Romania denuncia que Eurovisió va anul·lar el seu vot sense motiu

La televisió nacional romanesa (TVR) ha denunciat públicament a la Unió Europea de Radiodifusió (UER) per canviar les votacions del jurat professional després que l’organització del festival d’Eurovisió 2022 anul·lara el seu vot per suposades irregularitats.

El vot del jurat romanés a favor de Moldàvia va ser “reemplaçat” el dissabte en Eurovisió per un “substitut calculat de manera no transparent“, ha denunciat la televisió estatal romanesa TVR.

Ens va sorprendre de manera desagradable veure que el vot no es va tindre en compte en la classificació final, ja que els organitzadors van atorgar una altra sèrie de puntuacions als concursants finals“, ha indicat TVR en un comunicat.

Romania va ser precisament un dels països que no va donar els seus vots en directe en la gala —va ser Martin Österdahl, supervisor executiu del Festival d’Eurovisió el que els va llegir— i l’organització va argumentar problemes tècnics per a establir la connexió amb la presentadora romanesa.

A la presentadora Eda Marcus no se li va permetre ingressar a la transmissió oficial per a comunicar els resultats, com prèviament havia acordat TVR amb els organitzadors, segons els procediments”, exposen des de la televisió romanesa.

Només un parell d’hores més tard de la votació dels diferents jurats en la gala, la UER a través d’un comunicat informava que, després del segon assaig general de la segona semifinal del Festival de la Cançó d’Eurovisió 2022, una empresa auditora havia identificat uns certs patrons de votació irregulars en els resultats de sis països: Montenegro, MoldàviaAzerbayán, Polònia, San Marino i Romania.

Per a complir amb les Instruccions de Votació del Concurs, l’EBU—sigles en anglés de la Unió Europea de Radiodifusió— va treballar amb el seu soci votant per a calcular un resultat agregat substitut per a cada país involucrat, tant per a la Segona Semifinal com per a la Gran Final (calculat sobre la base dels resultats d’altres països amb votacions similars)”, explicava l’organització justificant així aqueixes noves puntuacions.

TVR denúncia llavors “que ni els membres del jurat ni els representants de TVR van ser notificats, després de la segona semifinal, de l’existència de sospites sobre el vot de Romania” i va sol·licitar a l’organització que proporcionara “oficialment, les raons concretes per les quals van reemplaçar la puntuació del jurat a Romania amb un ‘suplent’ calculat de manera poc transparent”.

I adverteix que “en funció de la resposta que ens envie, TVR es reserva el dret de prendre mesures per a corregir la situació creada”.

A l’espera de la resposta de la UER, Romania ha revelat que els seus 12 punts no anaven per a Ucraïna, sinó que eren per a Moldàvia. A Espanya, en comptes d’1 punt li havien donat 3 i al Regne Unit, cap.

En l’hipotètic cas que aquesta denúncia, i la dels altres cinc països afectats, obligaren a recalcular les puntuacions, seria impossible llevar el lloc de guanyador a Ucraïna gràcies als 439 vots del televot, que no es veuen afectats per la polèmica.

El que sí que podria variar serien les posicions del Regne Unit —segon— i Espanya —tercer— als quals només separen 7 punts de diferència.

Fet important, ja que si Ucraïna no poguera organitzar l’any que ve el festival d’Eurovisió, el segon classificat seria qui ho faria en el seu país.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.