Xiquet a punt de morir dessagnat en Nules

Policia atén xiquet Nules

Imatge del policia salvant-li la vida al xiquet amb un torniquet | Policia de Nules

 

Fa uns dies, un xiquet d’onze anys de la localitat de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), va patir un accident a la porta de l’edifici on vivia. Com a conseqüència d’això, va estar molt prop de morir dessagnat si no haguera sigut per l’eficàcia de tres hòmens, els quals s’han convertit en els herois d’este municipi. Rafa Arrufat, Héctor Galvis i Ernesto Hurtado van improvisar un salvament in extremis per a que el jove nuler sobrevisquera a la complicada situació viscuda.

 

Primer va ser el torn de Rafa Arrufat, qui, en sentir els crits desesperats d’una dona, es va acostar cap a la direcció d’on venien i es va trobar l’escenari. Un xiquet tenia una ferida greu en el braç, s’estava dessagnant i tot pareixia que acabaria en tragèdia, segons informa ‘Mediterráneo’.

 

No obstant això, Rafa va actuar amb decisió i coherència. ¿Què tocava fer mentres arribava la policia? Un torniquet, com en les pel·lícules, que va fer amb les seues mateixes mans. Rafa va pressionar amb força per damunt de la ferida i, efectivament, va comprovar que d’esta manera deixava d’eixir la sang. Ho tenia clar: no soltaria el braç per cap motiu.

 

En pocs minuts van arribar els altres dos herois del poble: Ernesto Hurtado i Héctor Galvis, dos policies locals que feien un servici en el col·legi Pius XII. Ernesto, actual cap de policia de la localitat, va coordinar l’operació. Héctor es va llevar el cinturó del pantaló i va fer un altre torniquet tàctic per a parar la pèrdua de sang arterial. En eixe moment, Arrufat va abandonar el lloc amb la faena feta. Gràcies a ell, el xiquet va tindre una segona oportunitat. 

 

Moments després va arribar l’ambulància per a emportar-se al xiquet a l’hospital. Un xiquet que va poder sobreviure gràcies a la responsabilitat d’un veí i l’eficàcia de dos agents de la Policia Local, persones normals i corrents del carrer que ens fan sentir una miqueta més segurs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància al retorn polític de Mónica Oltra, subratlla que la seua prioritat és consolidar el seu model de ciutat i descarta optar a altres institucions.

Apareix sense vida un motorista sis dies després de patir un accident a Sax

Un home de 50 anys desaparegut a Sax és trobat mort sis dies després en una zona de vegetació oculta al costat de la carretera CV-833, on s'investiga un sinistre vial per eixida de via.

El sindicat mèdic CESM-CV convoca una vaga autonòmica a l’abril per la deterioració de la sanitat valenciana

El sindicat mèdic CESM-CV convoca una vaga autonòmica del 27 al 30 d'abril per a denunciar la deterioració estructural de la sanitat valenciana i l'incompliment dels compromisos de la Generalitat.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en un any

Compromís va denunciar que Francisco Camps va destinar 15.000 euros en 2025 a gasolina del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP i va reclamar limitar estos privilegis.

EMT València bat rècord de negoci i viatgers en 2025 i accelera la seua modernització

EMT València va elevar la seua xifra de negoci un 18,5% en 2025, va superar els 120 milions de desplaçaments i avança en un pla de modernització de flota i infraestructures.

Mazón sol·licita personar-se en la causa que investiga la gestió de la dana

Carlos Mazón demana a la jutgessa de Catarroja personar-se en la causa sobre la gestió de la dana i accedir a totes les diligències, després del rebuig del TSJCV a investigar-li penalment.

Plans critica que Compromís recórrega a Oltra i veu embolics i egos interns

José María Llanos, síndic de Vox en Les Corts, qüestiona que Compromís recórrega a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València i veu símptomes d'embolics, egos i lluites internes en la coalició.

Un comandament dubta que Basset desconeguera la retirada dels bombers en la DANA

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara que li costa creure que el exinspector cap José Miguel Basset no coneguera la desmobilització dels equips enviats a vigilar els llits del Magre i el Pedrís durant la DANA.