Dos metges deixen un bebé viu en el dipòsit de cadàvers per a no modificar «la paperassa»

Els doctors no van reanimar al menut tot i que encara es movia | València Diari

 

Dos doctors de Kazakhstan han sigut acusats de deixar morir a un bebé en el dipòsit de cadàvers per no haver de modificar «la paperassa» que ja tenien redactada. El diari britànic ‘Daily Mail’ arreplega com Kuanysh Nysanbaev i el seu company no van voler salvar al menut tot i donar senyals de vida. 

 

En un primer moment, els metges van donar per mort al menor i per això van signar el certificat de defunció. El problema amb el que es van trobar és que, una volta en el congelador, es van donar compte de què el xiquet encara estava viu, ja que va moure una de les seues cames. Tot i això, Nysanbaev, el metge en cap, va ordenar seguir amb el procediment com si no haguera passat res. 

 

Una altra investigació va destapar el cas

Les autoritats del país asiàtic es van poder donar compte del tràgic succés gràcies al fet que tenien oberta una investigació contra el doctor. Concretament, Nysanbaev tenia punxat el telèfon per un suposat cas de suborn. En una conversa, el van pillar parlant del que havia fet amb el bebé. 

 

El cap de la policia anticorrupció, Shyngys Kabdula, confirmava que els dos metges van decidir «no prendre mesures urgents i sí actuar d’acord amb la documentació ja emesa, dient que havia nascut mort». 

 

La investigació hauria confirmat que el bebé va morir en el congelador. L’hospital ja ha demanat disculpes a la família per la mala praxi dels doctors i ja ha obert un expedient als implicats, que podrien estar fins a 20 anys en presó. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.