11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

El telèfon 024 donarà accés al servei de prevenció del suïcidi

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això, encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

El servei del 024 comptarà l’atenció i suport de professionals especialitzats amb perfils multidisciplinaris i experts en el maneig d’aquestes situacions. Es tracta de previndre o impedir les conductes susceptibles de derivar en riscos per a la vida o la integritat física d’aquestes persones.

 

Accés als serveis sanitaris especialitzats

 

El servei facilitarà a aquestes persones, la informació necessària perquè puguen accedir als serveis sanitaris especialitzats més adequats a la seua situació personal.

Les trucades telefòniques al número atribuït seran gratuïtes i no generaran facturació. A més, el servei prestat estarà obert a tots els ciutadans sense necessitat de registre previ.

 

El servei d’atenció contra el suïcidi no serà 24 hores

 

Si el servei no estiguera disponible contínuament, és a dir, les vint-i-quatre hores de tots els dies de l’any, es garantirà l’existència d’informació pública fàcilment accessible sobre la disponibilitat del servei i que, durant els períodes d’indisponibilitat, s’atenga les crides amb informació sobre el dia i l’hora en què el servei tornarà a estar disponible.

Es vetlarà perquè els usuaris amb discapacitat auditiva o de la parla disposen de les facilitats que permeten la seua adequada atenció, tenint en compte les seues necessitats específiques.

El Govern no ha explicat quan està previst que aquest número 024 de prevenció del suïcidi entre en funcionament.

 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.