Mastodon
27.9 C
València
Diumenge, 14 setembre, 2025

El Suprem condemna a Junqueras a 13 anys de presó

Presos

El Suprem ha dictat sentència este  dilluns, 14 d’octubre | València Diari

 

El Suprem ja ha fet pública la sentència del ‘Procés’. El tribunal ha condemnat a Oriol Junqueras a 13 anys de presó i a Jordi Cuixart i Jordi Sànchez a 9 anys com a dirigents de la sedició. Els Jordis, com que no estaven acusats de malversació, tenen una pena més xicoteta dels condemnats a presó. Tal com ja avançaven els mitjans este cap de setmana, els set magistrats han decidit de forma unànime descartar el delicte de rebel·lió que demanava la Fiscalia, castigat amb penes més altes.

 

Per davall de Junqueras, estan Jordi Turull, Dolors Bassa i Raül Romeva, que han sigut condemnats a 12 anys de presó, també per sedició i malversació. Joaquim Forn i Josep Rull han sigut condemnats a 10 anys i mig, però sense malversació. Carme Forcadell, l’expresidenta del Parlament, ha sigut condemnada a 11 anys i mig. 

 

Paral·lelament, Meritxell Borràs, Carles Mundó i Santi Vila —que s’enfrontaven a una condemna de set anys— han resultat culpables de desobediència per la seua implicació en l’1-O. Igualment, el Suprem ha dictat per a ells una pena de multa de 10 mesos amb una quota diària de 200 euros; a més, Borràs, Mundó i Vila seran inhabilitats durant 1 any i 8 mesos de qualsevol càrrec públic.

 

Sedició i malversació

  • Oriol Junqueras: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.
  • Jordi Turull: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.
  • Raül Romeva: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.
  • Dolors Bassa: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.

 

Només sedició

  • Carme Forcadell: 11 anys i sis mesos de presó i el mateix temps d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Quim Forn: 10 anys i sis mesos de presó i el mateix temps d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Josep Rull: 10 anys i sis mesos de presó i el mateix temps d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Jordi Sànchez: 9 anys de presó i 9 d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Jordi Cuixart: 9 anys de presó i 9 d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.

 

Desobediència

  • Carles Mundó
  • Mertixell Borràs
  • Santi Vila

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló complix 10 anys de vols regulars amb 1,5 milions de passatgers

El 15 de setembre es complixen deu anys de vols regulars en l'aeroport de Castelló, amb més de 1,5 milions de passatgers acumulats. 2025 apunta a un nou màxim amb 14 rutes i la previsió de superar els 300.000 usuaris.

Thierry Rendall torna a una convocatòria del València quasi onze mesos després de la seua lesió

El lateral portugués entra en la llista per a visitar al Barcelona després de superar els últims entrenaments sense contratemps. És la primera vegada disponible per a Corberán des de la seua arribada.

El Vila-real només ha guanyat una vegada a Anglaterra i va ser fa 20 anys

El Vila-real debuta en la fase de grups davant el Tottenham amb un llast històric: només una victòria a Anglaterra, en 2005. Els Spurs, per part seua, a penes han vençut a equips espanyols una vegada en els seus últims set dols com a locals.

Mazón anuncia crèdits de l’IVF al 2% per a impulsar la inversió de pimes

La Generalitat llança una línia de l'IVF amb tipus fix del 2% per a nous projectes de pimes, amb imports de fins a 2,5 milions, 10 anys i tres de carència.

El PSPV recorre a la presidència de Les Corts per a convocar la taula de la comissió de la dana

Alicia Andújar sol·licita a Plans Massó que convoque d'urgència la taula de la comissió sobre la dana davant la falta de resposta de la seua presidenta, Miriam Turiel. El PSPV denuncia un bloqueig de PP i Vox i reclama un calendari per a reprendre les sessions.

El PP reclama el conveni de l’estació d’Albal amb Adif per possibles irregularitats

El PP sol·licita el conveni firmat entre l'Ajuntament d'Albal i Adif per a revisar presumptes irregularitats assenyalades per Antifrau, que inclouen sobrecostos i un pagament superior al cost real. La formació exigix transparència sobre les modificacions del contracte i el procés de l'obra, executada en tres etapes ministerials.

Detingut en l’aeroport d’Alacant un home buscat per Itàlia per tràfic de drogues

La Policia Nacional va arrestar en l'aeroport d'Alacant-Elx a un home de 51 anys quan anava a volar al Marroc. Tenia una orde europea emesa per Itàlia per tràfic de drogues i va quedar a la disposició de l'Audiència Nacional.

La polèmica per la DANA aviva la testifical de Miguel Polo este divendres

Miguel Polo, president de la CHJ, declararà com a testimoni a les 9.30 a Catarroja per la DANA del 29 d'octubre, enmig de retrets polítics i un àudio que reaviva la tensió.