Mor la reina Isabel II d’Anglaterra

La Casa Reial Britànica acaba de fer oficial la defunció de la reina Isabel II d’Anglaterra. Una notícia esperada en les últimes hores que ha mantingut en suspens a tots els mitjans de comunicació i al país més enllà de les fronteres, però que no s’ha confirmat oficialment fins ara.

Les alertes sobre l’estat de salut de la monarca s’han disparat aquest dijous quan els noticiaris internacionals s’han fet eco de la preocupació dels metges pel seu estat de salut.

Els metges d’Isabel II mostren la seua «preocupació» per la seua salut i recomanen que seguisca «sota supervisió».

Segons resava el comunicat oficial, «Després d’una nova avaluació aquest matí, els metges de la reina estan preocupats per la salut de Sa Majestat i han recomanat que romanga sota supervisió mèdica. La reina continua còmoda i en Balmoral», assenyalava l’escarit comunicat d’aquest matí.

El príncep Carlos, hereu de la corona britànica està ja al castell escocés al costat de la seua mare, i el duc de Cambridge, Guillermo, també ha viatjat a Balmoral des de Windsor -on ara resideix-. La princesa Ana, l’única filla d’Isabel II, i els seus germans Andrés i Eduardo també s’han dirigit al castell de Balmoral.

Els ducs de Sussex, el príncep Harry i Meghan Markle, s’han traslladat des d’Alemanya, on es trobaven en un viatge per Europa, per a reunir-se amb la resta de la família reial.

Després de confirmar-se la defunció de la monarca britànica, el Regne Unit activarà el protocol «London Bridge is down», que inclou els actes funeraris.

(NOTÍCIA EN AMPLIACIÓ)

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.