13.9 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Acusen al pare que va atacar al fill amb una destral per lesions però no per homicidi en la Romana

Hora de treure la destral de guerra.

El pare va agredir al fill amb una destral que li provocaren ferides al cap i a les cames  | València Diari

 

Este dilluns de vesprada, presumptament, un pare ha intentat matar al seu fill a colps de destral. Però ara, després d’haver presentat declaració en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Novelda, se l’ha deixat lliure amb càrrecs, a l’espera del juí. I és, segons pareix, no apareix l’arma homicida i, a més, la dona i la filla asseguren que el presumpte agressor no se’n va anar de casa en cap moment.

 

El dilluns dia 30 es va informar que un home havia sigut vist en l’hospital d’Elda amb una escopeta i estava buscant al seu fill per a rematar-lo. Segons pareix, la víctima havia entrat uns minuts abans en l’Àrea d’Urgències amb ferides en el cap i en les cames fetes amb una destral. El suposat agressor va ser vist per una dona en la rodalia de l’hospital i, en cridar, el centre sanitari va entrar en alerta i va avisar a la policia.

 

Ara bé, el jutge de guàrdia que ahir dimarts va estudiar el cas ha deixat en llibertat a l’agressor, d’uns 80 anys, després de què passara la nit del dilluns en el calabós. Eixa decisió ha sigut presa per un cúmul de circumstàncies. En primer lloc, la víctima presentava ferides superficials, que han requerit punts, però no han posat en perill la seua vida. En segon lloc, les ferides es van produir durant una baralla espontània entre pare i fill en la que els dos es van agredir, tal com avança ‘Información’.

 

A més, el fet més important és que no s’ha pogut determinar amb claredat que l’agressor anara a l’hospital amb una escopeta amb la intenció de rematar al fill ja que, tant la dona com la filla –mare i germana de la víctima–, asseguren que no es va menejar de casa. Més encara, l’escopeta de caça que una dona havia declarat haver vist en les mans de l’agressor, i que va ser el que va detonar l’alerta en l’hospital i va mobilitzar a tota la Policia Nacional d’Elda–Petrer, no ha sigut trobada per cap de lloc.

 

Una relació conflictiva des de fa temps

Segons pareix, la relació entre pare i fill, d’uns 80 i 48 anys, respectivament, ja fa temps que és conflictiva. La família, que té la residència en Elx, té també una caseta en la Romana. Per això, després de sentir la declaració en Urgències del fill de què son pare li havia fet les ferides a colps de destral i en rebre l’avís d’un home armat, la policia va desplegar un dispositiu des de la Romana fins a Elx

 

Els agents van localitzar a l’agressor en la Romana cap a les 20.00 i, en no trobar l’escopeta i en sentir les declaracions de la dona i la filla indicant que el presumpte agressor no s’havia menejat de casa després de què el ferit acudira a l’hospital en cotxe, van detindre a l’ancià i el van tancar en el calabós de la Guàrdia Civil del Pinós. Tot i això, els familiars dels implicats sí que van reconéixer que s’havia produït una disputa entre pare i fill, que no tenen una bona relació des de fa anys.

 

Per la seua part, com que l’acusat ha mantingut la mateixa versió i la víctima no té ferides greus, el jutge de guàrdia ha desestimat l’acusació d’intent d’homicidi i s’ha condemnat a l’home, a l’espera d’un juí, per un delicte de lesions. L’agressor va passar la nit del dilluns al dimarts tancat i cap a les 14.00 ja havia abandonat les dependències judicials. La víctima, per la seua part, a les 21.30 va rebre l’alta mèdica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.