7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Tomás Gimeno va matar a Olivia el dia que va desaparéixer per asfíxia mecànica per sufocació

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 2 de Santa Cruz de Tenerife va registrar en passats dies l’informe mèdic forense definitiu de l’autòpsia realitzada a la xiqueta Olivia G.Z., la menor de sis anys el cos dels quals va ser trobat en el fons de la mar el 10 de juny de 2021 pel vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño.

El peritatge conclou que la xiqueta va morir de mort violenta, d’etiologia metge legal homicida, sent la causa fonamental d’aquesta compatible amb una asfíxia mecànica per sufocació i la causa immediata o última compatible amb un edema agut de pulmó.

La data de la mort de la xiqueta se situa entre les 19.54 i les 21.00 hores del 27 d’abril de 2021, el mateix dia de la desaparició de les dos germanes, suposadament assassinades pel seu pare, Tomás Gimeno, en l’actualitat desaparegut.

Les anàlisis de sang, líquid pericardíac i contingut gàstric realitzats pels laboratoris forenses en mostres orgàniques de la xicoteta no van detectar cap presència de substàncies d’interés toxicològic.

 

Antecedents

 

Gimeno s’havia separat de la mare de les xiquetes, Beatriz Zimmermann, l’any anterior, després de mantindre una llarga relació. Segons l’acte judicial fet públic el 12 de juny, Gimeno va matar a les seues filles entre les 19.47 i les 21.00 hores d’aquell 27 d’abril, a la seua casa, en la localitat d’Igueste de Candelaria (est de Tenerife). La desaparició de les xiquetes va provocar una commoció a l’illa. Les perquisicions, liderades per la Guàrdia Civil, es van centrar en els primers dies en terra ferma.

Al cap de poc, les perquisicions es van centrar en la mar, atés que la nit del 27 d’abril Tomás Gimeno havia sigut vist entrant i eixint a bord del seu vaixell d’esbarjo d’un moll esportiu de Santa Cruz de Tenerife. La incorporació a la cerca del vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño, va permetre que el 10 de juny es trobara l’àncora de l’embarcació de Gimeno amb dos bosses d’esport lligades: en una estava el cos de la xicoteta Olivia; en l’altra, presumiblement, havia estat el d’Anna. Aquesta última, no obstant això, estava oberta i buida en el moment de la seua troballa.

Últimes notícies

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.