Anuncios

Tomás Gimeno va matar a Olivia el dia que va desaparéixer per asfíxia mecànica per sufocació

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 2 de Santa Cruz de Tenerife va registrar en passats dies l’informe mèdic forense definitiu de l’autòpsia realitzada a la xiqueta Olivia G.Z., la menor de sis anys el cos dels quals va ser trobat en el fons de la mar el 10 de juny de 2021 pel vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño.

El peritatge conclou que la xiqueta va morir de mort violenta, d’etiologia metge legal homicida, sent la causa fonamental d’aquesta compatible amb una asfíxia mecànica per sufocació i la causa immediata o última compatible amb un edema agut de pulmó.

Anuncios

La data de la mort de la xiqueta se situa entre les 19.54 i les 21.00 hores del 27 d’abril de 2021, el mateix dia de la desaparició de les dos germanes, suposadament assassinades pel seu pare, Tomás Gimeno, en l’actualitat desaparegut.

Les anàlisis de sang, líquid pericardíac i contingut gàstric realitzats pels laboratoris forenses en mostres orgàniques de la xicoteta no van detectar cap presència de substàncies d’interés toxicològic.

 

Antecedents

 

Gimeno s’havia separat de la mare de les xiquetes, Beatriz Zimmermann, l’any anterior, després de mantindre una llarga relació. Segons l’acte judicial fet públic el 12 de juny, Gimeno va matar a les seues filles entre les 19.47 i les 21.00 hores d’aquell 27 d’abril, a la seua casa, en la localitat d’Igueste de Candelaria (est de Tenerife). La desaparició de les xiquetes va provocar una commoció a l’illa. Les perquisicions, liderades per la Guàrdia Civil, es van centrar en els primers dies en terra ferma.

Al cap de poc, les perquisicions es van centrar en la mar, atés que la nit del 27 d’abril Tomás Gimeno havia sigut vist entrant i eixint a bord del seu vaixell d’esbarjo d’un moll esportiu de Santa Cruz de Tenerife. La incorporació a la cerca del vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño, va permetre que el 10 de juny es trobara l’àncora de l’embarcació de Gimeno amb dos bosses d’esport lligades: en una estava el cos de la xicoteta Olivia; en l’altra, presumiblement, havia estat el d’Anna. Aquesta última, no obstant això, estava oberta i buida en el moment de la seua troballa.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Dani Martín arrasa en el seu debut en el Roig Arena amb un concert de 25+1 anys de música

Dani Martín triomfa en la seua primera visita al Roig Arena amb un concert de quasi dos hores i mitja que repassa les seues 25+1 anys de carrera i penja el cartell de sold out a València.

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.
Anuncios