podologia.
 

Denuncien el lamentable estat d’abandonament dels ancians de la residència DomusVI de Llíria

Una extreballadora de la neteja de la residència DomusVI de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha fet públic uns vídeos que va gravar amb el seu telèfon en el que es mostra la situació real d’abandonament que viuen els usuaris d’este centre.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, en el vídeo, al que ha tingut accés ‘Informatius Telecinco’, apareixen imàtgens dels ancians sols, lligats, menjant sense cap classe de supervisió o tirats en terra després d’una caiguda. 

 

És per este motiu pel que la Conselleria ha obert una investigació per presumptes maltractaments a persones de la tercera edat, ja que la situació en la que es troben estos ancians és especialment dura en plena pandèmia per la Covid-19.

 

Esta empresa es presenta com «la major xarxa de residències d’ancians d’Espanya», però la polèmica els ha acompanyat més enllà d’este dur vídeo. Fins fa poc de temps, més de 70 ancians van morir en els centres d’Alcoi i Concentaina d’esta empresa pel coronavirus. 

 

Últimes notícies

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.