9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Mor poques hores després de nàixer un bebé de dos germans

Un bebé concebut per dos germans de sang va morir el passat 4 de juny a tan sols dos hores d’haver nascut a causa d’ictiosi congènita severa. El fet es va registrar en Dustlik, una localitat d’Uzbekistan.

En unes imatges esquinçadores es va poder veure al nounat plorant en una incubadora mentre una infermera netejava la pell seca i escatosa del seu darrere.

El Ministeri uzbek de Salut va informar que el xicotet va nàixer amb ictiosi congènita severa i amb altres problemes de salut que va descriure com “potencialment mortals“.

La seua mare, nascuda en 1994, tenia poc més de 35 setmanes d’embaràs quan va donar a llum al xiquet, que va mesurar 47 centímetres, segons va afegir el Ministeri. També va explicar que el mort era el seu segon fill i que el primer va nàixer d’un espòs anterior. En aqueixa ocasió, l’embaràs va ser normal i tot va eixir bé.

Malgrat els millors esforços dels metges per salvar-ho, el nounat va morir res més arribar al món. El Ministeri de Salut va apuntar que “en medicina està comprovat que, en la majoria dels casos, els xiquets naixen amb diversos defectes genètics si es tracta d’un matrimoni de parents pròxims“.

Per tant, demanem als joves que es preparen per a casar-se que primer se sotmeten a un examen mèdic i que després comencen una nova vida, per a evitar el matrimoni entre parents pròxims“, van destacar les autoritats.

Què és la ictiosi congènita

La ictiosi congènita és un trastorn hereditari que ocasiona pell seca que pica i sembla escatosa, aspra i roja. Els símptomes poden variar des de lleus a greus. En general, la ictiosi només afecta la pell, però a vegades també pot afectar els òrgans interns.

Generalment, el diagnòstic és per observació directa de les lesions cutànies. No obstant això, el metge pot realitzar exàmens per a descartar altres malalties que puguen causar sequedat cutània i escatositat.

La persona afectada per aquesta malaltia tendeix a presentar els porus de la pell obstruïts, la qual cosa implica un seriós perill per sobrecalfament. Aquest pot ocasionar-li desmais al no irradiar a l’exterior la temperatura excessiva del cos que, de no corregir-se, desemboca en un reescalfament dels òrgans vitals, amb el greu risc per a la vida que això suposa.

El tractament consisteix a humectar la pell, generalment amb cremes i pomades. És millor aplicar-les després del bany, quan la pell està encara humida. A més, es poden prescriure cremes que ajuden la pell a mudar d’una forma natural.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.