Este dilluns, la Conselleria de Sanitat ha confirmat un total de 9 nous brots en el territori valencià en la seua última actualització de dades.
Entre els últims brots del cap de setmana hi ha cinc en València: un relacionat amb l’oci nocturn amb 11 casos; tres d’origen social amb sis, sis i tres positius, i un d’àmbit laboral amb quatre contagiats.
[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]
També hi ha nous rebrots en les localitats valencianes de Sueca, en la comarca de la Ribera Baixa (València) d’origen social amb set casos; Mislata, en la comarca de l’Horta (València), relacionat amb l’oci nocturn amb cinc positius; i Museros, en la comarca de l’Horta Nord (València), d’origen familiar amb quatre contagis. En Alfàs del Pi, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) hi ha un altre d’origen social amb cinc casos.
Respecte als brots anteriors, un de València d’origen social ha sumat un nou positiu fins a un total de cinc. En l’Hospital General d’Alacant s’ha realitzat PCR a 79 migrants que van arribar durant este cap de setmana en la costa, quatre d’ells positius i aïllats en el centre.
Barceló demana responsabilitat
Davant d’estes xifres, la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha posat l’accent en què «necessitem que la ciutadania siga responsable perquè els casos siguen els menys possibles». Això, ha reivindicat en el comunicat, «només ho conseguirem seguint les recomanacions d’higiene personal, distància social i l’ús de la mascareta».