Dos metges deixen un bebé viu en el dipòsit de cadàvers per a no modificar «la paperassa»

Els doctors no van reanimar al menut tot i que encara es movia | València Diari

 

Dos doctors de Kazakhstan han sigut acusats de deixar morir a un bebé en el dipòsit de cadàvers per no haver de modificar «la paperassa» que ja tenien redactada. El diari britànic ‘Daily Mail’ arreplega com Kuanysh Nysanbaev i el seu company no van voler salvar al menut tot i donar senyals de vida. 

 

En un primer moment, els metges van donar per mort al menor i per això van signar el certificat de defunció. El problema amb el que es van trobar és que, una volta en el congelador, es van donar compte de què el xiquet encara estava viu, ja que va moure una de les seues cames. Tot i això, Nysanbaev, el metge en cap, va ordenar seguir amb el procediment com si no haguera passat res. 

 

Una altra investigació va destapar el cas

Les autoritats del país asiàtic es van poder donar compte del tràgic succés gràcies al fet que tenien oberta una investigació contra el doctor. Concretament, Nysanbaev tenia punxat el telèfon per un suposat cas de suborn. En una conversa, el van pillar parlant del que havia fet amb el bebé. 

 

El cap de la policia anticorrupció, Shyngys Kabdula, confirmava que els dos metges van decidir «no prendre mesures urgents i sí actuar d’acord amb la documentació ja emesa, dient que havia nascut mort». 

 

La investigació hauria confirmat que el bebé va morir en el congelador. L’hospital ja ha demanat disculpes a la família per la mala praxi dels doctors i ja ha obert un expedient als implicats, que podrien estar fins a 20 anys en presó. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.

Borkowoska encapçala l’arribada dels fitxatges del València Basket per a la pretemporada

L’aterratge a València de la polonesa Kamila Borkowoska obri l’arribada escalonada dels nous reforços del Valencia Basket femení per al primer projecte de Javi Torralba, vigent campió de Lliga i Copa.

Avis roig per calor extrema en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València i al nord d’Alacant per temperatures de fins a 44 graus, amb altres zones de la Comunitat Valenciana en nivell taronja i groc.

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.