Mor una xiqueta de 4 anys i una dona a bord d’una embarcació

Una menor de quatre anys i una dona van ser trobades mortes la passada nit del dijous en l’Atlàntic a bord de zódiac que tractava d’arribar a Lanzarote (Canàries) al costat d’altres 49 persones. Així ho ha notificat el servei d’emergències 112 Canàries en el seu compte de Twitter.


Així mateix, altres 27 persones van ser rescatades d’una altra embarcació amb el mateix destí. Van ser socorregudes per la Salvamar Al Nair a uns 55 quilòmetres al sud-est del port d’Escull. Un home de la primera llanxa pneumàtica en estat greu va haver de ser evacuat en helicòpter fins a l’Hospital Doctor Molina Orosa d’Escull. Un altre home també va haver de ser evacuat fins a l’Hospital de Fuerteventura.
La resta d’ocupants de les embarcacions hagen rebut assistència pels serveis d’emergència en el Moll de la Ceba (Lanzarote).

Tragèdia en les aigües de l’Atlàntic

La menor de quatre anys i la dona trobades sense vida no han pogut arribar al seu destí. Es tracta d’una altra tragèdia en les aigües de l’Atlàntic. Segons Creu Roja, en el primer grup d’immigrants es trobaven 40 homes, 10 dones i una xiqueta. La segona embarcació estava conformada per 26 homes i una dona.

Ruta Atlàntica de la immigració

L’anomenada ruta atlàntica de la immigració, que segueixen les persones que volen eixir d’Àfrica rumb a Europa, és la m-as perillosa el món, ja que una de cada cinc víctimes mortals de la immigració es produeix ací.

Unes sis mil persones van morir o van desaparéixer en 2021 mentre emigraven, de les quals al voltant d’un 20% van perir en l’oceà Atlàntic quan es dirigien a les illes espanyoles de Canàries des del continent africà, segons l’Organització Internacional de les Migracions (OIM).

No obstant això, les ONG que treballen en aquest sector eleven la xifra. Caminant Davanteres, per exemple, calcula 4.016 morts en aquesta ruta cap a Espanya, dades basades en els avisos de familiars dels migrants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CACSA ordena a L’Umbracle acatar la sentència sobre soroll i respecte als veïns

La Ciutat de les Arts i les Ciències exigix a la concessionària de L’Umbracle que suspenga tota activitat musical que vulnere l'ordenança acústica i els drets fonamentals dels veïns, en compliment d'una sentència recent.

Mbappé i Lamine Yamal blinden els seus gestos i noms com a marques esportives

Kylian Mbappé i Lamine Yamal se situen entre els esportistes més actius en el registre i protecció dels seus gestos i noms com a marques, en plena ofensiva contra la pirateria i la falsificació en el sector esportiu.

Concentració a València contra els acomiadaments anunciats per Glovo

Repartidors de Glovo es concentren a València durant les jornades de vaga per a rebutjar el ERE, els acomiadaments previstos i denunciar la deterioració de les seues condicions laborals.

Centenars reclamen a València la fi de l’escalada bèl·lica a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra reunix manifestants en la Plaça de la Verge de València per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Lesió muscular en el aductor esquerre de Tunde preocupa el Llevant

Karrem Tunde, extrem del Llevant, patix una lesió muscular en el aductor llarg esquerre després de ser substituït en l'últim partit de LaLiga davant el Sevilla.

L’Institut de les Dones reclama retirar a Torrent una campanya municipal contra l’avortament

L'Institut de les Dones ha demanat a l'alcaldessa de Torrent que retire una campanya municipal contra l'avortament per considerar que vulnera drets reconeguts i difon un missatge contrari a la llei.

Troben a Sagunt a la menor de 12 anys desapareguda el dia anterior

La Policia Nacional ha localitzat en bon estat a la xiqueta de 12 anys desapareguda a Sagunt el dia anterior, després d'activar-se una alerta de busca i difondre's el seu cas en xarxes socials.

Vila-real i Celta es juguen punts clau en la baralla per Europa

Vila-real i Celta es mesuren en La Ceràmica en un dol directe per les places europees: els locals freguen la Champions i els gallecs apuren les seues opcions.