Dos metges deixen un bebé viu en el dipòsit de cadàvers per a no modificar «la paperassa»

Els doctors no van reanimar al menut tot i que encara es movia | València Diari

 

Dos doctors de Kazakhstan han sigut acusats de deixar morir a un bebé en el dipòsit de cadàvers per no haver de modificar «la paperassa» que ja tenien redactada. El diari britànic ‘Daily Mail’ arreplega com Kuanysh Nysanbaev i el seu company no van voler salvar al menut tot i donar senyals de vida. 

 

En un primer moment, els metges van donar per mort al menor i per això van signar el certificat de defunció. El problema amb el que es van trobar és que, una volta en el congelador, es van donar compte de què el xiquet encara estava viu, ja que va moure una de les seues cames. Tot i això, Nysanbaev, el metge en cap, va ordenar seguir amb el procediment com si no haguera passat res. 

 

Una altra investigació va destapar el cas

Les autoritats del país asiàtic es van poder donar compte del tràgic succés gràcies al fet que tenien oberta una investigació contra el doctor. Concretament, Nysanbaev tenia punxat el telèfon per un suposat cas de suborn. En una conversa, el van pillar parlant del que havia fet amb el bebé. 

 

El cap de la policia anticorrupció, Shyngys Kabdula, confirmava que els dos metges van decidir «no prendre mesures urgents i sí actuar d’acord amb la documentació ja emesa, dient que havia nascut mort». 

 

La investigació hauria confirmat que el bebé va morir en el congelador. L’hospital ja ha demanat disculpes a la família per la mala praxi dels doctors i ja ha obert un expedient als implicats, que podrien estar fins a 20 anys en presó. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Llevant es torna a quedar a un només partit de la permanència en LaLiga

El Llevant, encara penúltim amb 26 punts, se situa de nou a només tres punts de la permanència en LaLiga EA Sports després d'enllaçar quatre jornades sense perdre, la seua millor ratxa del curs.

Juí a un home acusat d’agredir sexualment a una menor que caminava amb la seua mare a Alacant

La fiscalia sol·licita dos anys i mig de presó per a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 15 anys que passejava al costat de la seua mare per un carrer d'Alacant.

Desarticulat un punt de venda de cocaïna a la menuda a Carcaixent amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un punt de venda de cocaïna a la menuda en una vivenda de Carcaixent i ha detingut a un home de 63 anys i a una dona amb una orde d'ingrés a la presó.

Descens de les temperatures i núvols dispersos a l’inici de setmana en la Comunitat Valenciana

La setmana comença en la Comunitat Valenciana amb més núvols, un descens de les temperatures màximes en la major part del territori i possibilitat de pluges febles i disperses.

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.