Dos metges deixen un bebé viu en el dipòsit de cadàvers per a no modificar «la paperassa»

Els doctors no van reanimar al menut tot i que encara es movia | València Diari

 

Dos doctors de Kazakhstan han sigut acusats de deixar morir a un bebé en el dipòsit de cadàvers per no haver de modificar «la paperassa» que ja tenien redactada. El diari britànic ‘Daily Mail’ arreplega com Kuanysh Nysanbaev i el seu company no van voler salvar al menut tot i donar senyals de vida. 

 

En un primer moment, els metges van donar per mort al menor i per això van signar el certificat de defunció. El problema amb el que es van trobar és que, una volta en el congelador, es van donar compte de què el xiquet encara estava viu, ja que va moure una de les seues cames. Tot i això, Nysanbaev, el metge en cap, va ordenar seguir amb el procediment com si no haguera passat res. 

 

Una altra investigació va destapar el cas

Les autoritats del país asiàtic es van poder donar compte del tràgic succés gràcies al fet que tenien oberta una investigació contra el doctor. Concretament, Nysanbaev tenia punxat el telèfon per un suposat cas de suborn. En una conversa, el van pillar parlant del que havia fet amb el bebé. 

 

El cap de la policia anticorrupció, Shyngys Kabdula, confirmava que els dos metges van decidir «no prendre mesures urgents i sí actuar d’acord amb la documentació ja emesa, dient que havia nascut mort». 

 

La investigació hauria confirmat que el bebé va morir en el congelador. L’hospital ja ha demanat disculpes a la família per la mala praxi dels doctors i ja ha obert un expedient als implicats, que podrien estar fins a 20 anys en presó. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jean Montero, elegit MVP de la final de la Lliga Endesa guanyada pel València Basket

El dominicà Jean Montero ha sigut designat MVP de la final de la Lliga Endesa després del triomf del València Basket davant el Barça al Palau Blaugrana, tancant la sèrie en el quart partit.

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.