16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Desarticulen una organització criminal de 22 persones dedicada al tràfic de drogues en València

Plantes de marihuana

Els agents han confiscat un total de 2.600 plantes de marihuana | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització criminal dedicada al tràfic de drogues i blanqueig de capitals en València. 

 

L’Equip de Policia Judicial d’Alfafar i Gandia, en el marc de l’Operació ‘Ilirico-VillaJuana’ ha pogut detindre a 22 persones d’edats compreses entre els 34 i 55 anys de nacionalitat albanesa, romanesa i espanyola, implicades en els delictes d’organització criminal, contra la salut pública, blanqueig de capitals i frau elèctric.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

En els registres fets s’han intervingut materials entre els que destaquen 6 plantacions en funcionament amb tota la infraestructura, 2.600 plantes de marihuana, 150.000 euros en efectiu i joies valorades en 30.000 euros.

 

Diners

Imatge dels diners en efectiu confiscats | Guàrdia Civil

 

Després de les primeres investigacions de diferents persones en la província de València, es va constatar que estes estaven relacionades amb el tràfic internacional de drogues, per això es confirmava que es tractava d’una organització criminal dedicada a la producció i comercialització de drogues en l’estranger.

 

Algunes empreses espanyoles els donaven cobertura

Com a conseqüència de les investigacions s’ha comprovat que el grup criminal estava perfectament organitzat. També s’han pogut concretar algunes ubicacions de les que s’han obtingut indicis que evidenciaven que tenien plantacions de marihuana i maquinària precisa per a la seua envasat, ocultació i transport.

 

A demés, tenien un entramat de persones que s’encarregaven del transport als llocs de emmagatzemament i de persones que viatjaven en Espanya de manera regular i que organitzaven el trasllat de les produccions i empreses espanyoles que donaven una cobertura a l’activitat il·lícita.

 

Una volta situades estes cases i arreplegats els suficients indicis, s’ha procedit a l’explotació de l’operació, en la que s’han fet de manera simultània 17 registres domiciliaris en diferents punts de la província (València, Torrent, Ontinyent, Riba-roja de Túria i Xàtiva entre altres) i de la província de Múrcia.

Últimes notícies

El nou model oncològic prioritza un tracte humà i integral i reforça l’autonomia del pacient

L'Associació Contra el Càncer València ha presentat un model centrat en la persona que impulsa decisions informades, espais humanitzats i la cura dels professionals. La iniciativa es recolza en acompanyament a centres, una Xarxa de Pacients amb Veu i servicis gratuïts ampliats.

La Fe realitza deu trasplantaments en 24 hores amb tres òrgans cardíacs

La Fe ha encadenat deu trasplantaments de diferents òrgans en un dia, amb tres cardíacs. L'operativa va mobilitzar a més de cent professionals i va minimitzar la isquèmia freda.

Confiscats 242 quilos de cocaïna i 51 detinguts en una macrooperació a València, Castelló, Madrid i Conca

La Policia Nacional ha detingut a 51 persones i ha intervingut prop de 242 quilos de cocaïna en 39 registres. La xarxa operava per nivells, amb caletas i magatzems en diversos municipis.

El València Basket guarda silencie sobre el seu viatge a Israel per seguretat

El València Basket emprén este dimecres el seu viatge per a jugar el dijous davant el Hapoel Tel Aviv sense difondre detalls per motius de seguretat. L'expedició operarà amb protocols reforçats d'Eurolliga.

Avís groc en gran part de la Comunitat este dijous per ratxes de 80 km/h

Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc a València, l'interior d'Alacant i àrees de l'interior sud de Castelló per vent de l'oest i sud-oest amb ratxes de fins a 80 km/h. En la costa d'Alacant també hi haurà avís per fenòmens costaners i mar alterada.

Gener excepcional a Alacant: 20 dies de pluja, quasi la mitat d’un any

Alacant ha tancat un gener excepcional per nombre de dies de pluja: 20 de 31. Encara que els acumulats han sigut baixos, la distribució sostinguda ha sigut positiva.

El temps advers, Adamuz i el canvi del Benidorm Fest refreden l’ocupació hotelera al gener

L'ocupació mitjana de gener cau 3,3 punts per la mala meteorologia, els efectes de l'accident de Adamuz i el trasllat del Benidorm Fest a febrer. Benidorm, la Costa Blanca, València i Castelló mostren ajustos desiguals, amb la capital valenciana a l'alça.

La Universitat de València destinarà 40 milions a ampliar la Facultat de Ciències Biològiques

La UV invertirà 40 milions en un nou edifici de 17.000 m² i sis plantes a Burjassot per a reordenar Biològiques i respondre a l'alta demanda. La inauguració està prevista per a 2029.