7.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La Terra arriba als nivells de CO² mai vistos en milions d’anys

La contaminació provoca terribles problemes cardiorespiratoris i intensifica l’efecte hivernacle. | CEDIDA

 

Dada molt greu la que s’ha registrat estos últims dies en el nostre planeta a causa del canvi climàtic accelerat per l’escalfament global que està generant la contaminació. En concret, s’ha batut un rècord, el de concentració de diòxid de carboni en l’atmosfera de la Terra, ja que este dilluns s’han superat les 415 parts per milió (ppm). Una xifra mai vista en la nostra història, ja que ens hem de remuntar a milions d’anys arrere per a trobar dades similars.

 

Com a mínim, en tots els últims 800.000 anys mai el nostre planeta s’havia ni acostat a eixa xifra. Les dades es van registrar el dia 12 de maig des de l’Observatori Mauna Loa, en Hawaii (Estats Units). Esta xifra ha posat el crit al cel en el món dels científics però també entre els col·lectius ecologistes. L’educador mediambiental Bill McKibben, per exemple, s’ha fet ressò en el seu compte de Twitter:

 

 

Les conseqüències greus dels nivells alts de CO²

Tot i els constants advertiments i les alertes que molts col·lectius ecologistes i experts en la matèria porten fent des de fa molts anys, la contaminació no ha cessat en la Terra, especialment en els països emergents, en el conegut com a primer món i grans potències mundials. Això ens ha dut a la greu situació mediambiental que vivim a dia de hui i que pareix irreversible.

 

L’augment dels nivells de CO² en l’atmosfera és més greu del que pareix i els seus efectes ja els notem. L’augment d’un grau de la temperatura global ja és una realitat i es preveu que, a finals d’este segle, eixe increment serà de com a mínim 2º amb la desfeta del gel àrtic en estiu, una pujada de mig metre del nivell del mar i la desaparició de molts ecosistemes, amb l’extinció d’un milió d’espècies animals que suposarà.

Últimes notícies

Un informe encarregat pel PSOE descarta finançament il·legal i detecta gastos cridaners en l’etapa de Ábalos

L'auditoria forense dels pagaments en efectiu entre 2017 i 2024 conclou que no va haver-hi finançament irregular. Assenyala gastos cridaners vinculats a la Secretaria d'Organització quan la dirigia José Luis Ábalos.

La Comunitat encara la Nit de cap d’any amb temps estable, màximes a l’alça i gelades febles

Estabilitat després de les pluges, amb lleugera pujada de les màximes i gelades a l'interior. Demà baixaran les màximes i no es descarten ruixats en el nord d'Alacant.

Un sensor convertix en fluorescents les begudes alterades amb escopolamina en menys de cinc minuts

La UPV lidera un sensor que delata la escopolamina en begudes en generar una llum fluorescent proporcional a la quantitat. És ràpid, sensible i fàcil d'usar.

Mor una de les sis persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Crevillent

Una dona de 25 anys, rescatada d'un incendi en un pis de Crevillent, ha mort després de ser traslladada a l'Hospital del Vinalopó. Un altre afectat va ser ingressat per inhalació de fum amb pronòstic reservat.

Investiguen la mort d’un anglés de 29 anys per arma de foc en una vivenda d’Orihuela-Costa

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'un anglés de 29 anys trobat amb ferides de bala en una vivenda de Campoamor, en Orihuela-Costa. El jutjat ha decretat el secret de les actuacions i no han transcendit detencions ni el mòbil.

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.