11.3 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Dos metges deixen un bebé viu en el dipòsit de cadàvers per a no modificar «la paperassa»

Els doctors no van reanimar al menut tot i que encara es movia | València Diari

 

Dos doctors de Kazakhstan han sigut acusats de deixar morir a un bebé en el dipòsit de cadàvers per no haver de modificar «la paperassa» que ja tenien redactada. El diari britànic ‘Daily Mail’ arreplega com Kuanysh Nysanbaev i el seu company no van voler salvar al menut tot i donar senyals de vida. 

 

En un primer moment, els metges van donar per mort al menor i per això van signar el certificat de defunció. El problema amb el que es van trobar és que, una volta en el congelador, es van donar compte de què el xiquet encara estava viu, ja que va moure una de les seues cames. Tot i això, Nysanbaev, el metge en cap, va ordenar seguir amb el procediment com si no haguera passat res. 

 

Una altra investigació va destapar el cas

Les autoritats del país asiàtic es van poder donar compte del tràgic succés gràcies al fet que tenien oberta una investigació contra el doctor. Concretament, Nysanbaev tenia punxat el telèfon per un suposat cas de suborn. En una conversa, el van pillar parlant del que havia fet amb el bebé. 

 

El cap de la policia anticorrupció, Shyngys Kabdula, confirmava que els dos metges van decidir «no prendre mesures urgents i sí actuar d’acord amb la documentació ja emesa, dient que havia nascut mort». 

 

La investigació hauria confirmat que el bebé va morir en el congelador. L’hospital ja ha demanat disculpes a la família per la mala praxi dels doctors i ja ha obert un expedient als implicats, que podrien estar fins a 20 anys en presó. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les pluges deixen 149 l/m² a La Font d’en Carròs i 113 a Borriana este diumenge

La borrasca Emilia va deixar els majors acumulats a La Font d'en Carròs (149,1 l/m²) i en el club nàutic de Borriana (113), amb registres generalitzats a Castelló.

Finalitza l’alerta roja a València i es manté la taronja en el sud de Castelló

L'alerta roja per pluges en el litoral de València ha finalitzat a les 6 hores. El nivell màxim passa a ser taronja a l'interior i litoral sud de Castelló fins a les 18 hores.

Finalitza l’alerta roja per pluges a València i es manté la taronja a Castelló

L'alerta roja en el litoral de València ha finalitzat a les 6.00 i el focus es trasllada a Castelló, amb nivell taronja fins a les 18.00 i fins a 100 l/m². La resta de la Comunitat seguix en nivell groc per pluges i amb avisos per tempestes a Alacant, València i Castelló.

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.