La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d’ells menor d’edat, per la seua implicació en 15 robatoris amb força en establiments d’hostaleria i alimentació d’Albal, Catarroja i Massanassa. Els fets es van cometre entre agost i novembre i, segons la investigació, el grup va sostraure 12.842 euros en metàl·lic i va provocar danys i desperfectes valorats en uns 10.000 euros. Per al presumpte capitost s’ha decretat presó provisional, mentres que per als altres dos s’han imposat mesures no privatives de llibertat.
La investigació es va obrir a mitjan setembre després de diverses denúncies que apuntaven a un mateix patró delictiu en la zona. L’anàlisi d’eixes comunicacions va permetre connectar assalts ocorreguts en diferents dates i localitats i orientar les perquisicions cap a un grup que repetia conductes i objectius, principalment locals amb caixes registradores i mercaderia de fàcil eixida.
Modus operandi i perfil del grup
Els autors accedien als locals mitjançant escalament i forçaven portes o finestres per a entrar. Una vegada dins, se centraven en els diners de les caixes registradores i, quan estava al seu abast, també s’emportaven aparells electrònics i productes alimentosos. Per a dificultar el seu reconeixement en les gravacions, ocultaven el rostre amb les samarretes que vestien, per la qual cosa actuaven a tors nu, un detall que, unit a la reiteració del mètode, va facilitar als investigadors enllaçar els casos.
Els agents van revisar les imatges de seguretat dels establiments afectats i van concloure que es tractava dels mateixos autors en diferents colps. Les gravacions reflectien a un grup de quatre jóvens, de complexió prima i entorn de la vintena, alguns amb tatuatges visibles. La coincidència de peces i trets va permetre identificar a un primer sospitós i, a partir d’eixa pista, a altres tres persones vinculades per relació i presència en les imatges.
Cap dels investigats tenia domicili conegut, la qual cosa va obligar a establir vigilàncies discretes en llocs on podien residir. Una vegada localitzades les vivendes, es va organitzar un dispositiu per a detindre de manera simultània als implicats i evitar que s’alertaren entre si o abandonaren els punts de seguiment.
Han sigut arrestats tres hòmens de 16, 19 i 20 anys, tots de nacionalitat espanyola. Se’ls atribuïxen 15 delictes de robatori amb força, a més de danys i pertinença a organització criminal. Les diligències han sigut tramitades pel Lloc Principal d’Alfafar i remeses al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Catarroja.



