Mor la reina Isabel II d’Anglaterra

La Casa Reial Britànica acaba de fer oficial la defunció de la reina Isabel II d’Anglaterra. Una notícia esperada en les últimes hores que ha mantingut en suspens a tots els mitjans de comunicació i al país més enllà de les fronteres, però que no s’ha confirmat oficialment fins ara.

Les alertes sobre l’estat de salut de la monarca s’han disparat aquest dijous quan els noticiaris internacionals s’han fet eco de la preocupació dels metges pel seu estat de salut.

Els metges d’Isabel II mostren la seua «preocupació» per la seua salut i recomanen que seguisca «sota supervisió».

Segons resava el comunicat oficial, «Després d’una nova avaluació aquest matí, els metges de la reina estan preocupats per la salut de Sa Majestat i han recomanat que romanga sota supervisió mèdica. La reina continua còmoda i en Balmoral», assenyalava l’escarit comunicat d’aquest matí.

El príncep Carlos, hereu de la corona britànica està ja al castell escocés al costat de la seua mare, i el duc de Cambridge, Guillermo, també ha viatjat a Balmoral des de Windsor -on ara resideix-. La princesa Ana, l’única filla d’Isabel II, i els seus germans Andrés i Eduardo també s’han dirigit al castell de Balmoral.

Els ducs de Sussex, el príncep Harry i Meghan Markle, s’han traslladat des d’Alemanya, on es trobaven en un viatge per Europa, per a reunir-se amb la resta de la família reial.

Després de confirmar-se la defunció de la monarca britànica, el Regne Unit activarà el protocol «London Bridge is down», que inclou els actes funeraris.

(NOTÍCIA EN AMPLIACIÓ)

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un accident en l’AP-7 a la Vila Joiosa provoca retencions de fins a 9 quilòmetres

Un xoc entre dos furgonetes i un turisme en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa genera prop de nou quilòmetres de retencions en sentit València, sense danys personals.

Cel buidat i temperatures a l’alça en la Comunitat Valenciana a mitat d’abril

La Comunitat Valenciana afronta la mitat d'abril amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en ascens, tant en les mínimes com en les màximes, segons la previsió de Aemet.

Un accident en la V-30 a Paterna provoca cues de tres quilòmetres cap al port

Un accident a l'altura de Paterna ha generat retencions d'uns tres quilòmetres en la V-30 en sentit port, sense que s'hagen registrat sinistres mortals en la Comunitat Valenciana durant la nit.

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.