L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb temperatures màximes elevades i oratge estable, amb cels poc nuvolosos o rasos i només canvis lleugers en els termòmetres, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
Aemet ha detallat que durant la jornada el cel es mantindrà, en general, poc nuvolós o completament seré en el conjunt de la Comunitat Valenciana. Els canvis de temperatura seran menuts, però suficients perquè les màximes pugen fins a valors alts a les comarques interiors i del prelitoral valencià.
Pel que fa al vent, este dissabte bufarà fluix i de direcció variable a primeres hores del dia i també a última hora. A partir de migdia i durant la vesprada predominarà el vent d’este i sud-est, també fluix, encara que al litoral central es podran registrar intervals d’intensitat moderada.
Previsió per a diumenge
Per a demà diumenge, Aemet preveu que la situació siga molt semblant. S’espera cel poc nuvolós o ras, encara que amb intervals de núvols alts a l’interior durant la vesprada. Les temperatures es mantindran amb variacions lleugeres, sense canvis bruscos respecte als valors d’este dissabte.
El vent tornarà a ser fluix i variable a primera i última hora del dia. En les hores centrals, però, s’imposarà de nou la component este i sud-est, en general fluixa, encara que amb algun interval moderat puntual.
En les últimes vint-i-quatre hores, les temperatures extremes registrades en les capitals de província han sigut les següents. A Castellón s’han mesurat 22,3 graus de mínima i 32,5 de màxima. A València, la mínima ha sigut de 24,2 graus i la màxima ha arribat als 32,6. A Alicante, Aemet ha anotat 21,6 graus de mínima i 34,1 de màxima.
Oratge marítim a la costa valenciana
La previsió marítima també indica estabilitat, però amb certa variació en la força del vent segons el tram de la costa.
En les aigües costaneres de Castellón, s’espera vent de component sud de força 3 a 4, que puntualment girarà a variable de força 2 a 3. L’estat de la mar serà de marejol, amb àrees de marejada durant la vesprada.
A les aigües costaneres de València, el vent bufarà de sud-est amb força 3 a 5, amainant a variable 3 de matinada. Posteriorment arrecia de nou a sud-est de força 4 a 5 durant la vesprada. La mar presentarà marejol, encara que estarà en estat de marejada tant al començament del dia com a la vesprada.
En el litoral d’Alicante, el pronòstic parla de vent de component sud de força 3 a 4. En el tram més al nord podrà arribar localment a força 5 durant la vesprada. La mar es preveu amb marejol en general, amb zones de marejada en l’extrem nord al llarg de la vesprada.







