Mor una xiqueta de 4 anys i una dona a bord d’una embarcació

Una menor de quatre anys i una dona van ser trobades mortes la passada nit del dijous en l’Atlàntic a bord de zódiac que tractava d’arribar a Lanzarote (Canàries) al costat d’altres 49 persones. Així ho ha notificat el servei d’emergències 112 Canàries en el seu compte de Twitter.


Així mateix, altres 27 persones van ser rescatades d’una altra embarcació amb el mateix destí. Van ser socorregudes per la Salvamar Al Nair a uns 55 quilòmetres al sud-est del port d’Escull. Un home de la primera llanxa pneumàtica en estat greu va haver de ser evacuat en helicòpter fins a l’Hospital Doctor Molina Orosa d’Escull. Un altre home també va haver de ser evacuat fins a l’Hospital de Fuerteventura.
La resta d’ocupants de les embarcacions hagen rebut assistència pels serveis d’emergència en el Moll de la Ceba (Lanzarote).

Tragèdia en les aigües de l’Atlàntic

La menor de quatre anys i la dona trobades sense vida no han pogut arribar al seu destí. Es tracta d’una altra tragèdia en les aigües de l’Atlàntic. Segons Creu Roja, en el primer grup d’immigrants es trobaven 40 homes, 10 dones i una xiqueta. La segona embarcació estava conformada per 26 homes i una dona.

Ruta Atlàntica de la immigració

L’anomenada ruta atlàntica de la immigració, que segueixen les persones que volen eixir d’Àfrica rumb a Europa, és la m-as perillosa el món, ja que una de cada cinc víctimes mortals de la immigració es produeix ací.

Unes sis mil persones van morir o van desaparéixer en 2021 mentre emigraven, de les quals al voltant d’un 20% van perir en l’oceà Atlàntic quan es dirigien a les illes espanyoles de Canàries des del continent africà, segons l’Organització Internacional de les Migracions (OIM).

No obstant això, les ONG que treballen en aquest sector eleven la xifra. Caminant Davanteres, per exemple, calcula 4.016 morts en aquesta ruta cap a Espanya, dades basades en els avisos de familiars dels migrants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana, tercera a Espanya en taxa de víctimes de violència masclista en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 una taxa de 92,7 dones víctimes de violència masclista per cada 10.000 habitants femenines, la tercera més alta d'Espanya, amb més de 27.700 denúncies i més de 25.500 víctimes.

Huit detinguts a Alacant per una trama de xecs falsos que va estafar més de 132.000 euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal que falsificava xecs i realitzava altres estafes bancàries, amb un perjuí de més de 132.000 euros a diferents empreses i comerços.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda del centre de Santa Pola

La Guàrdia Civil i la Policia Local de Santa Pola han detingut a un home de 36 anys després de desmantellar una plantació de marihuana en una vivenda situada en ple centre urbà, pròxima a centres escolars i a un poliesportiu.

La jutgessa que investiga la dana cita com a testimoni al xofer de la exconsellera Pradas

La jutgessa que investiga la gestió de la dana de 2024 cita a declarar com a testimoni al xofer de la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i impulsa noves diligències sobre comunicacions durant l'emergència.

Detingut un menor per quatre robatoris amb força en vivendes habitades a Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a un menor per quatre robatoris amb força en vivendes d'Alcalá de Xivert i Santa Magdalena de Pulpis, un d'ells en grau de temptativa. Part dels objectes sostrets ha sigut recuperada i el cas seguix sota investigació.

Cau a Castelló una xarxa de tràfic internacional de drogues amb set detinguts

La Guàrdia Civil desarticula a Castelló una organització dedicada al tràfic internacional de drogues, amb set detinguts i més de 130 quilos de cocaïna intervinguts.

Juí a Alacant a tres acusats de falsejar altes en la Seguretat Social per a cobrar l’atur

L'Audiència d'Alacant jutja a tres responsables d'una constructora i una gestoria acusats de simular contractes perquè 28 persones accediren a l'atur, amb un suposat perjuí de 235.000 euros.

El Suprem veta la retransmissió en directe del juí a Ábalos pels contractes de màscares

El Tribunal Suprem nega la retransmissió en directe del juí a José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumptes mossegades en contractes de màscares.