Tomás Gimeno va matar a Olivia el dia que va desaparéixer per asfíxia mecànica per sufocació

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 2 de Santa Cruz de Tenerife va registrar en passats dies l’informe mèdic forense definitiu de l’autòpsia realitzada a la xiqueta Olivia G.Z., la menor de sis anys el cos dels quals va ser trobat en el fons de la mar el 10 de juny de 2021 pel vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño.

El peritatge conclou que la xiqueta va morir de mort violenta, d’etiologia metge legal homicida, sent la causa fonamental d’aquesta compatible amb una asfíxia mecànica per sufocació i la causa immediata o última compatible amb un edema agut de pulmó.

La data de la mort de la xiqueta se situa entre les 19.54 i les 21.00 hores del 27 d’abril de 2021, el mateix dia de la desaparició de les dos germanes, suposadament assassinades pel seu pare, Tomás Gimeno, en l’actualitat desaparegut.

Les anàlisis de sang, líquid pericardíac i contingut gàstric realitzats pels laboratoris forenses en mostres orgàniques de la xicoteta no van detectar cap presència de substàncies d’interés toxicològic.

 

Antecedents

 

Gimeno s’havia separat de la mare de les xiquetes, Beatriz Zimmermann, l’any anterior, després de mantindre una llarga relació. Segons l’acte judicial fet públic el 12 de juny, Gimeno va matar a les seues filles entre les 19.47 i les 21.00 hores d’aquell 27 d’abril, a la seua casa, en la localitat d’Igueste de Candelaria (est de Tenerife). La desaparició de les xiquetes va provocar una commoció a l’illa. Les perquisicions, liderades per la Guàrdia Civil, es van centrar en els primers dies en terra ferma.

Al cap de poc, les perquisicions es van centrar en la mar, atés que la nit del 27 d’abril Tomás Gimeno havia sigut vist entrant i eixint a bord del seu vaixell d’esbarjo d’un moll esportiu de Santa Cruz de Tenerife. La incorporació a la cerca del vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño, va permetre que el 10 de juny es trobara l’àncora de l’embarcació de Gimeno amb dos bosses d’esport lligades: en una estava el cos de la xicoteta Olivia; en l’altra, presumiblement, havia estat el d’Anna. Aquesta última, no obstant això, estava oberta i buida en el moment de la seua troballa.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.