Tomás Gimeno va matar a Olivia el dia que va desaparéixer per asfíxia mecànica per sufocació

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 2 de Santa Cruz de Tenerife va registrar en passats dies l’informe mèdic forense definitiu de l’autòpsia realitzada a la xiqueta Olivia G.Z., la menor de sis anys el cos dels quals va ser trobat en el fons de la mar el 10 de juny de 2021 pel vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño.

El peritatge conclou que la xiqueta va morir de mort violenta, d’etiologia metge legal homicida, sent la causa fonamental d’aquesta compatible amb una asfíxia mecànica per sufocació i la causa immediata o última compatible amb un edema agut de pulmó.

La data de la mort de la xiqueta se situa entre les 19.54 i les 21.00 hores del 27 d’abril de 2021, el mateix dia de la desaparició de les dos germanes, suposadament assassinades pel seu pare, Tomás Gimeno, en l’actualitat desaparegut.

Les anàlisis de sang, líquid pericardíac i contingut gàstric realitzats pels laboratoris forenses en mostres orgàniques de la xicoteta no van detectar cap presència de substàncies d’interés toxicològic.

 

Antecedents

 

Gimeno s’havia separat de la mare de les xiquetes, Beatriz Zimmermann, l’any anterior, després de mantindre una llarga relació. Segons l’acte judicial fet públic el 12 de juny, Gimeno va matar a les seues filles entre les 19.47 i les 21.00 hores d’aquell 27 d’abril, a la seua casa, en la localitat d’Igueste de Candelaria (est de Tenerife). La desaparició de les xiquetes va provocar una commoció a l’illa. Les perquisicions, liderades per la Guàrdia Civil, es van centrar en els primers dies en terra ferma.

Al cap de poc, les perquisicions es van centrar en la mar, atés que la nit del 27 d’abril Tomás Gimeno havia sigut vist entrant i eixint a bord del seu vaixell d’esbarjo d’un moll esportiu de Santa Cruz de Tenerife. La incorporació a la cerca del vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño, va permetre que el 10 de juny es trobara l’àncora de l’embarcació de Gimeno amb dos bosses d’esport lligades: en una estava el cos de la xicoteta Olivia; en l’altra, presumiblement, havia estat el d’Anna. Aquesta última, no obstant això, estava oberta i buida en el moment de la seua troballa.

Últimes notícies

Una dona assassinada a Benidorm és esquarterada i cremada pel seu maltractador

Una dona de 33 anys ha sigut assassinada a Benidorm presumptament per la seua parella, que ha esquarterat el cadàver i l'ha calat foc en una zona de camp entre Benidorm i Finestrat. Dos hòmens han sigut detinguts per encobriment després d'ajudar en el trasllat del cos i acudir després a comissaria a contar els fets.

Salomé Pradas s’acull al seu dret a no declarar en la comissió de la DANA

L’exconsellera de Justícia i Interior de la Generalitat Valenciana Salomé Pradas ha anunciat al Congrés que no respondrà a la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, en estar encara investigada en la causa penal oberta pel tràgic episodi de riuada a la província de València.

Detinguts dos hòmens per un robatori amb alunatge en un comerç de Castelló

La Policia Nacional ha detingut dos hòmens de 37 i 52 anys per un robatori amb alunatge en un establiment de l’avinguda València de Castelló. Els sospitosos acumulen més de trenta detencions anteriors per delictes contra el patrimoni.

El Senat avala revisar el tancament nuclear i prolongar Cofrentes fins més enllà de 2030

La Comissió d’Indústria del Senat, on el PP té majoria, ha aprovat una moció que insta el Govern a revisar el calendari de tancament nuclear i a permetre que la central de Cofrentes continue en funcionament més enllà de 2030. El PSOE ha votat en contra i altres grups han expressat les seues reserves sobre el model energètic i les competències territorials.

Pérez Llorca anuncia 55 mesures per a mantindre el canvi polític a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca defensa al debat de Política General l’estabilitat del seu Consell amb Vox i anuncia 55 mesures per a consolidar el canvi iniciat en 2023, amb un fort accent en sanitat, habitatge i fiscalitat.

Aliança de PowerCo i Gotion per a impulsar la gigafactoria de Sagunt des de 2027

Volkswagen, PowerCo i la xinesa Gotion High-Tech han acordat crear una aliança per a operar la gigafactoria de bateries de Sagunt des de 2027, amb una inversió de més de 2.300 milions i 1.500 llocs de treball directes en la fase inicial.

Benidorm decreta un dia de dol per l’assassinat d’una dona investigat com a crim masclista

Benidorm ha declarat un dia de dol oficial per l’assassinat amb arma blanca d’una dona de 33 anys, un cas que la Policia Nacional investiga com a possible crim masclista. Hi ha tres detinguts, entre ells la seua parella, i s’ha convocat una concentració silenciosa de rebuig.

La dana de 2024 en la Comunitat Valenciana, entre les pluges més extremes registrades

La dana que va afectar la Comunitat Valenciana en octubre de 2024 ha sigut un dels episodis de pluja torrencial més extrems de la sèrie històrica, segons el primer Índex Climàtic Actuarial Espanyol, que també constata un augment generalitzat dels fenòmens meteorològics extrems a Espanya des de 1990.