12.8 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Mor la reina Isabel II d’Anglaterra

La Casa Reial Britànica acaba de fer oficial la defunció de la reina Isabel II d’Anglaterra. Una notícia esperada en les últimes hores que ha mantingut en suspens a tots els mitjans de comunicació i al país més enllà de les fronteres, però que no s’ha confirmat oficialment fins ara.

Les alertes sobre l’estat de salut de la monarca s’han disparat aquest dijous quan els noticiaris internacionals s’han fet eco de la preocupació dels metges pel seu estat de salut.

Els metges d’Isabel II mostren la seua «preocupació» per la seua salut i recomanen que seguisca «sota supervisió».

Segons resava el comunicat oficial, «Després d’una nova avaluació aquest matí, els metges de la reina estan preocupats per la salut de Sa Majestat i han recomanat que romanga sota supervisió mèdica. La reina continua còmoda i en Balmoral», assenyalava l’escarit comunicat d’aquest matí.

El príncep Carlos, hereu de la corona britànica està ja al castell escocés al costat de la seua mare, i el duc de Cambridge, Guillermo, també ha viatjat a Balmoral des de Windsor -on ara resideix-. La princesa Ana, l’única filla d’Isabel II, i els seus germans Andrés i Eduardo també s’han dirigit al castell de Balmoral.

Els ducs de Sussex, el príncep Harry i Meghan Markle, s’han traslladat des d’Alemanya, on es trobaven en un viatge per Europa, per a reunir-se amb la resta de la família reial.

Després de confirmar-se la defunció de la monarca britànica, el Regne Unit activarà el protocol «London Bridge is down», que inclou els actes funeraris.

(NOTÍCIA EN AMPLIACIÓ)

Últimes notícies

Pérez Llorca diu que va saber ahir de la investigació a l’alcalde de Jérica per agressió sexual

Pérez Llorca ha assegurat que va conéixer ahir la investigació a l'alcalde de Jérica per presumpta agressió sexual a dos menors i que el PP va actuar immediatament amb la suspensió de militància i el cessament com a assessor. La causa s'instruïx a Segorbe amb mesures cautelars vigents.

Augmenten un 22,5% les dones que renuncien a declarar contra el seu agressor: 5.480 en el tercer trimestre

La dispensa legal per a no declarar es va usar per 5.480 dones entre juliol i setembre, el 11,5% del total de víctimes. Denúncies i víctimes van pujar lleument.

Mercadona dona una setmana extra de vacacions a la seua plantilla i anuncia una paga extraordinària en 2026

Mercadona ha acordat una setmana més de vacacions per als seus 110.000 empleats i una paga extraordinària al març de 2026. Les mesures, amb un impacte de 380 milions, eleven a 37 dies el descans anual des de 2026 a Espanya i Portugal i se sumen a la retribució variable.

El Consell anima a consumir carn de porc per Nadal i aprova mesures contra la pesta porcina africana

El Consell ha cridat a consumir carn de porc per Nadal en subratllar que la pesta porcina africana detectada a Catalunya és silvestre i no es transmet a humans. A més, ha aprovat un decret llei amb 6 milions i ajudes de 40 euros per senglar per a reforçar el control i la vigilància en tota la Comunitat

El Consell amplia fins al 28 de febrer de 2026 el termini de baixa definitiva dels cotxes afectats per la dana

El Consell ha aprovat una pròrroga fins al 28 de febrer de 2026 per a tramitar la baixa definitiva dels vehicles sinistrats en la dana del 29 d'octubre de 2024 que van rebre ajudes urgents.

Desallotjats del bloc 8 de Sant Antón acudixen al ple d’Elx per a exigir solucions

Veïns del bloc 8 de Sant Antón, desallotjat per risc estructural, han acudit al ple de pressupostos d'Elx per a reclamar accés als seus estris i una resposta clara.

Aemet preveu en la Comunitat Valenciana el nadal més fred des de 2010

Aemet preveu que Nadal de 2025 en la Comunitat Valenciana siga la més freda des de 2010 per l'entrada d'aire fred, amb clar contrast respecte a anys recents.

Nou mil menús nadalencs de xefs Michelin per a persones vulnerables a Alacant

Més de 9.000 menús solidaris seran elaborats en les cuines d'Alacant Gastronòmica Solidària per a persones vulnerables i es repartiran en les principals dates nadalenques.