Acusen al pare que va atacar al fill amb una destral per lesions però no per homicidi en la Romana

Hora de treure la destral de guerra.

El pare va agredir al fill amb una destral que li provocaren ferides al cap i a les cames  | València Diari

 

Este dilluns de vesprada, presumptament, un pare ha intentat matar al seu fill a colps de destral. Però ara, després d’haver presentat declaració en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Novelda, se l’ha deixat lliure amb càrrecs, a l’espera del juí. I és, segons pareix, no apareix l’arma homicida i, a més, la dona i la filla asseguren que el presumpte agressor no se’n va anar de casa en cap moment.

 

El dilluns dia 30 es va informar que un home havia sigut vist en l’hospital d’Elda amb una escopeta i estava buscant al seu fill per a rematar-lo. Segons pareix, la víctima havia entrat uns minuts abans en l’Àrea d’Urgències amb ferides en el cap i en les cames fetes amb una destral. El suposat agressor va ser vist per una dona en la rodalia de l’hospital i, en cridar, el centre sanitari va entrar en alerta i va avisar a la policia.

 

Ara bé, el jutge de guàrdia que ahir dimarts va estudiar el cas ha deixat en llibertat a l’agressor, d’uns 80 anys, després de què passara la nit del dilluns en el calabós. Eixa decisió ha sigut presa per un cúmul de circumstàncies. En primer lloc, la víctima presentava ferides superficials, que han requerit punts, però no han posat en perill la seua vida. En segon lloc, les ferides es van produir durant una baralla espontània entre pare i fill en la que els dos es van agredir, tal com avança ‘Información’.

 

A més, el fet més important és que no s’ha pogut determinar amb claredat que l’agressor anara a l’hospital amb una escopeta amb la intenció de rematar al fill ja que, tant la dona com la filla –mare i germana de la víctima–, asseguren que no es va menejar de casa. Més encara, l’escopeta de caça que una dona havia declarat haver vist en les mans de l’agressor, i que va ser el que va detonar l’alerta en l’hospital i va mobilitzar a tota la Policia Nacional d’Elda–Petrer, no ha sigut trobada per cap de lloc.

 

Una relació conflictiva des de fa temps

Segons pareix, la relació entre pare i fill, d’uns 80 i 48 anys, respectivament, ja fa temps que és conflictiva. La família, que té la residència en Elx, té també una caseta en la Romana. Per això, després de sentir la declaració en Urgències del fill de què son pare li havia fet les ferides a colps de destral i en rebre l’avís d’un home armat, la policia va desplegar un dispositiu des de la Romana fins a Elx

 

Els agents van localitzar a l’agressor en la Romana cap a les 20.00 i, en no trobar l’escopeta i en sentir les declaracions de la dona i la filla indicant que el presumpte agressor no s’havia menejat de casa després de què el ferit acudira a l’hospital en cotxe, van detindre a l’ancià i el van tancar en el calabós de la Guàrdia Civil del Pinós. Tot i això, els familiars dels implicats sí que van reconéixer que s’havia produït una disputa entre pare i fill, que no tenen una bona relació des de fa anys.

 

Per la seua part, com que l’acusat ha mantingut la mateixa versió i la víctima no té ferides greus, el jutge de guàrdia ha desestimat l’acusació d’intent d’homicidi i s’ha condemnat a l’home, a l’espera d’un juí, per un delicte de lesions. L’agressor va passar la nit del dilluns al dimarts tancat i cap a les 14.00 ja havia abandonat les dependències judicials. La víctima, per la seua part, a les 21.30 va rebre l’alta mèdica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.
FILMOTECA D'ESTIU