Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

Este dijous la Comunitat Valenciana afrontarà una nova jornada de calor intensa, amb cels poc nuvolosos i temperatures que arribaran fins als 42 graus en zones del sud de València i de l’extrem sud d’Alacant, segons la previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Al llarg del dia el cel es mantindrà generalment poc nuvolós, amb intervals de núvols alts. De vesprada podran formar-se ruixats i tronades a l’interior nord de Castelló, encara que seran fenòmens locals i més probables en zones de muntanya.

Pel que fa a les temperatures, no variaran o baixaran lleugerament respecte a la jornada anterior, però Aemet preveu valors significativament elevats en pràcticament tot el territori. A València i Alacant, així com a l’interior sud de Castelló, es registraran màximes per damunt dels 37 o 39 graus.

En canvi, els valors més extrems es concentraran al sud de la província de València i en punts de l’extrem sud d’Alacant, on el termòmetre podrà arribar als 41 o 42 graus durant les hores centrals del dia.

Pel que fa al vent, bufarà fluix i de direcció variable en general. A la vesprada tendirà a establir-se vent de component sud a la província d’Alacant i de component est a la resta de la Comunitat, fluix però amb augments ocasionals d’intensitat.

Avisos per calor extrema

Per a la vesprada de dijous, Aemet ha activat l’avís taronja, que indica perill important, al litoral i interior sud de la província de València i al litoral d’Alacant, per temperatures màximes que podran arribar als 41 graus.

A més, ha decretat l’avís groc a l’interior d’Alacant, al seu litoral nord i a l’interior sud de Castelló, on s’esperen màximes pròximes als 38 graus. Estos avisos indiquen un risc per calor que pot afectar la salut, sobretot en hores centrals del dia i en col·lectius vulnerables.

De cara a divendres, la previsió apunta a un descens generalitzat de les temperatures, que serà localment notable en el cas de les màximes al sud i a l’interior de València. El cel es mantindrà poc nuvolós, amb núvols d’evolució diürna en l’interior de la mitat nord durant la vesprada.

El vent continuarà sent fluix i variable, encara que per la vesprada predominarà la component est. A l’interior nord de Castelló es podran registrar intervals d’intensitat moderada, cosa que podria augmentar la sensació tèrmica en algunes zones.

Temperatures registrades en les últimes hores

Aemet ha informat també de les temperatures extremes registrades en les últimes vint-i-quatre hores. A la província de Castelló s’han mesurat 23,8 graus de mínima i 36,8 de màxima.

A la ciutat de València la mínima ha sigut de 22,6 graus i la màxima ha arribat fins als 39,2 graus, una mostra de la calor intensa que patix la capital i el seu entorn.

En el cas d’Alacant, la mínima s’ha quedat en 23 graus i la màxima ha sigut de 37,9 graus, també molt pròxima al llindar dels 38 graus marcat en alguns avisos.

Previsió marítima per a la costa valenciana

Quant al pronòstic marítim, en les aigües costaneres de Castelló bufarà vent del nord i nord-est de força 2 a 3, que rolarà a component est, amb maror xicoteta o marejol.

En les aigües costaneres de València predominarà el vent de component est de força 3 a 5, encara que cap a mitjanit afluixarà i girarà a oest i nord-oest de força 2 a 3. De nou, a la vesprada, arreplegarà intensitat i tornarà la component est de força 3 a 5, ocasionalment 6, amb maror o maror xicoteta.

Finalment, en les aigües costaneres d’Alacant el vent serà de component sud de força 3 a 5, amb maror xicoteta o maror. Estes condicions, junt amb la calor prevista, faran que la sensació tèrmica siga elevada també en zones litorals i marítimes.

Últimes notícies

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.

Setmana d’inici amb ruixats a València i sud de Castelló i oratge més calorós

La setmana ha començat en la Comunitat Valenciana amb núvols i ruixats forts a València i el sud de Castelló, mentres les temperatures màximes es mantindran o pujaran lleugerament.

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.