16.7 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Presó permanent revisable per matar al fill de la seua parella sentimental de 8 anys

 

La Sala penal ha confirmat la condemna a presó permanent revisable a una dona que va assassinar al fill d’acolliment de la seua parella sentimental, de 8 anys, a Elda l’agost de 2017.

La Sala rebutja el recurs de cassació interposat per la condemnada contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana que, igual que la dictada per un Tribunal del Jurat de l’Audiència Provincial d’Alacant, li va imposar, a més, el pagament d’una indemnització de 125.000 euros als pares d’acolliment del menor (120.000 euros a la mare i 5.000 euros al pare), i d’una multa de 1.080 euros per simulació de delicte.

Fets

 

Segons els fets provats, la dona va escanyar al menor amb una samarreta que portava a mig posar o una altra peça després d’abordar-li “de manera sobtada per l’esquena” quan estava tot sol amb ell en el seu domicili el 30 d’agost de 2017, aprofitant conscientment la diferència de força i corpulència entre ella i el menor.

Posteriorment, va relatar a la policia que dos homes desconeguts vestits de motoristes i amb casc posat havien entrat en l’habitatge sense el seu consentiment i havien intentat abusar d’ella, encara que van desistir després que els fera creure que estava embarassada.

També els va dir que la van colpejar i que tot seguit van agredir sexualment al menor. Per a donar veracitat al seu relat, havia baixat els pantalons i els calçotets al cos del menor i es va tallar la samarreta i el sostenidor que portava llocs, es va colpejar el front amb una pedra, causant-se una lesió, i es va lligar les mans amb una corda, segons els fets provats.

 

Decisió tribunal

 

El tribunal aprecia l’agreujant de traïdoria que justifica la condemna per un delicte d’assassinat i no per un delicte d’homicidi, com reclamava la condemnada en el seu recurs de cassació.

Recorda que la jurisprudència de la Sala reconeix, com a regla general, l’agreujant de traïdoria en atacs sobtats i per l’esquena, “sense que advertim en el cas que ens ocupa excepció per a apartar-nos d’ella”.

Tal com van ocórrer els fets, considera que concorren els pressupostos característics que defineixen la situació d’indefensió i inferioritat de la víctima respecte de la condemnada, “mentre esta va voler aprofitar-se d’unes circumstàncies objectives, les buscara, o no, de propòsit, per a acabar amb la vida del menor, en la mesura que va emprar en l’execució mitjans, maneres o formes tendents directament i especialment a assegurar el resultat de mort, sense risc per a ella que poguera procedir de la defensa per part del menor”.

“A manera de resum, considerem que la condemnada, en la seua idea de donar mort al xiquet, es va valdre d’uns mitjans d’execució que objectivament eren idonis per a assegurar sense risc per a ella eixe resultat, sent tendents a tal fi, des del moment que els va posar en marxa amb aquell objectiu, la qual cosa la fa mereixedora del major retret que comporta l’agreujant de traïdoria, ja que concorren tant els elements objectius, com el subjectiu, manifestat este a través de l’ànim tendencial al qual anem referint-nos, que s’ha de definir l’agreujant, raó per la és procedent desestimar el motiu de recurs”, subratlla la Sala en la seua sentència, ponència del magistrat Ángel Luis Hurtado.

Així mateix, el tribunal remarca que, a diferència del que al·lega la condemnada en el seu recurs, han sigut més d’un indici els tinguts en compte per a definir la intenció de l’acusada i la manera conscient, sobtada i per l’esquena amb què va donar mort al menor. Assenyala que és cert que ha sigut fonamental l’informe d’autòpsia i la informació oferida pels forenses, entre ella que l’atac va tindre lloc per l’esquena, “però no és l’únic element sobre el qual ha format criteri el Jurat, perquè estan aqueixes marques en el coll del menor i la inexistència de sorolls de lluita o defensa, indicatius del sorprenent o sobtat d’este atac”.

Últimes notícies

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.

Evenepoel es corona a València i Raúl García Pierna guanya l’última etapa

Remco Evenepoel amarra la Volta a la Comunitat Valenciana després d'una última jornada controlada pel seu equip. Raúl García Pierna venç a València a l'esprint.

Ratxes de 74 km/h en El Altet i sis servicis pel vent a la província de València

El vent del nord-oest ha deixat este diumenge ratxes de fins a 74 km/h en El Altet i només sis intervencions a la província de València, segons Emergències. Aemet manté avisos grocs en diverses zones fins a la nit

Guruzeta firma un doblet i posa en avantatge a l’Athletic davant un Llevant amb deu (2-0)

L'Athletic marxa amb 2-0 després d'una primera part marcada per l'expulsió d'Alan Maturro en el minut 17. Guruzeta va anotar de cap i va definir una altra vegada a passada d'Iñaki Williams.

El Castelló dormirà líder de Segona per primera vegada en 33 anys

El 0-4 a Valladolid ha deixat al Castelló com a líder provisional de Segona amb 45 punts. El lloc queda pendent del partit del Racing davant el Mirandés el dilluns en El Sardiner.

S’entrega i queda detingut el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc a Catarroja

El presumpte autor s'ha entregat a la Guàrdia Civil en el lloc dels fets i ha quedat detingut. La víctima, de 46 anys, ha sigut trobada en les escales d'un edifici i el SAMU ha certificat la defunció.

Mor un home de 46 anys per arma de foc a Catarroja

Un home de 46 anys ha mort a Catarroja per una ferida d'arma de foc. Emergències va rebre dos avisos amb 39 minuts de diferència i la Guàrdia Civil investiga.

90-87: el Asisa Joventut s’emporta un duríssim dol davant el València Basket

El conjunt verdinegro va véncer 90-87 a un València Basket combatiu i va posar fi a la seua mala ratxa en la Lliga Endesa gràcies a la punteria de Hunt i Rubio.