La carta de Miguel Carcaño que podria donar un gir al cas de Marta del Castillo

 

Antonio del Castillo continua lluitant perquè el crim de la seua filla es resolga i tots els implicats paguen per això davant la justícia. La família, a través de l’acusació particular, havia sol·licitat asseure en la banqueta al germà de Miguel Carcaño, que compleix condemna com a assassí confés de Marta del Castillo.

Sol·licitaven que es jutjara a Francisco José Delgado per l’homicidi i assassinat de Marta. Per a això aportaven diferents proves, entre elles la declaració de Carcaño en la qual ell mateix implicava el seu germà. En el seu relat Carcaño assenyalava que el crim de Marta del Castillo s’havia produït després d’una forta discussió entre els germans. Tots dos havien defraudat a una entitat bancària per a aconseguir una hipoteca a la qual no estaven fent front, la qual cosa possibilitava que l’entitat descobrira el delicte de falsedat documental. Segons compte Carcaño, Marta del Castillo va mediar en eixa discussió i un colp del seu germà va acabar amb la vida de la jove.

El jutge encarregat d’este cas no obstant això pensa que estos fets estan jutjats i no hi ha elements suficients que justifiquen una reobertura de la instrucció. El pare de Marta recorda al magistrat que al germà de Carcaño se’l va jutjar per encobriment i ací s’està jutjant per homicidi i assassinat. Pel que es tractaria d’una causa nova.
Avança a més Antonio del Castillo que Miguel Carcaño li va enviar la documentació que van presentar per a demanar eixa hipoteca de manera fraudulenta i una carta manuscrita que mostrarà en el programa, ‘Espejo Público’. En aeixa missiva relata els fets, incrimina al germà i fins i tot posa horaris de com van transcórrer els esdeveniments la nit del crim: el passat 24 de gener de 2009.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.