Mor una xiqueta de 4 anys i una dona a bord d’una embarcació

Una menor de quatre anys i una dona van ser trobades mortes la passada nit del dijous en l’Atlàntic a bord de zódiac que tractava d’arribar a Lanzarote (Canàries) al costat d’altres 49 persones. Així ho ha notificat el servei d’emergències 112 Canàries en el seu compte de Twitter.


Així mateix, altres 27 persones van ser rescatades d’una altra embarcació amb el mateix destí. Van ser socorregudes per la Salvamar Al Nair a uns 55 quilòmetres al sud-est del port d’Escull. Un home de la primera llanxa pneumàtica en estat greu va haver de ser evacuat en helicòpter fins a l’Hospital Doctor Molina Orosa d’Escull. Un altre home també va haver de ser evacuat fins a l’Hospital de Fuerteventura.
La resta d’ocupants de les embarcacions hagen rebut assistència pels serveis d’emergència en el Moll de la Ceba (Lanzarote).

Tragèdia en les aigües de l’Atlàntic

La menor de quatre anys i la dona trobades sense vida no han pogut arribar al seu destí. Es tracta d’una altra tragèdia en les aigües de l’Atlàntic. Segons Creu Roja, en el primer grup d’immigrants es trobaven 40 homes, 10 dones i una xiqueta. La segona embarcació estava conformada per 26 homes i una dona.

Ruta Atlàntica de la immigració

L’anomenada ruta atlàntica de la immigració, que segueixen les persones que volen eixir d’Àfrica rumb a Europa, és la m-as perillosa el món, ja que una de cada cinc víctimes mortals de la immigració es produeix ací.

Unes sis mil persones van morir o van desaparéixer en 2021 mentre emigraven, de les quals al voltant d’un 20% van perir en l’oceà Atlàntic quan es dirigien a les illes espanyoles de Canàries des del continent africà, segons l’Organització Internacional de les Migracions (OIM).

No obstant això, les ONG que treballen en aquest sector eleven la xifra. Caminant Davanteres, per exemple, calcula 4.016 morts en aquesta ruta cap a Espanya, dades basades en els avisos de familiars dels migrants.

Últimes notícies

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.