Desarticulen una organització criminal de 22 persones dedicada al tràfic de drogues en València

Plantes de marihuana

Els agents han confiscat un total de 2.600 plantes de marihuana | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització criminal dedicada al tràfic de drogues i blanqueig de capitals en València. 

 

L’Equip de Policia Judicial d’Alfafar i Gandia, en el marc de l’Operació ‘Ilirico-VillaJuana’ ha pogut detindre a 22 persones d’edats compreses entre els 34 i 55 anys de nacionalitat albanesa, romanesa i espanyola, implicades en els delictes d’organització criminal, contra la salut pública, blanqueig de capitals i frau elèctric.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

En els registres fets s’han intervingut materials entre els que destaquen 6 plantacions en funcionament amb tota la infraestructura, 2.600 plantes de marihuana, 150.000 euros en efectiu i joies valorades en 30.000 euros.

 

Diners

Imatge dels diners en efectiu confiscats | Guàrdia Civil

 

Després de les primeres investigacions de diferents persones en la província de València, es va constatar que estes estaven relacionades amb el tràfic internacional de drogues, per això es confirmava que es tractava d’una organització criminal dedicada a la producció i comercialització de drogues en l’estranger.

 

Algunes empreses espanyoles els donaven cobertura

Com a conseqüència de les investigacions s’ha comprovat que el grup criminal estava perfectament organitzat. També s’han pogut concretar algunes ubicacions de les que s’han obtingut indicis que evidenciaven que tenien plantacions de marihuana i maquinària precisa per a la seua envasat, ocultació i transport.

 

A demés, tenien un entramat de persones que s’encarregaven del transport als llocs de emmagatzemament i de persones que viatjaven en Espanya de manera regular i que organitzaven el trasllat de les produccions i empreses espanyoles que donaven una cobertura a l’activitat il·lícita.

 

Una volta situades estes cases i arreplegats els suficients indicis, s’ha procedit a l’explotació de l’operació, en la que s’han fet de manera simultània 17 registres domiciliaris en diferents punts de la província (València, Torrent, Ontinyent, Riba-roja de Túria i Xàtiva entre altres) i de la província de Múrcia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.