Romania denuncia que Eurovisió va anul·lar el seu vot sense motiu

La televisió nacional romanesa (TVR) ha denunciat públicament a la Unió Europea de Radiodifusió (UER) per canviar les votacions del jurat professional després que l’organització del festival d’Eurovisió 2022 anul·lara el seu vot per suposades irregularitats.

El vot del jurat romanés a favor de Moldàvia va ser «reemplaçat» el dissabte en Eurovisió per un «substitut calculat de manera no transparent«, ha denunciat la televisió estatal romanesa TVR.

«Ens va sorprendre de manera desagradable veure que el vot no es va tindre en compte en la classificació final, ja que els organitzadors van atorgar una altra sèrie de puntuacions als concursants finals«, ha indicat TVR en un comunicat.

Romania va ser precisament un dels països que no va donar els seus vots en directe en la gala —va ser Martin Österdahl, supervisor executiu del Festival d’Eurovisió el que els va llegir— i l’organització va argumentar problemes tècnics per a establir la connexió amb la presentadora romanesa.

A la presentadora Eda Marcus no se li va permetre ingressar a la transmissió oficial per a comunicar els resultats, com prèviament havia acordat TVR amb els organitzadors, segons els procediments”, exposen des de la televisió romanesa.

Només un parell d’hores més tard de la votació dels diferents jurats en la gala, la UER a través d’un comunicat informava que, després del segon assaig general de la segona semifinal del Festival de la Cançó d’Eurovisió 2022, una empresa auditora havia identificat uns certs patrons de votació irregulars en els resultats de sis països: Montenegro, MoldàviaAzerbayán, Polònia, San Marino i Romania.

Per a complir amb les Instruccions de Votació del Concurs, l’EBU—sigles en anglés de la Unió Europea de Radiodifusió— va treballar amb el seu soci votant per a calcular un resultat agregat substitut per a cada país involucrat, tant per a la Segona Semifinal com per a la Gran Final (calculat sobre la base dels resultats d’altres països amb votacions similars)”, explicava l’organització justificant així aqueixes noves puntuacions.

TVR denúncia llavors “que ni els membres del jurat ni els representants de TVR van ser notificats, després de la segona semifinal, de l’existència de sospites sobre el vot de Romania” i va sol·licitar a l’organització que proporcionara “oficialment, les raons concretes per les quals van reemplaçar la puntuació del jurat a Romania amb un ‘suplent’ calculat de manera poc transparent”.

I adverteix que “en funció de la resposta que ens envie, TVR es reserva el dret de prendre mesures per a corregir la situació creada”.

A l’espera de la resposta de la UER, Romania ha revelat que els seus 12 punts no anaven per a Ucraïna, sinó que eren per a Moldàvia. A Espanya, en comptes d’1 punt li havien donat 3 i al Regne Unit, cap.

En l’hipotètic cas que aquesta denúncia, i la dels altres cinc països afectats, obligaren a recalcular les puntuacions, seria impossible llevar el lloc de guanyador a Ucraïna gràcies als 439 vots del televot, que no es veuen afectats per la polèmica.

El que sí que podria variar serien les posicions del Regne Unit —segon— i Espanya —tercer— als quals només separen 7 punts de diferència.

Fet important, ja que si Ucraïna no poguera organitzar l’any que ve el festival d’Eurovisió, el segon classificat seria qui ho faria en el seu país.

Últimes notícies

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.