20.8 C
València
Divendres, 23 maig, 2025

Més de 2.800 persones treballaran i aprendran un ofici gràcies als tallers de Labora

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha anunciat que Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, ha aprovat els tallers mixtos –conformats per Escoles Taller, Acció Inserida i els Tallers d’Ocupació–, als quals destinarà 70 milions d’euros i on més de 2.800 persones desocupades treballaran mentres aprenen un ofici en els seus municipis.

Entre els tres projectes, Galvañ ha subratllat que s’ha posat en marxa per primera vegada el programa d’Escoles Taller per a “oferir experiència professional i oportunitats laborals a la població més jove”, segons ha arreplegat la Generalitat en un comunicat.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les Escoles Taller són una nova modalitat, dirigida a persones d’entre 16 i 29 anys, que busca donar formació en un ofici al mateix temps que se’ls paga un salari a joves desocupats de difícil inserció laboral. Així, Labora ha destinat 9 milions d’euros a posar en marxa 26 projectes dels quals es beneficiaran 380 joves.

“L’ocupabilitat de la joventut és una prioritat per al Consell”, ha assegurat, i, al seu torn, ha enaltit el programa ‘Primera Experiència’, que ha possibilitat que 104 joves obtinguen un contracte en el sector públic valencià. “Estos tallers són una de les més decidides apostes de Labora per la formació com a ferramenta indispensable per a millorar l’ocupabilitat de les persones”, ha postil·lat.

El secretari autonòmic d’Ocupació ha destacat que el fet de comptar des del primer dia de la formació amb un contracte de treball “dona l’oportunitat als beneficiaris de cobrar un salari, amb el que poden dedicar-se de manera íntegra a esta formació i adquirir l’experiència imprescindible que els done una oportunitat laboral en l’ofici que es troben aprenent”, ha manifestat.

Al costat de les Escoles Taller també s’ha convocat el programa mixt d’ocupació i formació ‘Acció Inserida’, dirigit a la població en situació de vulnerabilitat i que beneficiarà a 540 persones desocupades. En total, seran 23 les iniciatives en les quals el Servici Valencià d’Ocupació i Formació ha invertit 7,3 milions d’euros.

Tallers per a 1970 persones beneficiàries

En concret, els tallers mixtos beneficiaran a 1.970 persones desocupades de tota la Comunitat Valenciana que participaran en algun dels 96 projectes aprovats als quals la Generalitat ha assignat 54 milions d’euros.

Este programa es realitza en col·laboració amb els ajuntaments, les mancomunitats, ens públics dependents d’estes, pactes territorials d’ocupació, així com associacions, fundacions i altres entitats privades sense ànim de lucre. L’administració autonòmica ha assenyalat que enguany la mitat de les persones participants seran dones.

Entre les especialitats que s’oferixen per a la formació de l’alumnat es troben jardineria, construcció, instal·lació d’infraestructures de telecomunicacions, administració, animadors de temps lliure i activitats culturals, conservació i millora de muntanyes, repoblacions forestals, creació de microempreses o atenció sociosanitària.

Sol·licituds

Per a sol·licitar formar part d’un taller d’ocupació és imprescindible estar d’alta en Labora com a demandant d’ocupació i fer-ho constar en la demanda. Així mateix, les persones interessades també poden posar-se en contacte amb el seu Espai Labora.

Les bases i convocatòria que han de regir per a la selecció de l’alumnat participant en tallers d’ocupació es pot consultar en la pàgina web de Labora.

A més, tots els projectes dels tallers d’ocupació constaran d’un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d’un certificat de professionalitat de nivell 1 i un altre de nivell 2 o bé un de nivell 2 i un altre de nivell 3, de la mateixa família i àrea professional.

L’alumnat també rebrà formació en inserció laboral, sensibilització mediambiental i igualtat de gènere, alfabetització informàtica i riscos laborals.

Últimes notícies

València posa fi a la Fundació València Activa per a millorar l’eficiència en ocupació i emprenedoria

L'Ajuntament de València inicia la dissolució i extinció de la Fundació València Activa per a integrar les seues funcions en els servicis municipals d'ocupació i emprenedoria, buscant eficiència administrativa i millor ús del pressupost públic.

Detingut a València després d’agredir amb arma blanca a una turista italiana en el centre històric

Un home de 31 anys va ser arrestat a València després d'atacar amb una arma blanca a una turista italiana en ple centre històric. La víctima va ser hospitalitzada i ja està fora de perill.

L’alcaldessa de Paiporta inicia baixa mèdica i el primer tinent d’alcalde assumix el comandament

L'alcaldessa de Paiporta, Maribel Albalat, ha començat una baixa mèdica des del 19 de maig i és reemplaçada temporalment pel primer tinent d'alcalde, Vicent Ciscar, qui ja té experiència prèvia en el càrrec.

La Generalitat Valenciana impugna el Registre Únic de Vivendes Turístiques per invadir competències autonòmiques

La Generalitat Valenciana recorre el Reial decret del Govern que regula el Registre Únic d'Arrendaments turisticos al·legant vulneració de competències autonòmiques i duplicitat amb registres existents.

Alacant tanca parcs i reforça mesures davant alerta taronja per intenses pluges

Alacant implementa mesures preventives per alerta taronja de pluges, tancant parcs i reforçant vigilància, mentres El Campello suspén classes i activitats a l'aire lliure.

Alacant implementa tancament de parcs i reforça vigilància davant alerta taronja per fortes pluges

Davant l'alerta taronja per pluges intenses a Alacant, l'Ajuntament tanca parcs i el Castell de Santa Bàrbara i reforça la vigilància en barrancs i punts crítics per a garantir la seguretat.

Detingut a Nàquera després d’intent de robatori violent en local d’apostes amb ganivet i martell

La Guàrdia Civil arresta a un home de 47 anys a Nàquera per intentar robar en un local d'apostes usant un ganivet i un martell, causant danys per 7.000 euros.

Defensa d’Argüeso secunda unificació d’acusacions en cas DANA per a agilitzar procés judicial

L'advocat d'Emilio Argüeso recolza la petició d'unificar més de 40 acusacions en el procés judicial per la gestió de la DANA, buscant eficiència i protecció legal.