16.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

El telèfon 024 donarà accés al servei de prevenció del suïcidi

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això, encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

El servei del 024 comptarà l’atenció i suport de professionals especialitzats amb perfils multidisciplinaris i experts en el maneig d’aquestes situacions. Es tracta de previndre o impedir les conductes susceptibles de derivar en riscos per a la vida o la integritat física d’aquestes persones.

 

Accés als serveis sanitaris especialitzats

 

El servei facilitarà a aquestes persones, la informació necessària perquè puguen accedir als serveis sanitaris especialitzats més adequats a la seua situació personal.

Les trucades telefòniques al número atribuït seran gratuïtes i no generaran facturació. A més, el servei prestat estarà obert a tots els ciutadans sense necessitat de registre previ.

 

El servei d’atenció contra el suïcidi no serà 24 hores

 

Si el servei no estiguera disponible contínuament, és a dir, les vint-i-quatre hores de tots els dies de l’any, es garantirà l’existència d’informació pública fàcilment accessible sobre la disponibilitat del servei i que, durant els períodes d’indisponibilitat, s’atenga les crides amb informació sobre el dia i l’hora en què el servei tornarà a estar disponible.

Es vetlarà perquè els usuaris amb discapacitat auditiva o de la parla disposen de les facilitats que permeten la seua adequada atenció, tenint en compte les seues necessitats específiques.

El Govern no ha explicat quan està previst que aquest número 024 de prevenció del suïcidi entre en funcionament.

 

Últimes notícies

Les fortes pluges danyen 1.700 hectàrees en la conca mediterrània, segons Agroseguro

Les precipitacions recents han deixat almenys 1.700 hectàrees afectades en la conca mediterrània, segons els primers parts de Agroseguro. Cítrics i hortalisses concentren els danys, que podrien augmentar a mesura que avancen les peritacions.

Emergències autoritza 71 festes de Nit de cap d’any en 41 municipis de la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha acceptat 71 de les 74 sol·licituds per a celebrar Nit de cap d'any; dos van arribar fora de termini i una es va desistir. Alacant reunix més municipis autoritzats.

Diana Morant defén que el PSOE no ha robat ni s’ha finançat il·legalment

Diana Morant sosté que l'auditoria forense encarregada pel PSOE buida dubtes sobre finançament il·legal. Obri la porta a accions si el partit es considera perjudicat.

El Consell abona ajudes del Mecanisme XARXA a 5.000 treballadors de l’automoció

La Generalitat ha abonat les ajudes del Mecanisme XARXA per a complementar les prestacions de prop de 5.000 empleats del sector de l'automoció. Els imports van de 16 a 56 euros al mes i s'han gestionat sense tràmits per als beneficiaris.

Cau una banda de lladres en autocaravana després de robar una caixa forta a Elx

La Policia Nacional ha detingut a quatre integrants d'un grup itinerant que actuava en zones d'alt poder adquisitiu; se'ls atribuïxen 25 fets i un botí pròxim a 200.000 euros.

Quinta jornada de busca sense èxit dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

L'operatiu en l'est d'Indonèsia ha tancat la seua quinta jornada sense localitzar als tres desapareguts i seguirà el dimecres. El mal temps obliga a extremar la seguretat i dificulta el rastreig.

Un informe encarregat pel PSOE descarta finançament il·legal i detecta gastos cridaners en l’etapa de Ábalos

L'auditoria forense sol·licitada pel partit nega fons no declarats i avala un sistema de caixa traçable, però qüestiona rebuts excessius i localitzacions inusuals.

Hotels del litoral valencià preveuen un 70% d’ocupació en Nit de cap d’any

Els hotels del litoral de la Comunitat Valenciana esperen prop del 70% d'ocupació entre Nit de cap d'any i el dissabte 3 de gener. Benidorm lidera amb el 84,6% i València ronda el 71%.