Dol per la mort de Josep, el ciclista de 16 anys atropellat en Castelló

Imatge d’arxiu d’un ciclista accidentat | Europa Press

 

ACTUALITZAT 28/10/2019 10.30 hores. La família de Josep, el ciclista de 16 anys que el divendres va patir un accident de trànsit amb un cotxe en l’avinguda del Mar de Castelló, i que ha mort este dissabte, ha convocat una concentració en el lloc dels fets per a «demanar justícia», segons informacions del periòdic ‘Mediterráneo’.

 

El divendres 1 de novembre a les 17.00 hores de la vesprada es farà un minut de silenci, que es preveu multitudinari, en record a Josep. A més, ciutadans anònims i familiars han dipositat flors en el lloc de la tragèdia, recordant al menor i la seua desafortunada mort de fa uns dies.

 

El cotxe va envestir al ciclista

Este sinistre es va produir cap a les nou del matí del divendres, entre un cotxe i una bicicleta en la capital de la Plana, segons van detallar el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) de la Generalitat i l’Ajuntament de Castelló.

 

Pel que pareix, per causes que està investigant l’equip d’Atestats i Investigació d’Accidents, un cotxe va xocar amb una bicicleta i el ciclista va eixir disparat fins a caure sobre la marquesina de la parada del tramvia en l’avinguda del Mar, a l’altura del camí Caminàs.

 

A causa del fort impacte, el ciclista va trencar la marquesina de vidre i va resultar ferit molt greu. Alguns conductors, que en eixe moment es trobaven en els voltants del lloc de l’accident, van cridar ràpidament al telèfon d’emergències 112 per a alertar del sinistre. D’altra banda, el 112 va informar al Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències (CIMSE) de què el ciclista es trobava ferit molt greu.

 

De fet, fins a l’arribada dels servicis d’emergències, dos facultatius mèdics fora de servici, que es trobaven prop del lloc de l’accident, van iniciar les tècniques de reanimació cardiopulmonar, ja que el ciclista havia entrat en parada cardiorespiratòria.

 

Fins al lloc dels fets, es va desplaçar una unitat del Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU). Gràcies a la intervenció dels metges fora de servici i a la d’emergències sanitàries després, el menor va recuperar el pols.

 

El SAMU va traslladar al xic a l’Hospital General Universitari de Castelló amb pronòstic molt greu per politraumatisme. Finalment, este dissabte, el menor ha mort a conseqüència de les ferides.

 

Els agents de la Unitat d’Atestats i Investigació d’Accidents van arreplegar la versió dels fets del conductor del vehicle implicat, un home, de 47 anys, que va donar negatiu tant en la prova d’alcoholèmia com de drogues.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.