12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Mor una xiqueta de 4 anys i una dona a bord d’una embarcació

Una menor de quatre anys i una dona van ser trobades mortes la passada nit del dijous en l’Atlàntic a bord de zódiac que tractava d’arribar a Lanzarote (Canàries) al costat d’altres 49 persones. Així ho ha notificat el servei d’emergències 112 Canàries en el seu compte de Twitter.


Així mateix, altres 27 persones van ser rescatades d’una altra embarcació amb el mateix destí. Van ser socorregudes per la Salvamar Al Nair a uns 55 quilòmetres al sud-est del port d’Escull. Un home de la primera llanxa pneumàtica en estat greu va haver de ser evacuat en helicòpter fins a l’Hospital Doctor Molina Orosa d’Escull. Un altre home també va haver de ser evacuat fins a l’Hospital de Fuerteventura.
La resta d’ocupants de les embarcacions hagen rebut assistència pels serveis d’emergència en el Moll de la Ceba (Lanzarote).

Tragèdia en les aigües de l’Atlàntic

La menor de quatre anys i la dona trobades sense vida no han pogut arribar al seu destí. Es tracta d’una altra tragèdia en les aigües de l’Atlàntic. Segons Creu Roja, en el primer grup d’immigrants es trobaven 40 homes, 10 dones i una xiqueta. La segona embarcació estava conformada per 26 homes i una dona.

Ruta Atlàntica de la immigració

L’anomenada ruta atlàntica de la immigració, que segueixen les persones que volen eixir d’Àfrica rumb a Europa, és la m-as perillosa el món, ja que una de cada cinc víctimes mortals de la immigració es produeix ací.

Unes sis mil persones van morir o van desaparéixer en 2021 mentre emigraven, de les quals al voltant d’un 20% van perir en l’oceà Atlàntic quan es dirigien a les illes espanyoles de Canàries des del continent africà, segons l’Organització Internacional de les Migracions (OIM).

No obstant això, les ONG que treballen en aquest sector eleven la xifra. Caminant Davanteres, per exemple, calcula 4.016 morts en aquesta ruta cap a Espanya, dades basades en els avisos de familiars dels migrants.

Últimes notícies

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.