11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Dol per la mort de Josep, el ciclista de 16 anys atropellat en Castelló

Imatge d’arxiu d’un ciclista accidentat | Europa Press

 

ACTUALITZAT 28/10/2019 10.30 hores. La família de Josep, el ciclista de 16 anys que el divendres va patir un accident de trànsit amb un cotxe en l’avinguda del Mar de Castelló, i que ha mort este dissabte, ha convocat una concentració en el lloc dels fets per a «demanar justícia», segons informacions del periòdic ‘Mediterráneo’.

 

El divendres 1 de novembre a les 17.00 hores de la vesprada es farà un minut de silenci, que es preveu multitudinari, en record a Josep. A més, ciutadans anònims i familiars han dipositat flors en el lloc de la tragèdia, recordant al menor i la seua desafortunada mort de fa uns dies.

 

El cotxe va envestir al ciclista

Este sinistre es va produir cap a les nou del matí del divendres, entre un cotxe i una bicicleta en la capital de la Plana, segons van detallar el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) de la Generalitat i l’Ajuntament de Castelló.

 

Pel que pareix, per causes que està investigant l’equip d’Atestats i Investigació d’Accidents, un cotxe va xocar amb una bicicleta i el ciclista va eixir disparat fins a caure sobre la marquesina de la parada del tramvia en l’avinguda del Mar, a l’altura del camí Caminàs.

 

A causa del fort impacte, el ciclista va trencar la marquesina de vidre i va resultar ferit molt greu. Alguns conductors, que en eixe moment es trobaven en els voltants del lloc de l’accident, van cridar ràpidament al telèfon d’emergències 112 per a alertar del sinistre. D’altra banda, el 112 va informar al Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències (CIMSE) de què el ciclista es trobava ferit molt greu.

 

De fet, fins a l’arribada dels servicis d’emergències, dos facultatius mèdics fora de servici, que es trobaven prop del lloc de l’accident, van iniciar les tècniques de reanimació cardiopulmonar, ja que el ciclista havia entrat en parada cardiorespiratòria.

 

Fins al lloc dels fets, es va desplaçar una unitat del Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU). Gràcies a la intervenció dels metges fora de servici i a la d’emergències sanitàries després, el menor va recuperar el pols.

 

El SAMU va traslladar al xic a l’Hospital General Universitari de Castelló amb pronòstic molt greu per politraumatisme. Finalment, este dissabte, el menor ha mort a conseqüència de les ferides.

 

Els agents de la Unitat d’Atestats i Investigació d’Accidents van arreplegar la versió dels fets del conductor del vehicle implicat, un home, de 47 anys, que va donar negatiu tant en la prova d’alcoholèmia com de drogues.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.