Mor una xiqueta de 4 anys i una dona a bord d’una embarcació

Una menor de quatre anys i una dona van ser trobades mortes la passada nit del dijous en l’Atlàntic a bord de zódiac que tractava d’arribar a Lanzarote (Canàries) al costat d’altres 49 persones. Així ho ha notificat el servei d’emergències 112 Canàries en el seu compte de Twitter.


Així mateix, altres 27 persones van ser rescatades d’una altra embarcació amb el mateix destí. Van ser socorregudes per la Salvamar Al Nair a uns 55 quilòmetres al sud-est del port d’Escull. Un home de la primera llanxa pneumàtica en estat greu va haver de ser evacuat en helicòpter fins a l’Hospital Doctor Molina Orosa d’Escull. Un altre home també va haver de ser evacuat fins a l’Hospital de Fuerteventura.
La resta d’ocupants de les embarcacions hagen rebut assistència pels serveis d’emergència en el Moll de la Ceba (Lanzarote).

Tragèdia en les aigües de l’Atlàntic

La menor de quatre anys i la dona trobades sense vida no han pogut arribar al seu destí. Es tracta d’una altra tragèdia en les aigües de l’Atlàntic. Segons Creu Roja, en el primer grup d’immigrants es trobaven 40 homes, 10 dones i una xiqueta. La segona embarcació estava conformada per 26 homes i una dona.

Ruta Atlàntica de la immigració

L’anomenada ruta atlàntica de la immigració, que segueixen les persones que volen eixir d’Àfrica rumb a Europa, és la m-as perillosa el món, ja que una de cada cinc víctimes mortals de la immigració es produeix ací.

Unes sis mil persones van morir o van desaparéixer en 2021 mentre emigraven, de les quals al voltant d’un 20% van perir en l’oceà Atlàntic quan es dirigien a les illes espanyoles de Canàries des del continent africà, segons l’Organització Internacional de les Migracions (OIM).

No obstant això, les ONG que treballen en aquest sector eleven la xifra. Caminant Davanteres, per exemple, calcula 4.016 morts en aquesta ruta cap a Espanya, dades basades en els avisos de familiars dels migrants.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.