10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Dol per la mort de Josep, el ciclista de 16 anys atropellat en Castelló

Imatge d’arxiu d’un ciclista accidentat | Europa Press

 

ACTUALITZAT 28/10/2019 10.30 hores. La família de Josep, el ciclista de 16 anys que el divendres va patir un accident de trànsit amb un cotxe en l’avinguda del Mar de Castelló, i que ha mort este dissabte, ha convocat una concentració en el lloc dels fets per a «demanar justícia», segons informacions del periòdic ‘Mediterráneo’.

 

El divendres 1 de novembre a les 17.00 hores de la vesprada es farà un minut de silenci, que es preveu multitudinari, en record a Josep. A més, ciutadans anònims i familiars han dipositat flors en el lloc de la tragèdia, recordant al menor i la seua desafortunada mort de fa uns dies.

 

El cotxe va envestir al ciclista

Este sinistre es va produir cap a les nou del matí del divendres, entre un cotxe i una bicicleta en la capital de la Plana, segons van detallar el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) de la Generalitat i l’Ajuntament de Castelló.

 

Pel que pareix, per causes que està investigant l’equip d’Atestats i Investigació d’Accidents, un cotxe va xocar amb una bicicleta i el ciclista va eixir disparat fins a caure sobre la marquesina de la parada del tramvia en l’avinguda del Mar, a l’altura del camí Caminàs.

 

A causa del fort impacte, el ciclista va trencar la marquesina de vidre i va resultar ferit molt greu. Alguns conductors, que en eixe moment es trobaven en els voltants del lloc de l’accident, van cridar ràpidament al telèfon d’emergències 112 per a alertar del sinistre. D’altra banda, el 112 va informar al Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències (CIMSE) de què el ciclista es trobava ferit molt greu.

 

De fet, fins a l’arribada dels servicis d’emergències, dos facultatius mèdics fora de servici, que es trobaven prop del lloc de l’accident, van iniciar les tècniques de reanimació cardiopulmonar, ja que el ciclista havia entrat en parada cardiorespiratòria.

 

Fins al lloc dels fets, es va desplaçar una unitat del Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU). Gràcies a la intervenció dels metges fora de servici i a la d’emergències sanitàries després, el menor va recuperar el pols.

 

El SAMU va traslladar al xic a l’Hospital General Universitari de Castelló amb pronòstic molt greu per politraumatisme. Finalment, este dissabte, el menor ha mort a conseqüència de les ferides.

 

Els agents de la Unitat d’Atestats i Investigació d’Accidents van arreplegar la versió dels fets del conductor del vehicle implicat, un home, de 47 anys, que va donar negatiu tant en la prova d’alcoholèmia com de drogues.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.