Desarticulen una organització criminal de 22 persones dedicada al tràfic de drogues en València

Plantes de marihuana

Els agents han confiscat un total de 2.600 plantes de marihuana | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització criminal dedicada al tràfic de drogues i blanqueig de capitals en València. 

 

L’Equip de Policia Judicial d’Alfafar i Gandia, en el marc de l’Operació ‘Ilirico-VillaJuana’ ha pogut detindre a 22 persones d’edats compreses entre els 34 i 55 anys de nacionalitat albanesa, romanesa i espanyola, implicades en els delictes d’organització criminal, contra la salut pública, blanqueig de capitals i frau elèctric.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

En els registres fets s’han intervingut materials entre els que destaquen 6 plantacions en funcionament amb tota la infraestructura, 2.600 plantes de marihuana, 150.000 euros en efectiu i joies valorades en 30.000 euros.

 

Diners

Imatge dels diners en efectiu confiscats | Guàrdia Civil

 

Després de les primeres investigacions de diferents persones en la província de València, es va constatar que estes estaven relacionades amb el tràfic internacional de drogues, per això es confirmava que es tractava d’una organització criminal dedicada a la producció i comercialització de drogues en l’estranger.

 

Algunes empreses espanyoles els donaven cobertura

Com a conseqüència de les investigacions s’ha comprovat que el grup criminal estava perfectament organitzat. També s’han pogut concretar algunes ubicacions de les que s’han obtingut indicis que evidenciaven que tenien plantacions de marihuana i maquinària precisa per a la seua envasat, ocultació i transport.

 

A demés, tenien un entramat de persones que s’encarregaven del transport als llocs de emmagatzemament i de persones que viatjaven en Espanya de manera regular i que organitzaven el trasllat de les produccions i empreses espanyoles que donaven una cobertura a l’activitat il·lícita.

 

Una volta situades estes cases i arreplegats els suficients indicis, s’ha procedit a l’explotació de l’operació, en la que s’han fet de manera simultània 17 registres domiciliaris en diferents punts de la província (València, Torrent, Ontinyent, Riba-roja de Túria i Xàtiva entre altres) i de la província de Múrcia.

Últimes notícies

Ruga i Wilhelm dominen la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali en la seua vintena edició

Fábio Ruga revalida triomf i Annemarie Wilhelm s'estrena com a campiona de la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali, en una edició amb 550 participants i domini estranger en l'elit.

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.

El València Basket busca afermar la segona plaça en la seua visita a Burgos

El València Basket visita la pista del Recol·lectes Burgos per a defendre la seua segona plaça en la Lliga Endesa després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i amb diverses baixes sensibles en el perímetre.

Mónica Oltra anuncia la seua volta per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia que tornarà a la primera línia política i es postularà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, en el seu primer gran acte públic després de l'obertura de juí oral.

Pérez Llorca reunix els sectors econòmics valencians per l’impacte de la guerra de l’Iran

El president de la Generalitat valenciana convoca una trobada extraordinària amb empresaris, sindicats i cambres per a acordar mesures enfront dels efectes de la guerra de l'Iran sobre el teixit productiu.

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.