Presó permanent revisable per matar al fill de la seua parella sentimental de 8 anys

 

La Sala penal ha confirmat la condemna a presó permanent revisable a una dona que va assassinar al fill d’acolliment de la seua parella sentimental, de 8 anys, a Elda l’agost de 2017.

La Sala rebutja el recurs de cassació interposat per la condemnada contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana que, igual que la dictada per un Tribunal del Jurat de l’Audiència Provincial d’Alacant, li va imposar, a més, el pagament d’una indemnització de 125.000 euros als pares d’acolliment del menor (120.000 euros a la mare i 5.000 euros al pare), i d’una multa de 1.080 euros per simulació de delicte.

Fets

 

Segons els fets provats, la dona va escanyar al menor amb una samarreta que portava a mig posar o una altra peça després d’abordar-li “de manera sobtada per l’esquena” quan estava tot sol amb ell en el seu domicili el 30 d’agost de 2017, aprofitant conscientment la diferència de força i corpulència entre ella i el menor.

Posteriorment, va relatar a la policia que dos homes desconeguts vestits de motoristes i amb casc posat havien entrat en l’habitatge sense el seu consentiment i havien intentat abusar d’ella, encara que van desistir després que els fera creure que estava embarassada.

També els va dir que la van colpejar i que tot seguit van agredir sexualment al menor. Per a donar veracitat al seu relat, havia baixat els pantalons i els calçotets al cos del menor i es va tallar la samarreta i el sostenidor que portava llocs, es va colpejar el front amb una pedra, causant-se una lesió, i es va lligar les mans amb una corda, segons els fets provats.

 

Decisió tribunal

 

El tribunal aprecia l’agreujant de traïdoria que justifica la condemna per un delicte d’assassinat i no per un delicte d’homicidi, com reclamava la condemnada en el seu recurs de cassació.

Recorda que la jurisprudència de la Sala reconeix, com a regla general, l’agreujant de traïdoria en atacs sobtats i per l’esquena, “sense que advertim en el cas que ens ocupa excepció per a apartar-nos d’ella”.

Tal com van ocórrer els fets, considera que concorren els pressupostos característics que defineixen la situació d’indefensió i inferioritat de la víctima respecte de la condemnada, “mentre esta va voler aprofitar-se d’unes circumstàncies objectives, les buscara, o no, de propòsit, per a acabar amb la vida del menor, en la mesura que va emprar en l’execució mitjans, maneres o formes tendents directament i especialment a assegurar el resultat de mort, sense risc per a ella que poguera procedir de la defensa per part del menor”.

“A manera de resum, considerem que la condemnada, en la seua idea de donar mort al xiquet, es va valdre d’uns mitjans d’execució que objectivament eren idonis per a assegurar sense risc per a ella eixe resultat, sent tendents a tal fi, des del moment que els va posar en marxa amb aquell objectiu, la qual cosa la fa mereixedora del major retret que comporta l’agreujant de traïdoria, ja que concorren tant els elements objectius, com el subjectiu, manifestat este a través de l’ànim tendencial al qual anem referint-nos, que s’ha de definir l’agreujant, raó per la és procedent desestimar el motiu de recurs”, subratlla la Sala en la seua sentència, ponència del magistrat Ángel Luis Hurtado.

Així mateix, el tribunal remarca que, a diferència del que al·lega la condemnada en el seu recurs, han sigut més d’un indici els tinguts en compte per a definir la intenció de l’acusada i la manera conscient, sobtada i per l’esquena amb què va donar mort al menor. Assenyala que és cert que ha sigut fonamental l’informe d’autòpsia i la informació oferida pels forenses, entre ella que l’atac va tindre lloc per l’esquena, “però no és l’únic element sobre el qual ha format criteri el Jurat, perquè estan aqueixes marques en el coll del menor i la inexistència de sorolls de lluita o defensa, indicatius del sorprenent o sobtat d’este atac”.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.