La residència DomusVi de Llíria ja tenia una sanció de 174.000 euros per incompliments

 

Actualització 09/09/2020 a les 08.45 hores. La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha anunciat l’obertura d’una investigació a la residència DomusVi de Llíria, en el Camp de Túria (València), a causa d’una denúncia pública d’una extreballadora que va gravar unes imàtgens dels usuaris desatesos.

 

Segons han informat a Europa Press fonts de la Conselleria que dirigeix Mónica Oltra, este centre ja té comunicada una sanció de 174.000 euros per unes inspeccions fetes a les instal·lacions encara que ara, després de vore la denúncia difosa i les imàtgens publicades, s’obrirà una altra investigació. El centre té 150 places autoritzades, encara que estes fonts no han precisat quantes hi ha ocupades.

 

D’acord amb les dades facilitades, DomusVI va comprar el centre en novembre de 2018 i, des d’eixe moment, la Conselleria d’Igualtat ha inspeccionat les instal·lacions en quatre ocasions en 2019. En elles, es van detectar diferents «incompliments greus» i alguns van ser esmenats gràcies a l’acció de la Conselleria, que té proposada una multa de 174.000 euros.

 

Entre els incompliments detectats s’inclou falta de personal mèdic i infermeria; mobiliari defectuós en habitacions; falta de cura d’algunes persones residents i incompliment del contracte per no tindre servici de perruqueria i podologia.
 

Denuncien el lamentable estat d’abandonament dels ancians de la residència DomusVI de Llíria

Una extreballadora de la neteja de la residència DomusVI de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha fet públic uns vídeos que va gravar amb el seu telèfon en el que es mostra la situació real d’abandonament que viuen els usuaris d’este centre.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, en el vídeo, al que ha tingut accés ‘Informatius Telecinco’, apareixen imàtgens dels ancians sols, lligats, menjant sense cap classe de supervisió o tirats en terra després d’una caiguda. 

 

És per este motiu pel que la Conselleria ha obert una investigació per presumptes maltractaments a persones de la tercera edat, ja que la situació en la que es troben estos ancians és especialment dura en plena pandèmia per la Covid-19.

 

Esta empresa es presenta com «la major xarxa de residències d’ancians d’Espanya», però la polèmica els ha acompanyat més enllà d’este dur vídeo. Fins fa poc de temps, més de 70 ancians van morir en els centres d’Alcoi i Concentaina d’esta empresa pel coronavirus. 

 

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.