27.3 C
València
Dissabte, 21 juny, 2025

La trista història de Paula, tetraplègica per un error mèdic en un part

Imagen de archivo de unos padres con sus manos en la barriga de la mujer embarazada

Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s» | Pixabay

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Esta setmana i després de 7 durs anys lluitant, els pares de Paula Sanz Parra han rebut el que mereixien. Un error mèdic durant el part de la menuda, en l’Hospital Gutiérrez Ortega de Valdepeña, va deixar a la xiqueta tetraplègica. Ara, s’ha fet justícia i els metges han decidit indemnitzar a la família amb 5,5 milions d’euros.

 

D’esta forma ho ha decidit el Jutjat del Penal número 1 de Ciudad Real que ha condemnat a pagar al Servici de Salut de Castella-la Manxa (Sescam) i a les asseguradores Zurich i Mapfre. D’esta manera intenten compensar molts anys de tractament i «tirant endavant» a la menor. Tal com explica sa mare: «No m’ha ajudat ningú, ni ningú m’ha demanat perdó pel que ha passat».

 

Durant una roda de premsa, la dona també ha explicat les dificultats del dia a dia de Paula, ja que pels seus problemes respiratoris necessita fisioteràpia contínua. «Fins als sis anys ha estat en Atenció Primària, després se suposa que la xiqueta s’escolaritza i en l’escola hi ha uns fisioterapeutes, logopedes i altres que ajuden als xiquets, però Paula no es pot moure del llit», confessava.

 

Els errors mèdics van marcar la vida de la xiqueta

Tot va començar el 14 d’octubre de 2012 quan Ascensión es va ficar de part. Segons explica el diari ‘L’Español’, ella va preguntar per una possible cesària, però la matrona li va insistir que no era necessari. «Naixerà ràpidament perquè és el seu tercer part» li van dir. El ginecòleg també li va negar esta possibilitat, ja que «els xiquets havien de nàixer per part natural».

 

Després d’això van començar els problemes. Paula no podia eixir perquè tenia dos voltes del cordó umbilical al coll. Va ser en eixe moment quan un altre ginecòleg, condemnat juntament amb la matrona, se li «va ficar damunt de la panxa. I va pressionar fins que Paula va eixir i va caure».

 

Tot i que no la va sentir plorar li van dir que «no em preocupara, que estava adormida». L’hora del naixement va ser a les 19.20 de la vesprada i a mitjanit van decidir que una ambulància, ja que un helicòpter mèdic no podia volar perquè hi havia tempesta, la traslladara a l’UCI de l’Hospital d’Albacete. Tot això perquè Asunción va insistir molt.

 

Allí va estar ingressada 91 dies i va ser intervinguda en diferents ocasions. Les conseqüències van ser un colp molt dur per a la família. Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s».

 

La família assegura invertir els diners exclusivament en ella

Encara que la xiqueta mai puga tindre una vida «normal», la mare ha assegurat que amb estos diners volen donar-li «tot el que necessita». Paula necessita moltes cures mèdiques i una casa plenament adaptada per a ella. Una de les primeres coses que faran és canviar-li la cadira perquè l’actual «ja no li servix perquè té els malucs luxats i li fa mal».

 

També esperen que prompte puga començar una rehabilitació respiratòria amb un professional privat. A demés, es disposen a canviar la seua estufa de llenya per una calefacció central que disminuïsca estos problemes respiratoris i instal·lar una banyera adaptada per a deixar de «banyar-la en una barca inflable de plàstic».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

PSPV denuncia que el PP va impedir la moció de censura a San Fulgencio

El PSPV-PSOE va acusar els regidors del PP a San Fulgencio d'impedir la moció de censura presentada pels socialistes, qualificant-la d'atac greu a la democràcia.

Baver Els Antigons guanya el primer premi especial en les Fogueres d’Alacant 2025 amb el seu monument Vanity

La foguera Baver Els Antigons ha guanyat el primer premi especial de les Fogueres d'Alacant 2025 amb el monument Vanity de l'artista Paco Torres, destacant per la seua crítica a les xarxes socials i l'aparença.

Baver Els Antigons conquista el primer premi especial de les Fogueres d’Alacant amb ‘Vanity’, una crítica a les xarxes socials

La foguera Baver Els Antigons ha guanyat el primer premi especial de les Fogueres d'Alacant 2025 amb el seu monument 'Vanity', que critica la influència de les xarxes socials en la realitat quotidiana.

Carlos Alcaraz s’acosta al seu segon títol en Queen’s després de véncer a Bautista

Carlos Alcaraz va derrotar a Roberto Bautista en semifinals del torneig de Queen's 2025 i s'enfrontarà a Jiri Lehecka en la final, buscant el seu segon títol en este torneig sobre herba.

Greenpeace impulsa un model alimentari sostenible per a superar la crisi climàtica a Espanya

Greenpeace presenta un model d'alimentació sostenible que proposa alternatives al sistema alimentari espanyol, considerat inviable per la seua contribució al canvi climàtic i pèrdua de biodiversitat.

Morant acusa el Consell d’usar la demora en el pagament a farmàcies per a criticar al Govern

Diana Morant critica la decisió del Consell valencià de retardar un mes els pagaments a farmàcies per falta d'aprovació del FLA i la relaciona amb atacs polítics al Govern central.

Diana Morant defén al PSOE i denuncia actituds inacceptables en la política actual

La ministra Diana Morant ressalta la dignitat del PSOE i condemna l'actitud de tres exmembres que danyen la imatge del partit. Sol·licita accions contundents i critica la falta de mesures similars en el PP.

Koldo i Ábalos protagonitzen les Fogueres d’Alacant entre crítiques a Mazón i Sánchez

Les Fogueres d'Alacant 2025 destaquen per la presència de ninots amb caricatures de polítics com Koldo, Ábalos, Mazón i Pedro Sánchez, que reflectixen crítiques socials i polítiques enmig del tradicional acte de crema que marca l'inici de l'estiu.