Xiquet a punt de morir dessagnat en Nules

Policia atén xiquet Nules

Imatge del policia salvant-li la vida al xiquet amb un torniquet | Policia de Nules

 

Fa uns dies, un xiquet d’onze anys de la localitat de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), va patir un accident a la porta de l’edifici on vivia. Com a conseqüència d’això, va estar molt prop de morir dessagnat si no haguera sigut per l’eficàcia de tres hòmens, els quals s’han convertit en els herois d’este municipi. Rafa Arrufat, Héctor Galvis i Ernesto Hurtado van improvisar un salvament in extremis per a que el jove nuler sobrevisquera a la complicada situació viscuda.

 

Primer va ser el torn de Rafa Arrufat, qui, en sentir els crits desesperats d’una dona, es va acostar cap a la direcció d’on venien i es va trobar l’escenari. Un xiquet tenia una ferida greu en el braç, s’estava dessagnant i tot pareixia que acabaria en tragèdia, segons informa ‘Mediterráneo’.

 

No obstant això, Rafa va actuar amb decisió i coherència. ¿Què tocava fer mentres arribava la policia? Un torniquet, com en les pel·lícules, que va fer amb les seues mateixes mans. Rafa va pressionar amb força per damunt de la ferida i, efectivament, va comprovar que d’esta manera deixava d’eixir la sang. Ho tenia clar: no soltaria el braç per cap motiu.

 

En pocs minuts van arribar els altres dos herois del poble: Ernesto Hurtado i Héctor Galvis, dos policies locals que feien un servici en el col·legi Pius XII. Ernesto, actual cap de policia de la localitat, va coordinar l’operació. Héctor es va llevar el cinturó del pantaló i va fer un altre torniquet tàctic per a parar la pèrdua de sang arterial. En eixe moment, Arrufat va abandonar el lloc amb la faena feta. Gràcies a ell, el xiquet va tindre una segona oportunitat. 

 

Moments després va arribar l’ambulància per a emportar-se al xiquet a l’hospital. Un xiquet que va poder sobreviure gràcies a la responsabilitat d’un veí i l’eficàcia de dos agents de la Policia Local, persones normals i corrents del carrer que ens fan sentir una miqueta més segurs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.

Les víctimes del metro commemoraran 20 anys de la tragèdia junt amb les de la dana

L’associació Víctimes del metro 3 de juliol recordarà el pròxim 3 de juliol el vinté aniversari de la tragèdia de 2006 amb un acte al jardí del monument, en què també participaran les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024.