18.8 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

La tensa pregunta de Pablo Motos a Pablo Iglesias que ha incendiat les xarxes

Pablo Iglesias a 'El Hormiguero'

El tema de les donacions d’Amancio Ortega va fer saltar la tensió al plató | Atresmedia

 

‘El Hormiguero’ està sent un dels programes que els líders polítics del país estan visitant poques setmanes abans de les eleccions estatals del 10-N. Després de les visites de Santiago Abascal, Pablo Casado, Albert Rivera i Iñigo Errejón, ara ha sigut el torn de Pablo Iglesias, el líder de Podem.

 

Un dels moments que va marcar el debat va ser la pregunta de l’entrevistador sobre les donacions d’Amancio Ortega, fundador d’Inditex. En els últims mesos, l’amo de Zara ha pagat milions d’euros per a finançar equipaments d’alta tecnologia contra el càncer. Només en la comunitat de Madrid ha donat 46,5 milions d’euros. «Et pareix bé esta donació o encara penses que en democràcia no s’han d’acceptar almoines de multimilionaris?», ha sigut la pregunta de Pablo Motos. 

 

Iglesias ha contestat sense dubtar: «l’empresari gallec ha pagat només un 5% d’impostos tot i haver facturat 1.600 milions en dividends, per tant, la resposta és no». «Un 5% són 80 milions, quan qualsevol ciutadà que facture esta quantitat hauria pagat entre 320 i 340 milions», ha explicat.  

 

La pregunta de Pablo Motos va crear moltes crítiques en les xarxes 

Però el punt clau de la nit encara estava per arribar. El presentador va preguntar al líder de Podem de manera directa: «Tu tens algú a la teua família amb càncer?». Iglesias, que intentava mantindre la postura,  però amb la veu trencada, va respondre a la pregunta: «Sí, el mon pare. El van operar d’un càncer de pulmó i li van extirpar el lòbul. Va ser fa tres anys i ara està estupendament. Sé el que és això».

 

 

Sense fer una pausa, Iglesias remata: «Que mon pare tinga que demanar a un ric que done un aparell per a curar-li el càncer, en vegada que les institucions públiques estiguen allà per atendre a qualsevol ciutadà, crec que és una cosa bàsica. El meu sogre va morir de càncer. He viscut en la meua família el que significa el càncer. Per això, res d’almoines. Sanitat pública». Esta conclusió va despertar molts comentaris sobre la seua presència en El Hormiguero.

 

Últimes notícies

El València Basket i Tanaya Atkinson rescindixen el seu contracte temporal

L'exterior estatunidenc i el club han acordat posar fi abans d'hora al vincle que expirava el 30 de novembre. Va firmar al juny per a cobrir l'absència de Leo Fiebich.

Álvaro Rodríguez reivindica l’arrancada de l’Elx: ‘Tots hauríem firmat tindre els punts que tenim ara’

El davanter no es va mostrar preocupat per la ratxa sense victòries i va valorar els 15 punts reeixits en 12 jornades. El seu primer gol de la temporada reforça la seua confiança abans de l'aturada.

El Teatre Arniches oferix sis espectacles de la Mostra d’Autors Contemporanis

El Teatre Arniches del IVC torna a ser seu de la Mostra de Teatre Espanyol d'Autors Contemporanis i programa sis funcions fins al 16 de novembre. L'oferta combina comèdia, sàtira i estrenes amb sessions a les 21.30 i un tancament dominical a les 19.00.

Ivace+i finança una nova línia de cosmètica amb tecnologia tèxtil i biopolímers

La Conselleria d'Innovació finança, a través de Ivace+i, una línia de cosmètica basada en biopolímers que aplica electrohilado i meltblown per a estabilitzar actius. El projecte 'PROVECTUS+' reunix a Nonwovens Ibèrica, Bioinicia, Germaine de Capuccini i Brevia, amb suport de AITEX i fons FEDER 2021-2027.

La Comunitat Valenciana, entre les primeres amb protocol per a gestionar colònies felines

La Vicepresidència segona ha aprovat un protocol marc per a la gestió de colònies felines que servirà de guia als ajuntaments i harmonitza criteris en tota la Comunitat. La mesura s'alinea amb la llei estatal de benestar animal i prioritza el mètode CER per a controlar la població i millorar la convivència.

El IVC llança una programació didàctica de cinema per a escoles afectades per la dana

El IVC presenta una programació especial de la Filmoteca Valenciana per als centres afectats per la dana, amb sessions gratuïtes i transport opcional en Cinesa Bonaire. El calendari, entre novembre i desembre, abasta títols per a Primària, Secundària i Batxillerat.

Multinacionals que impulsen l’economia local amb ocupació, PIB i cultura empresarial

La implantació de multinacionals no sols suma ocupació i PIB: també arrossega proveïdors, eleva la capacitació i consolida una visió a llarg termini. Exemples en la Comunitat Valenciana mostren eixe impacte.

Vent del nord-oest amb ratxes molt fortes a l’interior i litoral nord de Castelló este dissabte

L'interior i el litoral nord de Castelló registraran ratxes molt fortes de nord-oest. El terç nord començarà el dia nuvolós amb ruixats que remetran al matí.