18.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El telèfon 024 donarà accés al servei de prevenció del suïcidi

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això, encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

El servei del 024 comptarà l’atenció i suport de professionals especialitzats amb perfils multidisciplinaris i experts en el maneig d’aquestes situacions. Es tracta de previndre o impedir les conductes susceptibles de derivar en riscos per a la vida o la integritat física d’aquestes persones.

 

Accés als serveis sanitaris especialitzats

 

El servei facilitarà a aquestes persones, la informació necessària perquè puguen accedir als serveis sanitaris especialitzats més adequats a la seua situació personal.

Les trucades telefòniques al número atribuït seran gratuïtes i no generaran facturació. A més, el servei prestat estarà obert a tots els ciutadans sense necessitat de registre previ.

 

El servei d’atenció contra el suïcidi no serà 24 hores

 

Si el servei no estiguera disponible contínuament, és a dir, les vint-i-quatre hores de tots els dies de l’any, es garantirà l’existència d’informació pública fàcilment accessible sobre la disponibilitat del servei i que, durant els períodes d’indisponibilitat, s’atenga les crides amb informació sobre el dia i l’hora en què el servei tornarà a estar disponible.

Es vetlarà perquè els usuaris amb discapacitat auditiva o de la parla disposen de les facilitats que permeten la seua adequada atenció, tenint en compte les seues necessitats específiques.

El Govern no ha explicat quan està previst que aquest número 024 de prevenció del suïcidi entre en funcionament.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.