16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

La residència DomusVi de Llíria ja tenia una sanció de 174.000 euros per incompliments

 

Actualització 09/09/2020 a les 08.45 hores. La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha anunciat l’obertura d’una investigació a la residència DomusVi de Llíria, en el Camp de Túria (València), a causa d’una denúncia pública d’una extreballadora que va gravar unes imàtgens dels usuaris desatesos.

 

Segons han informat a Europa Press fonts de la Conselleria que dirigeix Mónica Oltra, este centre ja té comunicada una sanció de 174.000 euros per unes inspeccions fetes a les instal·lacions encara que ara, després de vore la denúncia difosa i les imàtgens publicades, s’obrirà una altra investigació. El centre té 150 places autoritzades, encara que estes fonts no han precisat quantes hi ha ocupades.

 

D’acord amb les dades facilitades, DomusVI va comprar el centre en novembre de 2018 i, des d’eixe moment, la Conselleria d’Igualtat ha inspeccionat les instal·lacions en quatre ocasions en 2019. En elles, es van detectar diferents «incompliments greus» i alguns van ser esmenats gràcies a l’acció de la Conselleria, que té proposada una multa de 174.000 euros.

 

Entre els incompliments detectats s’inclou falta de personal mèdic i infermeria; mobiliari defectuós en habitacions; falta de cura d’algunes persones residents i incompliment del contracte per no tindre servici de perruqueria i podologia.
 

Denuncien el lamentable estat d’abandonament dels ancians de la residència DomusVI de Llíria

Una extreballadora de la neteja de la residència DomusVI de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha fet públic uns vídeos que va gravar amb el seu telèfon en el que es mostra la situació real d’abandonament que viuen els usuaris d’este centre.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, en el vídeo, al que ha tingut accés ‘Informatius Telecinco’, apareixen imàtgens dels ancians sols, lligats, menjant sense cap classe de supervisió o tirats en terra després d’una caiguda. 

 

És per este motiu pel que la Conselleria ha obert una investigació per presumptes maltractaments a persones de la tercera edat, ja que la situació en la que es troben estos ancians és especialment dura en plena pandèmia per la Covid-19.

 

Esta empresa es presenta com «la major xarxa de residències d’ancians d’Espanya», però la polèmica els ha acompanyat més enllà d’este dur vídeo. Fins fa poc de temps, més de 70 ancians van morir en els centres d’Alcoi i Concentaina d’esta empresa pel coronavirus. 

 

Últimes notícies

La Generalitat reivindica el lideratge del Pla Endavant i demana corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança gràcies al Pla Endavant i ha reclamat corresponsabilitat al Govern per a completar les obres. El Consell ha detallat avanços socials, econòmics, ambientals i de prevenció amb objectius calendarizados.

Avís taronja este dissabte per vents de fins a 100 km/h en gran part de la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit per a este dissabte avise taronja per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h i alerta costanera a Alacant; a la vesprada baixarà a groc.

El PSPV portarà a Antifrau el suposat pelotazo de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV-PSOE va anunciar que portarà a l'Agència Antifrau les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Reclama dimissions i un ple extraordinari després de l'obertura d'un expedient i la renúncia d'una alta càrrec municipal.

Massificació en la costa i crisi climàtica deixen els litorals més vulnerables a les borrasques

Els últims temporals han evidenciat la debilitat del litoral espanyol per la pressió urbanística, la falta de sediments i l'ascens de la mar. Experts demanen replantejar obres i permetre que les platges recuperen la seua dinàmica natural.

Detinguda una parella per robar amb violència joies a majors en diverses localitats de València

La Guàrdia Civil ha arrestat en Port de Sagunt a una parella per quatre robatoris amb estirada a persones majors a Alfafar, Catarroja, Albal i Benetússer. Operaven amb motocicleta i atacaven quan les víctimes caminaven pel carrer.

Dimitix l’alt càrrec d’Alacant després de sospites en adjudicacions de vivendes públiques

La directora general municipal María Pérez-Hickman ha presentat la seua dimissió per les suposades irregularitats en una promoció pública en La Condomina. L'alcalde Luis Barcala va obrir un expedient d'aclariment i va advertir que portarà a Fiscalia la menor sospita.

Ha dimitit l’alt càrrec d’Alacant vinculada a irregularitats en vivendes públiques

María Pérez-Hickman deixa el seu lloc després de conéixer-se adjudicacions de la promoció pública en La Condomina que van esguitar a càrrecs i familiars. L'alcalde obri un expedient i avisa que portarà 'la menor sospita' a la Fiscalia.

Dos reclamats per Suècia, detinguts en hotels de Múrcia per blanquejar més de 21 milions

Dos hòmens de 34 i 38 anys han sigut detinguts en hotels de Múrcia per orde de Suècia, acusats de blanquejar almenys 21,7 milions entre 2024 i 2025. Se'ls van confiscar mòbils, un portàtil i 200 euros, i han passat a l'Audiència Nacional per a la seua extradició.