Xiquet a punt de morir dessagnat en Nules

Policia atén xiquet Nules

Imatge del policia salvant-li la vida al xiquet amb un torniquet | Policia de Nules

 

Fa uns dies, un xiquet d’onze anys de la localitat de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), va patir un accident a la porta de l’edifici on vivia. Com a conseqüència d’això, va estar molt prop de morir dessagnat si no haguera sigut per l’eficàcia de tres hòmens, els quals s’han convertit en els herois d’este municipi. Rafa Arrufat, Héctor Galvis i Ernesto Hurtado van improvisar un salvament in extremis per a que el jove nuler sobrevisquera a la complicada situació viscuda.

 

Primer va ser el torn de Rafa Arrufat, qui, en sentir els crits desesperats d’una dona, es va acostar cap a la direcció d’on venien i es va trobar l’escenari. Un xiquet tenia una ferida greu en el braç, s’estava dessagnant i tot pareixia que acabaria en tragèdia, segons informa ‘Mediterráneo’.

 

No obstant això, Rafa va actuar amb decisió i coherència. ¿Què tocava fer mentres arribava la policia? Un torniquet, com en les pel·lícules, que va fer amb les seues mateixes mans. Rafa va pressionar amb força per damunt de la ferida i, efectivament, va comprovar que d’esta manera deixava d’eixir la sang. Ho tenia clar: no soltaria el braç per cap motiu.

 

En pocs minuts van arribar els altres dos herois del poble: Ernesto Hurtado i Héctor Galvis, dos policies locals que feien un servici en el col·legi Pius XII. Ernesto, actual cap de policia de la localitat, va coordinar l’operació. Héctor es va llevar el cinturó del pantaló i va fer un altre torniquet tàctic per a parar la pèrdua de sang arterial. En eixe moment, Arrufat va abandonar el lloc amb la faena feta. Gràcies a ell, el xiquet va tindre una segona oportunitat. 

 

Moments després va arribar l’ambulància per a emportar-se al xiquet a l’hospital. Un xiquet que va poder sobreviure gràcies a la responsabilitat d’un veí i l’eficàcia de dos agents de la Policia Local, persones normals i corrents del carrer que ens fan sentir una miqueta més segurs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.